Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik heb ook wel eens opgevangen dat het veiligheidsgedoe meespeelt, de buitenruimte van station Heerenveen IJsstadion is niet ingericht op een grote mensenmassa, het perron komt uit op een smal doodlopend voetpad. Naar mijn idee ook relatief eenvoudig op te lossen, maar er zal naar goed gebruik wel onenigheid zijn over wie het op moet lossen.
Re: Korte vragen
Het perron richting Leeuwarden komt uit op een klein stoepje met een oversteek (geen zebrapad) naar de overkant van de straat direct voor de overweg. Een oversteek verderop is er niet aan voetgangers gedacht en bij Thialf is er helemaal geen oversteek voorzien, terwijl er bij een evenement toch veel auto's zullen zijn. De politici die klagen dat NS er niet wil stoppen hebben duidelijk nooit rondgekeken of dat stoppen eigenlijk wel zo slim is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ach, als een grote mensenmassa oversteekt ben je een randdebiel als je het gaspedaal intrapt. Het zal dus in de praktijk wel meevallen.
Re: Korte vragen
4x per jaar rijden die nog en dat is inderdaad niet veel.Aking schreef:En hoe vaak rijden die nog?
Want volgens mij komen supporterstreinen nauwelijks meer voor tegenwoordig?
PSV - Ajax
Ajax- PSV
PSV - Feyenoord
Feyenoord - PSV
Ajax - Feyenoord voorheen, maar sinds het uitsupportersverbod niet meer.
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand of er nog ergens in Nederland Berkhof Duvedec of Gelede Berkhof Duvedec van Connexxion rijden? #durftevragen
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Op de scholierenlijnen vanaf het pieter Zandt college in kampen volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- bjorn keith
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen
's Ochtends wordt de 159 tussen Zeewolde en Harderwijk en de 142 tussen Zeewolde en Nijkerk meestal versterkt door Smit Reizen. Soms wordt daarvoor de gelede Duvedec gebruikt in de kleuren van het Dolfinarium. (ex-Connexxion)
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Korte vragen
Nee, het Pieter Zandt is besloten vervoer geworden. De duvedecs zijn vrijwel uitgestorven in scholierenlijndienst.jensvdkroft schreef:Weet iemand of er nog ergens in Nederland Berkhof Duvedec of Gelede Berkhof Duvedec van Connexxion rijden? #durftevragen
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Waarom rijden sommige ICE's tussen Berlin-Essen-Düsseldorf door naar Köln? Köln heeft al een eigen verbinding met Hannover en Berlin via Wuppertal en het lijkt mij klantvriendelijker om deze ICE te vervangen door een extra RE. En zijn er geen extra RE-treinen tussen Düsseldorf en Köln via Hilden en Opladen mogelijk? Dit lijkt mij een kortere route dan via Nuess en Dormagen en zeker sneller als je niet onderweg stopt tussen Düsseldorf Hbf en Köln Messe/Deutz.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Op dit moment gebeurt dat omdat Wuppertal eruit ligt wegens de bouw van een elektronisch seinhuis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Zijn er geen extra RE-treinen Düsseldorf Hbf-Köln Messe/Deutz-Köln Hbf via de goederenlijn Hilden-Opladen mogelijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Dat vroeg je gisteravond ook al
Köln - Düsseldorf rechtstreeks is 30 minuten, via Neuss 39. Er zijn drie RE-treinen per uur in een vrij net takt (23-18-19). Barsten de treinen uit hun voegen daar?
Köln - Düsseldorf rechtstreeks is 30 minuten, via Neuss 39. Er zijn drie RE-treinen per uur in een vrij net takt (23-18-19). Barsten de treinen uit hun voegen daar?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Ze kunnen rustiger. Maar station Köln Hbf barst qua treinen wel uit zijn voegen, dat krijg je ook niet opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
De [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] naar Rhenen vertrekt normaliter om :25 en :55 vanaf Ut. Op enkele uren vertrekt hij echter om :28.
Weet iemand waarom dat zo is?
Ik dacht zelf dat het met het rijden van de ICE te maken heeft, maar die rijdt zo'n 20 minuten eerder.
Weet iemand waarom dat zo is?
Ik dacht zelf dat het met het rijden van de ICE te maken heeft, maar die rijdt zo'n 20 minuten eerder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Korte vragen
Waarschijnlijk heeft dat met een goederenpad te maken
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen
Het heeft inderdaad met de ICE te maken, maar het komt doordat hij pas na de ICE uit Amsterdam vertrekt (8 minuten later dan normaal). Ook op alle tussenstations bestaat precies op die uren een afwijking van 8 minuten dus.
Er kan best nog een goederenpad tussen zitten, de normale vertrektijd in Amsterdam is .35, de ICE vertrekt om .37 en op die uren vertrekt de sprinter in Amsterdam pas om .43
Er kan best nog een goederenpad tussen zitten, de normale vertrektijd in Amsterdam is .35, de ICE vertrekt om .37 en op die uren vertrekt de sprinter in Amsterdam pas om .43
Re: Korte vragen
Wat is de werkwijze bij het binnenkomen op bezet spoor eigenlijk?
Mijn 2823 wordt elke dag gecombineerd met een andere VIRM-IV in Utrecht en er gaat geen dag voorbij dat die trein niet op tijd binnenkomt om 07:27. De ene keer is het alleen maar langzaam binnenrijden, maar de andere keer hebben we eerst een rood sein tegen bij het afrijden van de hoge sporen uit Terwijde. De overstaptijd op lijn 28 wordt elke weer wel krap zo. :(
Mijn 2823 wordt elke dag gecombineerd met een andere VIRM-IV in Utrecht en er gaat geen dag voorbij dat die trein niet op tijd binnenkomt om 07:27. De ene keer is het alleen maar langzaam binnenrijden, maar de andere keer hebben we eerst een rood sein tegen bij het afrijden van de hoge sporen uit Terwijde. De overstaptijd op lijn 28 wordt elke weer wel krap zo. :(
Laatst gewijzigd door Etienne op wo 03 mei 2017, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen
Bedankt voor de uitleg. :)Zugführer schreef:Het heeft inderdaad met de ICE te maken, maar het komt doordat hij pas na de ICE uit Amsterdam vertrekt (8 minuten later dan normaal). Ook op alle tussenstations bestaat precies op die uren een afwijking van 8 minuten dus.
Er kan best nog een goederenpad tussen zitten, de normale vertrektijd in Amsterdam is .35, de ICE vertrekt om .37 en op die uren vertrekt de sprinter in Amsterdam pas om .43
Alleen is het vertrek vanaf Utrecht "slechts" 3 minuten later dan normaal. Worden die 5 minuten dan weggewerkt door een normaliter lange stilstand?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte vragen
Jep, sinds de nieuwe dienstregeling staat de [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] in beide richtingen een minuut of 8 stil op Utrecht Centraal -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Normale situatie zal binnenkomen op geel-knipper zijn, dat is het seinbeeld dat onder meer voor binnenkomen op bezet spoor gebruikt wordt. In geval van een rood sein zal vermoedelijk het versterkingsstel nog van OZ moeten komen (dat is het enige emplacement waarvandaan je op spoor 12 kunt komen), allicht is 'ie dan vertraagd door een kruisende Sprinter bijvoorbeeld. OZ -> spoor 12 gaat immers dwars door de corridor Breukelen - Rhenen heen.Etienne schreef:Wat is de werkwijze bij het binnenkomen op bezet spoor eigenlijk?
En om de onvermijdelijke vraag voor te zijn: qua bakborden past de trein waarschijnlijk niet langs het perron als je eerst de trein uit Gouda laat binnenkomen en dan die van OZ. Een viertje dat vanuit Gouda komt staat namelijk verder naar het zuiden dan een viertje dat van OZ komt gezien hoe de borden hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Die laatste zin snap ik niet: op bakborden staat toch alleen de lengte en die is toch onafhankelijk van de richting waaruit de trein komt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De lengte is dat wel ja, maar het bakbord 4 voor een trein die uit Gouda komt hangt zuidelijker dan waar de achterkant van een viertje uitkomt dat vanaf OZ bij het bakbord 4 voor de andere richting stopt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Moet geel-knipper niet handmatig door de treindienstleider worden ingesteld? Dat verklaart vast ook waarom je de ene ochtend wel door kunt kachelen en de andere ochtend niet meteen.
Re: Korte vragen
Na vier keer lezen, snap ik deze zin nog niet, maar ik denk dat je het volgende bedoelt:Daniel schreef:De lengte is dat wel ja, maar het bakbord 4 voor een trein die uit Gouda komt hangt zuidelijker dan waar de achterkant van een viertje uitkomt dat vanaf OZ bij het bakbord 4 voor de andere richting stopt
"De trein vanuit Gouda stopt zo zuidelijk, dat de trein die vanaf OZ komt en moet koppelen, niet meer in zijn geheel langs het perron past"
De oplossing daarvoor lijkt me simpel: de trein vanuit Gouda moet niet zo ver naar het zuiden stoppen. ;) Had men daarvoor niet die blauwe lamp uitgevonden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Wat gebeurt er met de Benelux in Brussel? Gaat deze nog steeds naar Vorst-Rijtuigen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten