OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Nieuwe oplossing voor de Noord-Oost :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door deadlock »

Haha :mrgreen: Inderdaad zeg
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Mikos »

Is een overbrengingsrit van alledag, maar blijft natuurlijk wel leuk om te zien :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door deadlock »

En dan 's avonds volgt er nog een IRM+DM'90 :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Hoewel de ICM gesleept wordt, kijkt ie wel erg op de VIRM neer. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Op Den Haag Centraal staat op alle kaartautomaten aangeplakt dat de zomertour door softwareproblemen tijdelijk alleen aan het loket verkrijgbaar is. Zijn die automaten dan per station te programmeren met het kaartassortiment? Heb vandaag op andere stations een dergelijke mededeling niet gezien namelijk.

Edit: en nooit wordt ik gecontroleerd in de t1965, zit ik er een keer in m'n vakantie in komen ze wel langs :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Als ik het goed gelezen heb was Zomertoer nog nergens in de automaat verkrijgbaar. De reden daarvan ben ik alleen vergeten ;-).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Nou, softwareproblemen dus volgens die papiertjes. Vreemd dat ze dat dan alleen op Den Haag Centraal aanplakken.

Of het moet aan het soort reizigers daar liggen: in de 10 minuten dat ik daar in de hal t.h.v. de NS-infobalie stond werd deze bestormd door mensen die informatie over de tram wilden. En dan zit de HTM-balie met groot "Bus - Tram - Tickets" erboven notabene amper 2 meter daar vandaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Zijn die automaten dan per station te programmeren met het kaartassortiment? Heb vandaag op andere stations een dergelijke mededeling niet gezien namelijk.
Dat sowieso, zo hebben de automaten op Schiphol een ander assortiment dan de automaten in de rest van Nederland (het is per automaat te regelen zelfs).
Waarschijnlijk was Den Haag proactief bezig vandaag :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Voor internationale bestemmingen geldt dat andere assortiment dan voornamelijk neem ik aan? Kan 't voor het binnenland eigenlijk nauwelijks voorstellen, behalve dan dat de automaten de veel verkochte bestemmingen onthouden (maar dat heeft weinig met de programmering te maken).
En ja, ik bedenk me nu ook dat je in Amsterdam een automaat hebt die alleen kaartjes naar Schiphol kan verkopen.

Er zal inderdaad wel iemand niks te doen gehad hebben in Den Haag. Want tja, het zijn niet bepaald weinig automaten in de hal daar :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Voor internationale bestemmingen geldt dat andere assortiment dan voornamelijk neem ik aan? Kan 't voor het binnenland eigenlijk nauwelijks voorstellen, behalve dan dat de automaten de veel verkochte bestemmingen onthouden (maar dat heeft weinig met de programmering te maken).
De automaten op Schiphol verkopen "Easy tickets to Amsterdam", en die zijn in de rest van Nederland niet te krijgen (onder die noemer dan). Verder kun je er met creditcards betalen. Het buitenlandse aanbod is wel gelijk aan de andere automaten in Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Nog 'n andere uitzonderlijkheid: er kwam om 17.43 uur een setje van 3x Plan V op Rotterdam Centraal binnen. Mag toch hopen dat dat de vertraagde t4061 is geweest en niet de t2856 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

Geert schreef:De automaten op Schiphol verkopen "Easy tickets to Amsterdam", en die zijn in de rest van Nederland niet te krijgen (onder die noemer dan). Verder kun je er met creditcards betalen. Het buitenlandse aanbod is wel gelijk aan de andere automaten in Nederland.
Er zijn wel meer uitzonderingen hoor. Het EuregioTicket kn je bijvoorbeeld alleen maar op de stations van de Heuvellandlijn uit de automaat halen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Nee hoor, in ieder geval in het hele land zit/zat dat ding gewoon in de postcode automaten (zover ze er nog staan). Het enige verschil was dat alleen op de Heuvellandlijn voorzien was in een stickertje met de code op de automaat :wink:

Om even terug te komen op het setje van 3x Plan V: volgens een reactie op Somda is dat dus wel de t2856 geweest. Exotisch hoor, mogen ze ook weleens doen als ik niet vrij ben... al dat ICM gaat ook zo vervelen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Mocht ik vandaag eindelijk een keer met de s8800 van Ut naar Ledn, kreeg ik +25 aan mn broek hangen tussen Apn en Ledn. Had al +5 bij vertrek uit Bdg; bleek ook sein- en wisselstoring te zijn, dus harder dan 40 km/h gingen we niet :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:Nee hoor, in ieder geval in het hele land zit/zat dat ding gewoon in de postcode automaten (zover ze er nog staan). Het enige verschil was dat alleen op de Heuvellandlijn voorzien was in een stickertje met de code op de automaat :wink:
Zoiets was er ook met Maastricht/Eijsden-Visé/Luik, die konden ook uit de postcodeautomaat worden gehaald met de codes 0040 en 0045, maar die zitten er helaas niet meer in. Misschien zijn die nog wel in de Zuid-Limburgse postcodeautomaten opgenomen? Ik heb er ooit eens een in Roermond gekocht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik wilde in Diemen de trein van 13:12 (volgens mij komt die uit Almere) naar Uitgeest nemen, maar 15 minuten na vertrektijd kwam er pas tevoorschijn dat de trein 15 minuten vertraging had. Eerst dacht ik dat de trein die toen aan kwam rijden alsnog de vertraagde trein was, maar het bleek dus al de volgende te zijn (een s5800). De s4700 die ervoor zat, zat er vlak achteraan, en werd opgeheven in Amsterdam. Er is dus een volledige slag Amsterdam - Uitgeest - Amsterdam uitgevallen vanmiddag.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 08 jul 2009, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Die s4900 was dan wel erg verdwaald, of was het een s4700? ;)

@Kaartautomaten: best kans dat die niet goed aan te passen zijn per station, maar die automaten zijn dan ook wel een stuk ouder en minder geavanceerd. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Geert schreef:Die s4900 was dan wel erg verdwaald, of was het een s4700? ;)

@Kaartautomaten: best kans dat die niet goed aan te passen zijn per station, maar die automaten zijn dan ook wel een stuk ouder en minder geavanceerd. :)
Verschil tussen s4700 en s4900 is amper te merken, een groot mengel van SGM en Mat'64 :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag werd er met een t700 over het doorgaans door goederentreinen gebruikte zijspoortje van 'T Harde gereden. Wel eens wat anders. Verder viel me vanochtend het verschil tussen de verbindingen Alkmaar- Amsterdam en Hoorn- Amsterdam op. In de t800 die om 7.34 in Amsterdam aankomt waren met 8 bakken Virm nog een flink aantal 4 zits plaatsen leeg boven :shock: Terwijl maandag in de t14500 en dinsdag in een t4500 met 6 en 8 bakken Ddar/Ddm1 ongeveer 3/4 van de stoelen bezet waren op dezelfde tijd. Ik dacht zelf dat Alkmaar meer reizigers naar Amsterdam heeft dan West Friesland, maar dat is blijkbaar niet zo in de spits?
Laatst gewijzigd door Caspar op wo 08 jul 2009, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Was dat de s700 die om 19:16 in Zwolle vertrok :P Via een rare zwerfroute was ik daar ook uitgekomen, en het verbaasde mij ook namelijk. Al was het als stille hint aangekondigd vermoed ik, het middelste stel had 't Harde als bestemming op de koersrol :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Ehm nee was een uurtje later 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Nee hoor, in ieder geval in het hele land zit/zat dat ding gewoon in de postcode automaten (zover ze er nog staan). Het enige verschil was dat alleen op de Heuvellandlijn voorzien was in een stickertje met de code op de automaat :wink:
Postcode-automaten :lol:

Mijn Fred Flintstone Saurus-skelter was ook te laat vandaag, ik zag dat er nog geen topic voor was dus ik meld het hier maar even :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ardan »

Fles schreef:(...)

Mijn Fred Flintstone Saurus-skelter was ook te laat vandaag, (...)
Whaha en wat moet ik me voorstellen bij een Fred Flintstone Saurus-skelter? :lol:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten