OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Nogal logisch dat de trein door gaat naar het eerstvolgende grotere station. De trein ter plekke evacueren lijkt mij niet echt een optie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Toch gebeurt dat ook wel, afhankelijk van de situatie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

In Zwolle vertrekt vandaag om 00:18 een extra 'speciale trein' naar Enschede met 3× dm-90 en vermelding dat je niet mag instappen :')

Overigens rijden de sprinters Amsterdam C. - Zwolle nu naast de huidige treinen op Zwolle - Deventer door naar Deventer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Ik zit in een extra sprinter Driebergen - Arnhem, die normaal vanaf Ede rijdt (serie s7500). Vanaf Driebergen stond er al "Arnhem Centraal" op de trein, een SLT. In de trein staat ook "Welkom in de sprinter naar Arnhem Centraal", ik had nog even hoop dat het een keer goed zou gaan met reisinfo.

Maar nee. We rijden weg uit Driebergen, en de schermen verspringen naar de volgende stations: Wolfheze, Oosterbeek en Arnhem C. Dus vanaf die vanaf Ede-Wageningen. We naderen Maarn, de schermen verspringen weer: "Het volgende station is 13:58 Wolfheze" (n.b. het was toen 13:27).

We staan bijna stil langs het perron, en mevrouw de omroepster doet er even een scheppie bovenop: "Dames en heren, goedemiddag. Het volgende station is Wolfheze. Station Wolfheze." Daarna sprongen de schermen op blanco.

De HC zit in de achterste cabine en komt er alleen uit om te sleutelen. Op Driebergen heb ik nog maar even een man of vijf de trein in gewerkt die mee moesten maar echt niet meer snapte welke trein waarheen ging...
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

"Dames en heren, de intercity naar Gouda, Gouda Goverwelle, Woerden en Utrecht van 09:25 rijdt niet verder dan Woerden."
Aldus de omroep op Zoetermeer Oost voor de 7835 vanochtend.
Laatst gewijzigd door Etienne op za 06 mei 2017, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Etienne schreef:[...] rijdt niet eerder dan Woerden [...]
Ik neem aan dat je bedoelt: niet verder dan...
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De RET is aardig van slag. Website meld geen metro's A, B, C, D en E tussen Rotterdam Centraal en Leuvenhaven met haltes Stadhuis en Beurs vervallen, twitter meld geen metro's A, B, C, D en E tussen Stadhuis en Leuvenhaven. Na de RET reisinformatie decrypter toegepast te hebben blijft over dat metrolijn D niet rijdt tussen Rotterdam Centraal en Leuvehaven (zonder de extra n) en dat metrolijn E sowieso niet tussen Rotterdam Centraal en Slinge rijdt vanwege werkzaamheden. Blijft de vraag over of de metrolijnen A, B en C, die weliswaar niet op Leuvehaven en Stadhuis komen maar wel op Beurs, er nu wel of geen last van hebben, want je kan het bericht op de site interpreteren als dat Beurs ook dicht is voor deze lijnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Wat voor mysterieuze werkzaamheden zijn er dat de s5100 naar Den Haag Centraal vijf minuten stilstaat in Rijswijk en zes minuten in Moerwijk?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Als ik zo naar de gehusselde actuele vertrektijden van Den Haag HS kijk lijkt het erop dat spoor 6 daar buiten dienst had moeten zijn.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Een leuke vanavond op Amsterdam Amstel: op het scherm stond dat de IC naar Nijmegen niet verder ging dan Utrecht, er werd omgeroepen dat deze doorrijdt naar Heerlen, op de trein zelf staat Eindhoven (en die laatste is de echte eindbestemming).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Bemined schreef:De RET is aardig van slag. Website meld geen metro's A, B, C, D en E tussen Rotterdam Centraal en Leuvenhaven met haltes Stadhuis en Beurs vervallen, twitter meld geen metro's A, B, C, D en E tussen Stadhuis en Leuvenhaven. Na de RET reisinformatie decrypter toegepast te hebben blijft over dat metrolijn D niet rijdt tussen Rotterdam Centraal en Leuvehaven (zonder de extra n) en dat metrolijn E sowieso niet tussen Rotterdam Centraal en Slinge rijdt vanwege werkzaamheden. Blijft de vraag over of de metrolijnen A, B en C, die weliswaar niet op Leuvehaven en Stadhuis komen maar wel op Beurs, er nu wel of geen last van hebben, want je kan het bericht op de site interpreteren als dat Beurs ook dicht is voor deze lijnen.
Ik zag hem, met tranen in mijn ogen, ook voorbij komen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:Wat voor mysterieuze werkzaamheden zijn er dat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] naar Den Haag Centraal vijf minuten stilstaat in Rijswijk en zes minuten in Moerwijk?
Wubbo schreef:Als ik zo naar de gehusselde actuele vertrektijden van Den Haag HS kijk lijkt het erop dat spoor 6 daar buiten dienst had moeten zijn.
Dat is al vaker gebeurd. Heel gek dat die 'werkzaamheden' (?) niet worden aangekondigd, terwijl ze toch voor een vertraging van 11 minuten zorgen. Op het NS-forum staat dat het volgens ProRail te maken had met 'overig treinverkeer'. Dan weten we natuurlijk precies wat er aan de hand is! :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

En dat is dan de reden dat NS het maar niet communiceert? :?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Dat vind ik nog het meest bijzonder! Ik vraag me af of die lange stops echt nodig zijn, maar communiceer er in elk geval over!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Teun van de Keuken: NS doet alsof op tijd komen een uitzonderlijke prestatie is
De amechtige pogingen van de NS om de reizigers te paaien met positieve mededelingen, verhullend taalgebruik en eufemismen heeft iets aandoenlijks. Let wel: ik heb niets tegen de spoorwegen en rijd graag met de trein.
...
De intercom wordt ook misbruikt voor zo'n typisch goednieuwsbericht dat ik de laatste tijd vaak hoor in de trein: 'Over enkele minuten komen we, geheel volgens dienstregeling, te Zwolle aan.'
Geheel volgens dienstregeling! Wat verlangt u van ons met zo'n mededeling? Dat we als één man opstaan en u een staande ovatie geven? Dat we onze vrienden en bekenden gaan bellen en appen over uw uitzonderlijke prestatie? Ze waren op tijd! Ze zeiden het zelf!

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Hendrik schreef:Dat vind ik nog het meest bijzonder! Ik vraag me af of die lange stops echt nodig zijn, maar communiceer er in elk geval over!
Nou ja, je moet in ieder geval iets omdat je de treinen niet meer cross-platform naast elkaar kan zetten gezien de tijden van die treinen. Of dat dan zo veel moet zijn is de volgende vraag, die durf ik zo niet te beantwoorden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Overstap niet meer haalbaar en minstens 11 minuten langere reistijd, maar communicatie is niet nodig? NS laat zich wel van zijn beste kant zien... (en de moderator op het NS-forum laat zich blijkbaar ook met een kluitje het riet in sturen...)
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Afgelopen weekend was ik niet in Den Haag, maar bij de eerdere lange stops in Rijswijk en Moerwijk kon ik geen werkzaamheden ontdekken aan spoor 6 in Den Haag HS... Het vervelende is dat die lange stops zomaar weer kunnen opduiken, zonder aankondiging!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Daarom ook altijd even de reisplanner checken natuurlijk!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Er werd geloof ik gewerkt aan een tunnel/uitgang bij HS. Er stond in de Reisplanner Xtra ook een bericht dat het een kwartier omlopen zou zijn...
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

De voetgangerstunnel onder Den Haag HS was afgelopen weekend inderdaad afgesloten. Maar ik verwacht niet dat de wachttijd van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] daarmee te maken had. In elk geval was die tunnel gewoon open tijdens de vorige dagen dat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] lange stops had in Rijswijk en Moerwijk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Het schijnt er wel wat mee te maken te hebben, als ik het goed heb waren er verschillende sporen spanningloos ivm die werkzaamheden.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Zou goed kunnen inderdaad. De afsluiting van de voetgangerstunnel had te maken met de sloop van het parkeerdek achter het staan. Dit is onderdeel van het project om ook aan de achterkant van station Gv een volwaardige entree te maken.
(Maar langzamerhand dwalen we wel van de reisinformatie af... :P )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vanochtend: "na een korte stop gaat dit geel/blauwe monster verder naar Utrecht Centraal". Daar kunnen vaste reizigers (die in de ochtendspits toch het grootste deel van de reizigers zijn) echt helemaal niks mee. Bewaar dat maar voor de trein met kinderen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Wat is er onduidelijk aan dan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten