Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Daniel »

Vanmiddag maareens een wel heel klein tourtje gemaakt in een stukje van de regio Haaglanden die eind volgende maand naar Veolia gaat. Dat alles begon met de t1942 naar Delft waar ik eventjes het centrum in wandelde. En tja, toen kon ik toch even de busroute niet meer vinden :P Uiteindelijk vond ik 'm dan toch nog en kwam er ook nog eens binnen heel korte tijd een busje aan: nu nog een MAN op een lijn die bij Veolia juist MAN-loos zal blijven...
Afbeelding

Na wat omzwervingen kwam ik op de Sint Sebastiaansbrug terecht waar o.a. dit Berkhof Scoutje passeerde...
Afbeelding

Maar aangezien daar steeds precies de zon verdween als er iets langskwam liep ik toch maar gauw terug naar halte Zuidpoort. Daar kwam ook nog wat langs...
Afbeelding

...voordat ik in een soortgenoot op lijn 121 naar Zoetermeer stapte. Een rustig en niet al te lang ritje via Delfgauw en Pijnacker bracht me aldaar op Centrum West...
Afbeelding

Afbeelding

En na een volkomen onzinnig rondje, het had stukken sneller gekund, met de RR3 linksom belandde ik dan weer op station Zoetermeer / Driemanspolder. Daar kwam eerst Qbuzz langs...
Afbeelding

Gevolgd door twee keer lijn 52 met mooi opeenvolgende busnummertjes...
Afbeelding

Afbeelding

Voor wie het nog niet wist: het BRU strekt zich kennelijk helemaal via Zoetermeer naar Delft uit :mrgreen: ...
Afbeelding

En als laatste foto nog iets wat zeldzamer wordt: de nog niet definitief bestickerde Qbuzz 1010 op lijn 204...
Afbeelding

Daarna verdubbelde ik nog even het aantal passagiers van interliner 53 naar Den Haag Centraal. En na dat ritje in 'n comfortabele Volvo 8700 ging het met de t1965 weer terug naar Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Meltrain »

Oke, leuke foto's. :D
Maar wat komt er dan op de lijnen 80/82 te rijden als het geen MAN wordt? :o En weet je toevallig dan ook wat op lijn 69 zal komen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Daniel »

Een achttal rood/wit gespoten Van Hooltjes! Dat i.v.m. de bruggetjes in het centrum waar de CNG-MAN's niet overheen kunnen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Meltrain »

Oke, zijn dat dan kleine Van Hooltjes, zoals nu o.a. op GVU-lijn 2 rijden?
Ik vind het alleen wel jammer dat er geen gelede bussen komen. Nu rijdt bijvoorbeeld lijn 69 vaak wel met geledes en als alle lijnen met dezelfde frequenties blijven rijden, ben ik benieuwd hoe dat in 69 gaat passen. :?
(Lijn 69 wordt mijn nieuwe stam-lijn. :wink: 8-) .)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Stefan »

Nee, dit worden 12 meter wagens. ;)

Leuek foto's trouwens! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Etienne »

Ha, dan ben je door mijn woonplaats gekomen :lol: Verder leuke plaatjes, kun je nagaan hoeveel ik foto's ik van die Caetano's en Scouts heb. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ddrs on tour #40: Delft en Zoetermeer

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:Oke, leuke foto's. :D
Maar wat komt er dan op de lijnen 80/82 te rijden als het geen MAN wordt? :o En weet je toevallig dan ook wat op lijn 69 zal komen?
Reiziger Ddrs schreef:Een achttal rood/wit gespoten Van Hooltjes! Dat i.v.m. de bruggetjes in het centrum waar de CNG-MAN's niet overheen kunnen :wink:
Op de 80/82 en 81 worden straks voorlopig dieselbussen (Van Hool A330) ingezet vanwege de te lage viaducten. De aardgastanks die bovenop liggen maken de bussen te hoog (3,35 meter).

Op lijn 69 zal naar het schijnt gewoon met standaardmaterieel gereden worden. Of dat gaat passen, is een tweede, maar dat vraag ik me bij meer lijnen af. Alleen de 38, 46, 47 en 131 (20-persoonsbusjes), de zondagritten van de 40 (taxibusjes), de Veilinglijnen en enkele slagen van de 45 worden uitbesteed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten