Kleinere bussen op lijn 700

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Kleinere bussen op lijn 700

Bericht door Suus »

Kleinere bussen op lijn 700

UTRECHT - Utrecht Bereikbaar stopt met het nagenoeg leeg heen en weer laten rijden van touringcars tussen Utrecht en parkeerterreinen in de provincie.

Kleinere bussen nemen in elk geval gedurende de zomer de dienst over. Stilleggen van het project is -zelfs in de filearme zomerperiode- voor platformvoorzitter Rob Boomsma geen optie. ,,We willen dezelfde service handhaven.’’

[..]

De afgelopen maand maakten dertien forensen per dag gebruik van de bus. De bewaakte parkeerterreinen tellen wel meer auto’s. Utrecht Bereikbaar veronderstelt dat ze ook door carpoolende forenzen zijn ontdekt. Woordvoerster Terpstra van Utrecht Bereikbaar: ,,De terreinen worden immers bewaakt, dus je auto staat er veilig. Op zich hebben wij er geen problemen mee.’’

Bron: AD

Er rijden 18 bussen per dag, voor 13 passagiers. Die Integro's en Touringcars die nu dus rijden zijn echt geldverspilling, het hele project trouwens, wat naar mijn mening beter in andere OV-projecten geinvesteerd had kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kleinere bussen op lijn 700

Bericht door Geert »

Ik zie regelmatig zo'n lege bus voorbij kachelen, absoluut verspilling van geld, middelen en mensen. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleinere bussen op lijn 700

Bericht door Daniel »

Ik zie tegenwoordig vrij consequent één reiziger uitstappen bij het Europaplein in Utrecht. Overigens rijdt de bus daarna wel weer braaf leeg verder :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten