Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Zoiets vermoedde ik al. Tja, de Elzas is een aantal malen duits geweest
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Dag 4 van mijn interrail:
Vorige week dinsdag besloot ik mijn oorspronkelijke reisdoel dan toch maar op te zoeken: Bad Harzburg.
Tot Hannover was het een rit zonder noemenswaardigheden dit keer, ben er intussen wel bekend mee
In Hannover viel het me op dat de voorjaarsstemming al aardig was losgebarsten, met diverse lente versieringen:
Monster van Loch Ness op het stationsplein voor Hannover.
Op mijn vertrekspoor van de RE naar Bad Harzburg stond eerst nog deze Metronom trein:
Overigens al erg vaak gezien, maar nog nooit in gezeten...
Aan de overzijde van het perron stond deze trein:
ICE naar Munchen Hbf en een ICE 1 richting Hamburg.
Nu snap ik meteen waarom ik tijdens mijn vorige trip in januari mijn ICE1 maar 210 kmh reed grootendeels op de lijn Hannover- Wurzburg. De rijtijden zijn berekend op een ICE T (zat in zelfde ritnummer als de trein van deze foto).
Even later kwam mijn RE naar Bad Harzburg aangereden, dat was deze trein:
Lekker dieselen dus! Mooi schoongehouden loc trouwens...
Het stadje was tamelijk saai, dus maar even wat foto's gemaakt rondom het station:
De onderste trein bleek ook meteen mijn trein voor de terugweg te zijn.
Nadat deze had kopgemaakt, ging het in sneltreinvaart terug naar Hannover.
Die BR 612 haalt rijtijden waar de BR 218 met rijtuigen niet aan kan tippen. Vooral door bochten is het een heerlijke trein. Is het een soort kantelbaktreinstel? Hij zoeft echt heel hard door redelijk scherpe bochten :D
Bij het instappen was ik even bang op RE dubbeldekkers comfort, toen ik het blauw geblokte motiefje op de stoelen zag.
Maar gelukkig zitten deze veel beter, en meer beenruimte. Er zijn nog stoelnr's aanwezig voor zitplaatsreserveringen. Ze hebben blijkbaar ook op IC diensten gereden?
Oja, let je alleen op het geluid, waan je jezelf in een DM90, precies dezelfde geluiden komen er van de trein af, zou er soms een zelfde motor onder zitten?
Terug naar Bremen begon het weer heel hard te sneeuwen onderweg, de Duitse treinen gingen echter onvermoeid gewoon door!
In Leer zou ik een overstap hebben van bijna anderhalf uur, dus had ik er voor gekozen een uurtje in Bremen rond te hangen.
Daar was een bijna uitgestorven kermis, met 1 grappige attraktie voor de kleintjes:
Jeugdsentiment, ruim 20 jaar geleden zou ik hier uren in kunnen zitten zonder verveling
Zo onvermoeid als de Duitse treinen door stevige sneeuwbuien reden, zo had ik met de Arriva trein meteen 30 minuten vertraging opgelopen, omdat er langzaam moest worden gereden door de sneeuw, ongeveer 40kmh. En dat terwijl er misschien hooguit 1 centimeter lag op het Groningse plattenland.
En tot slot een sfeervolle kermisfoto uit Bremen:
Vorige week dinsdag besloot ik mijn oorspronkelijke reisdoel dan toch maar op te zoeken: Bad Harzburg.
Tot Hannover was het een rit zonder noemenswaardigheden dit keer, ben er intussen wel bekend mee
In Hannover viel het me op dat de voorjaarsstemming al aardig was losgebarsten, met diverse lente versieringen:
Monster van Loch Ness op het stationsplein voor Hannover.
Op mijn vertrekspoor van de RE naar Bad Harzburg stond eerst nog deze Metronom trein:
Overigens al erg vaak gezien, maar nog nooit in gezeten...
Aan de overzijde van het perron stond deze trein:
ICE naar Munchen Hbf en een ICE 1 richting Hamburg.
Nu snap ik meteen waarom ik tijdens mijn vorige trip in januari mijn ICE1 maar 210 kmh reed grootendeels op de lijn Hannover- Wurzburg. De rijtijden zijn berekend op een ICE T (zat in zelfde ritnummer als de trein van deze foto).
Even later kwam mijn RE naar Bad Harzburg aangereden, dat was deze trein:
Lekker dieselen dus! Mooi schoongehouden loc trouwens...
Het stadje was tamelijk saai, dus maar even wat foto's gemaakt rondom het station:
De onderste trein bleek ook meteen mijn trein voor de terugweg te zijn.
Nadat deze had kopgemaakt, ging het in sneltreinvaart terug naar Hannover.
Die BR 612 haalt rijtijden waar de BR 218 met rijtuigen niet aan kan tippen. Vooral door bochten is het een heerlijke trein. Is het een soort kantelbaktreinstel? Hij zoeft echt heel hard door redelijk scherpe bochten :D
Bij het instappen was ik even bang op RE dubbeldekkers comfort, toen ik het blauw geblokte motiefje op de stoelen zag.
Maar gelukkig zitten deze veel beter, en meer beenruimte. Er zijn nog stoelnr's aanwezig voor zitplaatsreserveringen. Ze hebben blijkbaar ook op IC diensten gereden?
Oja, let je alleen op het geluid, waan je jezelf in een DM90, precies dezelfde geluiden komen er van de trein af, zou er soms een zelfde motor onder zitten?
Terug naar Bremen begon het weer heel hard te sneeuwen onderweg, de Duitse treinen gingen echter onvermoeid gewoon door!
In Leer zou ik een overstap hebben van bijna anderhalf uur, dus had ik er voor gekozen een uurtje in Bremen rond te hangen.
Daar was een bijna uitgestorven kermis, met 1 grappige attraktie voor de kleintjes:
Jeugdsentiment, ruim 20 jaar geleden zou ik hier uren in kunnen zitten zonder verveling
Zo onvermoeid als de Duitse treinen door stevige sneeuwbuien reden, zo had ik met de Arriva trein meteen 30 minuten vertraging opgelopen, omdat er langzaam moest worden gereden door de sneeuw, ongeveer 40kmh. En dat terwijl er misschien hooguit 1 centimeter lag op het Groningse plattenland.
En tot slot een sfeervolle kermisfoto uit Bremen:
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Ook een tof verhaaltje :pos:
Hebben die BR612 niet ICE-TD vervangen toen daar zo'n problemen mee hadden?
Hebben die BR612 niet ICE-TD vervangen toen daar zo'n problemen mee hadden?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Jep. Enkele zelfs in ICE-kleurstelling. Het zijn inderdaad kantelbaktreinstellen. Kennelijk doet de kantelbakinstallatie het nu ook, eens in de zoveel tijd moet die weer eens voor de hele serie buiten dienst omdat er weer problemen mee zijn. DB en kantelbak lijkt geen gelukkige combinatie ;-).
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Mwa het is wel een beetje een sensatie als je met een grote snelheid door een bocht gaat, na een hoop ICE's en TGV gehad te hebben is dit weer wat nieuws. Door sommige bochten reed de BR 218 met rijtuigen ongeveer 80 km/h heen, terwijl die BR 612 niet eens afremde en gewoon met 140 door die bocht reed op de terugweg.
Normaal door de trein lopen naar bv de wc is dan wel een stuk moeilijker...
Normaal door de trein lopen naar bv de wc is dan wel een stuk moeilijker...
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Het is een wat ongebruikelijke route... maar wat is er echt vreemd aan? Oke, min of meer dezelfde route had veel sneller gekund, maar dat was ook niet mijn doel.waldo79 schreef:Je hebt een vreemde route afgelegd.
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Ja, okee, maar er zitten wat losse slagjes in waarvan je denkt "Huh?" Bijvoorbeeld Rheine - OsnabrCaspar schreef:Het is een wat ongebruikelijke route... maar wat is er echt vreemd aan? Oke, min of meer dezelfde route had veel sneller gekund, maar dat was ook niet mijn doel.
Re: Spontaan rondje Duitsland en Frankrijk
Nouja als je het hele verslag zou lezen kan je zien waarom dat was. Ik was eerst van plan om naar Wurzburg te gaan vanuit Rheine, en dat was het snelst via Osnabruck en Hannover. Door een ongeluk nabij Osnabruck was de trein naar Hannover anderhalf uur vertraagd, waardoor ik via Keulen naar Wurzburg wilde gaan vanuit Osnabruck. Toen ik in die IC zat bleek dat ook die +100 zou krijgen omdat hij werd omgeleid via, jawel, Rheine...
Doe dat slagje uiteraard niet voor mijn lol, zo bijzonder is het daar niet
Doe dat slagje uiteraard niet voor mijn lol, zo bijzonder is het daar niet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten