OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Vandaag zag ik op Gv twee SGMm-II-tjes richting Binckhorst vertrekken met: 'Bestemming Eygelshoven Markt' op de RIS-displays staan. Erg exotisch. :wink: En ik zag nog een SGMm II-tje (de 2118) tussen een stel rongenwagens ingeklemd staan. Waar zou die vandaan komen of heen gaan, want de revisie van alle SGM II-tjes tot SGMm was toch al voltooid?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Zijn alle tweetjes dan alweer terug uit Denemarken?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:In de t800 die om 7.34 in Amsterdam aankomt waren met 8 bakken Virm nog een flink aantal 4 zits plaatsen leeg boven :shock: Terwijl maandag in de t14500 en dinsdag in een t4500 met 6 en 8 bakken Ddar/Ddm1 ongeveer 3/4 van de stoelen bezet waren op dezelfde tijd. Ik dacht zelf dat Alkmaar meer reizigers naar Amsterdam heeft dan West Friesland, maar dat is blijkbaar niet zo in de spits?
Ja, dat is volgens mij ook zo. Maar: de s3000 is drukker dan de s800, minstens de helft van de mensen stapt uit in Ass en die van 7:34 in Amsterdam is nog niet een van de drukste treinen (drukste uit Amr is de s3000 die daar om 7:42 vertrekt).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Over de 2118: volgens een melding op Somda was die inderdaad afkomstig uit Randers :wink: Alles is daar al wel heen vertrokken, maar ze zijn inderdaad nog niet allemaal ook weer teruggekeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jurjen schreef:
Caspar schreef:In de t800 die om 7.34 in Amsterdam aankomt waren met 8 bakken Virm nog een flink aantal 4 zits plaatsen leeg boven :shock: Terwijl maandag in de t14500 en dinsdag in een t4500 met 6 en 8 bakken Ddar/Ddm1 ongeveer 3/4 van de stoelen bezet waren op dezelfde tijd. Ik dacht zelf dat Alkmaar meer reizigers naar Amsterdam heeft dan West Friesland, maar dat is blijkbaar niet zo in de spits?
Ja, dat is volgens mij ook zo. Maar: de s3000 is drukker dan de s800, minstens de helft van de mensen stapt uit in Ass en die van 7:34 in Amsterdam is nog niet een van de drukste treinen (drukste uit Amr is de s3000 die daar om 7:42 vertrekt).
Klopt, meer dan de helft gaat er in Ass al uit, dus het kan prima kloppen dat je op Asd lege vierzitters gechecked heb.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JeePee »

Nog eentje van afgelopen zaterdag: De EC van Berlijn Hfb naar Praag vertrok al uit Berlijn met +20 wegens een stremming bij Potsdamer Platz (niets te zien toen wij er door kwamen). Door stevig doorrijden aankomst in Dresden slechts +5. Echter toen kwam het bericht dat we een half uur later zouden vertrekken uit Dresden door hevig onweer bij Usti nad Labem. Dan wachten we maar he :) . Vervolgens werd het half uur een uur, wat vervolgens 2 uur werd en uiteindelijk werd meet 160 minuten vertraging vertrokken richting Praag. Daar uiteindelijk met +185 aangekomen, door langzaam rijden thv Usti. Werd een lang tripje zo.

Zo meteen maar de 345 Budapest - Beograd uitproberen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door playertwo »

Dresden - Praag is maar 100km, maar ik weet uit eigen ervaring als het daar tekeer gaat, dan gaat het ook echt goed tekeer.

Vanmiddag een erg goede treindienstleider in Ht. De t859 had +6. Ongeveer 2 minuten voor aankomst van deze trein werd er nog een goederentrein over spoor 5 gestuurd richting Vga. De s9600 werd vastgehouden op 7, en vertrok op hetzelfde moment als de 859 naar Vga, waarbij deze laatste na het perron naar het middenspoor vertrok, en de 9600 over het spoor richting Tb. Vlak voor vertrek van de 859 mocht de t3659 echter al binnengenomen op Ht, en werd vlak voor het sein voor perrronspoor 6 eventjes opgehouden (dus trein weg, meteen de volgende trein + aangepaste CTA's, en de automatische omroep niet gehoord, dus die zal wel eventjes uitgezet zijn geweest). Onderweg werd er ook nog even creatieve route aangeboden aan een korte keteltrein die vanuit Tilburg via een toeristische route heeft gereden rondom Vga (zodat de s13600 ook geen vertraging zou krijgen), waardoor er eventjes langzaam werd gereden. De +1 die dat onderweg opleverde werd er in de rijtijdmarge weer uitgereden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

En weer pech voor mij, mijn trein t2126 kreeg t.h.v. Rmoa een defect en zo stonden we nog wel 20 minuten stil. Uiteindelijk met +33 in Asd aangekomen :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Tja, da's ook zo'n lekkere plek om te stranden. Ik heb ooit een keer daar vlakbij (bovenop de fly-over) stilgestaan met een defecte trein terwijl allerlei andere treinen richting Den Haag passeerden over de sporen van de Hoekse Lijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Oh, was trouwens niet Rmoa maar Dhs. Zag alles inderdaad links van me passeren, maar niet over de HOeksche Lijn hoor ;)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Allemaal enkelspoorrijdend dus?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Precies. Alles ging gewoon heen en terug op het spoor richting Rtd, uitgezonderd de s4100 en s4200, die over hun eigen sporen reden.

Euvel was blijkbaar net op tijd gefixed.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

In trein t4576 2x een met een noodremtrekking tot stilstand gekomen, net na station Zaandam. Ik hoorde de HC's tegen elkaar vertellen dat er 2 meiden stonden op het betreffende balkon, met een enkeltje Amsterdam- Zaandam, maar dat ze in alle toonhoogtes ontkenden aan de noodrem getrokken te hebben. Tsja zei 1 hc, als je het niet zelf hebt gezien dat ze het deden, kunnen we ook niets beginnen. Diezelfde mutsen zag ik na Hoorn als een gek de t3300 in rennen naar Zaandam :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

Justin schreef:Oh, was trouwens niet Rmoa maar Dhs. Zag alles inderdaad links van me passeren, maar niet over de HOeksche Lijn hoor ;)
@ Beheer: is het mogelijk om 'Rmoa' en 'Dhs' als mouse-over in te stellen dat de 'echte naam' gegeven wordt?
Niet iedereen kent namelijk alle afkortingen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Van een hoop afkortingen weet ik de naam wel volledig maar waar ze precies zijn dan weer niet. Misschien is het sowieso niet zo handig om het zo nauwkeurig te beschrijven. Hoeveel mensen weten bijvoorbeeld waar de Overbrakerpolderaansluiting is?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

Ergens in Amsterdam? :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tussen Sloterdijk en de Singelgracht aansl. (dat is die aansluiting bij de werkplaats tussen de sporen van Sloterdijk-Hoog met de sporen van Sloterdijk-Laag). Hier in de buurt ken ik alle afkortingen wel, maar Rmoa en Dhs? Breek me de bek niet open :wink:.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door M57 »

Caspar schreef:Tsja zei 1 hc, als je het niet zelf hebt gezien dat ze het deden, kunnen we ook niets beginnen.
Maar wél een UvB schrijven voor het traject Zaandam-Hoorn. Of niet?

Mijn dienst kende vanavond een anticlimax. Eerst twee uur wachten op de voorlaatste trein, die uitgestorven blijkt. Vervolgens vervalt de laatste trein van de dienst...
Laatst gewijzigd door M57 op vr 10 jul 2009, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Naja, ik kan wel snappen dat die meisjes dachten dat die trein in Zaandam stopte. De Intercity's uit Maastricht en Nijmegen stoppen er immers ook.

Lang leve de duidelijke formules van NS!
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door henrivanderweijden »

Rmoa? In Rotterdam?
Lijkt me iets van: Rechtermaasoeveraansluiting?
Waar t is weet ik dan weer niet hoor!
En Dhs? Delfhavenseschie???
Ik roep maar wat hoor, maar dat i wat me ff te binnen schiet.
Gr Henri
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Heb je toch meteen goed geroepen! :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

Met een beetje gokken kom je er vaak wel ja :-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Hoeveel mensen weten bijvoorbeeld waar de Overbrakerpolderaansluiting is?
Ik sinds héél kort. We hebben op ons werk wel een afkortingenlijst, maar geen kaart waar alle dienstregelpunten ook opstaan. Dat was dus een heel gezoek :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Wat is dat toch met de 1900-serie de laatste tijd? Vandaag was het weer feest, maar gelukkig was het geen 30 graden buiten zoals de vorige keer en dat scheelde wel aanzienlijk.

Ik vertrok vanmiddag met de 1943 met +4 uit Ddr en in Bd was ik weer op tijd. Net na Gz kwam ik via geel 13 en geel tot stilstand voor een rood sein. Met in eerste instantie de gedachte: "Nee he, niet weer een stoppert of goederen..." Ben toen gaan bellen met de trdl en die vertelde dat er net een bankoverval was gepleegd in Rijen en dat de overvallers in het spoor liepen, met de politie erachteraan. Even later zag ik wat gele vestjes langs de baan en cirkelden er ook 2 helicopters boven de omgeving rond. Zekerheidshalve toch maar even de cabinedeuren van de loc op slot gedraaid... :wink:

Al met al hebben we er 32 minuten gestaan en toen we weer mochten gaan rijden, was het kruipen tot aan Tb omdat er nog zoekende politie langs de baan stond (want ze waren nog niet gevonden en ik heb nog overwogen in m'n omroepbericht het verzoek mee te nemen of de reizigers dekking wilden zoeken, maar de situatie had van zichzelf al een hoog SBS6-gehalte :mrgreen:) en ook alle overwegen op het baanvak lagen in storing. Ik dacht dat we met die +32 wel zouden worden opgeheven, maar we mochten als 301945 door en dus waren we (onder het nieuwe treinnr) in Tb eigenlijk weer op tijd.

Beetje jammer was wel dat er in Ehv een invalide de trein uit moest worden geholpen en dat niet was doorgegeven, zodat we bij vertrek uit Ehv alweer +10 uit aan ons broek hadden, dus dat was in Vl rennen naar m'n volgende trein terug.

Ben benieuwd wat het de volgende keer is als weer op de 1900 zit... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Marc »

Vandaag zijn er werkzaamheden tussen Den Bosch en Utrecht. In plaats van het bandje over de werkzaamheden werd in Maastricht 4x per uur dit omgeroepen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten