Vervoerder Veolia schroeft het veiligheidsniveau van het treinverkeer op de Maaslijn en Heuvellandlijn op. Niet met een ingenieus computersysteem, maar met pen en papier.
Lees verder en bron...
Het wordt wel heel triest, als het al op zo'n manier moet. Het lijkt me toch zinvoller om meer aandacht aan de opleiding te besteden, dan seinbeelden te gaan noteren. Daarnaast vergeet men dat je hierdoor ongetwijfeld weer andere zaken over het hoofd ziet, omdat je te zeer gefixeerd bent op het letten op bepaalde seinen. Jarenlang hebben treinen zonder veel problemen kunnen rijden, tegenwoordig kunnen we blijkbaar niet meer opletten. Het leuke van het machinistenvak gaat er voor mij wel af zo.
Treinmachinisten Veolia met notitieblok in cabine
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinmachinisten Veolia met notitieblok in cabine
Zou het niet eerder liggen aan de verveling van het telkens dezelfde lijn rijden? Of worden machinisten niet gewoon afgeleid?
Re: Treinmachinisten Veolia met notitieblok in cabine
Zucht... toch wel triest dat machinisten zelfs dat stukje vakbekwaamheid niet meer hebben...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Treinmachinisten Veolia met notitieblok in cabine
Ik sta me er ook over te verbazen inderdaad... Ik denk zelf eerder dat de oorzaak aan meerdere dingen te wijten is.
Re: Treinmachinisten Veolia met notitieblok in cabine
Geldt dit alleen voor Nijmegen, Blerick / Venlo en Roermond? Voor de rest ligt er toch ATB-NG?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten