Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Justin schreef:Leuke serie is het he, de s5000-s5700
Nou van mij mag je 'm hebben! Het is een leuk ritje, maar als je er gemiddeld 4x per week mee wordt doodgegooit (en altijd in de spits) wordt het toch beduidend minder...
Ik meldde het al in een ander topic, maar ik zag vanmiddag 2 SGMm II-tjes van Gv richting Binckhorst vertrekken met op de RIS-displays: 'Bestemming Eygelshoven Markt', erg exotisch dus...
De cta van spoor 1 op Dvd gaf de s700 van 11:34 eerst +5 met een Tuffie omroep, waarna de vertraging van het ding verdween. Trein stond er om :39 dus het klopte precies.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ik zat trouwens gisteravond in de trein naar Geen actuele reisinformatie beschikbaar, aldus de CTA van Amersfoort. Gelukkig stopt die trein kennelijk ook op Utrecht Overvecht, en zo kwam ik toch nog thuis :D.
Dezelfde s700 als waar ik op Dvd instapte stond op Amf naast lege CTAs. Hij had dan wel wat vertraging maar dacht dat het leegmaken ervan net als bij de oude CTAs pas bij verlaten perronspoor gebeurde.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
1/4 Dit is een voorbeeld van
een ARGOS-bord.
2/4 Deze informatieborden hangen op 46
grotere stations in Nederland.
3/4 Schiphol-Leiden Centraal
De hele dag werkzaamheden.
4/4 test
Geen eigenaardigheid maar toch: een van de CTA's die de oude tunnel van Rotterdam Centraal naar spoor 4 verwees heeft een nieuwe eigenaar gevonden. namelijk bij RailZ miniworld te Rotterdam .
In Goes was het vanmiddag bal: de Intercity richting Amsterdam Centraal reed naar Kruiningen-Yerseke, Bergen op Zoom, Roosendaal, Etten-Leur, Breda en verder de normale route. De stoptrein richting Middelburg zou in Vlissingen Souburg kennelijk worden gesplitst: het bovenste deel ging naar Dordrecht en het onderste deel naar Zwolle.
In 's-Hertogenbosch herleefden oude tijden: om 22.23 vertrok daar een Intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Amstel en Zandvoort aan Zee. Jammer dat ie niet in Amsterdam zou stoppen ;-)
Al sinds begin deze week hebben de CTA's van Amf problemen met het woord "Sprinter" en met het Schiphol-tekentje. In het bijzonder met het overzicht van de eerstvolgende vertrekkende treinen vanaf het gehele station.
1. Schiphol-teken:
Er staat letterlijk Schiphol -<--
2. Sprinter?
Waar een sprinter hoort te rijden, is er niet meer dan een NS-logo te zien, zonder treinsoort.
3. Afkortingengebruik en geblaat.
De s5800 wordt aangegeven als "Ass,Zd v Sprinter Uitgeest", wederom zonder treinsoort --> scriptfoutje dat het woord Sprinter al in de bestemming staat aangegeven?
4. Klein gezeik: Schothorst en Amersfoort Vathorst of Amersfoort Schothorst en Vathorst?
Gek genoeg heb je altijd wat met de Amersfoortse bestemmingen. Normaal krijg je op de grote CTA's als eindbestemming voor de s2800 "Schothorst" en voor de s5800 "Amersfoort Vathorst". Op de kleinere, overzichten, staat er nu "Vathorst" (zonder treinsoort).
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Owja, kennen jullie de CTA op Rotterdam Alexander aan de Gouda-zijde van het perron ri. Rotterdam nog? Het ding "werkt" weer en kondigde vanmiddag om kwart over vijf de IC naar Rotterdam van 23.17 uur aan Die loopt dus zes uur voor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Reiziger Ddrs schreef:Owja, kennen jullie de CTA op Rotterdam Alexander aan de Gouda-zijde van het perron ri. Rotterdam nog? Het ding "werkt" weer en kondigde vanmiddag om kwart over vijf de IC naar Rotterdam van 23.17 uur aan Die loopt dus zes uur voor...
Carina schreef:Weten jullie toevallig welke lettertype de Argos borden hebben?
Het ontwerpvoorschrift meldt:
ARGOS matrix font
Het ARGOS font maakt onderdeel uit van de firmware en is ook vanuit de ARGOS server te versturen naar alle ARGOS borden.
Wellicht dat je dus bij de leverancier (Surtronic) verder kunt informeren. Eventueel kun je ook een foto van een ARGOS bord nemen en op WhatTheFont een vergelijkbaar lettertype zoeken :)
Carina schreef:Weten jullie toevallig welke lettertype de Argos borden hebben?
Het ontwerpvoorschrift meldt:
ARGOS matrix font
Het ARGOS font maakt onderdeel uit van de firmware en is ook vanuit de ARGOS server te versturen naar alle ARGOS borden.
Wellicht dat je dus bij de leverancier (Surtronic) verder kunt informeren. Eventueel kun je ook een foto van een ARGOS bord nemen en op WhatTheFont een vergelijkbaar lettertype zoeken :)
Ah, Whatthefont had ik inderdaad al geprobeerd. Daar kwam alleen niet zoveel zinnigs uit.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Surtronic :).
Over de CTA op Rta: vrijdagmiddag kwam ik daar een kwartier later langs als donderdag, maar stond er nog altijd 23.17 uur als vertrektijd op Lijkt er dus op dat de tijd-flapjes van die CTA het helemaal niet meer doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Om maar weereens terug te komen op de beruchte CTA op Rotterdam Alexander: die toont inmiddels een andere trein... de Sprinter naar Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal van 23.28 uur om tien over zeven 's ochtends
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mikos schreef:Zo schijnt er op dit moment een softwarefout in de CTA op het perron in Abcoude te zitten: Die toont als eindbestemming 'Amsterdam Sloterdijk'.
Wat is daar mis mee? Volgens mij wordt de s4000 al vanaf Gouda aangekondigd met eindbestemming 'Amsterdam Sloterdijk'.
Nog even terugkomend op dit verhaal. Ik heb een bericht teruggekregen, waarin mij vermeld werd dat men de reisinformatie voor deze 2 treinen gaat aanpassen. De 4052 en de 4054 zullen voortaan (vanaf eind volgende week) tot Amsterdam Centraal in de CTA's staan, maar ook in de reisplanner en in de Railpocket.
Jammer dat zoiets pas na enkele maanden gebeurt. De 4084 staat ook nog altijd aangegeven, als doorgaande op de 4586, terwijl dit al enkele weken (gedurende de werkzaamheden Velsertunnel) niet van toepassing is.
In de Maastrichtse CTA langs spoor 5b bleek een flapje los te hangen. Hierdoor ontstonden leuke treinen: De sneltrein naar Amersfoort, gereden door Veolia: De stoptrein naar Eindhoven, stopt niet in Roermond, Weert, Heeze en Geldrop: Een trein waar je niet in mag stappen, er staan bussen klaar aan de Meerssenerweg: En tot slot de leukste: de stoptrein naar Schagen (stopt op alle tussengelegen stations ):
Vanmorgen ging de s3600 voor de verandering eens naar Horst-Sevenum volgens één van de CTAs in Tilburg (in plaats van naar Zwolle). Die heb ik eerder ook al voorbij zie komen. Verder stond er wel een boekje dat er op een deel van het traject busvervoer plaatsvond, en uiteraard de omroep over de werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem (+ omreisadvies via Utrecht) vlak voor vertrek van de 3600. In de trein zelf kon je ongeveer een kanon afschieten, en in de ochtendspits.
In Den Bosch was er ook een handige CTA op spoor 1b/c:
18u00 Internationale trein
Autoslaaptrein (als bestemmingsboekje)