Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Mag hopen dat het fouten zijn in de realtime informatie? Er komen bij Syntus met enige regelmaat nog wel wat spook vertragingen voor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

cassie127 schreef:Mag hopen dat het fouten zijn in de realtime informatie? Er komen bij Syntus met enige regelmaat nog wel wat spook vertragingen voor.
Kan goed hoor. Beetje opgebouwde vertraging meenemen vanuit Utrecht of Amersfoort.. en als het dan vast staat in Rhenen.. is men het bokje.
Was ook file op de A12 vanwege een ongeluk, dacht ik.. Nou dan gaan mensen binnendoor ipv A12/A50 richting het zuiden.. en dat gaat een beetje moeizaam dan.

In ieder geval.. om 19:30 was er niks meer van te merken. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat probeer je met dit bericht duidelijk te maken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ik denk dat hij doelt op deze video https://www.youtube.com/watch?v=QOd7e5yvWNI
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Hm, beetje maf qua voorbeeld, die video.
Wordt ff uitgelegd welke knoppen voor het starten van een Setra nodig zijn... :roll:

Afleiding van de bestuurder .. vooral tijdens het omroepen. :?:

Met schoenen aan op de bank zitten??

Verder ook een rit uitgekozen waarbij men ruim in de tijd zat.. de 'stress' begint pas bij de + getallen natuurlijk.

Refereren aan een dodelijk ongeval.. hmm..

~~~~~~
Ik begrijp wel de gekozen onderwerpen /thema's die men wil belichten.. alleen de gekozen vorm daarvoor doen mijn wenkbrauwen wel fronzen..
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Ja, maar ze gaan geen video op Randstad zetten die allerlei negatieve beelden toont hoe vervelend buschauffeur zijn wel niet is...

Ik vind het wel een leuke video. Tuurlijk heeft buschauffeur zijn nadelen maar het lijkt me toch een heerlijk beroep. Lekker buiten zijn zonder direct toeziend oog van de baas... onder de mensen zijn... mooi voertuig mogen besturen.. :)

Alleen het verdient niet zoveel, althans, ik zou later wel wat meer inkomen per maand willen hebben :Y
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

BasFrancken schreef:Ja, maar ze gaan geen video op Randstad zetten die allerlei negatieve beelden toont hoe vervelend buschauffeur zijn wel niet is..
.

Klopt.. daarom ook dat ik schrijf dat de inhoudelijke onderwerpen wel okay zijn.. maar hoe dat dan in beeld wordt gebracht (gekozen is bij de montage) vind ik dan niet zo slim gekozen.
BasFrancken schreef: Ik vind het wel een leuke video. Tuurlijk heeft buschauffeur zijn nadelen maar het lijkt me toch een heerlijk beroep. Lekker buiten zijn zonder direct toeziend oog van de baas... (..)
Mwah.. die baas is tegenwoordig vervangen door OVrader en sommige 'beroepsvolgers' als ik het hier zo weleens lees.. :wink:
BasFrancken schreef: Alleen het verdient niet zoveel, althans, ik zou later wel wat meer inkomen per maand willen hebben :Y
Mwah, als je het vergelijkt met andere chauffeurs CAO's is die voor het OV niet zo slecht hoor..

Inkomen per maand.. tja, het is ook maar net naar hoeveel €'s je per maand gaat leven. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

De OV CAO is qua beloningen echt niet slecht. Een beetje chauffeur zit toch wel zo'n 500-600 euro boven het bruto minimumloon, er zijn allerlei toeslagen, er is zelfs een kleine eindejaarsuitkering en bij een voltijdsdienstverband ook nog ATV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Speedmaster »

Daarnaast werk je effectief minder uren aangezien alle pauzes doorbetaalde pauzes zijn, moet je eens proberen bij je huidige werkgever om dat voorelkaar te krijgen. En elke minuut wordt betaald, dus een dienst van 8 uur en 43 minuten is ook echt tot op de minuut nauwkeurig betaald. Er zijn zat bedrijven waar je in eigen tijd nog dingen voor je werk doet en dat wordt niet betaald.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 17 mei 2017, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Dat is inderdaad fijn. Wel is het natuurlijk zo dat als je alles doorbetaald krijgt, dat je ook je pauzes moet afstaan met vertragingen. In de uiterste gevallen ben je ook 8:47u non-stop aan het rijden.. Uiterste gevallen ;)

Ik weet niet wat een chauffeur van bijvoorbeeld Syntus per maand verdiend als die 40u (?) werkweek heeft..
BasFrancken schreef:Lekker buiten zijn zonder direct toeziend oog van de baas... onder de mensen zijn... mooi voertuig mogen besturen.. :)
Het wordt hier onder ook al gezegd. Hobbyisten kijken ook mee. Ik sprak een chauffeur die een ochtend op lijn 56 zat. Die reed met +19. Toen krijg ik de SVL aan de lijn van: 'Je rijdt +19, hoe komt dat.' Dus ze kijken echt wel op de vingers mee. Alleen ze snapte in Deventer niet dat de rijtijden zo krap waren dat ie met deze vertraging moest rijden. Dit was overigens nog voor 5 maart.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Chauffeurs mogen niet 8 uur non-stop tijden. Ze hebben ook nog iets van een rijtijden wet die bepaald dat je na 4,5 uur rijden 45 minuten pauze moet hebben. In die wet staat ook hoe lang er per dag gereden mag worden hoe lang de rust moet zijn, hoe lang hun weekend minimaal moet zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ohja, natuurlijk! Dat kunnen ze checken met die indicator toch? Ik ben ff de naam vergeten van dat kastje!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

De tachograaf staat in lijnbussen uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door MdJ »

Ook wel logisch: Een lijnbus is veel minder gebonden aan een chauffeur. Daarnaast kan een lijnbuschauffeur niet zelf zijn dienstregeling bepalen en is hij afhankelijk van de diensten die hij/zij krijgt.
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Suus schreef:De tachograaf staat in lijnbussen uit.
De tachograaf staat gewoon aan, alleen stopt de chauffeur er geen schijf/bestuurderskaart in. Daarom zie je in veel bussen ook een gele T branden op het dashboard: een waarschuwing dat er geen schijf/kaart in zit.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

vanmorgen zat ik dan eindelijk in de Man best een fijne bus voor korte afstanden...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Zat je in een oude MAN Caetano die hier tijdelijk (maar zeer zelden) rijden tot de komst van de Setra's? Of doel je op de ex-Veolia MAN aardgasbussen (te herkennen aan de grote brandstoftank op het dak)?
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Die gasbussen idd
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busje10 »

Als OV chauffeur met een contract van 40 verdien je toch al snel 2000€ en meer per maand, kan dat toch niet slecht noemen. Er zijn beroepen die zwaarder zijn waar je het met minder moet doen....
Stefan Works
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Stefan Works »

Bruto neem ik aan :)
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 17 mei 2017, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

1119.. Geen airco :pos:

Niet te doen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovforens »

Stefan Works schreef:Bruto neem ik aan :)
€2200 als starter er van uit gaande dat je alleen op 100%-uren rijdt.

Daar komt nog eens 8% vakantiegeld bij (2375).

Kom je in dienst van een busbedrijf dan komt er nog 400 euro plus 1,15% eindejaarsuitkering bij (2400).

Ben je een avondmens zonder verplichtingen en werk je bijv. van woensdag tot zondag altijd van 18 tot 02 uur dan krijg je van 19 tot middernacht 30% extra, daarna nog 2 uur 40%. In het weekeinde over de hele dag zelfs circa 40 procent. Dat is 2800 euro (plus vakantiegeld is 3000; plus eindejaarsuitkering 3070 euro)

Niet onaardig voor een starterende mbo-er. Binnen een paar jaar stijgt dit met 15 procent.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busje10 »

Stefan Works schreef:Bruto neem ik aan :)
Netto.....
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Had vanmorgen de 1122, heerlijk hoe fris die bus is op een dag als deze, helaas werd deze in de middag vervangen. :(
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 149 gasten