Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

De Besseling-wagens rijden nu al met 1500-nummers, waarschijnlijk worden die gewoon een op een vervangen dan :wink:
Lijn 45 schreef:Is met deze bus ook een testrit over het toekomstige inzetgebied gereden (als dat niet nog gaat gebeuren) i.v.m. rotonde Julianaplein?
Voordat ze gaan testen is het wel handig om de aanpassingen om inzet mogelijk te maken ook uit te voeren :P En aangezien er hier om de hoek nog geen spoor van werkzaamheden te zien is...
De rechtsafstrook de Stadsring op lijkt kritischer trouwens, maar ook daar is nog niks aangepast. Op de rotonde zullen ze hooguit wat vaker het bestrate stukje van het middendeel meepakken. De vrachtwagens die de Plus bevoorraden komen er echter ook overheen en die zijn minstens zo lang als zo'n 15-meterbus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Vanmorgen had een aannemer tijdelijke verkeersborden in de grond gestampt naast de busbaan bij het Meander in Amersfoort. Echter hingen deze bijna in z'n geheel over de busbaan heen, waardoor mijn bus er bijna vol tegenop knalde. Gelukkig lette de chauffeur goed op en meldde het direct bij de verkeersleider. Ik zag later dan ook dat ze waren verplaatst.

Het resultaat van een chauffeur die minder goed oplette kwam ik tegen bij de stalling in Amersfoort vanmorgen (waar overigens alle MAN gasbussen aanwezig waren), het buitenhek was er vrijwel geheel uitgereden met overal glas eromheen...
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

BasFrancken schreef:Ook een ander lettertype op de koersrol, erg mooi!
Gezien het ook aanwezige lijnnummer 999 (dat Syntus normaliter niet gebruikt) acht ik de kans groot dat deze bestemming niet via EBS maar op een andere manier ingesteld is. Die gebruik ik in Twente zelf ook wel eens als de koppeling EBS->displays defect is. Helaas zitten er in dat ding in de Twente Citea's alleen Veluwe-bestemming, maar '64 Extra Dienst' is altijd nog beter dan een zwart display of '51 Hengelo CS'. De bestemmingen die je daarmee instelt hebben ook een ander lettertype. Het is dit kastje trouwens.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Speedmaster schreef:1154 wordt gebruikt als aflos bus op dit moment.
Volgens OVzoeker rijdt deze nu op de 50.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Op het tweede scherm in de Setra is te zien dat Syntus 'de aanval' heeft geopend op reizigers die geen hand uitsteken om de buschauffeur te seinen!

Fotootje niet gelukt dit keer!

Stoplamp in 1066 was kapot. Moesten het van de 'pling' hebben.

Zag overigens een nieuwsbericht waar instond dat Syntus de informatie en reclame schermen laat doen door een externe partij!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef:
BasFrancken schreef:Ook een ander lettertype op de koersrol, erg mooi!
Gezien het ook aanwezige lijnnummer 999 (dat Syntus normaliter niet gebruikt) acht ik de kans groot dat deze bestemming niet via EBS maar op een andere manier ingesteld is. Die gebruik ik in Twente zelf ook wel eens als de koppeling EBS->displays defect is. Helaas zitten er in dat ding in de Twente Citea's alleen Veluwe-bestemming, maar '64 Extra Dienst' is altijd nog beter dan een zwart display of '51 Hengelo CS'. De bestemmingen die je daarmee instelt hebben ook een ander lettertype. Het is dit kastje trouwens.
In de amba's van midden Overijssel zit voorin ook een lijstje met bestemmingen. Ook al klopt het nummer dat er voor staat niet geheel met de lijn. Zijn die daar ook voor?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:
Stoplamp in 1066 was kapot. Moesten het van de 'pling' hebben.
Dat moeten de Setra's het sowieso al :lol: :P
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Hahaha ja. Alleen als je altijd in het zicht van de stoplamp gaat zitten, zodat je muziek kan luisteren, geef een kapotte stoplamp toch wel wat meer spanning! :P
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:
dennistd schreef:
BasFrancken schreef:Ook een ander lettertype op de koersrol, erg mooi!
Gezien het ook aanwezige lijnnummer 999 (dat Syntus normaliter niet gebruikt) acht ik de kans groot dat deze bestemming niet via EBS maar op een andere manier ingesteld is. Die gebruik ik in Twente zelf ook wel eens als de koppeling EBS->displays defect is. Helaas zitten er in dat ding in de Twente Citea's alleen Veluwe-bestemming, maar '64 Extra Dienst' is altijd nog beter dan een zwart display of '51 Hengelo CS'. De bestemmingen die je daarmee instelt hebben ook een ander lettertype. Het is dit kastje trouwens.
In de amba's van midden Overijssel zit voorin ook een lijstje met bestemmingen. Ook al klopt het nummer dat er voor staat niet geheel met de lijn. Zijn die daar ook voor?
Dat zou best kunnen, ik zit nooit in een Amba van MO :wink:
dnmw2705 schreef:Zag overigens een nieuwsbericht waar instond dat Syntus de informatie en reclame schermen laat doen door een externe partij!
Dat geldt alleen voor de reclame voor zover ik weet: http://nederlandsmedianieuws.nl/media-n ... age-Media/
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

BasFrancken schreef:Ook een ander lettertype op de koersrol, erg mooi! 15xx nummering zou ik wel erg raar vinden...
Dat komt omdat er nog geen EBS in zit en het display handmatig wordt aangestuurd met het kastje van LAWO.
Groeten,
Nick
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

dennistd schreef:
dnmw2705 schreef:Zag overigens een nieuwsbericht waar instond dat Syntus de informatie en reclame schermen laat doen door een externe partij!
Dat geldt alleen voor de reclame voor zover ik weet: http://nederlandsmedianieuws.nl/media-n ... age-Media/
Gaat dit dan om bijvoorbeeld die reclame van Soldaat van Oranje? Of gaat het ook om de afbeeldingen zoals Wifi in de bus, Syntys App, #SyntusNews en de nieuwsbrief? Of doen ze dat zelf?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

Daniel schreef:De Besseling-wagens rijden nu al met 1500-nummers, waarschijnlijk worden die gewoon een op een vervangen dan :wink:
Alleen krijgt Besseling geen 15m Setra's :wink:
Groeten,
Nick
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Aan de blokmarkeringen te zien komt er een nieuwe bushalte in de Klomp.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

NG²7²™ schreef:
Alleen krijgt Besseling geen 15m Setra's :wink:
Dan zullen doe wel vernummerd worden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik denk dat de fotograaf fout zit. Zeker omdat we 28 bussen missen tussen de Setra S415 en VDL
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Afbeelding
De 1153. Nog meer CXX is volgens mij niet mogelijk in het tijdelijke materieel.
Nu vraag ik mij al best lang af. Hoe kan deze bus wel door CXX aan Syntus geleend is en de ex PU vloot van CXX niet gebruikt konden worden, terwijl er nu een groot deel in de verkoop staat bij VDL.

Nu kan ik mijn deels inleven dat CXX een middelvinger aan Syntus zou hebben gegeven als ze het gevraagd hadden of ze die bussen mochten gebruiken. Alleen daarom deze dan wel gunnen? Iemand? :)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De Caetano's waren niet van cxx toen Syntus ze kocht.
Geldt dit ook voor de 3046?
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:https://s15.postimg.org/nmn6vw55n/DSC_3430.jpg
De 1153. Nog meer CXX is volgens mij niet mogelijk in het tijdelijke materieel.
Nu vraag ik mij al best lang af. Hoe kan deze bus wel door CXX aan Syntus geleend is en de ex PU vloot van CXX niet gebruikt konden worden, terwijl er nu een groot deel in de verkoop staat bij VDL.

Nu kan ik mijn deels inleven dat CXX een middelvinger aan Syntus zou hebben gegeven als ze het gevraagd hadden of ze die bussen mochten gebruiken. Alleen daarom deze dan wel gunnen? Iemand? :)
Cxx heeft de Caetano's al sinds december 2011 buiten dienst staan
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 19 mei 2017, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

dnmw2705 schreef:Ik denk dat de fotograaf fout zit. Zeker omdat we 28 bussen missen tussen de Setra S415 en VDL
Ik denk niet dat de fotograaf "fout" zit, die zit namelijk érg dicht bij het vuur.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

NG²7²™ schreef:
Daniel schreef:De Besseling-wagens rijden nu al met 1500-nummers, waarschijnlijk worden die gewoon een op een vervangen dan :wink:
Alleen krijgt Besseling geen 15m Setra's :wink:
1 op 1 qua nummertjes bedoelde ik ook op, er rijden nu natuurlijk 1500en rond dus die apparatuur laat zich wel zo overzetten. Komt er trouwens nog wel wat nieuws voor op de 272, maar dan 12-meter? Dat Besseling Rosero's voor op lijn 19 kreeg was al bekend, maar ze rijden nu natuurlijk nog meer.
NG²7²™ schreef:
dnmw2705 schreef:Ik denk dat de fotograaf fout zit. Zeker omdat we 28 bussen missen tussen de Setra S415 en VDL
Ik denk niet dat de fotograaf "fout" zit, die zit namelijk érg dicht bij het vuur.
En 'tis op zich natuurlijk ook niet raar om bussen van inhuurbedrijven qua nummer ook herkenbaar te maken, dat is in meer regio's het geval immers. En gezien de S418's alleen naar Tourquase en Pouw gaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

NG²7²™ schreef:
dnmw2705 schreef:Ik denk dat de fotograaf fout zit. Zeker omdat we 28 bussen missen tussen de Setra S415 en VDL
Ik denk niet dat de fotograaf "fout" zit, die zit namelijk érg dicht bij het vuur.
Zó dicht, die heeft vast de tengels al verbrand :p
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

Daniel schreef:1 op 1 qua nummertjes bedoelde ik ook op, er rijden nu natuurlijk 1500en rond dus die apparatuur laat zich wel zo overzetten. Komt er trouwens nog wel wat nieuws voor op de 272, maar dan 12-meter? Dat Besseling Rosero's voor op lijn 19 kreeg was al bekend, maar ze rijden nu natuurlijk nog meer.
Als het goed is krijgt Besseling ook 7 S415LE's.
Groeten,
Nick
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4760132963


Daar gaan de Setra's op naar Nederland!
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Eindelijk ook de eerste nieuwe S415 gezien in dat filmpje :)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Verlichting in de bus kapot. 1082.. Lekker op dit moment van de dag (A)
Chauffeur krijgt het niet aan het werk.. Gezellig achterin de bus in het donker.

Persoonlijk vind ik het heerlijk hehe :P
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 74 gasten