(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:Zag vandaag een tram op lijn 5 (zo'n BN dubbelkoppertje) die bij de achterste cabine een spiegel had die zijn eigen leven aan het leiden was; het ding klapte telkens in en uit, onafgebroken achter elkaar door. :lol:
Mijn tram 5 werd opgeheven na Stadionweg, hij reed nog ff door naar Stadionplein vanwege een technisch mankement, geen idee wat er kapot was.
Ik mag hopen dat het de spiegel was aan de haltezijde? Anders heb je grote kans dat ie eraf gereden worden, want de tegemoetkomende trams kunnen niet uitwijken voor zo'n spiegel die opeens uitklapt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Yes haltezijde, dus als ie vooruit had gereden dan was het de kant die werd gebruikt voor de middenperrrons. Naar mijn weten is de andere kant altijd uitgeklapt trouwens, en de linkerspiegel wordt alleen gebruikt op Uilenstede, Onderuit, Oranjebaan?!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Na 7 maanden zonder controle op mijn vaste metrotraject, gebeurde er vandaag op mijn eerste dag met mijn week-SOV iets schokkends. Er was vanmorgen controle in de metro richting Nesselande bij station Voorschoterlaan. :) Er kwamen in totaal 20 mensen naar binnen en er werden na de controle 4 mensen uit mijn metrostel gehaald. Eentje had bijvoorbeeld een 2-strippenkaart van een week oud en de ander had niet ingecheckt. Dat laatste konden ze namelijk ook controleren want ze hadden alle 20 een OV-Chipkaartlezer. Op het perron stonden ook nog wat mensen die gepakt waren (het zullen er vast nog wel meer geweest zijn, want ik zat vooraan in de middelste van de 3 wagons), dus al met al een goed begin van mijn SOV-tijdperk. :)

Een nadeel was weer dat de metro al +2 had en door die controle zelfs +5.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

Voor de overzichtelijkheid is het topic 'over je reiservaringen in maart 2008' gesloten. Bovenstaande berichten zijn gepost in april en daarom verplaatst naar dit topic. Hier gaan we de komende maand weer vrolijk verder :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Zat in een dubbelkops BN tram op lijn 24 vandaag. Het was een ware optocht van trams op de Beethovenstraat, voor ons zat een 5 naar Amstelveen, en achter ons een 5 naar Station Zuid / WTC :?

Overigens: is de koppeling tussen lijn 53 en 54 opgeheven? De lijnen keerden op zichzelf vandaag op CS, normaal was dit op elkaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reden er maarliefst twee Wrights op de Dordtse lijn 3, nogal uitzonderlijk... al zat er de laatste dagen al vaak wel eentje op als gevolg van werkzaamheden aan de op deze lijn gebruikelijke Citaro's (vervanging van de versnellingsbak en de chauffeursstoel).

Verder in de 6287 voor 't eerst de zo goed als automatische versie van Albatros in werking gezien. Bij aankomst op het eindpunt hoeft de chauffeur alleen even te bevestigen dat'ie de volgende rit uit z'n dienst ook daadwerkelijk gaat rijden.
Op de ringlijnen is 't wel opvallend dat de bestemmingsvermelding op het Albatros-scherm op "006 Buitendienst" springt als de GPS na het aanmelden van de rit even moet zoeken waar'ie is. Hopelijk halen ze dat bugje er nog uit voordat de automatische aansturing van de lijnfilm in werking gesteld wordt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:Naar mijn weten is de andere kant altijd uitgeklapt trouwens, en de linkerspiegel wordt alleen gebruikt op Uilenstede, Onderuit, Oranjebaan?!
De rechterspiegel heeft een draaiknop op het dashboard met de standen ingeklapt/uitgeklapt. Die staat in principe altijd op de stand uitgeklapt. Als er geen sleutel in het contactslot zit van de cabine, klapt de rechterspiegel in, ongeacht de stand van spiegelknop.
De linkerspiegel is een drukknop, als je deze indrukt klapt de linkerspiegel uit, wanneer je de knop loslaat, gaat de spiegel weer in. Dit hebben ze gedaan, zodat je niet kunt vergeten de spiegel in te klappen, anders rij je hem in de binnenstad er gelijk af. Want alleen de trajecten in Amstelveen, Nieuw Sloten, Lelylaan, e.d. liggen ver genoeg uit elkaar dat je met een uitgeklapte linkerspiegel elkaar kunt passeren.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Reiziger Ddrs schreef:Verder in de 6287 voor 't eerst de zo goed als automatische versie van Albatros in werking gezien. Bij aankomst op het eindpunt hoeft de chauffeur alleen even te bevestigen dat'ie de volgende rit uit z'n dienst ook daadwerkelijk gaat rijden.
Op de ringlijnen is 't wel opvallend dat de bestemmingsvermelding op het Albatros-scherm op "006 Buitendienst" springt als de GPS na het aanmelden van de rit even moet zoeken waar'ie is. Hopelijk halen ze dat bugje er nog uit voordat de automatische aansturing van de lijnfilm in werking gesteld wordt :wink:
In Limburg is Veolia momenteel ook bezig met de automatisering van Albatros. Hier en daar moet toch nog even naar de software gekeken worden, want gisteren kwam ik een bus tegen die geen bestemming, maar de eindhalte (zoals deze binnen op de lichtkrant te zien is) voorop had staan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Het viel me de afgelopen dagen op dat de bushalte's hier op De Dreef al enige dagen openliggen, de bus stopt hierdoor gewoon midden op de weg omdat hij dus de bushaven niet inkan :roll:
Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren maar het zou goed kunnen dat we hier ook "verhoogde" halte's krijgen, net zoals bij het tunneltje in De bilt.

Wie het weet mag het zeggen xd
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Volgens mij liggen ze pas sinds maandag open. Dat is in ieder geval bij die richting Utrecht zo (daar stond ik maandag nog keurig op de bus te wachten). Die richting Amersfoort lag toen (09.15) al open, maar volgens mij was ie toen ik er zaterdag langs liep nog dicht. Ik ben er in ieder geval vrijdag nog normaal uitgestapt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Zondag begin van de avond lag de bushalte bij de warande (ri. Utrecht) al open in ieder geval.. de bushaltes hier voor de flat (L-flat) waren ze vanmorgen open aan het scheppen... de andere heb ik niet bijgehouden
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Zou het niet opnieuw bestraten van de inham bij de halte zijn? Dat hebben ze een paar maanden terug ook gedaan bij de halte Dreef/Kromme Rijnlaan (ri Utrecht), en toen kon je dus ook fijn midden op de weg opstappen. :?

Had vanavond de laatste bus 74 van Nieuwegein Stadscentrum richting Zeist, en ondanks het feit dat het nog wel een stukje is in de bus (een ruim half uur) was ik de enige reiziger :shock: Uit ervaring weet ik dat de laatste bussen 50 en 53 vanaf Utrecht Centraal richting Zeist nog wel wat reizigers meepikken, maar in mijn bus stapte dus niemand in... Of wacht, toch nog een reiziger die het abonimale stukje Wittevrouwen - Oorsprongpark aflegde per bus :P
Kwam ook met -5 aan op mijn halte, ondanks punctueel vertrek vanaf Utrecht C. 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Marc schreef:
In Limburg is Veolia momenteel ook bezig met de automatisering van Albatros. Hier en daar moet toch nog even naar de software gekeken worden, want gisteren kwam ik een bus tegen die geen bestemming, maar de eindhalte (zoals deze binnen op de lichtkrant te zien is) voorop had staan
O, ik wist niet dat het bij Veolia ook Albatros heet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door webguy »

Ik zag gister een hele oude bus op lijn 26 of 29 van Syntus in Arnhem gisteren: het was een zilvere bus van een of ander tour bedrijf in Oldenzaal... Weet iemand meer?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag opnieuw een controleteam in de metro. :D Dit keer niet bij de Voorschoterlaan, bij het Wilhelminaplein richting Centraal Station (de spitsrichting dus). Het was weer een team van 20 man/vrouw en ze controleerden weer alle drie de metrostellen. Ze hadden wel even tijd nodig, want mijn metro reed bij station Rijnhaven al erg langzaam, omdat de vorige metro er nog vlak voor zat. Die werd ook gecontroleerd. Hierdoor had mijn metro al +2 en door weer wat mensen die de metro uit moesten bij de controle (dit keer een stuk of 6 in mijn metrostel, de andere 2 weet ik niet) had mijn metro in totaal +5 bij station Beurs.

Ik denk dat ik toch maar de controlekans bij ga houden, want 2x in 1 week (eigenlijk zelfs in 2 dagen) is uniek.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag had GVU weer een volvotje gevonden om te rijden op de 39, zaten maarliefst 2 mensen in :shock: Misschien zomenteen nog even een plaatje schieten.
mvg,
Sebastiaan
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

mb90 schreef:Vandaag opnieuw een controleteam in de metro. :D
Ik denk dat ik toch maar de controlekans bij ga houden, want 2x in 1 week (eigenlijk zelfs in 2 dagen) is uniek.
Heb ik in Amsterdam ook vaak meegemaakt, weken zonder dat je ook maar
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

M'n moeder zat vandaag in een Ecobus, op lijn 52 (Groningen - Eelde). Gisteren zag ik hem ook al hier...

Edit: Zo'n ding:

Afbeelding

Bron
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

meltrain schreef:
Marc schreef:
In Limburg is Veolia momenteel ook bezig met de automatisering van Albatros. Hier en daar moet toch nog even naar de software gekeken worden, want gisteren kwam ik een bus tegen die geen bestemming, maar de eindhalte (zoals deze binnen op de lichtkrant te zien is) voorop had staan
O, ik wist niet dat het bij Veolia ook Albatros heet.
Leuk om te vemelden is dat Veolia gelijktijdig met Arriva (of omgekeerd) deze nieuwigheden doorvoerd (nu de automatische bestemming en eerder de automatische omroep)...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Nog iets wat mij vandaag opviel:
Voor de stalling in Heinenoord van Arriva stond een Connexxion-Integro. Willen de chauffeurs daar soms weer echte bussen? :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Vanmiddag rond 15:30 heeft GVU bus 4632 (dienst/ritnummer 109) op het neude een agent op de fiets aangereden..

Aangezien ik toevallig net op het vredenburg stond en richting biltstraat moest besloot ik er maar langs te lopen, waarbij ik wat fototjes heb gemaakt (snelsnel telefoonpics, en daarbij ben ik geen busofiel... dus het gaat om de nieuwswaarde.. niet om de foto's :P )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




tot slot nog 2 fototjes van de bushalte's hier voor de flat en een fototje van de verhoogde stoepranden die al klaarliggen... had ik toch goed gegokt :p
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

Aardige file was dat :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef:Ik denk dat ik toch maar de controlekans bij ga houden, want 2x in 1 week (eigenlijk zelfs in 2 dagen) is uniek.
In die vier jaar dat ik in Rotterdam met de metro heb gereisd (ongeveer 2-8 keer per week) heb ik in totaal slechts 2x een controle gehad :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:
Marc schreef:
In Limburg is Veolia momenteel ook bezig met de automatisering van Albatros. Hier en daar moet toch nog even naar de software gekeken worden, want gisteren kwam ik een bus tegen die geen bestemming, maar de eindhalte (zoals deze binnen op de lichtkrant te zien is) voorop had staan
O, ik wist niet dat het bij Veolia ook Albatros heet.
Het heet bij Veolia geen Albatros, maar Prodata (naar de producent van het hele gebeuren :wink: )

@Marc: hmm, ik vrees dat we dat soort dingen hier ook gaan krijgen als de automatische lijnfilm in werking gaat. In de bus die ik gisteren had stond er in ieder geval "003 Merbau" onderaan het schermpje. Wordt al 'n hele prestatie als de hele straatnaam er op komt van het andere eindpunt, want op 't schermpje kwam na aankomst hier in de wijk slechts "3 Domela" te staan (eindhalte in Crabbehof is Domela Nieuwenhuisweg).

Maargoed, zal van 't weekend wel een poging tot een foto van het schermpje bij de chauffeur wagen :wink:

En owja... de HTM 3044 begint duidelijk te slijten merkte ik vanmorgen. Het duurde ten eerste al even voor ik een werkend stopknopje gevonden had en eenmaal bij de deur bleek het kastje van de deur-open-knop met een tie-rap in
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Gisterochtend kwamen er 4 metro's in 5 minuten tijd richting CS over de Erasmuslijn. :shock:
Vermoedelijk waren de eerste twee te laat, want die waren redelijk vol, waardoor de derde, die ik dus nam, tamelijk leeg was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten