Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Bericht door Suus »

Vanwaar opeens deze werkzaamheden midden in de week waardoor het traject 48 uur voor al het treinverkeer is afgesloten :shock:

Ja, herstelwerkzaamheden, maar is dat nog steeds van het bovenleidingincident een paar weken geleden, of is hier iets heel anders ernstigs aan de hand. Lijkt mij dat er wel iets van spoed achter zit, anders plannen ze dit niet opeens midden in de week op een drukke spoorlijn :? Wie weet meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Bericht door Wubbo »

Wat ik er van de zijlijn van begrepen heb zijn er een aantal gebreken gezien aan het spoor daar. Die defecten zijn van dien aard dat de keus simpel was: spoor buitendienst en herstel of het spoor wordt gewoon afgekeurd omdat het niet meer aan de veiligheidsnormen voldoet. Deze twee dagen zijn ook nog maar het begin: er komt nog een flinke buitendienststelling aan, maar geprobeerd wordt om die uit de vakantieperiode weg te halen (ivm de Schipholreizigers).
Ik zal eens kijken of ik er achter kan komen wat er precies aan de hand is.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Bericht door mb90 »

Naar wat ik begrepen heb liggen er flink aantal dwarsliggers niet meer op hun plek op de Schiphollijn. Hiervoor was te weinig tijd tijdens het gebruikelijke nachtelijke onderhoud en een weekend buitendienststelling was nu door de vakantieperiode niet mogelijk. Daarom is er voor deze optie gekozen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Bericht door Caspar »

Nou dat is wat overdreven naar wat ik erover heb gehoord. Gewoon slijtage aan de spoorstaven, dat door het warmere weer van vorige week wat versneld zichtbaar is geworden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Bericht door Fles »

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat dit zo hals-over-kop nu ineens moet. Ruikt wmb naar slechte planning en/of monitoring van de situatie daar :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werkzaamheden Leiden - Schiphol 14/15 juli?

Bericht door Wubbo »

Het spoor is daar in ieder geval harder gesleten dan de bedoeling was. Wat daar de oorzaken van zijn weet ik niet en wil ik ook niet weten, maar in ieder geval was het óf nu deze buitendienststelling óf over een afstand van 1200 meter 40 km/h rijden tot de volgende grote buitendienststelling. Die grote buitendienststelling is ongetwijfeld niet in een vakantieperiode gepland, dat is in geen geval handig voor Schiphol.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten