Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Is er een fotostop op de grens? Dan kun je zo mooi de molentjes op de geluidsschermen vastleggen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Scheisse.

Maar toch bedankt! :pos:
Voor de volgende keer: Aachen HBF, Ascq, Baisieux, Croix l'Allumette, Croix Wasquehal, Ettelbrück, Lille-Flandres, Luxembourg, Maastricht, Pont de Bois, Rodange, Roosendaal, Roubaix, Tourcoing en Troisvierges worden gezien als binnenlandse stations bij de NMBS.

Als je een vertraging van een uur hebt tussen Luik en Maastricht en je hebt een ticket van NS, dan krijg je 25% van de prijs van een enkele reis terug (en moet je hopen boven de €4,00 uit te komen). En dat moet ook nog eens via NS International die een verwerkingsachterstand hebben van drie weken bovenop de gebruikelijke drie weken.

Als je een ticket van de NMBS hebt krijg je 100% van de prijs van een enkele reis terug in NMBS-waardebonnen, er wordt mits je compensatieverzoek gestaafd kan worden met een vertragingsattest altijd uitbetaald en je krijgt ten minste €2,50, zelfs als je recht had op minder. Vraag bij een loket van de NMBS naar een C283-formulier en lever het daar met je vervoerbewijs weer in. Als ze je een kopie willen geven, altijd aannemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Is een abonnement zoals Altijd/OV vrij geldig op de veerboot Vlissingen - Breskens? (Ik vermoed van niet, kan er niks over vinden...)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Waarom zou het niet geldig zijn? Studenten-ov is er wel geldig, en je checkt er gewoon in en uit.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ja, laatst nog gedaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Waarom zou het niet geldig zijn? Studenten-ov is er wel geldig, en je checkt er gewoon in en uit.
Geeft daar korting, geen vrij reizen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Doel je op OV vrij of studentenreisproduct? Toen ik laatst meereisde was het gratis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Studentenkaart is daar niet gratis. Je krijgt korting en betaalt maar 1,71.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Ik heb daar gezien dat ik niet betaald heb, en de OV-chipkaartsite is het met me eens.

Afbeelding
Gratis vs
Afbeelding
betaald.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Ja, maar jij hebt de boot genomen in plaats van de trein! :lol:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Staat de Westerschelde Ferry echt als Veolia-trein in de systemen? :o Knullig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Chrysa schreef:Doel je op OV vrij of studentenreisproduct? Toen ik laatst meereisde was het gratis.
Ik doel puur op het OV-vrij abonnement (of anders omschreven, Altijd Vrij + BTM vrij).
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Dat bericht was dan weer aan Suus gericht. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Hendrik schreef:En dat staat gewoon op https://www.westerscheldeferry.nl/tarieven.
Dat zal gezien Chrysa's bericht dus gewoon het tarief zijn op momenten dat je studentenkaart überhaupt geen vrij reizen geeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Suus schreef:
Hainje schreef:Scheisse.

Maar toch bedankt! :pos:
Voor de volgende keer: Aachen HBF, Ascq, Baisieux, Croix l'Allumette, Croix Wasquehal, Ettelbrück, Lille-Flandres, Luxembourg, Maastricht, Pont de Bois, Rodange, Roosendaal, Roubaix, Tourcoing en Troisvierges worden gezien als binnenlandse stations bij de NMBS.
Huh, zijn Belgische producten (zoals de GoPass) dan ook geldig tot deze stations?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Er is een speciale Gopass Roosendaal en Gopass Maastricht, maar voor zover ik weet zijn overige producten niet geldig tot deze stations...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Huh, zijn Belgische producten (zoals de GoPass) dan ook geldig tot deze stations?
Ja.
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Mag ik met een Go pass Aken dan ook vanaf Roosendaal reizen?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Dat is chill, want sinds kort mag je met een GoPass ook overstappen. Dat betekent dus dat je, als ik het goed begrijp, voor €7,90 van Maastricht naar Luxemburg kan. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Mag ik met een Go pass Aken dan ook vanaf Roosendaal reizen?
Nee daarvoor heb je een Go Pass Roosendaal nodig. Alleen het reizen van grensstation naar grensstation weet ik niet of je dat met één grenskaart mag doen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

De passen met ritten zijn voor elk van deze stations niet geldig, wel is er een apart productgamma voor elk van deze stations. Bijvoorbeeld voor Roosendaal en Maastricht zijn er standaardbiljet, seniorenbiljet, weekendbiljet, kindbiljet, huisdierenbiljet, fietsbiljet, Go Pass 1 etc.

Alle producten waarmee je mensen mag vervoeren vallen onder de compensatieregeling van de NMBS voor binnenlandse vertraging en dus het formulier C283.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Dan is het goedkoopste waarschijnlijk om een enkele reis Maastricht- Visé te kopen en dan een Gopass Visé-Luxemburg. Dat mag dan wel toch?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Hoe zit het eigenlijk met de ICE in België? Kan ik daar ook gewoon mee reizen binnen België net zoals in Nederland kan? (Al dan niet met toeslag)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Chrysa schreef:Mag ik met een Go pass Aken dan ook vanaf Roosendaal reizen?
Nee daarvoor heb je een Go Pass Roosendaal nodig. Alleen het reizen van grensstation naar grensstation weet ik niet of je dat met één grenskaart mag doen.
Nee, een Go Pass 1 Roosendaal is van/naar Roosendaal naar een in België gelegen station. Van Roosendaal naar Aachen zal een reis ergens moeten worden gesplitst. Bijvoorbeeld in Leuven.

Ik begreep van henk1234 dat je in Roosendaal ook geen alternatief beginstation kan kiezen, dus je moet onderweg ook de tijd nemen om het ticket te kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten