OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vandaag weer groot materieel op lijn 70 tussen Steenwijk en Zwartsluis, naast de 'gebruikelijke' Van Hool (4635), rijdt er ook een Citaro G (9170) ter versterking.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Op Rotterdam Stadion staan maar liefst twee ICD-stammen te keren. Ik dacht dat er minder treinen tussen Den Haag en Eindhoven reden, niet geen treinen :/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] heeft uiteindelijk de rest van de dag niet meer gereden. Tussen Rotterdam en Breda was de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] de enige die reed. In de ochtend reed de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] juist nog wel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
@Suus: NS heeft er weleens een handje van om in de reisinformatie "minder treinen" te roepen en dan uiteindelijk helemaal niks te laten rijden. Op zich klopt het wel natuurlijk, nul zijn er ook minder dan de gebruikelijke twee per uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Valt al te concluderen dat het verleggen van de IC Den Haag - Eindhoven over de HSL een flop is?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het klopt prima hoor: er rijden minder treinen tussen Den Haag en Eindhoven: tussen Den Haag en Rotterdam heb je de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] nog, tussen Rotterdam en Breda reed de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] wel, tussen Breda en Eindhoven reed de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] gewoon. Dat zijn dus minder treinen, want bij geen treinen zouden deze ook niet rijden. Al zou het duidelijker zijn om te melden: 'De intercity van Den Haag naar Eindhoven rijdt niet'.Daniel schreef:@Suus: NS heeft er weleens een handje van om in de reisinformatie "minder treinen" te roepen en dan uiteindelijk helemaal niks te laten rijden. Op zich klopt het wel natuurlijk, nul zijn er ook minder dan de gebruikelijke twee per uur.
Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De problemen van gisteren en vandaag hebben weinig te maken met de HSL of het materieel.JWM schreef:Valt al te concluderen dat het verleggen van de IC Den Haag - Eindhoven over de HSL een flop is?
Eergisteren heeft de gemeente Rotterdam een aantal bomen gesnoeid en men heeft de takken op het hekwerk laten liggen langs spoor H van de Willemsspoortunnel. Deze takken lagen keurig gepositioneerd om de stroomafnemers van de passerende treinen te molesteren.
Omdat het niet duidelijk was waar het precies gebeurde, heeft het behoorlijk wat treinen de stroomafnemers gekost.
Het leek in eerste instantie vanaf de HSL in tegenovergestelde richting te gebeuren, dus daar is gedurende de nacht van eergisteren op gisteren alles gecontroleerd maar kon er niets gevonden worden.
Daarop zijn de sporen weer vrijgegeven, waarop gisterenochtend nog een aantal treinen hun stroomafnemers aan gort hebben gereden. Omdat het enkel bij de ICd, 1100 en de Thalys gebeurde, leek het alsof het probleem op of richting de HSL speelde.
Tot er een IC Brussel hetzelfde probledm rapporteerde.
Uiteindelijk kwam men erachter dat het probleem op het normale spoor zat en heeft men de takken gevonden en verwijderd. Hiermee was het probleem opgelost.
Echter moesten toen alle treinen gecontroleerd en hersteld worden die over dat spoor gereden waren. Daarbij moesten een slordige 20 ICd/1100 stammen buiten gebruik gezet worden ivm defecte stroomafnemers.
De ICd stammen konden op tijd gerepareerd worden, maar de 1100 heeft wat langer geduurd, vandaar dat er vanochtend nog een uursdienst gereden werd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Sorry hoor :') Als het je stroomafnemers kost dan weet je toch ook wel in welke richting dat is gebeurd? Bovendien, dat zie je dan tijdens het schouwen toch ook wel in de bovenleiding steken?Jultar schreef:Het leek in eerste instantie vanaf de HSL in tegenovergestelde richting te gebeuren, dus daar is gedurende de nacht van eergisteren op gisteren alles gecontroleerd maar kon er niets gevonden worden.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Slechts een deel van de stroomafnemer, de geleidehoorn, werd er vanaf gerukt. Daar merk je weinig van en de stroomafnemer is an sich nog functioneel. Alleen heb je een probleem als de draad iets verder uitzwenkt dan de rest van het sleepstuk en je kan daarmee dan de bovenleiding naar beneden halen. Zeker 's avonds in het donker valt zoiets niet direct op.
Met de bovenleiding zelf was niets mis.
Met de bovenleiding zelf was niets mis.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ongetwijfeld hier een gevolg van: rond 12 uur kwam er door De Vink richting Leiden een ICDirect-stam (loc+rijtuigen+loc) gesleept door een 186'er. Het was een korte stam, dus aannemelijk eentje uit de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie].
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanavond wel een bijzondere afwijking. Arriva treinstel 368 (diesel) in de [serie=Stoptrein|2017|Winterswijk - Arnhem30900[/serie].
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja ... Naar Winterswijk kun je alleen maar met een dieseltrein komen. Er hangt geen bovenleiding in Winterswijk .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
@Ezra: Wat is daar bijzonder aan dan? Met een elektrisch stel kom je niet zo ver op die lijn, na Zevenaar houdt het dan toch echt op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tot Doetinchem toch? Rijden daar normaal gesproken Spurt- treinstellen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tussen Arnhem en Doetinchem rijden Hermes en Arriva beide met diesel-GTW's. Tussen Doetinchem en Winterswijk rijdt enkel Arriva met deze treinstellen, die ongeacht diesel of niet de bijnaam Spurt hebben.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] rijdt een SLT-IV tussen het SGM, onder andere in de 5018 en 5128.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik vond gisteren al dat er buitengewoon veel SLT in de tuin stond in Rotterdam, dat verklaart wellicht de inzet ervan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hoe wil je die treinen die tussen Zwolle en Emmen rijden noemen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die zijn niet rood.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Oja die noemen ze ook spurtsSuus schreef:Hoe wil je die treinen die tussen Zwolle en Emmen rijden noemen?
Nou ja die moeten er nog bij staan dan
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vergeet Limburg niet!!!1!!111!!!
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bron dat die Spurt heetten?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik weet niet of ze nu Spurts heten. Het was altijd Velios.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten