(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Wel potver**** Die 9101 hoort in Zaandam :x Als er een Kerkhof voor terug is gekomen, gaan ze wat meemaken daar bij die connexxion :neg:.
Nou nou, stoere taal hoor!Waar een mens zich druk om kan maken.

Vanmiddag weer erg veel bussen met kapotte Infoxx, ik zat zelf rond 18.00 uur in een bus die al om 9.55 uur was vastgelopen. Ook veel bussen zonder lijnnummer of met een verkeerde bestemming (of allebei).

Verder nog een aanrijding op de sneltram Utrecht-Nieuwegein bij het 5-Meiplein aan het begin van de avond, waardoor mijn tram richting Utrecht eindigde bij Kanaleneiland Zuid en de hele inhoud van de tram over moest stappen op een bus richting Utrecht. Beetje jammer dat er eerst drie bussen doorreden voordat er een bus wel stopte (een mat-ritje en twee lijnen die wel langs die halte rijden maar er niet horen te stoppen). Ik zat er niet zo mee, maar aan het geklaag en gevloek van een aantal medereizigers te horen kreeg Connexxion niet bepaald kudo's op dat moment ;)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Nou nou, stoere taal hoor!Waar een mens zich druk om kan maken.
Druk maken is een groot woord, maar inmiddels zijn er al 7 bussen van een alternatief merk vervangen door Berkhofs. En waarschijnlijk is dit de achtste. Ik ken ook mensen die zich druk maken over een gele bus op een lijn waar een groene hoort te rijden, nietwaar?? :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Ach ja, ik vind het meestal allang best als het maar rijdt, al is het een roze bus met paarse stippen :P. Maar ja, wie ben ik ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Geert schreef:Nou nou, stoere taal hoor!Waar een mens zich druk om kan maken.
Druk maken is een groot woord, maar inmiddels zijn er al 7 bussen van een alternatief merk vervangen door Berkhofs. En waarschijnlijk is dit de achtste. Ik ken ook mensen die zich druk maken over een gele bus op een lijn waar een groene hoort te rijden, nietwaar?? :wink:
Ook de 9102, de 9107 en de 9108 zijn naar Uithoorn verplaatst. Daarvoor zijn er wel een paar Lion's City verdwenen, en die zouden als ik mij niet vergis een ruilactie door het hele land in gang zetten, waarbij uiteindelijk de hele oude reutemeteut van Nijmegen op de schroothoop beland.

De 3709 en 3710 zijn nog 8 dagen in Naarden, daarna worden de lijnen 202 en 302 opgeheven, en gaan de Fryskers (en waarschijnlijk ook de Integro's) er weer vandoor in het Gooi. Kort daarna zal waarschijnlijk de OV-Chipkaart geactiveerd worden (de reclameposters zijn inmiddels in de bus verschenen), waarmee Noord-Holland de eerste provincie wordt waar in alle bussen met de OV-Chipkaart gereisd kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Milco »

Gisteren, stond bij de Almeerse bushalte 'Molenbuurt-Noord' Connexxion 9159 op de halte, met op de bestemmingsfilm lijn 1. Heel normaal, maar hij stond daar met de motor uit en deuren dicht. Na zo’n 10 minuten ging de motor wel aan, maar bleef hij alsnog staan. Ik vond het wel een beetje vreemd.

Bee:
Bedoel je in plaats van de Connexxion 9107 niet de 9109. Gisteren zag ik de 9109 rijden op Amsterdam CS als lijn 170 naar Uithoorn. En de 9107 rijdt (net als de 9103) op de Almeerse streekdienst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag zou ik een dagje busfoto's gaan maken in Brussel en Antwerpen, maar om 07.54 werd op Rotterdam CS omgeroepen dat de IC van 07.55 gecancelled was :twisted: Iedereen moest met binnenlandse treinen richting Roosendaal, alwaar aansluiting is op de stoptrein naar Antwerpen. :twisted:

Door dit hele geintje was ik dus pas één uur later in Brussel. Nogal opvallend dat er op de terugweg geen enkel spoortje van vertraging te vinden was :roll: .
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Mikos »

Wat dus zeer waarschijnlijk opgevangen is door één rit uit te laten vallen :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Het bericht in Connexxion bussen over het uitchecken met een OV-Chipkaart komt niet alleen op Voorne-Putten voor, maar ook in de KAN-regio merkte ik vanmiddag. Gelukkig niet bij elke halte, maar grofweg om de 5 haltes. Vlak voor het eindpunt wordt dit echter steeds meer.
In Arnhem doen ze het echter weer anders als in de rest van het KAN blijkbaar... daar werd deze mededeling alleen omgeroepen bij halte Velperplein. Althans, dat was het geval in de stadslijnen waar ik daar vandaag in zat. Verder richting de eindpunten deze mededeling ook niet meer gehoord.

Proto-Berkhof-trolley 5210 had trouwens als enige nog de oude infoXX-versie, voor de rest alleen maar de gerestylde versie gezien.
En in één van de nieuwe Syntus-Ambassadors, die net als de exemplaren in Utrecht de airco vrij ver naar voren heeft zitten, werkte deze uitstekend. Het kan dus wel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Die vroege Benelux die in Rotterdam uitviel heeft nog voor een urenlange storing bij Haarlem gezorgd: het ding ging stuk tussen Haarlem en Haarlem Goederen. Defecte loc...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:En in één van de nieuwe Syntus-Ambassadors, die net als de exemplaren in Utrecht de airco vrij ver naar voren heeft zitten, werkte deze uitstekend. Het kan dus wel...
Er zijn ook gele Utrechtse Amba's waar de airco perfect werkt hoor... ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, die ben ik alleen nog niet tegengekomen op momenten dat de airco nodig was (lees: als het warm was buiten). Wel 's ochtends vroeg enzo :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Lekker lompe actie van mij gisteren. Was gisterenavond heel erg moe en had m'n koptelefoon ook op en ik stond op Amsterdam Lelylaan te wachten op de tram naar De Aker. De eerstvolgende vertrekkende tram was de 1, en dus stapte ik ook daadwerkelijk in de eerstvolgende tram.

Ik luisterde lekker muziek, ging lekker op m'n DS tekeer en U raad het al: het was niet tram 1, maar tram 17 naar Dijkgraafplein waar ik in zat. Had het pas door nadat ik Meer en Vaart voorbij was gereden :'). Lekker handig, maar vanaf het eindpunt kon ik ook op m'n bestemming komen (Ecuplein), alhoewel het wel 700 meter lopen is :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het eindpunt der 17 is toch het Dijkgraafplein :wink:

Verder worden er naast vele touringcars ook wat oude gedienden ingezet op de vervangende treindienst tussen Beverwijk en Driehuis. Ik zag o.a. O408 2308 en Berkhof Premier 2144, laatste terug op oude vertrouwde bodem :D.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

GVB-Bus 177 is de eerste bus in vele jaren die reclame draagt, wel voor de OV-Chipkaart, maar hé, het is reclame :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

In Groningen doet men aan hergebruik van Powerpoint-presentaties uit het DAV-gebied op de TFT-schermen in de bussen. Weliswaar alleen als "Welkom bij Arriva" getoond wordt, maar het ziet er toch wat knullig uit om in een Groningse stadsbus onderaan dat scherm "DAV-24" (volgnummer van de presentatie) en "www.arriva.nl/zuidholland" te zien staan :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik heb nog een strippenkaart die op moet, OV is niet meer geldig voor vrij reizen, dus in de bus maar even de strippenkaart afstempelen. Ik had al een strip verbruikt, en voor het ritje wat ik ging maken moest ik drie strippen hebben (Diemen De Diem - Amsterdam Bijlmer ArenA), maar de chauffeur van het GVB zegt: Ik vind die zonegrens daar onzin, je mag voor twee strippen ook mee :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Ik trof net de Arriva 557, ja hij rijdt hier nogsteeds, op weg naar huis. In dat ding was de halteafroep wat van slag: heel de rit is'ie stil geweest, maar bij de eerste halte hier in de wijk was ineens "*pling* Centraal Station" te horen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ardan »

Ik wilde vanmiddag naar de stad, dus ik netjes met mijn strippenkaartje de bus in. En die buschauffeurs hier snappen het al niet als je om '1 zone' vraagt... na drie keer verder uitleggen waar ik mijn stempeltje wilde hebben 'EEN zone graag', 'op de nummer 3', 'NAAR HET STATION!' jaa, het eurootje viel toen eindelijk bij de chauffeur :?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Ik wilde vanmiddag naar de stad, dus ik netjes met mijn strippenkaartje de bus in. En die buschauffeurs hier snappen het al niet als je om '1 zone' vraagt... na drie keer verder uitleggen waar ik mijn stempeltje wilde hebben 'EEN zone graag', 'op de nummer 3', 'NAAR HET STATION!' jaa, het eurootje viel toen eindelijk bij de chauffeur :?
Zeker weer een oosteuropeaan :??
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Naja, toch mn OV-chipkaart opgeladen, en al wel ritjes met het GVB gemaakt. Eigenlijk best wel fijner dan een strippenkaart :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik heb nog een strippenkaart die op moet, OV is niet meer geldig voor vrij reizen, dus in de bus maar even de strippenkaart afstempelen. Ik had al een strip verbruikt, en voor het ritje wat ik ging maken moest ik drie strippen hebben (Diemen De Diem - Amsterdam Bijlmer ArenA), maar de chauffeur van het GVB zegt: Ik vind die zonegrens daar onzin, je mag voor twee strippen ook mee :shock:
Mja, meestal zijn ze niet zo moelluk, vooral niet als je wat kennissen hier en daar hebt :mrgreen: (met name op lijn 12 heb ik nu aardig wat kennissen). Hoewel het op de 22 ook aardig gaat de laatste tijd.. Had het met iemand over Ajax, en de chauffeur ving dat op dus hij zegt: Ja, vanavond wedstrijd he. Gaan jullie erheen? wij: nee, dat niet, jij wel? hij: nee, ook niet helaas. Dus ik haal mn buskaart uit mn zak, maar de chauffeur onderbreekt me, hij zegt: Jij bent voor Ajax toch he? ik: uiteraard! hij: ok, dan neem ik je vandaag gratis mee. :pos: :pos: :pos: Toppie!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Ja ontzettend aardig hoor, als buschauffeur even lekker de inkomsten derven van je werkgever :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ardan »

Ja, dat vraag ik me dus al een tijdje af, als ik een strippenkaart koop bij de supermarkt, waar gaat dat geld dan naartoe? Als ik hier bij de lokale Appie een kaart koop, gaat dat geld dat ik er voor betaal dan naar Connexxion? En als ik er eentje in Winterswijk koop naar Syntus, en in Amsterdam naar GVB? Of gaat al dat geld naar een overkoepelende organisatie die dat dan weer verdeelt onder de vervoerders?
Ik doe ook maar wat
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Dat laatste. ;-) Inkomsten is een van de redenen waarom de OV Chipkaart ingevoerd wordt, dan is immers direct duidelijk wie hoeveel hoort te krijgen. Net als met de eurokaartjes e.d.

Nu is er dus een organisatie die steeksproefsgewijs reizigerstellingen uitvoert, en op basis daarvan worden de inkomsten verdeeld. Vraag ik me dus wel af: hoe worden reizigers in bussen geteld, en hoe wordt onderscheid gemaakt tussen strippenkaartreiziger en andere reiziger?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Reizigerstellingen doen de vervoerders zelf, daarvoor hebben sommige vervoerders een sensor in de bus zitten en andere doen 't gewoon met pen en papier op vastgestelde punten langs de route.
Voor wat betreft de opbrengstenverdeling: elk jaar in oktober krijgen reizigers die een strippenkaart kopen of een abonnement kopen/bezitten een enquête mee/thuisgestuurd (dat laatste bij jaarkaarten). In die enquête moeten ze aangeven hoe ze hun strippenkaart en/of abonnement gebruiken en daarmee vindt dus de opbrengstenverdeling plaats. Reizigersaantallen spelen ook een rol, maar daar zit een zekere achterstand in wat dus weleens problemen kan opleveren als een vervoerder in het begin van een nieuwe concessie een flinke groei heeft doorgemaakt: dan duurt 't even voor ze dat ook in de vergoeding uit de strippenkaartenpot terugzien.
Mede daardoor zijn ook vele eigen kaartsoorten ontstaan: inkomsten daaruit gaan namelijk rechtstreeks naar de vervoerder :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten