OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

JWM schreef:Er rijden in de zomermaanden altijd toch extra pendeltreinen Haarlem - Zandvoort? Of is het daar nog te vroeg voor in het jaar.
Vanaf 3 juni rijden die pas, daarvoor alleen bij evenementen die al maanden van te voren bekend zijn. De [serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] stond vandaag ook gewoon met solo SGM-III in de planning. Kortom de bijsturing mag het allemaal oplossen, en dat doen ze door treinen in de 29600 serie in te leggen en de [serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] te verlengen, dat laatste lijkt echter maar beperkt, momenteel heeft men slechts vier van de negen losse SGM drietjes weten te verlengen...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Negen? Zit die trein naar Zandvoort in Amsterdam weer aan de sprinter over Beverwijk geknoopt?
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Weer ?
Zo is hij altijd gepland deze dienstregeling.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanavond in de 1567 werd voor Amersfoort omgeroepen dat we nog even moesten wachten omdat er een internationale trein voor ons zat. Leek op dat moment een wat apart bericht, de 241 had op dat tijdstip al anderhalf uur weg moeten zijn uit Amersfoort, maar bleek later zo gek nog niet. Eenmaal langs het perron bleek er namelijk een stoomtrein met rijtuigen van een Duitse organisatie in station Amersfoort stil te staan, tja, da's ook gewoon een internationale trein natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Mijn [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] zou in Eindhoven gecombineerd worden, maar in werkelijkheid moesten we er allemaal uit om over te stappen van de Flirt die Weert -> Eindhoven gereden heeft naar een DDZ voor het stuk naar Tilburg. Dat is toch niet helemaal hetzelfde...
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Flirt aan DDZ koppelen gaat ook zo lastig...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

De sprinter Utrecht - Weesp - Hoofddorp rijdt dit weekend door werkzaamheden tot Weesp en koppelt daar met de sprinter uit Zwolle om gezamenlijk door naar Amsterdam te rijden. In de reisinformatie wordt dit alleen nergens aangegeven, zowel op de borden als op en in de trein staat er Weesp als eindbestemming. Gevolg is dat in Weesp de hele trein leegloopt en iedereen een paar minuten later weer in dezelfde trein stapt. Kan dit niet beter? Nee omroep van de conductrice was er ook niet want die snapte er zelf net zo weinig van wat nu precies de bedoeling was.
Laatst gewijzigd door JWM op zo 28 mei 2017, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Ahaha wat kut :')
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zolang NS de reisinformatie doet niet vrees ik :P Die scheppen liever verwarring dan reizigers goed te informeren bij aanpassingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

En een ander geval, waarom staat er nogsteeds niks op de perronborden als er ergens een treinstel onderweg achterblijft? Gister stond de IC naar Leeuwarden klaar in Amsterdam met tien bakken maar de achterste zes gingen slechts tot Lelystad. Enige informatie op het perron zijn de koersdisplays en daar is een zesdelige VIRM nu niet bepaald rijk mee uitgerust. Het stel dat doorreed stond ook helemaal buiten de kap.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In dat geval is het helemaal knullig, want de informatie is er gewoon (staat in bv. Rijden de Treinen keurig welk stel tot waar gaat, is nu vaak nog in je voordeel te gebruiken doordat de meeste weekendreizigers het niet vooraf weten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Zijn er in het weekend dan treinen met meer dan één stel :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Heeeel soms wel ja, maar kans daarop heb je zo'n beetje alleen met ICM :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Als het goed is laat OBIS het ook zien (buitendisplays), maar je zou inderdaad zeggen dat het een kleine moeite zou moeten zijn om die informatie op de TBP's te zetten. De data is er (al jaren).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

OBIS laat het inderdaad op de buitendisplays en de schermen in de trein zien, hoewel dat ook weleens mis gaat (dan zegt OBIS dat het stel eraf gaat maar is dat in de praktijk niet zo).
Maarja, zou stukken handiger zijn als je vooraf al weet op welke kant van het perron je moet mikken om je bestemming te kunnen bereiken zonder overstap op het andere stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Ik vind het gewoon jammer dat in het analoge tijdperk met papieren CTA-flappen en een spoorboekje je als gewone reiziger meer geïnformeerd was dan nu in het digitale tijdperk en je ongeveer een spoornerd moet zijn om de informatie die de vervoerder verstrekt te doorgronden. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

@Vinny: Ben het helemaal met je eens :pos: :wink: .

Digitaliseren ... oké ... maar zorg dan wel dat je het goed doet. En schuif het niet telkens af of zaken die niet goed geregeld zijn, maar werk dan juist aan verbeteringen. Het kan (technisch) wel. Maar of de wil er is, is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

De wil is er zeker, er is echter gekozen prioriteit te geven aan andere zaken. Met de laatste update zijn de 6 grootste klachten aangepakt. Ook bovenstaand probleem is bekend, staat ook op de lijst om ingevoerd te worden, maar dat moet via regulier onderhoud gebeuren.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Als de wil er echt was had men dit al lang opgepakt. De lijst met issues die recent aangepakt is (maar ook deze) is er eentje die al sinds 2012 terug blijft komen, en pas vorig jaar is (met verstoringsinformatie) de eerste grote update op Infoplus-gebied gekomen. Ik snap best dat er soms andere prioriteiten zijn, maar dit soort dingen blijft veels te lang liggen en zijn zulke makkelijke 'quick wins'... zonde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik geloof dat de NS-reisplanner vanochtend met het verkeerde been uit bed is gestapt.

Ik kreeg een melding:
Afbeelding

In de praktijk valt het wel mee:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Geert schreef:Als de wil er echt was had men dit al lang opgepakt. (..) Ik snap best dat er soms andere prioriteiten zijn, maar dit soort dingen blijft veels te lang liggen en zijn zulke makkelijke 'quick wins'... zonde.
Dit (en andere issue's denk ik) is toch al fout gegaan tijdens het ontwerp van de omslag van CTA naar TBP?
Ik bedoel, hoe is het binnen NS gegaan dat er een keuze is om, best wel essentiële, reizigersvriendelijke, informatie dát al op CTA's getoond kon worden, niet op de digitale schermen getoond hoeft te worden. Zijn keuzes, gemaakt door mensen met weinig feeling met en voor de praktijk, denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Dat is het gevolg van de keuze om de digitale schermen volledig te automatiseren. Zodat er geen maatwerk meer nodig zou zijn zoals bij de oude CTA's.
Er is dus voor gekozen om in eerste instantie alleen de informatie te tonen die eenvoudig te automatiseren was.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

De bestemming van een treinstel inclusief de positie in de trein is informatie die al jarenlang digitaal beschikbaar is (dat zit namelijk in het materieelplanningssysteem en dus ook in het bijsturingssysteem) dus dat mag het argument niet zijn om die informatie niet te tonen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Hier gaat ook iets niet helemaal goed met de koppeling van treinserie aan traject :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Die zag ik ook al :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten