OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Lol, het kan volgens de reisplanner niet maar toch is 't me weereens gelukt: overstappen van de t3958 op de t2171. Al had ik misschien beter de ook nog haalbare BNL kunnen nemen want die vertrekt net in ons pad van Asd... wij wachten zo te zien op een kruisende sprinter naar Zd-Utg.

Edit: toch niet, als iemand een conducteur ziet lopen op Asd, stuur 'm dan even snel naar spoor 14b :p
Edit2: en met +16 rijden we dan eindelijk. Spannend wie er wint: de s5400 rijdt naast ons.
Volgens de omroep net gingen we via Haarlem naar Haarlem, nu toch maar via Hlm naar Ledn :wink:

Edit3: en ook nog een extra stop te Ass voor verdwaalde Shl-gangers. Hopelijk stoppen we ook extra te Hlm want zo te horen zijn er nu reizigers daarheen in deze t2171 beland.
Edit4: en jawel, we zijn in Hlm gestopt. Echter op een spoor zonder perron :mrgreen:
Edit5: en ondertussen is met +24 uit Gv vertrokken. Volgens de omroep gaan we ook nog extra op Rlb stoppen, geen idee waar dat nodig voor is... d'r zit volgens de AV toch al een sliert vertraagde treinen achter ons.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Freek »

@ Justin en Geert

Dus als je vrij reizen hebt met SOV zou je geen overgangsbewijs met korting mogen kopen. Ik moet gemiddeld eens per maand vanuit de Randstad richting het Oosten des land. Dan neem ik altijd een overgangsbewijs met korting. Eigenlijk altijd wel een HC getroffen, maar nog nooit een probleem mee gehad.
Via via ken ik zelfs het verhaal dat de HC iemand dit aanraden toen hij een overgangsbewijs zonder korting had gekocht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Apart, die extra stop te Rlb door de flink vertraagde t2171... CTA's waren er gewoon blanco en even eerder zag ik 'm ook niet als extra trein op de AV staan.
Maargoed, ben er bijna en zowaar nog eerder als de volgende trein uit Asd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door mb90 »

De Sneltrein t2271 is volgens de AV's bij Rlb met +15 opgeheven, dus wellicht dat er extra gestopt is om die gestrande reizigers mee te nemen naar Dordt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Freek schreef:@ Justin en Geert

Dus als je vrij reizen hebt met SOV zou je geen overgangsbewijs met korting mogen kopen. Ik moet gemiddeld eens per maand vanuit de Randstad richting het Oosten des land. Dan neem ik altijd een overgangsbewijs met korting. Eigenlijk altijd wel een HC getroffen, maar nog nooit een probleem mee gehad.
Via via ken ik zelfs het verhaal dat de HC iemand dit aanraden toen hij een overgangsbewijs zonder korting had gekocht.
Als je de voorwaarden van de SOV goed bekijkt, kan je eruit opmaken dat je SOV geen voordeelurenkaart is of een andere volledige kortingskaart op momenten dat je vrij reist. Alleen wanneer je met korting reist, kan je kortingskaartjes voor jezelf kopen. Buiten die tijden moet je voor jezelf vol-tariefkaartjes aanschaffen. Op de NS-site staat een voorbeeld: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... digheid-id (iets naar beneden, bij 'reizen in de 1e klas').
Dat HC's er over het algemeen niet zo moeilijk over doen of het niet weten, is een tweede ;)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door IC3 »

Freek schreef:@ Justin en Geert

Dus als je vrij reizen hebt met SOV zou je geen overgangsbewijs met korting mogen kopen. Ik moet gemiddeld eens per maand vanuit de Randstad richting het Oosten des land. Dan neem ik altijd een overgangsbewijs met korting. Eigenlijk altijd wel een HC getroffen, maar nog nooit een probleem mee gehad.
Via via ken ik zelfs het verhaal dat de HC iemand dit aanraden toen hij een overgangsbewijs zonder korting had gekocht.
Ik heb er anders wel eens flink gedoe mee gehad in de s3600... :x
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:De Sneltrein t2271 is volgens de AV's bij Rlb met +15 opgeheven, dus wellicht dat er extra gestopt is om die gestrande reizigers mee te nemen naar Dordt.
Dan was het wel handig geweest de trein ook aan te kondigen als trein naar Dordrecht... d'r waren nu slechts vertwijfelde reizigers toen we naast 'n blanco CTA stopten. Daarnaast zijn we vanaf Rlb vertrokken voor de t2271 (die dus vanaf Amsterdam achter ons aan gehobbeld heeft) daar was aangekomen. Aankomst in Dordrecht trouwens met +33 en volgens de AV een kering op de t2166 met +10, al stonden de CTA's van ons aankomstspoor op "Niet instappen" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Ach, het heeft jou toch goed bezig gehouden op je ritje van Amsterdam naar Dordrecht :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Als die 2171 uit twee stellen bestond dan kan het zijn dat ze in Ddr zijn ontkoppeld, vandaar dat Niet Instappen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Nee, 't was er maar eentje :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Oja, de sprinter s4700 die om 17:51 in Amsterdam Centraal vertrekt werd versterkt, wat wel nodig was, aangezien de trein na de versterking bestond uit SGM-II+SGM-II+SGM-II.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is de 4763, die wordt planmatig versterkt en hoort 3+2+3 te zijn, aardig te kort was ie dus.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Dinsdag naar even een dagje naar Aachen geweest. Op Amr-Utg-Asd-(metro)-Asb-Ehv-Mt-Ut-Amr maar liefst 8 (!) keer controle gehad. Dat is toch een nette 133% controle. ;-) Overigens raadde de HC van de s3500 voor Ut reizigers verder dan Wt in Ut over te stappen, omdat dat het makkelijkste was: zelfde perron. In Ehv ging ons stel echter mooi over als s800 naar Mt, een kwartiertje later werden we met het deel uit Amr verenigd, die had dus tot Ehv solo gereden. Konden in Ut overgestapte reizigers weer netjes terug naar hun oorspronkelijke stel.

Vandaag vanuit Amr naar Rtd op en neer geweest. Vanwege de versperringen op Utg-Hlm en Shl-Ledn via Ass-Hlm, vanaf Ass netjes met de omgeleide IC naar Vs. Ook voor omreizenden vanaf Amr dus een uitkomst die stop in Ass. Op de terugweg reden we trouwens in internationaal gezelschap. Tijdens de stop in Ledn werden we ingehaald door de Thalys uit Paris, vlak na aankomst in Ass kwam de Benelux door. Het was trouwens de Thalys die vertraging had, niet de Benelux! ;-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

Stap je de trein in, geheel lege coupe kom je binnen, hangt er dit bij zo'n beetje elke stoel:

Afbeelding

Ik ga denk ik voor vrijdag ook maar vast twee zitplaatsen boeken in de stoptrein naar Luxemburg. :lol:

Tevens sloeg de conducteur van de "reserveringen-trein" de kaartcontrole in de 1e klas over waar htm tram en ik zaten. Hij knikte naar ons dat het wel goed was en ging de 2e klas controleren. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

De t2835 rijdt nu met een losse ICM-IV wat al bij vertrek uit Rtd staanplaatsen op de balkons opleverde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JeePee »

Kleine update met ervaringen in het oosten en zuidoosten van Europa:

- IC 345 Budapest Keleti pu - Beograd: Overvol door Exit festival gangers, de zitplaatsreservering kon meteen de prullenbak in. Mega gezellig feestje werd het. Jammer dat de Tsjechen de bar vergeten waren mee te sturen, die kwam er pas in Subotica bij. In datzelfde Subotica verkocht een Servier op het station 2L flessen bier. Hij had een kar vol, maar is niet verder gekomen dan 1,5 rijtuig :) :) :) . Alleen al in onze coupe (en gangpad) werden er 7 flessen a 5 euro door de ramen naar binnen gehaald. Door alle drukte en erg vervelende douaniers aankomstvertraging van 90 minuten.
- Beograd - Sofia: 2 bakken tussen Nis en Sofia. Lek als een zeef het water spoelde overal gewoon naar binnen. In bulgarije kwamen de smokkelende gipseys ook de trein in. Die gooiden op bepaalde plekken spullen uit het raam naar gipseytowns. Hetgeen 2 arrestaties opleverde.
- Sofia - Thessaloniki: uur vertraging door ontbrekende loc aan de grens. Reden werd in Thessaloniki wel duidelijk.
- Thessaloniki - Athene: Staking :? Alleen internationaal treinverkeer reed. Met de bus naar Athene gegaan 6,5 uur lang (wel luxe bus met genoeg beenruimte) in een bus sucks big time. Sjoof reed op zijn zuid-europees, dus dan weet je het wel :) .

Nu in Athene, morgen naar Patras. Schijnt dat daar al tijden geen trein meer rijdt door werkzaamheden. Zal wel weer met de bus worden dus :(
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Aha, het reizen in het voormalige Oostblok is nog steeds een avontuur :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik weet niet of het opvallend is, maar vandaag tijdens drie ritten met Syntus treinen 3x gecontroleerd. Ik dacht dat dat daar nooit gebeurde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

Vanmiddag werd in de IC Nijmegen - Schiphol bij aankomst in Ut omgeroepen dat reizigers voor Leiden moesten overstappen aangezien er geen treinverkeer mogelijk was tussen Shl en Ledn. Heel attent misschien, maar moeten reizigers Nm - Ledn niet ALTIJD AL in Ut overstappen? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk werd Leiden en verder bedoelt, denk vooral aan Hoofddorp of Nieuw Vennep.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Fles schreef:maar moeten reizigers Nm - Ledn niet ALTIJD AL in Ut overstappen? :lol:
Met de s3100 mag je via Shl naar Ledn, snelste route. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

@Bee: Voor Hoofddorp moest je in de situatie van gisteren en vandaag nu juist wel via Schiphol reizen, de stremming was immers tussen Hoofddorp en Leiden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

Bee schreef:Ik weet niet of het opvallend is, maar vandaag tijdens drie ritten met Syntus treinen 3x gecontroleerd. Ik dacht dat dat daar nooit gebeurde.
Dat viel mij bij Arriva een half jaar terug ook nog op, toen ik iedere dag met de trein naar m'n stage ging. Twee weken zie je geen enkele controleur, en dan heb je er twee op een dag... :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:@Bee: Voor Hoofddorp moest je in de situatie van gisteren en vandaag nu juist wel via Schiphol reizen, de stremming was immers tussen Hoofddorp en Leiden :wink:
Ja, maar normaal gesproken niet. Overigens reden er vanmiddag rond vijf uur al weer treinen tussen Leiden en Schiphol volgens de ARGOS-borden van Utrecht Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Mja, zag in Arnhem rond hetzelfde tijd ook een melding daarover op het ARGOS-bord. Al was het ding daar een beetje traag: een hele tijd kon ik er slechts de tekst "hervat" op lezen, wat er hervat was liet even op zich wachten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten