Mag ik even kwijt #24

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Nog 7,5 uur en velen van ons hebben een bijna nutteloze OV-studentenkaart. :shock:
Iets meer hè. Tot en met de laatste Nachtnettrein. ;-)

En ik heb vandaag lekker in Leeuwarden met de OV Sjipkaart gereisd. :p
Laatst gewijzigd door Jurjen op wo 15 jul 2009, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ruben »

Jurjen schreef:Iets meer hè. Tot en met de laatste Nachtnettrein. ;-)
Op de kaart staat tot 4:00, maar idd, logisch. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Vinny schreef:* ding dong* de OV studentenkaart voor door de week is vanaf vandaag niet meer geldig gedurende de zomervakantie
* ding dong* Reist u in de maanden juli en augustus met een voordeelurenabonnement dan reist u ook door de week voor negen uur met korting
* ding dong* De internationale trein rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde
* ding dong* De lightrail rijdt vanaf vandaag met afwijkend materieel. Houdt u rekenening met andere vertreksporen

En oh ja, ik zou bijna vergeten dat er nog wat vertragingen zijn om te roepen :|
He, vergeet de tweetalige omroep over Strandvliet en over de metrowerkzaamheden in Amsterdam niet, vrolijk over de treinomroep heen op een onverstaanbaar geluidsniveau :pos: Wat kan die tante kwebbelen zeg :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Vinny »

Vooruit: Een omroep zoals iedereen die wil horen:
*ding dong* Hartelijk welkom dames en heren op station Amsterdam Centraal. De treinen rijden vandaag geheel volgens plan. De NS wenst u nog een prettige reis, of een fijn verblijf in Amsterdam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ruben »

Die service kennen ze bij de oosterburen al jaaaaren :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Maar daar hebben een omroep per perron, en dat hebben wij (gelukkig) niet. Ik zet er gelukkig bij, want het wordt al snel dikke ellende met allerlei omroepen die door elkaar heen gaan praten, waardoor er uiteindelijk niets meer verstaanbaar is. Of je mist juist die belangrijke omroep omdat op hetzelfde perron even een trein welkom geheten moest worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

Bee schreef:Maar daar hebben een omroep per perron, en dat hebben wij (gelukkig) niet. Ik zet er gelukkig bij, want het wordt al snel dikke ellende
Nou nee. als dat GOED gedaan wordt is het echt zo veel beter dan maar alles op alle perrons gaan omroepen... Wat kan in Utrecht iemand het wat rotten, die staat te wachten of zijn stopper Baarn op 1,2,3 of 4 komt, wat er gebeurt op 18b? Nee wat mij betreft gaan we ASAP over naar het Duitse systeem van perrongebonden omroepen. EN ik begrijp eigenlijk niet waarom dat niet per morgenochtend ingevoerd zou kunnen worden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Justin »

Zo, heerlijk old school weer Rescue Rangers kijken. Knabbel en Babbel zijn de besten :D!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Wat roep je om in de stationshal? Alles? Of in de tunnels, bij de loketten. Spoorafwijking op bijde sporen + hal, loket, tunnel?
Zo veel wordt er in Nederland niet omgeroepen dat het me zinvol lijkt om een verdeling te maken per perron.
Ook is dat niet altijd in Duitsland het geval. De omroep in Dortmund bv was 2 weken terug per afwijkende trein gewoon op ieder perron te horen.

In België wil het nog wel eens een bijna aaneengesloten omroeperij zijn op de Brusselse stations in de spitsen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Jurjen »

Overal: spoorwijzigingen, verstoringen, algemene omroepen
Perrongebonden: vertragingen, welkomstbericht

Ik bedoel, zou het niet handig zijn om dit te horen als je aankomt in Utrecht: "Dames en heren, zojuist aangekomen uit Amsterdam, welkom in Utrecht. Uw aansluitende trein naar Eindhoven en Maastricht vertrekt aan de overzijde van het perron."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ardan »

Welkomstberichten, ja, wat een service. *Dong-deng-ding* 'Meine Damen und Herren auf Gleis 12, willkommen in Berlin Hauptbahnhof'. Alleen hoorde ik het alleen van andere treinen, als ik zelf uit een trein stapte daar viel het me niet eens op.
Toch heb ik op sommige Nederlandse stations wel de indruk dat omroepen perrongebonden zijn. Sommige berichten hoor ik duidelijk vanaf de speaker die het dichtst bij is, maar sommige berichten hoor ik van een paar perrons verderop vandaan komen, in ieder geval heel ergens anders vandaan.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Wubbo »

Waarom zou je zo'n welkomstbericht niet *in* de trein omroepen in plaats van op het perron? Hebben al die andere mensen er geen last van, en met de huidige stand van de techniek weten ze in de trein ook wel waar ze aankomen en waar en hoe laat de aansluitende treinen vertrekken.
Het nadeel van het Duitse systeem is dat de spoorwijziging alleen op het oorspronkelijke en het nieuwe vertrekspoor wordt omgeroepen. Daar sta je dan in de hal...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Toch heb ik op sommige Nederlandse stations wel de indruk dat omroepen perrongebonden zijn. Sommige berichten hoor ik duidelijk vanaf de speaker die het dichtst bij is, maar sommige berichten hoor ik van een paar perrons verderop vandaan komen, in ieder geval heel ergens anders vandaan.
Volgens mij heeft alleen Amsterdam Sloterdijk meerdere omroepkanalen (hoog/laag/Hemboog). Ik ken geen andere stations die dat hebben. Wel is het zo dat sommige luidsprekers 's avonds en 's nachts zachter zijn dan overdag om NIMBY-overlast te beperken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Wubbo »

Duivendrecht heeft ook een hoog en een laag, en verschillende omroepen/omroepers. Maar dan heb je ze geloof ik wel weer gehad inderdaad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

Oh jee, we hebben weer wat :D

http://www.nu.nl/economie/2042778/ah-to ... oneel.html

AH, Servex, NS, iedereen vindt het een ernstige zaak en buitelt over elkaar heen met excuses. Nou, het zal wel weer :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Wubbo »

Die foto bij dat artikel is helemaal niet in een AH to Go gemaakt, maar in de AH XL bij mij in het winkelcentrum! Dat is lezersbedrog! Kamervragen! :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Die foto bij dat artikel is helemaal niet in een AH to Go gemaakt, maar in de AH XL bij mij in het winkelcentrum! Dat is lezersbedrog! Kamervragen! :)
Jij herkent EEN winkel, van de tig die er allemaal hetzelfde uitzien, vanaf zo'n postzegeltje? Knap :mrgreen:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Jurjen »

Hm, alleen die drie filialen maar?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

Jurjen schreef:Hm, alleen die drie filialen maar?
Was jouw boodschap niet doorgekomen? ;)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:Was jouw boodschap niet doorgekomen? ;)
Ik hoef me gelukkig niet bezig te houden met personeelsbeleid. ;-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ardan »

Pff en als ze alle allochtonen ook nog gaan ontslaan houden ze helemaal niks meer over joh ;) ik ken winkels waar ik nog nooit een autochtoon heb zien werken..
Ik doe ook maar wat
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Jurjen »

Ardan schreef:Pff en als ze alle allochtonen ook nog gaan ontslaan houden ze helemaal niks meer over joh ;) ik ken winkels waar ik nog nooit een autochtoon heb zien werken..
Van AH to Go? Ik ken geen enkele zonder autochtonen in dienst.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Oh jee, we hebben weer wat :D

http://www.nu.nl/economie/2042778/ah-to ... oneel.html

AH, Servex, NS, iedereen vindt het een ernstige zaak en buitelt over elkaar heen met excuses. Nou, het zal wel weer :D
De AH to go op Amsterdam Sloterdijk heeft in ieder geval een moslimmeisje in dienst. Uit welk land ze komt wil ik best navragen... :mrgreen:
Het is in ieder geval mij nooit echt opgevallen, maar op Amsterdam Centraal is het wel opvallend dat het AH to go personeel inderdaad 'witter' is dan bij de andere servex-tenten. Overigens ken ik wel twee Marokkanen die in de kiosk werken op het stationseiland voor het station. Dat Servex daar een anti-Marokkanen personeelsbeleid voert lijkt me derhalve sterk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Ik vind een hoofddoekje nog wel hygiënisch overkomen. Bij de Smullers staat soms een medewerker met lange rastaharen, dat ziet er minder smaakvol uit dan een hoofddoekje. Overigens heb ik behalve een enkele keer AH tot Go na, al minstens een half jaar niets meer bij een Servex toko gekocht, ja een strippenkaart. Merk ik toch wel in mijn portemonnee.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Dat was vanavond nou de eerste keer in vier jaar tijd dat iemand een drankje per msn bestelde... (htm tram zat met zijn laptop in de hoek van de kantine en ik zat achter de pc in het kantoortje)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten