Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Vinny »

Leuk dat je er aan hebt meegewerkt :)
(zie trouwens dat ik in de war ben met een ander adviesbureau :oops:Nou ja dan is mijn opmerking niet relevant.)

Over de Intercityverbindingen gesproken: Ik zie liever een IC Amersfoort - Breda dan Almere - Breda, of Utrecht Centraal moet op de schop; zodat de treinen uit de richting Hilversum op een doorlopend spoor komen en uit de richting Amersfoort op doodlopende sporen (die treinen moeten immers kopmaken richting Den Haag). Wel positief is de richtinggevende aansluiting. Dit biedt kansen voor een rechtstreekse trein Utrecht - Antwerpen; dewelke ik als meer nuttig als aanvulling op de IC Den Haag - Brussel zie, dan Roosendaal - Antwerpen, en het feit dat Utrecht niet via Leidsche Rijn wordt benaderd; dit zou van Utrecht Centraal een onontwarbare knoop maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door waldo79 »

Aanleg van een dubbel spoor tussen Baroniestad en Domstad kost nog geen twee miljard euro.
Hoe is eigenlijk die investering van
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door waldo79 »

rapport BAM, Goudappel, p. 5 schreef:een derde van de reizigers een bestemming
heeft verder dan Breda, Utrecht of Dordrecht; de verbinding vormt een belangrijke schakel in het netwerk;
Dordrecht kan ik niet in verband brengen met een spoorlijn Breda-Utrecht :|
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door BR628 »

waldo79 schreef:@BR628: leuk dat zo'n rapport waar je aan hebt meegewerkt media-aandacht oplevert. De mooiste eer zou zijn als het project daadwerkelijk tot stand komt.
Nou, je moet mijn aandeel ook weer niet groter zien dan die is hoor :P Maar zie o.a. ook de foto's op blz 22/23 en 33.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Vinny »

Dordrecht kan ik niet in verband brengen met een spoorlijn Breda-Utrecht :|
Aftakking bij Gorinchem, zodat een doorgaande sprinterverbinding Dordrecht - Gorinchem - Vianen - Utrecht ontstaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door IC3 »

BAM: volle treinen Breda-Utrecht

door Henk Schol

Vrijdag 28 maart 2008 - BREDA - Een treinverbinding tussen Breda en Utrecht gaat per dag 90.000 reizigers vervoeren. Aanleg van een dubbel spoor tussen Baroniestad en Domstad kost nog geen twee miljard euro.

En het kan nog goedkoper, wanneer bielzen, bruggen en staven tegelijk met de verbreding van de A27 worden aangebracht. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een nadere verkenning van de kansen van zo'n spoorlijn door BAMRail en ingenieursbureau Goudappel Coffeng. Gisteren hebben ze die gepresenteerd aan Kamerleden, provincie- en gemeentebestuurders uit het gebied.

De kans dat de lijn rendabel wordt acht BAMRail zeer re
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Fles »

"Dit komt op de bestuursagenda."
Oh, nu gaan we het beleven hoor :shock:

Kap eens met lullen en ga eens als de gesmeerde bliksem die lijn aanleggen stelletje oelewappers :evil:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Ruben »

IC3 schreef:BAM: volle treinen Breda-Utrecht
Minister Camiel Eurlings van Verkeer liet onlangs weten geen geld te hebben gereserveerd voor deze spoorlijn. Ook hij verwijst in dit verband naar de V&W-studie uit 1999.

De minister antwoordt op vragen van het Christen Unie-Kamerlid Ernst Cramer dat hij de resultaten van verder onderzoek van BAMRail afwacht. Als dat vervoersgegevens oplevert die tot andere inzichten leiden dan in 1999 gepresenteerd, 'dan zal ik met de betrokken partijen in overleg gaan en de resultaten aan u melden', laat hij het CU-Kamerlid weten.
Wat een drol om zijn begroting op een bijna 10 jaar oude studie te baseren. :!:
Als alles klopt, dan moet deze lijn zeker aangelegd gaan worden, natuurlijk ook voor de HSL straks handig (heeft iedereen uit Utrecht en verder er ook eens wat aan).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:Wat een drol om zijn begroting op een bijna 10 jaar oude studie te baseren. :!:
Als alles klopt, dan moet deze lijn zeker aangelegd gaan worden, natuurlijk ook voor de HSL straks handig (heeft iedereen uit Utrecht en verder er ook eens wat aan).
Dat staat er niet; Er staat dat hij wacht op de resultaten van een nieuw onderzoek, en dan kijkt of dat andere resultaten oplevert dan de studie van 10 jaar geleden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Justin »

Interessant bestandje, die visie...

Wel erg hoge aantallen reizigers... vraag me af wanneer de reizigeraantallen stabiliseren!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Dat staat er niet; Er staat dat hij wacht op de resultaten van een nieuw onderzoek, en dan kijkt of dat andere resultaten oplevert dan de studie van 10 jaar geleden.
Bovendien is dit de eerste studie na 10 jaar, dus kennelijk had de minister geen andere cijfers om zich op zich te baseren ;)
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door air-bus »

Kamer pleit voor onderzoek spoorlijn Utrecht-Breda

DEN HAAG - De Tweede Kamer pleit bij verkeersminister Camiel Eurlings voor een onderzoek naar de haalbaarheid van een spoorlijn tussen Breda en Utrecht langs de A27.
Een ruime meerderheid van ChristenUnie, CDA, VVD en SP wil de verbreding van die weg en andere voorziene werkzaamheden zoals aan de brug bij Gorinchem combineren met de aanleg van zo'n spoorverbinding.
"Als je toch gaat sleutelen aan de brug en rivierverruiming, kan je dat niet combineren met zo'n spoorlijn", aldus CDA'er Jan Mastwijk. ChristenUnie-collega Ernst Cramer is benieuwd of de spoorlijn daardoor goedkoper wordt.

Nieuwe reizigers
Blijkens een onderzoek van bouwbedrijf BAMRail en ingenieursbureau Goudappel Coffeng zou een nieuwe lijn tussen Utrecht en Breda dagelijks 45.000 'nieuwe reizigers' kunnen trekken.
Dat zijn er veel meer dan duizend extra per dag, waar een onderzoek uit 1999 op rekende.

Effecten
Cramer wil ook weten wat de effecten zijn van zo'n lijn op de bestaande knelpunten op de noord-zuidverbinding, zoals de A16 (Moerdijkbrug) en de A2. Als de reizigerscapaciteit op de as Utrecht-Breda vergroot wordt, zou dat gevolgen kunnen hebben voor de parallel lopende A16 en A2.
"De prijs van een nieuwe spoorlijn langs de A27 moet dus beoordeeld worden in samenhang met de kosten van de eventuele verbreding van de A2 of A16 in de toekomst."

Samenwerking
BAMRail heeft geopperd dat de aanleg van de spoorlijn Utrecht-Breda zou kunnen worden uitgevoerd in publiek-private samenwerking, in combinatie met woningbouw.

Bron nu.nl
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Oosterhout: De Boer te lauw over spoor

Bericht door Wubbo »

De Boer te lauw over spoor
door Henk den Ridder henk.denridder@bndestem.nl. maandag 23 juni 2008 | 23:40 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 24 juni 2008 | 12:15

OOSTERHOUT - Wethouder Yves de Boer moet veel meer enthousiasme aan de dag leggen over de spoorlijn Breda-Utrecht.
Vorige week was hij veel te lauw over de mogelijkheden die zich nu aandienen.

De PvdA, de Onafhankelijke Fractie en GroenLinks/D66 gaan de wethouder tijdens een zogeheten interpellatiedebat het vuur aan de schenen leggen.

BAMRail en Goudappel Coffeng presenteerden in maart een rapport naar de haalbaarheid van de spoorlijn. Daaruit zou blijken dat stations in Oosterhout en misschien ook Raamsdonksveer mogelijk zijn.

De raadsfracties OF en GroenLinks/D66 hebben tijdens de laatste raadsvergadering moties over dit onderwerp ingediend. In de ene werd het college opgeroepen zich actief in te zetten voor het spoor en in de tweede stond de opdracht ruimte te reserveren voor de rails. Pas vorige week sprak wethouder Yves de Boer zich voor het eerst openbaar uit over dit onderwerp. In het kort: hij was niet erg enthousiast. De wethouder wil eerst alle alternatieven (lightrail, betonnen busbak) onderzoeken. "Hij noemde vooral redenen om de spoorlijn niet aan te leggen", zeggen Willem-Jan van der Zanden (GrLi/D66) en Gerard Oomen (OF).

Ook Dick Bisschop (PvdA) is niet tevreden over het optreden van De Boer: "Hij gaat er niet echt voor. De Boer gaat op zoek naar andere modaliteiten. Dat is niet goed. Je moet het ijzer smeden als het heet is en het vuur begint nu warm te worden."

Van der Zanden en Oomen in een gezamenlijke verklaring: "Zeker nu de Tweede Kamer ook gepleit heeft voor een onderzoek naar deze spoorlijn is het van het grootste belang dat er vanuit de betrokken gemeenten een eensgezind geluid klinkt."

Dat vindt PvdA'er Dick Bisschop ook: "Ik overweeg een motie in te dienen om met alle belanghebbende gemeenten een soort gelegenheidsalliantie te beginnen."

Ook de ondernemers die vorige week door de wethouder werden toegesproken vinden dat de gemeente alles moet doen om de boot niet weer te missen.

Bron: BN DeStem
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door waldo79 »

De Boer moet niets. Sowieso is die treinverbinding geen kortetermijnoplossing. En is die trein überhaupt wel een oplossing voor de verkeersproblemen.

Dat er een glimmend rapport van twee gerenommeerde namen uit de bouw- en ingenieurswereld ligt betekent niet meteen een blanco chèque :x
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door leeca »

Voor mensen die altijd om het hardst roepen dat er nieuwe spoorlijnen moeten komen: waar moet dat geld vandaan komen?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door playertwo »

Nog maar weer een belastingverhoging, is deze regering nogal goed in :roll:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door Jurjen »

leeca schreef:Voor mensen die altijd om het hardst roepen dat er nieuwe spoorlijnen moeten komen: waar moet dat geld vandaan komen?
-> Nederland heeft met een staatsschuld van minder dan 40% van het BNP nog een speelruimte van 20% BNP (USD 126.000.000.000), voordat de convergentiecriteria voor de EMU in het geding komen. Landen als Frankrijk en Duitsland hebben ook een grotere relatieve staatsschuld. In het kader van 'voorbereiding van infrastructuur voor de Olympische Spelen van 2028' mag afgeweken worden van de bepaling dat het begrotingstekort in het lopende jaar niet meer mag bedragen dan 3% van het BNP. Voor 126 miljard dollar kan je aardig wat doen, hoor!

-> Nederland kan zich beroepen op wat Europese subsidietjes, wanneer het bijvoorbeeld aannemelijk weet te maken dat Brabantstad een achterblijvende regio is, wat door de aanleg van zo'n spoorlijn verbeterd kan worden. In dat geval kan Nederland aanspraak maken op gelden uit een potje voor arme regio's.

-> Nederland kan een ondernemer toestaan een vliegveld te bouwen en uit te baten in het Markermeer. Voorwaarde is dan dat deze aannemer ook een spoorlijn aanlegt naar Brabant via Utrecht.

-> Brabanders kunnen natuurlijk ook maar lekker de Albatros pakken en in Rotterdam overstappen. ;-)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door playertwo »

Jurjen schreef: -> Nederland heeft met een staatsschuld van minder dan 40% van het BNP nog een speelruimte van 20% BNP (USD 126.000.000.000), voordat de convergentiecriteria voor de EMU in het geding komen. Landen als Frankrijk en Duitsland hebben ook een grotere relatieve staatsschuld. In het kader van 'voorbereiding van infrastructuur voor de Olympische Spelen van 2028' mag afgeweken worden van de bepaling dat het begrotingstekort in het lopende jaar niet meer mag bedragen dan 3% van het BNP. Voor 126 miljard dollar kan je aardig wat doen, hoor!
Betaal jij dan uit eigen zak de hogere rente die daaraan gekoppeld is?
Jurjen schreef: -> Nederland kan zich beroepen op wat Europese subsidietjes, wanneer het bijvoorbeeld aannemelijk weet te maken dat Brabantstad een achterblijvende regio is, wat door de aanleg van zo'n spoorlijn verbeterd kan worden. In dat geval kan Nederland aanspraak maken op gelden uit een potje voor arme regio's.
Geloof je nu werkelijk dat ze in Brussel nu echt zo dom zijn om Brabant als 'arme regio' aan te wijzen nu het complete oostblok bij de eg is gekomen?
Jurjen schreef: -> Nederland kan een ondernemer toestaan een vliegveld te bouwen en uit te baten in het Markermeer. Voorwaarde is dan dat deze aannemer ook een spoorlijn aanlegt naar Brabant via Utrecht.
Het Markermeer is een natuurgebied, evenals het IJsselmeer. Ook zal de mogelijke aanleg van een vliegveld de komende 30 jaar nog niet gebeuren, gezien alle bezwaar- en beroepsprocedures van mogelijk belanghebbenden (inwoners van A'dam, Almere, milieubeweging, enz.).
Jurjen schreef: -> Brabanders kunnen natuurlijk ook maar lekker de Albatros pakken en in Rotterdam overstappen. ;-)
Mogen ze eerst eens zorgen dat de HSL zelf wordt opgeleverd, én dat ze de treinen volgende keer WEL op tijd bestellen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

'College wil wél station hebben'

Bericht door Wubbo »

'College wil wél station hebben'
door Nicole Andries nicole.andries@bndestem.nl. donderdag 03 juli 2008 | 23:25 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 04 juli 2008 | 20:16

OOSTERHOUT - De Oosterhoutse wethouder Yves de Boer heeft woensdagavond zijn excuses aangeboden aan de Oosterhoutse raad, 'voor het geval hij een verkeerde indruk heeft gewekt over zijn enthousiasme ten aanzien van een spoorlijn Breda-Utrecht'. De raad droeg het college eerder op zich actief in te zetten voor de komst van dat spoor, omdat het de deur naar een Oosterhouts station open zou zetten.
Kort daarna sprak De Boer zich voor het eerst publiekelijk uit over het spoor tussen Breda en Utrecht.

De wethouder somde bij een discussieavond vooral nadelen op: zo zou de spoorlijn de aandacht af kunnen leiden van capaciteitsproblemen op de A27, geluids- en trillingsoverlast veroorzaken en een 'archaïsche oplossing' zijn voor vervoersproblematiek.

Tijdens een interpellatiedebat gaf De Boer woensdag meer uitleg. "Ik ben voor de bewuste bijeenkomst gevraagd met het doel een discussie te voeren. Dat doe ik graag met prikkelende stellingen, door extremen op te zoeken. Als daaruit de indruk is ontstaan van een gebrek aan enthousiasme voor het spoor bij ondergetekende, is dat onterecht. Het spijt mij als een verkeerde indruk is ontstaan."

De Boer wil zich juist inzetten voor de komst van het spoor, verzekerde hij.

Daartoe heeft het college deze week ook een brief verstuurd naar Breda, Gorinchem en Utrecht.In de brief staat expliciet dat het college 'graag een rol in het vervolgtraject wil spelen'.

Bron: BN DeStem
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Onderzoek naar spoorlijn

Bericht door Wubbo »

Onderzoek naar spoorlijn
door Nicole Andries nicole.andries@bndestem.nl. vrijdag 29 augustus 2008 | 23:20 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 30 augustus 2008 | 16:07

OOSTERHOUT - Het stadsbestuur van Oosterhout wil een onderzoek laten uitvoeren naar de exacte locatie van een eventuele spoorlijn door Oosterhout.
Zo'n spoorlijn zou er kunnen komen als de plannen voor een directe spoorverbinding tussen Utrecht en Breda doorgaan. Het college vraagt de gemeenteraad tijdens de volgende raadsvergadering zestigduizend euro vrij te maken voor onderzoeken naar het spoor.

In maart presenteerden BAM Rail en het bureau Goudappel Coffeng plannen voor een spoorlijn tussen Utrecht en Breda. Na die presentatie belandde de spoorlijn weer op de landelijke politieke agenda. Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat werkt inmiddels aan een onderzoek naar de verwachte kosten en reizigersaantallen voor deze spoorverbinding.

"De bedrijven die een spoorverbinding Breda-Utrecht weer op de agenda hebben gezet hebben zelf al een eerste onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en consequenties", zegt een gemeentewoordvoerder.

"Maar binnen onze gemeente leven vragen waar dat eerste onderzoek geen antwoord op heeft gegeven. Waar zou die spoorlijn in Oosterhout precies kunnen komen, bijvoorbeeld? En welke locatie zou hier geschikt kunnen zijn voor een station?"

Behalve dat lokaal gerichte onderzoek wil het stadsbestuur zich ook aansluiten bij een breder onderzoek naar de ruimtelijke en economische kansen en effecten van een spoorlijn Breda-Utrecht.

De gemeenten Utrecht, Breda, Gorinchem en Dordrecht hebben al eerder aangegeven zo'n onderzoek uit te willen voeren. Alle genoemde gemeenten hebben inmiddels ook aangegeven zich actief in te willen zetten voor de komst van de nieuwe spoorverbinding.

Het gezamenlijke onderzoek moet zich niet alleen richten op de consequenties en kansen voor de genoemde vijf gemeenten, maar ook op de consequenties voor de gebieden daartussen. "Het moet de ruimtelijke consequenties op het hele traject overzien", licht de woordvoerder toe.

Plannen voor zo'n breder georiënteerd onderzoek bestaan al langer. Wanneer het gestart wordt, is nog niet bekend.

Bron: BN DeStem
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door waldo79 »

Het stadsbestuur van Oosterhout wil een onderzoek laten uitvoeren naar de exacte locatie van een eventuele spoorlijn door Oosterhout.
Als er al een spoorlijn moet komen: dan lijkt mij het makkelijkst langs de A27. Dan hoef je niet zoveel te slopen 8-)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geen spoorlijn van Breda naar Utrecht

Bericht door tsov »

Spoorlijn Breda-Utrecht blijft toekomstmuziek
Uitgegeven: 16 december 2008 06:58
Laatst gewijzigd: 16 december 2008 06:58

DEN HAAG - Een spoorlijn Breda-Utrecht in combinatie met de verbreding van de A27, zo vurig bepleit door de ChristenUnie, blijft voorlopig toekomstmuziek.

Verkeersminister Camiel Eurlings zegde maandagnacht de Tweede Kamer toe om te bekijken of de Merwedebrug en andere 'kunstwerken' op de drukke noord-zuidverbinding breder kunnen worden aangelegd ''zodat in de toekomst de aanleg van een spoorlijn niet onmogelijk is''.

De andere coalitiepartijen CDA en PvdA waren tevreden met die toezegging. Een ChristenUnie-motie, gesteund door de SP, voor vervolgonderzoek naar een spoorlijn zullen zij niet steunen.

CDA en PvdA hikken aan tegen de 3 miljard euro extra kosten van zo'n railverbinding, en het gevaar van vertraging van de A27-plannen door zo'n studie.

Ernst Cramer van de ChristenUnie voerde aan dat de gelijktijdige aanleg van spoor en weg minstens 700 miljoen aan kosten scheelt. Ook verwacht hij een toeloop van reizigers, tot 90.000 per etmaal.

De Kamer besprak met Eurlings het MIRT, waarbij het draait om een lange lijst verkeersprojecten. De minister kreeg het in het marathondebat niet zwaar te verduren. Hij voorkwam een mogelijke PvdA-motie door een brief te beloven over zijn plannen voor nieuwe (snel)wegen rond Utrecht.

Vrijwel alle fracties spraken de CDA-bewindsman aan op de mogelijke aanleg van een nieuwe snelweg naast het natuurgebied Amelisweerd. Zij waren net zo bezorgd over de komst van een snelweg door de wijk Leidsche Rijn.

Volgens Eurlings staan in de mede door minister Jacqueline Cramer (Ruimte) gesteunde 'startnotitie' ook plannen voor openbaar vervoer, fiets en andere mobiliteitsoplossingen. Hij sprak van een 'brede verkenning' waarbij alle mogelijke oplossingen worden bekeken om te voorkomen dat die over vijf tot zes jaar weer 'opdwarrelen'. Medio 2009 zal in samenspraak met de regio een voorkeursvariant gekozen worden.
© ANP

Bron: nu.nl
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten