(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Kennelijk ergens een verstoring op traject (Muntplein -)Rembrandtplein - Plantage Parklaan: Trams 9 en 14 reden omstreeks 19:00 door de Roetersstraat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

En dat hele gedoe over de opbrengstverdeling van de strippenkaartverkoop is dan ook dé reden dat de OV-Chipkaart wordt ingevoerd. Tegenover het publiek wordt nog de schijn opgehouden dat die OV-Chipkaart voor hen veel makkelijker is :?

1x stempelen <> check in, check uit, check in, check uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Ik zat net eens te kijken naar alternatieve exotische routes om op het werk te komen bij verstoringen gedurende de zomerdienst bij gebrek aan een aansluiting op de Qliner in Vianen. Zo kwam ik op Dordrecht Stadspolders - Geldermalsen - Utrecht Lunetten en dan bus 1, alleen heeft het GVU wel erg goed nagedacht over z'n dienstregeling... werkelijk tot op de minuut nauwkeurig vertrekt lijn 1 elk kwartier van station Lunetten op het tijdstip dat de trein er aankomt :neg:
Da's ook gelijk de enige zinvolle aansluiting die je zou kunnen bieden: op de trein uit Utrecht Centraal wordt weliswaar wel aangesloten, maar dusdanig ruim dat je maximaal 5 minuten langzamer bent door op centraal al gelijk die bus te pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Of er is opzet in het spel, of ze hebben er niet aan gedacht dat er vanaf dat station ook nog treinen rijden :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:Kennelijk ergens een verstoring op traject (Muntplein -)Rembrandtplein - Plantage Parklaan: Trams 9 en 14 reden omstreeks 19:00 door de Roetersstraat.
Kijk eens op GVB.nl bij de omleidingen / werkzaamheden. :wink:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

STF schreef:Kijk eens op GVB.nl bij de omleidingen / werkzaamheden. :wink:
Lalalaa :roll: Ja, handig. Had ik dat eerder geweten dan was het vanochtend geen fietsrit door miezerregen geweest, gewoon op de hoek van mijn straat instappen in tram 9 of 14 naar Spui. Morgen nieuwe kans :D
Hoe zou dat met inchecken van de OVC gaan? :S
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:
STF schreef:Kijk eens op GVB.nl bij de omleidingen / werkzaamheden. :wink:
Lalalaa :roll: Ja, handig. Had ik dat eerder geweten
Stond al vrij lang op de GVB site trouwens.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

STF schreef:Stond al vrij lang op de GVB site trouwens.
Ik vind dat blokje nooit nuttig, niet alle verstoringen prijken erin helaas. Weet altijd wel wanneer een lijn die ik vaak gebruik niet rijdt, de 9 en 14 zijn pas sinds kort relevant voor me. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Gelukkig hangen ze bij het het GVB ook wel eens posters in de abri's. Onder andere Plantage Kerklaan en Mr. Visserplein hadden een postertje. Dat is wél een pluspunt van het GVB overigens (de klantenservice namelijk niet :evil: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Bee schreef:de klantenservice namelijk niet :evil:

Want?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Vind je 24 dagen (waarvan 16 werkdagen) voor het beantwoorden van een klacht ook niet een beetje gortig als ze antwoord binnen 5 werkdagen beloven :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Dat is inderdaad vrij gortig, al sta ik ook wel eens 15 minuten te wachten op een tram die elke 10 minuten hoort te rijden. Was de reactie wel ok?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Die moet nog komen...

Al gaat het hier over ontbrekende vertrektijden bij een halte, en toen ik daarover een klacht instuurde waren die al een week verdwenen, dus ik vind dat ik nog vrij geduldig ben geweest :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Klopt mijn conclusie dat op lijn 120 Utrecht - Amsterdam een Dalkaartje slechts tot de provinciegrens geldig is, en op het Noord-Hollandse deel van de lijn alleen de strippenkaart geldig is? De Cxx-site zegt immers: 'Het Dalkaartje is geldig in de groene Connexxion bussen in de provincie Utrecht op de volgende lijnen: [..] 120 [..]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik weet het niet, zou wel een beetje raar zijn. Maar lijn 120 rijdt buiten de provincie Utrecht alleen in zone 5725, Amsterdam Zuid-Oost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Reed vanmiddag met een bekende chauffeur mee op lijn 5 in Dordt toen we bij het afwachten van de vertrektijd in het centrum toch wel wat gek werden van de halteafroep... die herhaalt zich tegenwoordig om de zoveel tijd als de aangekondigde halte nog niet voorbij gereden is, waardoor gedurende het wachten toch wel een stuk of tien keer "Centrum" werd omgeroepen in de bus :P
Op 't station wilde ik overstappen op lijn 3 naar huis wat normaal makkelijk kan: alles richting de oostelijke wijken vertrekt tegelijk van 't station en de aankomende bus was keurig op tijd... vertrekt dat kreng te vroeg. Maargoed, na 'n oproep werd het een rondje van de zaak voor die bus en kwam 'ie weer terug naar de halte :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:[Over omleidingen...]
Hoe zou dat met inchecken van de OVC gaan? :S
Over het algemeen blijft de check-in/-uit-halte dan hangen op de halte die ofwel het laatst is aangedaan ofwel normaal het eerst zou volgen. Pas wanneer de omleiding is opgenomen in de route kan je inchecken op de halte waar je ook daadwerkelijk bent. Een bestuurder/chauffeur kan de locatie ook handmatig aanpassen, maar aanpassen naar een halte die niet in de routelijst staat opgenomen, kan niet.
Jurjen schreef:Klopt mijn conclusie dat op lijn 120 Utrecht - Amsterdam een Dalkaartje slechts tot de provinciegrens geldig is, en op het Noord-Hollandse deel van de lijn alleen de strippenkaart geldig is? De Cxx-site zegt immers: 'Het Dalkaartje is geldig in de groene Connexxion bussen in de provincie Utrecht op de volgende lijnen: [..] 120 [..]
Ik ben niet bekend met de exacte situatie met deze lijn/kaartjes, maar bij andere dalkaartjes kan ook gelden dat deze maar tot een bepaalde provincie- of concessiegrens geldig zijn. Een reis afleggen met zowel een dalkaartje als strippenkaart is overigens niet geldig. De combi dalkaartje tot zonegrens en daarna strippenkaart mag officieel dan ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Die, en die over de Zomervoordeelweken waar dezelfde tekst met andere opmaak staat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Ik stond vanavond bij de halte van lijn 74 in Utrecht te wachten samen met onder andere een aantal mensen met kinderwagens. De bus komt aan, en beide deuren gaan open (ook voor de kinderwagens). Ik stap voorin in, en stempel keurig af bij de buschauffeur. Als iedereen is ingestapt (alleen Geert was nog na mij) staat de buschauffeur op en komt naar ons toe: of we voortaan niet achter in wilden stappen maar voorin. Ik kijk wat verbaasd, met de strippenkaart nog in mijn hand. De chauffeur ziet de strippenkaart, zegt 'o sorry' en gaat weer zitten. Wat die dacht...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

Haha, maf...

Ik kreeg ook een keer ruzie met de buschauffeur omdat me MP3 speler zo hard stond dat de hele bus kon meegenieten, klein detail was dat mijn MP3 speler weliswaar in me jaszak zat maar helemaal niet aan stond omdat de batterij leeg was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Had toch wel een aanzienlijke tijd nodig voor ik de dienstregeling van lijn 65 in Utrecht gedurende de zomer doorhad zeg... dat ding rijdt in de spits af en toe met een 10 minuten interval en af en toe met een interval van 20 minuten. Blijkt dus dat 'ie in de zomerdienst samen met lijn 66 (die 2x/uur rijdt) een tien minutendienst vormt :P
Maargoed, vanmiddag stond ik dus op lijn 66 te wachten wat volgens de tijden de eerstvolgende bus zou zijn... komt lijn 65 aangereden. Gaat ergens nog iets niet goed met de punctualiteit dus, want die had toch zeker wel +8.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Op metrolijn 53 was een vierwagenstel zilvermeeuwen actief. Eerst dacht ik dat het een materiaalrit was, maar er zaten mensen in :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

Zozo dat zie je niet vaak, zulke lange metro's.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

In Monnickendam staat bij de halte (busstation :lol: ) Swaensborch nog een huisje van Connexxion. Het ziet eruit alsof het sinds Connexxion weg is nooit meer is betreden of onderhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast