Trein Nieuweschans -> Leer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door webguy »

Weet iemand wat de goedkoopste manier is om van Nieuweschans naar Leer te komen? Is strippenkaart goedkoper of een DB ticket als je naar Oldenburg moet?
Hoeveel strippen moet je afstempelen? En dat moet in Nieuweschans toch? En dat mag alleen met een blauwe strippenkaart toch?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Cookie »

Van Nsch naar Leer is 7 strippen. Officieel moet je daarvoor een blauwe strippenkaart gebruiken, maar toen ik vorige keer vroeg was een roze ook goed. Kortom: personeel weet het zelf niet :roll: ... (heb tot op heden nog geen blauwe strippenkaart gebruikt in ieder geval)

Wat betreft DB-tarieven: het tarief in de Nederlandse kaartautomaat is duurder dan de strippenkaart. Tickets in Duitsland zijn te verkrijgen tegen het Nederlandse blauwe-strippenkaart-tarief.

Naar Oldenburg is een Niedersachsen-ticket aan te raden, deze is er in zowel een single als 5-persoons-variant. Deze is volgens mij vanaf Weener geldig.

Overigens mag je als SOV'er wel in Gn al de strippen voor Nsch-Leer afstempelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Fles »

Cookie-O-Fiel schreef:Overigens mag je als SOV'er wel in Gn al de strippen voor Nsch-Leer afstempelen.
Ook als niet-SOV'er trouwens ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door webguy »

Weet iemand waar ik stationsinformatie voor Duitsland kan vinden?
Specifiek wil ik weten eigenlijk of er een automaat is op station Leer, en wanneer 'ie open is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Wubbo »

Automaten hebben toch de neiging altijd open te zijn, of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Cookie »

In de stationshal staat een codeautomaat & touchscreen, op perron 1 ook nog een andere touchscreen-automaat ;) .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door webguy »

Automaten zijn altijd open inderdaad, maar eh, ze hebben wel de neiging om biljetten niet al te leuk te vinden. Als ik 40 euro d'r in moet stoppen ga ik liever naar een loket eigenlijk :) Ik heb al een leuk uitstapje bedacht voor morgen: ik fiets gewoon even naar Emmerich en ga de kaartjes kopen bij het loket. De automaat daar zal waarschijnlijk m'n kaartje voor Leer niet slikken omdat het een ander vervoersverbond/regio dingus is gok ik, toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Suus »

De oude automaten waren wel gebonden aan regio/deelstaat, of dat met de nieuwe zo is, geen idee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door IC3 »

Nee, voor aanraakschermen is die beperking er niet. Je kunt evenwel gebruik maken van het DB ReiseZentrum in Emmerich of Leer.

Voor overzicht met openingstijden met loketten in Duitsland: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/ff/que ... alfinder=1

Voor stationsvoorzieningen in Duitsland: http://www.bahnhof.de/site/bahnhoefe/de ... ilter.html

Viel Erfolg!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door reisthijs »

Ik ging vanmiddag ook maar eens een keer richtig Leer, met een strippenkaart. Toen kwam de controleur van Arriva langs:

-"He, een echte strippenkaart! Waar ben je opgestapt?"
ik antwoord: "in Nieuweschans"
-"En is dat zeven strippen?"
ik antwoord: "Ja"
-"O, dat zou best wel eens kunnen kloppen," waarna hij het verder wel prima vond.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Daan »

Nog even een vraagje over dit ietwat bijzondere lijntje wat vervoerbewijzen betreft; als ik een dagje naar Leer wil vanuit Gn, mag ik dan een gewoon retourtje Gn - Nsch kopen en dan vanaf Nsch verder reizen op m'n strippenkaart?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door IC3 »

Daan schreef:Nog even een vraagje over dit ietwat bijzondere lijntje wat vervoerbewijzen betreft; als ik een dagje naar Leer wil vanuit Gn, mag ik dan een gewoon retourtje Gn - Nsch kopen en dan vanaf Nsch verder reizen op m'n strippenkaart?
Jazeker, zal vast goedkoper zijn dan € 15, niet dan? :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Daan »

Jup, kan Gn - Nsch met korting doen dus dat scheelt wel wat... :-)
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Bart »

Is het Schönes-Wochenende-Ticket op deze lijn geldig vanaf Nieuweschans of vanaf Weener of helemaal niet? En in het tweede geval, hoeveel strippen is het van Nieuweschans naar Weener?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Daan »

Niedersachsenticket is sowieso geldig van/tot Weener, en volgens de machinist van Arriva die C-o-F en ik afgelopen dinsdag spraken zelfs van/tot de grens. Zal met een SWT wel net zo zijn.

Nieuweschans - Weener is 4 strippen.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Bart »

Het is me toch nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt met de strippenkaart als je van Leer naar Nederland reist. Staat er bijvoorbeeld een stempelautomaat voor de strippenkaart op station Leer? En zo ja, waar?

Eerder in dit topic staat "tickets in Duitsland zijn te verkrijgen tegen het Nederlandse blauwe-strippenkaart-tarief". Kun je bijvoorbeeld in een Duitse automaat of bij een Duits loket een enkeltje Weener-Nieuweschans kopen tegen €1,95 (een 4/15-deel van de prijs van een blauwe 15-strippenkaart)? Zo ja, kan dit alleen in Leer of bij alle automaten en loketten in Duitsland?

Hoeveel kost een NS-enkeltje vanuit Weener naar een station in Nederland extra t.o.v. een enkeltje vanuit Nieuweschans? Kun je deze uit NS-automaten halen? ns.nl verwijst door naar NS Hispeed, en NS Hispeed kent Weener noch Leer en heeft een zeer beperkte lijst van bestemmingen in Duitsland. De online demo van de kaartautomaat zegt er ook niet veel over.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door playertwo »

http://www.bahn.de is veel beter (en in het Nederlands). Enkeltje Weener → Nieuweschans kost € 4.30 (zonder korting)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Chauf21 »

Daan schreef:Jup, kan Gn - Nsch met korting doen dus dat scheelt wel wat... :-)
Officieel gezien zijn roze strippenkaarten op dat traject niet geldig ;)
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Bart »

playertwo schreef:http://www.bahn.de is veel beter (en in het Nederlands).Enkeltje Weener → Nieuweschans kost € 4.30 (zonder korting)
Ook Hafas geeft geen prijs voor een enkele reis Weener-Utrecht (Unbekannter Auslandtarif). :wink: Dat betekent wel dat het goedkoper is om met de strippenkaart te reizen, dus als er een stempelautomaat staat op Weener kan ik daar beter 4 strippen afstempelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door reisthijs »

Bart schreef:Eerder in dit topic staat "tickets in Duitsland zijn te verkrijgen tegen het Nederlandse blauwe-strippenkaart-tarief".
Dat gaat alleen op voor een enkeltje Leer-Groningen: dat kost in de Duitse automaat inderdaad €9,75 wat hetzelfde is als 20 strippen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door BR628 »

Bart schreef:Staat er bijvoorbeeld een stempelautomaat voor de strippenkaart op station Leer? En zo ja, waar?
Ja, bij de automaat in de stationshal.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door playertwo »

Bart schreef:
playertwo schreef:http://www.bahn.de is veel beter (en in het Nederlands).Enkeltje Weener → Nieuweschans kost € 4.30 (zonder korting)
Ook Hafas geeft geen prijs voor een enkele reis Weener-Utrecht (Unbekannter Auslandtarif). :wink: Dat betekent wel dat het goedkoper is om met de strippenkaart te reizen, dus als er een stempelautomaat staat op Weener kan ik daar beter 4 strippen afstempelen.
Weener - Utrecht had je ook niet gevraagd, maar kan je makkelijk uitreken nu je Wener - Nieuweschans al weet....
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein Nieuweschans -> Leer

Bericht door Daan »

Chauf21 schreef:
Daan schreef:Jup, kan Gn - Nsch met korting doen dus dat scheelt wel wat... :-)
Officieel gezien zijn roze strippenkaarten op dat traject niet geldig ;)
Waar staat dat ik dat met een strippenkaart probeer? :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten