(BTM) Filmfoutjes #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door gkw1969 »

Bee schreef:146 Uithoorn via Uithoorn, bij ra-ra: Connexxion :P (lijn 146 is Bijlmer ArenA - Uithoorn Busstation). Aangezien er meerdere eindpunten in Uithoorn zijn, zou Uithoorn alleen ook al wat onduidelijk kunnen zijn.
Hier kan ik gelijk even duidelijkheid over scheppen:
Dit is van de (on)mogelijkheden in InfoXX. Op de een of andere manier zit er in de programmering een bug die er voor zorgt dat sommige via bestemmingen getoond worden daar waar het niet nodig is. Meestal gebeurt dat op een lijn waar standaard een via gebruikt word en op een verkorte rit deze niet vervalt.

Zo rijdt lijn 1 in Enschede in de avonduren op zondag van Wesselerbrink naar Enschede Centraal via UT/Hallenweg(maar niet heus aangezien de UT het andere deel van deze lijn is en op dat tijdstip al helemaal niet in de buurt van de Hallenweg komt).
Maar de standaardbestemming, overdag, is Universiteit via UT/Hallenweg.

Het levert al met al wel komische bestemmingen op.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

tsov schreef:De citybus van Ettelbruck heeft sowieso geen lijnnummer, alleen een letter :P
De letters zijn dit jaar vervangen door cijfers.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Ah, ok, iets te lang geleden dat ik in Luxemburg was :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Milco »

Dit is niet echt een fout, maar wel een opvallende lijnfilm
Toen een jaar of 2 terug lijn 1 in Almere nog bij Stripheldenbuurt-Midden het eindpunt had, (ipv. Stripheldenbuurt-Oost) stond er steeds met grote letters dit op de lijn film:
1 Stripheldenb.Mi

Dit heeft niks te maken met de lijnfilms, maar is een fout met de halteafroep
Een hele tijd terug iets van 2007 ofzo was de halteafroep volledig naar de knoppen...
We stonden met de bus bij 'Station Buiten' (het was lijn 1 naar Almere-Haven) en tijdens het stilstaan werd er omegroepen 'Volgende halte: Regenboogbuurt-Noord", daarna "Volgende halte: Regenboogbuurt-Zuid", daarna "Volgende halte: Eilandenbuurt-Zuid" en daarna nog "Volgende halte: Eilandenbuurt-Noord".
Opmerkelijk is dat dit haltes van lijn 1 zijn in de andere richting...
Bij het naderen van de halte 'Noordeinde' werden de haltes 'Noordeinde', 'Molenbuurt-Zuid' en 'Molenbuurt-Noord' achter elkaar omgeroepen. Bij Molenbuurt-Zuid ook, en bij Molenbuurt-Noord weer het zelfde...
Bij de halte Bouwmeesterbuurt-Oost deed de halteafroep helemaal niks, en bij Bouwmeesterbuurt-West werd er wel keurig 'Bouwmeesterbuurt-West' afgeroepen.
Wat er de haltes erna is omgeroepen weet ik niet, want bij Bouwmeesterbuurt-West stapte ik uit.
Laatst gewijzigd door Milco op ma 27 jul 2009, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Chauf21 »

gkw1969 schreef:
Bee schreef:146 Uithoorn via Uithoorn, bij ra-ra: Connexxion :P (lijn 146 is Bijlmer ArenA - Uithoorn Busstation). Aangezien er meerdere eindpunten in Uithoorn zijn, zou Uithoorn alleen ook al wat onduidelijk kunnen zijn.
Hier kan ik gelijk even duidelijkheid over scheppen:
Dit is van de (on)mogelijkheden in InfoXX. Op de een of andere manier zit er in de programmering een bug die er voor zorgt dat sommige via bestemmingen getoond worden daar waar het niet nodig is. Meestal gebeurt dat op een lijn waar standaard een via gebruikt word en op een verkorte rit deze niet vervalt.
Zo ongeveer is dat wel wat er speelt ja. Je kan het soms ondervangen door handmatig een bestemming te kiezen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Vinny »

@ Milco: Die namen van de Almeerse wijken...

Almere Stad Stedenwijk Oost :lol:
Almere Stad Stripheldenbuurt Midden Suske en Wiske kwartier afdeling Jerommeke :twisted:
(en dan op de lijnfilm durven zetten: ASSMSWKAJ)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Och, dan mag je nog blij zijn als je in de Suske en Wiskebuurt woont, want wie gaat er nu vrijwillig in de Tante Pollewopstraat of aan het Paulus de Boskabouterhof wonen? :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Stefan »

Ik kwam vanmiddag een Arriva Ambassador tegen met "161 Willemstad" op de film, gevalletje lijnnummer vergeten te veranderen.. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Eén van de taxibusjes op lijn 9 in Dordrecht reed vanmiddag met "Drechthopper" op z'n mini-filmbakje :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Stefan »

Gisteren werkte de Albatros in de Arriva 8363 niet helemaal mee, op een gegeven moment reed 'ie rond met "164 Dirksland" op de film. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door gkw1969 »

Er is een nieuwe "bijzondere bestemming" opgedoken in InfoXX: WIJ ZIJN GETROUWD.

Dat is voor de busn****rs onder ons :twisted: :wink: getrouwd zijn met de bus :P
When you're tired of London, you're tired of life
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Klaasje »

InfoXX was vandaag op de stadsdienst van Almere een beetje van slag. :neg:
Bussen die 's ochtends volledig goed bestemmingen en lijnnr's toonden deden dat later niet meer. Toen dat weer werkte stond ik bij de halte en stond er op de Infotin bij ieder stadsritje "tijd bij benadering" wat er op slaat dat de omloop van de bus niet in het systeem is aangemeld...... Heel handig zo'n systeem als het niet werkt :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Etienne »

Zonet tijdens het eten (personeelsfeestje) kwam de 8230 langs gereden met een foute bestemming. Al ver voor het eindpunt stond er "62 Nootdorp" (terwijl er "131 Pijnacker" op hoort te staan) op de film aan de voorkant en aan de achterkant stond er "635" :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

Gisteren in Den Haag gezien: '8K Vrederust'. :?
Tja, op die manier heeft de nieuw ingevoerde logica met een lijn 8 als ingekorte lijn 9 en een lijn 8K als ingekorte lijn 8, natuurlijk nit lang stand. :roll:
Het was overigens lijn 8 (dus met goede bestemming), want ik zag hem bij De Put. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag vanmiddag een wagen op lijn 62 (Station Lelylaan - Amstelstation) met op de filmkast: 63 Amstelstation. Aangezien op de Lelylaan de lijnen 63 en 62 in elkaar overgaan lijkt het me een kwestie van: Wel bestemming ingevoerd, maar lijnnummer vergeten te veranderen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Dat hele systeem bij het GVB is een grote prut. De bussen veranderen zelf de eindbestemming op de buitendisplay na het omroepen van de laatste halte in de bus, omdat dat een eis is volgens de concessie, maar dat is het andere eindpunt van de lijn. Voeren ze vervolgens een lijnnummer in, dan blijft de bestemming staan, en daarna veranderen ze de bestemming, en dan keert het oude lijnnummer weer terug. Je ziet dan ook regelmatig buschauffeurs buiten kijken om te zien of het wel helemaal klopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Ik kwam zojuist op de Europalaan in Utrecht een BRU-gele Citaro G tegen die volgens het koersdisplay onderweg was naar "643.101 V105 23.10.08". Iemand enig idee waar dat ligt? In de buurt van Utrecht CS in ieder geval want het was lijn 63 volgens een bordje achter de voorruit :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Ah, die ken ik:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

Zijn dat de coordinaten van de eindbestemming soms? :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

Bij Veolia in Haaglanden gaat alles ook nog niet helemaal goed:
-Als een bus aan de voorkant 'Sorry, geen dienst' toont, wordt aan de achterzijde '147' weergegeven. Dan is het '999' van Connexxion toch wat opvallender.
-Een aantal Van Hool's voor de Delftse stadsdienst toont nog steeds altijd 'Sorry, geen dienst' (en dus '147' aan de achterkant ;) ), met een blaadje met het lijnnummer achter de voorruit.
-Alle bussen, zelfs die op de stadsdienst van Delft, tonen ook altijd de plaatsnaam. Des te vreemder was het toen vanmiddag ineens een bus met '37 Station Centrum' kwam aanrijden. :roll:
-Op station Maassluis West zag ik vanmiddag een bus met '86 Schiedam Centrum via Maasland'. Dat is niet per definitie verkeerd, behalve dat lijn 86 niet door Maassluis rijdt. :? Ik heb niet gevraagd welke lijn het dan was, maar ik vermoed lijn 30.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

Vandaag een lijn 196 Purmerend M.L. Kingweg gezien, zal wel de 106 zijn geweest ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Geert »

meltrain schreef:-Op station Maassluis West zag ik vanmiddag een bus met '86 Schiedam Centrum via Maasland'. Dat is niet per definitie verkeerd, behalve dat lijn 86 niet door Maassluis rijdt. :? Ik heb niet gevraagd welke lijn het dan was, maar ik vermoed lijn 30.
Maasland is geen Maassluis, het zijn twee verschillende dorpen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Chauf21 »

Maar hij zag die combi van lijnnummer en bestemming in Maassluis, en dát is wel fout ;)
Juist het feit dat het niet twee dezelfde dorpen zijn, onderstreept dat :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Etienne »

Ook niet persé fout, maar op de veoliabussen die lijn 35 richting Hoek van Holland rijden klopt het ook niet helemaal. Op de voorkant staat Hoek van Hollan en op de zijkant Hoek van Holla :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten