Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Dat is in de gehele detailhandel meer regel dan uitzondering. :N :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PatrickM »

Ik werk nu bij een webshop hier om de hoek, en ik ben met 15 jaar de jongste. De rest is 18 of ouder, dus het kan wel.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Als ik.op dinsdagochtend boodschappen doe, zitten er vooral grijsharige vrouwen achter de kassa.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Mensen die fulltime werken kunnen wel langer blijven, maar voor 12-uurswerkers maakt ervaring niet zoveel uit, dus kun je beter zo goedkoop (en dus jong) zoeken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

julsteren schreef:Dat vraag ik me wel af hier ja, zijn er veel forumgebruikers actief in de supermarktwereld hier? Ikzelf ben orderpikker bij een filiaal van Plus in Almelo.
Hm je hebt er toch meerdere in Almelo?

En dat verhaal van te oud hoor ik ook veel bij de jumbo. Maar goed heb zelf een contract tot en met mijn 16,5e (omgeveer). Ik kreeg namelijk een contract voor een half jaar met een wederzijdse proefperiode van een half jaar. Hoopelijk wordt na dit half jaar of mijn contract verlengd of kan ik ergens anders wat vinden. Overigens doe ik nu kassa, iets anders dan de meeste jongens 8-)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef:Als ik.op dinsdagochtend boodschappen doe, zitten er vooral grijsharige vrouwen achter de kassa.
Die jongeren studeren dan meestal?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door julsteren »

jelmerrr schreef:
julsteren schreef:bij een filiaal
Hm je hebt er toch meerdere in Almelo?
Dat zeg ik toch ook :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef:Ik kreeg namelijk een contract voor een half jaar met een wederzijdse proefperiode van een half jaar.
Dat mag niet. Bij contracten van zes maanden of korter is proeftijd sowieso verboden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

julsteren schreef:Dat zeg ik toch ook :wink:
Ff snel gelezen *O*
suus schreef:Dat mag niet. Bij contracten van zes maanden of korter is proeftijd sowieso verboden.
Het is geen 6 maanden maar 6 maanden en 12 dagen. Wist niet dat die regel er was.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hulpkracht bij de supermarkt die net mandjes heeft (maar dan niet in Deventer)
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 05 mei 2017, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Geert »

Tussen de 6 maanden en 2 jaar mag je proeftijd max 1 maand zijn, dus het is nog steeds niet goed als je een half jaar proeftijd hebt. En de maximale proeftijd is uberhaupt max 2 maanden.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Moest proeftijd voor een maand (4 weken) zijn :oops:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Geert schreef:Tussen de 6 maanden en 2 jaar mag je proeftijd max 1 maand zijn, dus het is nog steeds niet goed als je een half jaar proeftijd hebt. En de maximale proeftijd is uberhaupt max 2 maanden.
Maximale proeftijd is tegenwoordig toch 1 maand?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ik had nog 2 maanden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RE: Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Michael schreef:
Geert schreef:Tussen de 6 maanden en 2 jaar mag je proeftijd max 1 maand zijn, dus het is nog steeds niet goed als je een half jaar proeftijd hebt. En de maximale proeftijd is uberhaupt max 2 maanden.
Maximale proeftijd is tegenwoordig toch 1 maand?
Nee, twee maanden maar alleen als er een contract voor langer dan 24 maanden wordt afgesloten (m.a.w. een contract voor onbepaalde tijd).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JWM »

JWM loopt de lokale AP binnen, pakt een mandje en wordt vervolgens voor onbeschoft uitgemaakt door de lokale straatkrantverkoper. Blijkbaar heeft de beste man een nieuwe strategie om de aandacht op zichzelf te vestigen door mandjes aan te reiken en heb ik dat zomaar over het hoofd gezien :')

Vervolgens zie ik iemand verschillende voorverpakte bakjes cherrytomaten afwegen ongetwijfeld om te kijken waar het meeste in zit. Dat kan volgensmij ook alleen maar in Nederland :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

De totale massa staat dacht ik toch ook op het etiket van het doosje? :') :X :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

JWM schreef:JWM loopt de lokale AP binnen, pakt een mandje en wordt vervolgens voor onbeschoft uitgemaakt door de lokale straatkrantverkoper. Blijkbaar heeft de beste man een nieuwe strategie om de aandacht op zichzelf te vestigen door mandjes aan te reiken en heb ik dat zomaar over het hoofd gezien :')
Klinkt eerder als een straatkrantverkoperd met mensenkennis.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JWM »

ArrivaBas schreef:De totale massa staat dacht ik toch ook op het etiket van het doosje? :') :X :roll:
Maar uiteraard wel vergezeld van dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/E-teken. Kortom, niet in elk doosje zit exact evenveel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik zoek bij vlees, vis, vleeswaren en kaas die nog per gram worden geprijsd altijd de kleinste verpakking, die tien gram mis je toch niet en je betaalt wel minder *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik zoek juist de handigst uitkomende houdbaarheidsdatum, dat je dan iets meer/minder hebt maakt me ook niet uit.

Vanmiddag kon ik me dan nog even ergeren op de grill/frituurafdeling waar iemand niet zo handig met de verpakkingen bezig was geweest. Had eerst alleen een deksel in m'n handen toen ik wat uit de koeling pakte :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Dat klanten alles kunnen vinden zeg werkelijk waar
ik moest vandaag 4 boodschappen terug zetten maar had er 10 minuten over gedaan (A)
maar ik werd ook afgeleid door klanten die dingen wouden vragen (wat natuurlijk geen probleem is)

Heb nog wel ff een vraag: kijken jullie bij de kassa's waar al klanten staan of waar daadwerkelijk mensen achter zitten? Heb vandaag paar x gehad (en ook wel vaker) dat klanten mij daardoor niet zien zitten als ik achteraan moet zitten -o-
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Gekko123 »

Ik kijk eigenlijk altijd naar een keuze van beide. En als het druk is let ik ook altijd goed op of er niet toevallig net een kassa open gaat. Als ik mijn boodschappen dan nog niet op de band heb gelegd sneak ik naar de te openen kassa en ben vervolgens eerder weg dan diegene waar ik achter stond :Y
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Daar hebben wij (mensen achter de kassa) ook een heel mooi trucje voor... Door te roepen dat de eerst volgende in se rij naar de kassa tegen over mag. :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Jef400 »

JWM schreef:JWM loopt de lokale AP binnen, pakt een mandje en wordt vervolgens voor onbeschoft uitgemaakt door de lokale straatkrantverkoper. Blijkbaar heeft de beste man een nieuwe strategie om de aandacht op zichzelf te vestigen door mandjes aan te reiken en heb ik dat zomaar over het hoofd gezien :')

Vervolgens zie ik iemand verschillende voorverpakte bakjes cherrytomaten afwegen ongetwijfeld om te kijken waar het meeste in zit. Dat kan volgensmij ook alleen maar in Nederland :')
Oh, die gasten negeer ik meestal. Om vervolgens weer met hun mercedes opgehaald te worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten