Nounou, 1981-1983. Maar tien jaartjes eerder dan IRM, dus.STF schreef:Maar wadlopers zijn in het jaar nul in dienst gekomen toen nog niet het halve land met een vierkantsleutel op zak liep, terwijl dit CFL materieel in 2006 in dienst gekomen is.Daan schreef:Wadlopers hadden ook iets dergelijks op het balkon hangen...
OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Bij de meeste van de huidige materieelseries bij ons (VIRM, DDAR, SGMm, ICM) zijn die kastjes (of zoals wij ze noemen: lokaal signaleringspaneel) verwerkt in een balkonkast die met een goede stevige deur en twee (verschillende) sloten is afgesloten of in een niet-toegankelijke ruimte. Het enige wat zichtbaar is voor de reiziger via een klein ruitje, zijn meldlampen zodat wij als personeel snel kunnen zien waar een noodrem is bediend, of waar een deur of airco-storing is.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Exotische materieelinzet: vanmiddag reed er een losse ICM-IV (de 4203) in de t2154! Da's nogal wat kleiner als 't kleinst mogelijke IRM
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Precies. En dat alles in een SLT ook achter sloten met vierkantsleutels zit vergeten we voor het gemak even...STF schreef:Maar wadlopers zijn in het jaar nul in dienst gekomen toen nog niet het halve land met een vierkantsleutel op zak liep, terwijl dit CFL materieel in 2006 in dienst gekomen is.Daan schreef:Wadlopers hadden ook iets dergelijks op het balkon hangen...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Vrijdag met de Benelux van Rotterdam naar Antwerpen (t9252), 0 minuten vertraging. Vanmiddag van Antwerpen naar Roosendaal (t9241), ook 0 minuten vertraging!
Wel irritante medereizigers onderweg. Op de heenweg twee ouders en drie zich enorm vervelende kinderen die telkens op de banken klompen en op mijn tenen gingen staan. Geen controle. Vanmiddag wel controle van twee Belgische conducteurs (die mijn kaartje om onbekende redenen niet wilden zien) en twee zwartrijders, die naar Venlo wilden (vanaf Antwerpen) en verder vooral erg dronken klonken. Vanaf zo'n beetje Antwerpen-Luchtbal tot Roosendaal is de conducteur in discussie met ze geweest en in Roosendaal bleven ze op het balkon zitten (handig als je naar Venlo wilt ) en zo probeerden ze de doorgang te blokkeren voor de mensen die in- en uit wilden stappen. Gelukkig kon ik nog net over ze heen klimmen...
Wel irritante medereizigers onderweg. Op de heenweg twee ouders en drie zich enorm vervelende kinderen die telkens op de banken klompen en op mijn tenen gingen staan. Geen controle. Vanmiddag wel controle van twee Belgische conducteurs (die mijn kaartje om onbekende redenen niet wilden zien) en twee zwartrijders, die naar Venlo wilden (vanaf Antwerpen) en verder vooral erg dronken klonken. Vanaf zo'n beetje Antwerpen-Luchtbal tot Roosendaal is de conducteur in discussie met ze geweest en in Roosendaal bleven ze op het balkon zitten (handig als je naar Venlo wilt ) en zo probeerden ze de doorgang te blokkeren voor de mensen die in- en uit wilden stappen. Gelukkig kon ik nog net over ze heen klimmen...
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Ik krijg dinsdag en woensdag eindelijk SLT-cursus, dus we gaan het zien. En dan maar hopen dat het spul snel weer (en liefst storingsvrij) gaat rijden, anders kunnen we daarna weer naar de opfris-cursus.Daan schreef:En dat alles in een SLT ook achter sloten met vierkantsleutels zit vergeten we voor het gemak even...
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Reisadvies voor Antwerpen - Venlo is via Dordrecht, dat scheelt je een overstap. Daarnaast is 'ie in Dordt 7 minuten tegen 15 in BredaGeert schreef:twee zwartrijders, die naar Venlo wilden (vanaf Antwerpen) en verder vooral erg dronken klonken. Vanaf zo'n beetje Antwerpen-Luchtbal tot Roosendaal is de conducteur in discussie met ze geweest en in Roosendaal bleven ze op het balkon zitten (handig als je naar Venlo wilt )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Jij denkt dat een dronken zwartrijder dat heeft uitgezocht? Ik denk dat die dat echt niet snapt, en gewoon de route pakt die voor hem het snelst lijkt (en dat is via Etten-Leur).
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Echt waar??? Dat kan ik me niet voorstellen. In VIRM, SGM, DDAR, ICMm etc. etc. is alles (ook) met DOM-sleutel vergrendeld.Daan schreef:Precies. En dat alles in een SLT ook achter sloten met vierkantsleutels zit vergeten we voor het gemak even...
Van de andere kant: In een SLT kan de hele trein mee kijken al sje zit te kloten met een kast waar je bij voorbaat niet mee hoort te kloten.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Ik kon het me ook al niet voorstellen, wat ik al zei zit alles in die andere materieelsoorten met een DOM-sleutel en een vierkantsleutel vergrendeld. En als het wel zo is, zal de achterliggende gedachte wel zijn wat ziggy schrijft.
Aan de andere kant hoeft het geen behindering te zijn dat andere reizigers meekijken, die houden zich toch van de domme. Ik had ooit een noodremtrekking met een bomvolle spitstrein, 10 bakken VIRM. Toen ik bij de noodremtrekker in kwestie kwam, had de hele coupé zogenaamd niks gezien en zeker de mensen die er tegenover zaten niet... :neg:
Aan de andere kant hoeft het geen behindering te zijn dat andere reizigers meekijken, die houden zich toch van de domme. Ik had ooit een noodremtrekking met een bomvolle spitstrein, 10 bakken VIRM. Toen ik bij de noodremtrekker in kwestie kwam, had de hele coupé zogenaamd niks gezien en zeker de mensen die er tegenover zaten niet... :neg:
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
De noodremtrekker was een hele mooie meid en de rest van de coupe zat vol met kerels?Dexter schreef:Toen ik bij de noodremtrekker in kwestie kwam, had de hele coupé zogenaamd niks gezien en zeker de mensen die er tegenover zaten niet... :neg:
Lijkt me een slechte zaak als SLT alles met vierkantsleutel heeft.
Zelfs dit soort huisjes langs de spoorbaan hebben hier vierkantslot, niet dat er veel bijzonders in die huisjes ligt maar in Nederland zouden er gelijk zwervers / junks in gaan wonen als je de deur zo eenvoudig zou kunnen openmaken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Vanmorgen nam de t12723 een exotische route... van spoor 14b op Rotterdam Centraal het kruiswissel door naar 15a en zo verder richting Alexander!
Verder trof ik in de t9212 de beneluxcompositie met blauwe ICRm-rijtuigen erin aan.
Verder trof ik in de t9212 de beneluxcompositie met blauwe ICRm-rijtuigen erin aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Vanmiddag reed er VIRM in de s4400/s9600 in plaats van mat'64. Verder natuurlijk veel roze op het station van Tilburg vanwege roze maandag op de kermis.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Dat roze heb ik gemerkt, want liep er te midden van ;). Ook ik kreeg tegen wil en dank een bepaalde sticker op mn buik geplakt
Vanmiddag reed er een s3600'tje met +30 naar Rsd... en die moest ik dus precies hebben, dus moest met een overvolle t13647 van Ht naar Tb . Godzijdank was dat precies een DD-AR en niet 2xV ofzo.
Vanmiddag reed er een s3600'tje met +30 naar Rsd... en die moest ik dus precies hebben, dus moest met een overvolle t13647 van Ht naar Tb . Godzijdank was dat precies een DD-AR en niet 2xV ofzo.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Hahaha ook tegen wil en dank lid gemaakt van de club? Er werd de hele dag al geroepen dat de treinen van en naar Tilburg stampvol zaten, maar in de 1965 was het anders vrij normaal. Zelfs laat op de avond op de terugweg, paste het allemaal nog in een VIRM IV-tje. Al was de afvoer redelijk gespreid dit jaar en er rijden extra nachtnettreinen.Justin schreef:Dat roze heb ik gemerkt, want liep er te midden van ;). Ook ik kreeg tegen wil en dank een bepaalde sticker op mn buik geplakt
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Denk dat dat het wel zal zijn. Ik ging in trein t1970 naar huis en het was gewoon goed gevuld, niet te druk, maar ook niet te rustig.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Gisteravond moest ik vanuit Elst terug naar Nijmegen. De trein kwam al binnen toen ik nog een stukje moest dus ik moest rennen. Op het perron aangekomen stond op de aanwijsborden dat de trein naar Tiel een kwartier te laat was. Voor mij was natuurlijk duidelijk dat deze Sprinter niet naar Tiel ging dus ik stapte in, de honderden Vierdaagsefeestenbezoekers durfden dit niet aan zodat het heerlijk rustig was.
Eenmaal binnen hoorde ik achter me verzuchten dat het wel een heel ander soort trein was dan normaal richting Tiel reed. Twee feestgangers schrokken zich rot toen ze begrepen dat de trein naar Nijmegen op weg was en dat hun laatste trein naar Tiel op dat moment ongeveer in Elst aan kwam.
Ik geloof dat ze hun hele vriendenclub hebben gebeld, maar niemand was nog nuchter om hen op te halen.
Eenmaal binnen hoorde ik achter me verzuchten dat het wel een heel ander soort trein was dan normaal richting Tiel reed. Twee feestgangers schrokken zich rot toen ze begrepen dat de trein naar Nijmegen op weg was en dat hun laatste trein naar Tiel op dat moment ongeveer in Elst aan kwam.
Ik geloof dat ze hun hele vriendenclub hebben gebeld, maar niemand was nog nuchter om hen op te halen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Ah, jij was die gehaaste mcn die met -3 zelfs eerder dan de t5165 in Dordrecht was De drukte was inderdaad normaal voor een normale doordeweekse dag, maar 't was tot nu toe de enige trein binnen de vakantiedienst voor mij die niet rustiger dan normaal was.Dexter schreef:maar in de 1965 was het anders vrij normaal.
Vanmorgen ook nog wat opvallendheden...
Waarschijnlijk door de aanrijding tussen Zevenbergen en Oudenbosch was er vervangend materieel in de t5114 beland (die ik maar nam i.v.m. de niet rijdende t2114). Deze reed niet met 2x Plan V zoals normaal maar met maarliefst 2x DDAR Dat was nu pas lekker rustig
De t2114 reed overigens vanaf Rotterdam met een ICM-IV als vervangend materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Het schijnt dat er vandaag DDAR heeft gereden als vervangende IC naar Maastricht vanaf Ht wegens een wisselstoring bij Ut. Zag immers niet anders staan op het uiteinde van spoor 1 in Ht (IC werd gespoorwijzigd naar 1b). Op spoor 3 stond nog een opgeheven s800; de s3500 zou rijden tot Utrecht Lunetten (volgens de omroep). Verder wederom VIRM in de s4400, nu zelfs 6 bakken. Dit was echter niet heel duidelijk wegens lege CTA's , en ook was er geen bestemming op de trein zelf). Deze stond op het spoor voor de s3500 naar Maastricht. Later werd dan toch maar de juiste CTA voorgedraaid.
De CTA op de traverse van spoor 6 kan nog niet het boekje van de vernieuwde s9600 voordraaien, want die blijft op de vertrektijd na geheel blanco (was gisteren ook al). Op het perron zelf stond er overigens nog vooraan instappen aangegeven op alle CTA's, echter reden alle 3 de V-tjes gewoon richting Ehv (was geen tijd om stellen af te trappen, want de s3600 stond al voor het sein te wachten).
De CTA op de traverse van spoor 6 kan nog niet het boekje van de vernieuwde s9600 voordraaien, want die blijft op de vertrektijd na geheel blanco (was gisteren ook al). Op het perron zelf stond er overigens nog vooraan instappen aangegeven op alle CTA's, echter reden alle 3 de V-tjes gewoon richting Ehv (was geen tijd om stellen af te trappen, want de s3600 stond al voor het sein te wachten).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
In Utrecht ook een aardige chaos vanmiddag waarbij het vooral opmerkelijk was dat het bandje dat er geen treinverkeer naar Den Bosch en Arnhem mogelijk was werd afgewisseld met een handmatige omroep over een s3500 naar Maastricht die wel reed (met iets van +40 overigens). Zowiezo was dat eerstgenoemde bandje opmerkelijk, want de herhaling was anders als het eerste deel van de omroep
Ook voor de treinen de andere kant op was de chaos aanzienlijk, zo was het rond 17.00 uur onduidelijk of en wanneer er een IC richting Amsterdam zou vertrekken. Sprinters reden aan de omroep te horen wel (maar die slaan Amstel nu eenmaal over...) vanaf exotische sporen: er ging o.a. een s17400 van spoor 14 om maar wat te noemen.
De t2856 bleef op vertrektijd zonder enige omroep in en buiten de trein langs het perron staan, later werden de reizigers er zelfs even in "gegijzeld". Op een of andere manier sloten en vergrendelden namelijk de deuren wat geen normale vertrekprocedure leek te zijn. Daarna hebben we nog minstens een minuut of 5 stilgestaan voordat de PLP de trein door kwam lopen met beperkte informatie. Op vragen over de gesloten deuren was het antwoord "dat doet normaal de machinist, maar die is er niet". Met +13 is deze trein alsnog vertrokken.
Ook voor de treinen de andere kant op was de chaos aanzienlijk, zo was het rond 17.00 uur onduidelijk of en wanneer er een IC richting Amsterdam zou vertrekken. Sprinters reden aan de omroep te horen wel (maar die slaan Amstel nu eenmaal over...) vanaf exotische sporen: er ging o.a. een s17400 van spoor 14 om maar wat te noemen.
De t2856 bleef op vertrektijd zonder enige omroep in en buiten de trein langs het perron staan, later werden de reizigers er zelfs even in "gegijzeld". Op een of andere manier sloten en vergrendelden namelijk de deuren wat geen normale vertrekprocedure leek te zijn. Daarna hebben we nog minstens een minuut of 5 stilgestaan voordat de PLP de trein door kwam lopen met beperkte informatie. Op vragen over de gesloten deuren was het antwoord "dat doet normaal de machinist, maar die is er niet". Met +13 is deze trein alsnog vertrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
De sprinter die in Amsterdam om 19:06 naar Amersfoort gaat zorgde voor chaos op perron 10b.
De sprinter kwam binnen, helemaal volgepropt, maar who cares. Maar de trein vertrekt maar niet. Op een gegeven moment komt de sprinter naar Almere er naast staan. In die sprinter wordt vervolgens omgeroepen dat de trein naar Amersfoort eerst zou vertrekken. Die trein zit vervolgens mutjevol. Dan vertrekt de trein naar Almere alsnog! Heel wat mensen boos. Vervolgens wordt een medewerker van de NS aangeschoten. Deze weet niets anders dat de trein echt nog naar Amersfoort gaat, en roept via de portofoon de machinist om. Die zegt dat hij wel gaat rijden, maar tot Baarn niet zal stoppen Hij zou dit al 10x hebben omgeroepen (niemand heeft wat gehoord). Vervolgens gaat de NS-medewerker, dat de machinist van de volgende trein naar Amersfoort blijkt de hele trein langs om iedereen die niet naar Baarn hoeft eruit te jagen. Of dat is gelukt weet ik niet, maar ze sprong eruit. Vervolgens start de machinst zelf de vertrekprocedure (met schil elektronische fluit), en rijdt de trein met +35 zonder conducteur weg. De volgende sprinter stond alweer buiten te wachten
De sprinter kwam binnen, helemaal volgepropt, maar who cares. Maar de trein vertrekt maar niet. Op een gegeven moment komt de sprinter naar Almere er naast staan. In die sprinter wordt vervolgens omgeroepen dat de trein naar Amersfoort eerst zou vertrekken. Die trein zit vervolgens mutjevol. Dan vertrekt de trein naar Almere alsnog! Heel wat mensen boos. Vervolgens wordt een medewerker van de NS aangeschoten. Deze weet niets anders dat de trein echt nog naar Amersfoort gaat, en roept via de portofoon de machinist om. Die zegt dat hij wel gaat rijden, maar tot Baarn niet zal stoppen Hij zou dit al 10x hebben omgeroepen (niemand heeft wat gehoord). Vervolgens gaat de NS-medewerker, dat de machinist van de volgende trein naar Amersfoort blijkt de hele trein langs om iedereen die niet naar Baarn hoeft eruit te jagen. Of dat is gelukt weet ik niet, maar ze sprong eruit. Vervolgens start de machinst zelf de vertrekprocedure (met schil elektronische fluit), en rijdt de trein met +35 zonder conducteur weg. De volgende sprinter stond alweer buiten te wachten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Toen de storing bij Utrecht Centraal was verholpen, bleef het moeilijk gaan met het treinverkeer aldaar. Op een gegeven moment tegen een uurtje of 19.00 stonden er tussen Breukelen en Utrecht wel 10 intercity's stil te wachten tot ze Utrecht in konden, achter elkaar in de rij.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Vandaag SLT-cursus gehad op de Cartesiusweg, dus dit kan ik gelijk ontkrachten. Er is helemaal niets van waar, alle kastjes met afsluitkranen in de trein zitten vergrendeld met cilindersloten. Alleen in de cabines zit een kast met stotzen (vergelijkbaar met de stoppenkast thuis) met een vierkantslot achter een doorzichtige deur die je vanuit de 1e klas coupé kunt zien, maar om daarbij te komen moet je toch echt eerst door een vergrendelde cabinedeur met cilinderslot.Daan schreef:En dat alles in een SLT ook achter sloten met vierkantsleutels zit vergeten we voor het gemak even...
Verder is het een heerlijk treintje, voorzien van alle gemakken en allerlei technische snufjes, al is het wel ontzettend wennen, want het is allemaal net even anders, zoals de gecombineerde rij/remhendel (ik miste echt de aparte tractiehendel die in alle andere matsoorten links zit) en alle schakelaars zijn anders en zitten op andere plaatsen. Het is echt een Duitse trein, een trein 'van de plank'. Ook de glazen achterwand en dat je in 1 oogopslag de hele trein kan overzien, is een aparte ervaring. En voor de zomerse reizigers: De airco is super, de trein was na een paar minuten al lekker koel.
En morgen gaan we lekker een eindje rijden, ik ben benieuwd wat ie allemaal kan. En of ie het doet, want dat was vandaag nog niet het geval... De ATB had namelijk kuren.
Overigens kwam ik toen ik naar huis ging ook in de verstoring bij Ut terecht. Het stukje Utrecht Zuilen-Ut, wat je normaal in 3 minuten doet, duurde nu 20 minuten en na in Ut een dik half uur in een stilstaande ICMm aan het perron te hebben gezeten, vond ik het wel welletjes en ben ik via Gdm gereisd. Ik vertrok om 17:25 van de Cartesiusweg en was rond 20:55 thuis. Als ik dienst heb, gaat meestal alles op rolletjes en als ik privé reis is het vaak een puinhoop...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Tsja, dan heb ik nog mazzel gehad. Gisteren een dagje Düsseldorf gedaan. De heenrit ging geheel probleemloos, voor de terugrit begon ik me toch zorgen te maken toen het in Düsseldorf al begon te onweren. Vertrek 19:48, aankomst in Alkmaar 00:48. Daarmee was er een uur late rnog een 'back-up' reismogelijkheid voor als aansluitingen in de mist gingen.
Toen ik hoorde van alle problemen op en rond het spoor werd ik toch nog even bang: Venlo-Nijmegen lag er uit, dus als ik zelf niet al de planning van ns.nl via Nijmegen had genegeerd, had ik dat nu alsnog mogen doen. Op tijd in Eindhoven, trein naar Amsterdam had +5, en reizigers naar Amsterdam moesten via Rotterdam. En uiteraard wacht die niet op overstappers, maar vertrekt gewoon op vertrektijd.
In dit geval wellicht geluk bij een ongeluk, want nadat de s800 binnen was gekomen met ruim +5, en de trein stond te wachten op voldoende personeel, werd omgeroepen dat de trein, in tegenstelling tot eerdere berichten, wél door zou rijden na Den Bosch. Met +20 uiteindelijk toch vertrokken, mét personeel. Gelukkig had ik in Ut een aansluiting van 45 minuten (tussen de eennalaatste IC en de laatste IC naar Amr zit één uur, en gezien de Drugsexpress ook maar een uursdienst heeft, ontkom je niet aan zo'n lange overstap.)
Het IRM-IV-tje werd wel nog iets drukker dan op een normale dinsdagavond, want: reizigers naar Ledn, Gvc moesten via Shl, en reizigers naar Shl moesten met deze s3000 mee naar Asd en vanaf daar naar Shl, én we maakten een extra stop op Asb: het concert van U2 was net afgelopen... Het pastte gelukkig toch allemaal, en de gangpaden én het ondergekotste plekje bleven gewoon vrij. Uiteindelijk dus zonder vertraging in Amr aangekomen. :)
Toen ik hoorde van alle problemen op en rond het spoor werd ik toch nog even bang: Venlo-Nijmegen lag er uit, dus als ik zelf niet al de planning van ns.nl via Nijmegen had genegeerd, had ik dat nu alsnog mogen doen. Op tijd in Eindhoven, trein naar Amsterdam had +5, en reizigers naar Amsterdam moesten via Rotterdam. En uiteraard wacht die niet op overstappers, maar vertrekt gewoon op vertrektijd.
In dit geval wellicht geluk bij een ongeluk, want nadat de s800 binnen was gekomen met ruim +5, en de trein stond te wachten op voldoende personeel, werd omgeroepen dat de trein, in tegenstelling tot eerdere berichten, wél door zou rijden na Den Bosch. Met +20 uiteindelijk toch vertrokken, mét personeel. Gelukkig had ik in Ut een aansluiting van 45 minuten (tussen de eennalaatste IC en de laatste IC naar Amr zit één uur, en gezien de Drugsexpress ook maar een uursdienst heeft, ontkom je niet aan zo'n lange overstap.)
Het IRM-IV-tje werd wel nog iets drukker dan op een normale dinsdagavond, want: reizigers naar Ledn, Gvc moesten via Shl, en reizigers naar Shl moesten met deze s3000 mee naar Asd en vanaf daar naar Shl, én we maakten een extra stop op Asb: het concert van U2 was net afgelopen... Het pastte gelukkig toch allemaal, en de gangpaden én het ondergekotste plekje bleven gewoon vrij. Uiteindelijk dus zonder vertraging in Amr aangekomen. :)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Okee, dan heb ik niks gezegd ;)Dexter schreef:Vandaag SLT-cursus gehad op de Cartesiusweg, dus dit kan ik gelijk ontkrachten. Er is helemaal niets van waar, alle kastjes met afsluitkranen in de trein zitten vergrendeld met cilindersloten..Daan schreef:En dat alles in een SLT ook achter sloten met vierkantsleutels zit vergeten we voor het gemak even...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten