Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze zijn vandaag gepresenteerd bij de provincie Utrecht, daarna is er een klein rondje gereden over de Uithof, en even heen en weer naar het station.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is dat ronde geval op de kap van het dashboard een lens van de dashcam?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat ronde kapje om de camera zie je wel vaker zowel in de bhus/trein als ergens in een bedrijf/winkel enz.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is de frontcamera ja. Die beelden kunnen gebruikt worden als bewijs bij aanrijdingen e.d.. In de 12m-Setra's zitten ze trouwens ook.Durashift schreef:Is dat ronde geval op de kap van het dashboard een lens van de dashcam?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zie overigens op OV zoeker op de uithof weer een Amba, citaro, en een Setra.. 12m
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hier een artikel met video op het AD
http://www.ad.nl/utrecht/wifi-en-airco- ... ~a1406fd4/
http://www.ad.nl/utrecht/wifi-en-airco- ... ~a1406fd4/
Ik heb geen onderschrift
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ok. :pos:dennistd schreef:Dat is de frontcamera ja. Die beelden kunnen gebruikt worden als bewijs bij aanrijdingen e.d..Durashift schreef:Is dat ronde geval op de kap van het dashboard een lens van de dashcam?
Oh, nog eens goed kijken dan, want het is mij niet eerder opgevallen.dennistd schreef: In de 12m-Setra's zitten ze trouwens ook.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien heb je maandag meer succes...yordietje schreef:Zie overigens op OV zoeker op de uithof weer een Amba, citaro, en een Setra.. 12m
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gaat meer hier om. Beetje kromme marketing, maar verder niet erg. Ze hebben 'gereden' gisteren
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag net de 1700 op Amersfoort CS met lijnfilm " feestbus " zaten 3 chauffeurs in. Wat een mooie bus!
Met bochten bij het station moest die wel met beleid doen hahaha
Met bochten bij het station moest die wel met beleid doen hahaha
-
- Berichten: 987
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoop dat ze af en toe ook op andere lijnen te bewonderen zijn, zoals bijvoorbeeld op 50
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Foto: Niek van de Vosse
Hier staan dus allenaal 16xx.. Ik begin te denken dat de 10xx Setra's dus ook vernummerd gaan worden naar 15xx.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Had net ook vernomen van een chauffeur dat er 3 citea's problemen hadden met niet harder dan 30 km rijden. Waarschijnlijk kinderziektes .. staan nu buiten dienst.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De uithoflijnen zijn niet bepaald spitslijnen te noemen.
Heb net voor het eerst in een Citea gereden, erg fijne bus. De 1884 waar ik in zat heeft van binnen 2 plaatjes met het nummer erop, die naast het beeldscherm droeg het nummer 1184, die bij de chauffeur 1884.
Heb net voor het eerst in een Citea gereden, erg fijne bus. De 1884 waar ik in zat heeft van binnen 2 plaatjes met het nummer erop, die naast het beeldscherm droeg het nummer 1184, die bij de chauffeur 1884.
We zullen het zien, het is dan wel laat bedacht dat dubbele nummers onhandig zijn.dnmw2705 schreef:Ik begin te denken dat de 10xx Setra's dus ook vernummerd gaan worden naar 15xx.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 15 jun 2017, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt
Reden: quote gefixt
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als de Setra's naar 15xx is dit alsnog dubbel omdat de huidige 51xx serie uit de veluwe omgenummerd is uit de voormalige 15xx serie
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zag toevallig een Citea op de 381..
Heeft iemand van jullie berekend hoeveel Citea's er nodig zijn op het piek moment? Ik kom zelf op 5/6 met alleen lijn 50. 3 heen en 2/3 terug.
Heeft iemand van jullie berekend hoeveel Citea's er nodig zijn op het piek moment? Ik kom zelf op 5/6 met alleen lijn 50. 3 heen en 2/3 terug.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
381 werd toch midi? of was dat tijdelijk?
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de 15m setras?
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de 15m setras?
Hoezo dat? Ze rijden toch alleen in de spits? dan is het toch een spitslijn?Lijn 45 schreef:De uithoflijnen zijn niet bepaald spitslijnen te noemen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Sommige rijden toch ook gewoon in de daluren?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze rijden de hele dag van 07:00 tot 18:00, dat noem ik geen spitslijn.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je hebt gelijk, ik dacht dat ze alleen in de ochtend en middag reden met wat extra middagritjes, maar veel lijnen rijden ook in het dal volgens dienstregeling.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In het dal rijden ze wel minder vaak. Wel rijden ze uitsluitend in het dagdal twee kanten op. Dat aantal ritten is in de loop van de afgelopen jaren fors gegroeid. Wat die Citea op 381 betreft: er zijn natuurlijk erg weinig midi's nog dus als er dan eentje stuk is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gevalletje Ad-bleu te weinig? Dan gaat die ook in de beveiligingsmodus. Of iets met de hoogteregeling. De Citea's van bij ons Arriva Limburg heb problemen met de hoogteregeling. Vertrek van de halte spring ineens op de halterem, sta je half op de weg stil..... verder is de citea best een prettige bus om mee te rijden.yordietje schreef:Had net ook vernomen van een chauffeur dat er 3 citea's problemen hadden met niet harder dan 30 km rijden. Waarschijnlijk kinderziektes .. staan nu buiten dienst.
Francois
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat van die hoogteregling hebben de Brabantse Citea's ook last van. Gewoon even op het knopje waarmee je de bus laat knielen. Dan rijdt ie gewoon weer
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er reed vandaag wel een 15 meter Setra op lijn 272
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten