Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Michael schreef: En dit heeft niks te maken met Arriva specifiek. Dit is landelijk het geval.
Je werkt er pas een week en voelt je nu al beledigd? :') Bij Veolia is het net zo erg hoor.
Ik voel me echt niet beledigd hoor. Als ik er niet had gewerkt had ik net zo gereageerd
olof schreef:En wat te denken van al die bussen die om de haverklap kapotgaan?
Dat kan je toch niet voorkomen. Al krijgt een voertuig regelmatig onderhoud kunnen er nog steeds storingen optreden of dingen kapot gaan.
gliderfighter schreef:De jogne chauffeurs hebben in het begin navigatie nodig
Heb ik het dan zo luxe gehad met 4 dagen lijnen leren? 2 dagen met een lege bus en 2 dagen op de dienst?
Chrysa schreef:zo moeilijk is het niet om je rijtijden wat te veranderen lijkt mij.
Te krappe rijtijden heb ik in Oosterhout in ieder geval geen last van. Zelfs als je 30 km/u rijdt waar 50 is toegestaan ben je nog steeds te vroeg Maar als je dan een keer veel vertraging hebt door wat voor oorzaak dan ook is die vertraging er zo uitgereden.
Dat weet ik. Maar ik reageerde op Stefan die gokte dat ze achter de gelede MAN's genummerd zouden worden en dus gokte dat de Citaro's de nummers 0284 t/m 0287 zouden hebben. Maar ik zag net dus een foto van zo'n gelede Citaro met het nummer 0288. Dus mijn gok is dat ze de nummers 0285 t/m 0288 hebben
Michael schreef:Dat weet ik. Maar ik reageerde op Stefan die gokte dat ze achter de gelede MAN's genummerd zouden worden en dus gokte dat de Citaro's de nummers 0284 t/m 0287 zouden hebben. Maar ik zag net dus een foto van zo'n gelede Citaro met het nummer 0288. Dus mijn gok is dat ze de nummers 0285 t/m 0288 hebben
Wat berichten die iets te veel op persoonlijke aanvallen begonnen te lijken verwijderd, alsmede een post die alleen maar uit een quote van een ander bericht leek te bestaan.
Gothic-Writer schreef:Een chauffeur die de verkeerde afslag neemt vind ik niet eens zo gek, want met uitzondering van de 'oude garde' weet het merendeel van de chauffeurs niet eens de routes zonder gebruik te maken van navigatie. Buiten dat om is het met de algemene kennis van de omgeving behoorlijk slecht gesteld.
Voorbeeld: Lijn 1 Tilburg richting Noord
Voor mij stapt een vrouw de bus in en vraagt aan de chauffeur of hij ook in de buurt komt van de Mahlerstraat.
Wat overigens de haltenaam is van de bushalte voor busstation Noord (gezien vanuit de route komende vanaf station Tilburg), maar de eerste reactie die de chauffeur geeft is: "sorry, geen idee"!
Het is dat ik er achter stond en knikte dat het wel zo was, anders hadden zowel de reiziger en de chauffeur het nu nog niet geweten.
Het lijkt mij toch wel een beetje handiger om voordat je als chauffeur gaat rijden, je jezelf enigzins ook oriënteert op in ieder geval de routes. Je hoeft natuurlijk niet de hele landkaart straat voor straat uit je hoofd te gaan leren, maar het lijnennet en een groot deel van de haltes zou geen overbodige luxe zijn en draagt ook bij aan een stukje service en straalt ook professionaliteit uit.
Ik wil toch even hier op reageren. Toen Arriva kwam rijden in Tilburg moesten veel chauffeurs die altijd en alleen maar in
Den Bosch hebben gereden moesten in eens ook op de streek rijden wat daar voor niet het geval was wat ik van me eigen vader weet en heb meegemaakt.
Ook hij nam wel eens een afslag te laat waarop de mensen in de bus netjes lieten weten dat hij fout reed en er begrip voor hadden. Maar zelfs nu nog dat chauffeurs van andere stad in eens in Den Bosch moeten rijden. Mijn vader rijd nu alleen maar Transferium 60, 70 & 80 door gezondheid klachten maar doet zo nu en dan andere chauffeurs helpen met het mee rijden op andere stads lijnen. Dus je kan niet jezelf oriënteren op iets wat je niet verwacht. En de oude garde uit de BBA tijd die nu nog op de bus rijden hebben vaak een tomtom bij zich met de route zelfs me vader had een aparte programma op zijn tab met route van streek lijn en de halte namen. Verder qua verkeer ? vertragingen blijf je altijd houden ook al doe je je best.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Ik mag hopen dat ze ook een loods hebben gebouwd voor deze loc. Zou zonde zijn als de jeugd hem binnenkort sloopt. Daarnaast hoop ik persoonlijk dat ze ook de spporbomen hebben gerenoveerd, enkele stukken spoor terug hebben gelegd en het onkruid hebben gewied. Anders is het wel een erg klein stuk waar hij kan rijden.
Voor de liefhebbers, en wellicht onbekend.
Het tweede nummer van Bravo is uit. De eerste was niet online verkrijgbaar. Maar op verzoek is de tweede dat wel:
Het is een magazine wat door Connexxion wordt uitgegeven. Daarbij gaan sommige artikelen over dingen die in de regio afspelen, maar veel artikelen staan ook in de magazines van andere regio's. Het artikel over de zomer, het interview met de medewerker en de puzzel staan bijvoorbeeld ook in brengme, het magazine van Arnhem-Nijmegen. Ook de afbeelding op de voorkant is vaak hetzelfde.
Nee, ik moest niet aan dat magazine denken toen ik mijn gebruikersnaam bedacht
DONGEN - Busmaatschappij Arriva houdt eind dit jaar een pilot met nachtvervoer per bus vanuit Tilburg en Breda naar Dongen. Dat gebeurt nadat gebleken is dat de gemeente Dongen dit zelf niet budgetneutraal kan realiseren.
Toch een soort van vervanger voor de weggevallen nachtbussen tussen Breda en Tilburg?
Zoiets, maar ik denk veel belangrijker is dat ze via Oosterhout gaan rijden. Daar zit waarschijnlijk de grote vraag in.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
olof schreef:Nuenen, met een special over Van Gogh. Daar kan je ook makkelijker wat positiefs over schrijven dan de Hel, waar het stadsnet ook om te huilen is. Er rijden haast meer bussen door Nuenen dan Helmond.
Helmond heeft dan ook vier (!) treinstations met vier treinen per uur naar Eindhoven vanaf "centraal". Nuenen geen enkel.
Staan die misschien bij de garage van Thieu van Dorst??? Dat is de dealer/onderhoudsbedrijf voor de MAN gelede wagens.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln