Weerberichten-gekwek #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door Suus »

Hoosbui in ene, plassen zijn meteen dubbel zo groot :shock:

Het is nu elke keer tussen miezer en regen in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door Geert »

Het onweer is nu losgebarsten in Zeist :shock:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Justin »

Vervolg van: Weerberichten-gekwek #3
Geert schreef:Het onweer is nu losgebarsten in Zeist :shock:
Hier anderhalf uur geleden al. Gelukkig begon het pas, nadat ik al mn boodschappen binnen had gebracht :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door Daniel »

Inderdaad ja, was een heftig buitje zo rond een uur of zes. Zag gewoon helemaal niks meer buiten vanuit de t9256 en tussen Barendrecht en Zwijndrecht was duidelijk te horen dat er ook hagel naar beneden kwam.
Gelukkig was 't zo goed als droog rond de tijd dat ik 't station uit liep richting bushalte en zelfs alweer geheel droog tijdens het van de bus naar huis lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door Daantje »

Toen ik om vijf uur wegging op m'n werk in Delft was het nog droog, onderweg in de trein begon het te regenen en toen ik op de fiets zat van het station naar huis brak het pas echt los. Was best nat toen ik thuis kwam :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door Suus »

Ik wil een ijsje halen bij de ijssalon, want ik lijk wel een wandelend zwembad, maar met die regen ben ik na afloop wel afgekoeld, maar niet op de manier die ik in gedachte had :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door mb90 »

In Saint Girons (ZW-Frankrijk) heeft het gisteren ook geonweerd en ook erg hard. Zo hard dat de bliksem insloeg in een boom hier nog geen 100 meter vandaan. Dat was een zware dreun, zeg. :shock: Kinderen hier begonnen spontaan te huilen. De boom vloog erna in de brand, maar gelukkig begon het erna flink te regenen, want anders had het slechter af kunnen lopen. Na de regen kwam de brandweer nog, want het bleek dat de boom nog nasmeulde. Ik heb er nog foto's van, maar ik weet niet of ik het hier van uploaden of dat het na 7 augustus wordt.

De zon was overigens genoeg aanwezig met gisteren een temperatuur van 33 graden, maar vandaag van 37 graden in de schaduw en 48 in de zon. Het strand ligt gelukkig op 700 meter, dus verkoeling was nabij. Nu is het een beetje dichtgetrokken met een paar grote druppels en wat gerommel, maar niet zo erg als gister en nu in Nederland als ik het zo lees. :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #3

Bericht door Geert »

Hier verder!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door STF »

Hier sinds 23 uur flitsen, sinds 2.45 uur donderslagen en sinds 3.00 wat regen, maar veel stelt het allemaal niet voor.

Update 4.30 uur; het begint heviger te onweren, de tent-kampeerders zullen vast niet erg kunnen slapen nu.
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik was gisteren bij een neef in Alkmaar, die op zn huis moest passen voor zon 3 weken, alleen hij was vergeten planten water te geven (ontzettend dure tuin)... Alles geel/bruin :lol: Vervroegde herfst :lol:. Dus effe een ram water eroverheen gegooid.... gaat het diezelfde nacht nog onweren :')
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door mb90 »

Hier dan de beloofde foto's van de blikseminslag. Na de harde dreun begon het dus gelukkig flink te regenen:
Afbeelding

Na deze bui kwam de brandweer de boom verder blussen. De boom na de inslag:
Afbeelding

En dezelfde boom met de blussende brandweerman:
Afbeelding

Verder was het gisteren weer 33 graden, maar hing er nu een waasje voor de zon waardoor het benauwd was. Overdag geen regen, maar wel vanmorgen vroeg tussen 5 en 7 en flink wat en een flinke lichtshow aan weerlicht en onweer, waarbij soms elke seconde flitsen waren. In mijn tentje lag zelfs een kleine plas water. Vandaag was het wel een stuk lekkerder met 27 graden, wat wind en veel zon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Suus »

Het is me hier een partij aan het donderen zeg :? De regen is gelukkig al wel voorbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Caspar »

Dat is blijkbaar erg lokaal, hier in Hoorn schijnt al een tijdje (sinds ik anderhalf uur terug de gordijnen open trok) de zon met blauwe lucht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Justin »

Hier in Mokum al een poos regen :(. Ben maar naar beneden gegaan, kon niet slapen van dat gekletter op het dak :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Suus »

Zojuist is hier de bliksem ingeslagen bij het flatgebouw aan de overkant van het studententerrein :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Caspar »

Caspar schreef:Dat is blijkbaar erg lokaal, hier in Hoorn schijnt al een tijdje (sinds ik anderhalf uur terug de gordijnen open trok) de zon met blauwe lucht.
Het kan blijkbaar snel gaan, het is hard begonnen te waaien en heb 1 donderslag gehoord, en is ineens in 2 minuten tijd donker geworden :(
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daan »

Toen ik net met de auto naar Groningen reed brak de hel ook los, zo ongeveer.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Justin »

Ik weet gewoon niet hoe ik me moet kleden. 's Ochtends is het erg koud en neem ik mn jas maar mee, maar al gauw is het weer benauwd. Vervolgens is het gelijk koud als de zon achter de wolken verdwijnt en dan gaat het plots regenen.

Khaat kou, stom landje+klimaat hier :p *nouhouhouhou* ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daniel »

Nounou, 's ochtends erg koud is ook wel weer wat overdreven hoor :P Of is 't gewoon dat ik 't snel warm heb, want warmer dan 25 graden hoeft 't voor mij nou ook weer niet te zijn eigenlijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend een dun spijkerjackje aan gedaan, maar deze niet eens de eindbestemming. De gehele dag heeft hij op het werk aan de kapstok mogen hangen, om op de terugreis vervoerdt de mogen worden in de rugzak :wink: :pos:.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Justin »

Hehe, ik ben gewoon een koukleum... Of zoals mijn pa zou zeggen: "dit is toch geen weer voor een Indo" :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Caspar »

Wat zal het vandaag gaan worden? Gister zat ik op het strand en begon het gewoon te regenen. Was totaal niet aangekonidigd :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Suus »

Het wordt vandaag echt snikheet, kan er niets anders van maken. Als ik om tien uur 's ochtends al spontaan een bloedneus krijg als ik het winkelcentrum in loop is dat een duidelijk voorteken :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daniel »

Mja, ik merk hier op 't werk ook al wel dat 't flink warm aan 't worden is... ach, gelukkig 'n vrij rustig dagje vandaag dus dat scheelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door STF »

Wat een bloedhitte hier; 34.8 graden...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten