Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Werkdagen en weekend maakt ook nog verschil uit. In het weekend is de overstap naar Charleroi ongeveer 50 minuten in Brussel, maar op werkdagen heb je ongeveer 8 minuten in Antwerpen-Berchem, daarna haal je met die trein de Benelux in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Wanneer gaat PESA LINK eigenlijk in het Sauerland rijden?

En rijden alleen de treinen tussen Hagen en Kassel met BR612 of rijdt BR612 ook nog in een aantal diensten tussen Hagen en Warburg? Het is mooi materieel, maar helaas rijdt het alleen tussen Hagen en Kassel en in het diepe zuiden van Duitsland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Erno-BE schreef:Wanneer gaat PESA LINK eigenlijk in het Sauerland rijden?
De vraag van 1 miljoen euro. De concessie staat door het gedoe met het materieel voor DB Regio op het spel :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Taurusfan
Berichten: 4
Lid geworden op: za 17 jun 2017, 01:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Taurusfan »

PatrickM schreef:Ligt er een beetje aan waar je woont. Ik ben met de eerste bus niet voor 12:00 in Charleroi, en moet er dan om 17:15 weer weg. Als je woonplaats in je profiel klopt, en je vertrekt met de eerste trein en terugkomt met de laatste heb je bijna 10 uur in Charleroi. Lijkt me voldoende om met een redelijke verzameling foto's thuis te komen.
Da's wel erg veel 10uur! Rijden ze op een zaterdag of zondag vaak? En hoeveel kost een dagkaartje?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Als je wacht op de Belgische zomervakantie kan je een weekabbo krijgen voor de NMBS voor 12 euro.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Taurusfan schreef:
PatrickM schreef:Ligt er een beetje aan waar je woont. Ik ben met de eerste bus niet voor 12:00 in Charleroi, en moet er dan om 17:15 weer weg. Als je woonplaats in je profiel klopt, en je vertrekt met de eerste trein en terugkomt met de laatste heb je bijna 10 uur in Charleroi. Lijkt me voldoende om met een redelijke verzameling foto's thuis te komen.
Da's wel erg veel 10uur! Rijden ze op een zaterdag of zondag vaak? En hoeveel kost een dagkaartje?
De lijnen naar de buitenwijken 1x/uur...
Houd er wel rekening mee dat Go Unlimited niet te combineren is met grensverkeer, dus je moet met het stoppertje. Of ze er moeilijk over doen weet ik niet.

Enkeltje NL>BE VV is 19 euro, weekkaart BE is 12 (of 17 als je nog geen mobib hebt), dagkaart voor het complete TEC-net is een tientje dacht ik.

Als je voor Go Unlimited gaat en je hebt nog geen Mobib: stoptrein naar Essen, Mobib aan laten maken, en met de IC weer door. Dan lever je wel een paar uur in, want de stoptrein is toch echt een stuk trager en het loket gaat pas laat open volgens mij.
Taurusfan
Berichten: 4
Lid geworden op: za 17 jun 2017, 01:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Taurusfan »

@PatrickM Weet ik, ik heb al een Mobib dus koop hem dan online. De volledige dienstregeling kan je ook vinden op infotec.be denk ik?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Bij go unlimited moet ik steeds aan mijn T-Mobile abonnement moet denken dat ook bijna die naam heeft :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Taurusfan schreef:@PatrickM Weet ik, ik heb al een Mobib dus koop hem dan online. De volledige dienstregeling kan je ook vinden op infotec.be denk ik?
De reisplanner van de NMBS is voor al het OV in België, maar voor tabellen zul je toch echt op infotec.be moeten kijken. Hoop dat je er doorheen komt, want die site is echt een ramp...
Foeckler
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 11:53

Re: Korte vragen

Bericht door Foeckler »

Vraag over fiets meenemen in de trein. Als je gepland hebt om voor 4 uur aan te komen op je bestemming maar door vertraging ga je dat niet halen en kom je dus in het tijdsvak dat je fiets niet mee mag hoe gaat de NS hiermee om? Krijg je dan toch toestemming of moet je wachten tot na half 7?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Netjes uitleggen aan de HC, daarna zal het goed zijn. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Wel geheel afhankelijk van de beschikbare ruimte, dus houd rekening met "Nee". (En als alternatief voor 'Vertrek op tijd zodat je de spits ruim voor bent' hebben we natuurlijk ook OV-Fiets nog. Gratis tip :wink: )
Foeckler
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 11:53

Re: Korte vragen

Bericht door Foeckler »

Hebben ze ook een OV-racefiets dan want die neem ik mee :wink: maar thanks voor de snelle antwoorden, we gaan er maar vanuit dat we geen vertraging hebben.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 18 jun 2017, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoeft niet gequotet te worden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Ik ben op zoek naar een overzicht van busstallingen in een aantal concessies.
Ik vond op internet dit overzicht. Mijn vraag was of iemand weet of dit overzicht actueel is of dat er nog een andere site zou kunnen bestaan waar een dergelijk overzicht te vinden is?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

De stalling in Delft van Connexxion is inmiddels niet meer in gebruik als busgarage (wel door een ander bedrijf).
Veolia bestaat niet meer, dus de stalling "Veolia" in Delft is Connexxion geworden.
Datzelfde geldt voor Den Haag, Zoetermeer en Maasdijk.
Stalling Zoetermeer is overdekt maar de gasbussen staan op het buitenterrein (eis van de brandweer).

De stalling Connexxion Houtwijklaan in Den Haag is volgens mij in gebruik door Connexxion Taxi.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Ok, thanks. Klopt de rest van het overzicht wel?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

De garages Provincie Utrecht en ZHN zijn van de vorige concessies. En Veolia rijdt ook niet meer in Zwolle.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Korte vragen

Bericht door Gothic-Writer »

De Arriva stalling in Tilburg mist in het lijstje.
Maar dat is nog steeds dezelfde stalling die de BBA heeft laten bouwen in de jaren tachtig van de vorige eeuw.
Fatimastraat 45.
Deze is overdekt en heeft een wasstraat en werkplaats.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Dat lijstje is allesbehalve actueel. Er staat bijvoorbeeld dat de stalling in Oosterhout aan de Leijsenhoek gevestigd is. Maar dat is nooit het geval geweest. Die heeft altijd aan de Europaweg gezeten en is sinds de nieuwe dienstregeling die afgelopen December in is gegaan verhuisd naar de Havenweg.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ezra schreef:Ok, thanks. Klopt de rest van het overzicht wel?
Nee, voor geen meter. In Twente hebben we:
- Almelo, Turfkade 5
- Hengelo, Enschedesestraat 222
- Enschede, Fortuinstraat 20
- Oldenzaal, Kelvinstraat 4 (Truck Service Twente)
- Haaksbergen, Industriestraat 18 (Noordendorp Transport)
- Goor, Breukersweg 2 (Oad, tevens werkplaats)
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Ezra schreef:Ok, thanks. Klopt de rest van het overzicht wel?
Heeft het zin om dit op de wiki te zetten, of mag dat niet omwille van de privacy van eventuele bedrijven die een stalling huisvesten?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

dennistd schreef:
Ezra schreef:Ok, thanks. Klopt de rest van het overzicht wel?
Nee, voor geen meter. In Twente hebben we:
- Almelo, Turfkade 5
- Hengelo, Enschedesestraat 222
- Enschede, Fortuinstraat 20
- Oldenzaal, Kelvinstraat 4 (Truck Service Twente)
- Haaksbergen, Industriestraat 18 (Noordendorp Transport)
- Goor, Breukersweg 2 (Oad, tevens werkplaats)
Ik neem aan dat de stalling gebruikt wordt door de vervoerder die de concessie in dat gebied rijdt? Of stalt Arriva ook bussen voor de lijnen 73 en 74 in Enschede?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Ezra schreef:Ik ben op zoek naar een overzicht van busstallingen in een aantal concessies.
Zoek je alleen busstallingen of ook tramremises? In het laatste geval kan ik je wel helpen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Ezra schreef:
dennistd schreef:
Ezra schreef:Ok, thanks. Klopt de rest van het overzicht wel?
Nee, voor geen meter. In Twente hebben we:
- Almelo, Turfkade 5
- Hengelo, Enschedesestraat 222
- Enschede, Fortuinstraat 20
- Oldenzaal, Kelvinstraat 4 (Truck Service Twente)
- Haaksbergen, Industriestraat 18 (Noordendorp Transport)
- Goor, Breukersweg 2 (Oad, tevens werkplaats)
Ik neem aan dat de stalling gebruikt wordt door de vervoerder die de concessie in dat gebied rijdt? Of stalt Arriva ook bussen voor de lijnen 73 en 74 in Enschede?
Hier staan alleen de bussen van Syntus. Arriva heeft stallingen te Groenlo, Doetinchem en Zutphen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten