Strippenkaart in de trein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Strippenkaart in de trein

Bericht door Suus »

In Amsterdam en Diemen mag je met de strippenkaart met de trein reizen. Morgen moet ik op het hoofdkantoor van het GVB zijn, en aangezien dat vlakbij Sloterdijk is, ga ik met de trein. Omdat ik nog een strippenkaart heb die op moet dacht ik geld te kunnen besparen door de strippenkaart te gebruiken. Maarrrrr, in welke zone ligt Sloterdijk eigenlijk :P De GVB-netkaart is rondom Sloterdijk niet helemaal duidelijk. Er is een overlappend gebied, waar het cirkeltje van het station ook deels invalt. Maar bijvoorbeeld de tram valt er zichtbaar buiten. Kortom, kan ik met 3 strippen (Oost en Centrum) naar Sloterdijk, of moet ik er vier stempelen op het perron (Oost, Centrum en West)? Ik weet, het lijkt een beetje mierenneuken, maar ik heb nog maar 7 strippen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door JWM »

Het hoofdkantoor van het GVB, toemaar :lol:.

Maar Sloterdijk valt toch in ieder geval niet onder de zone centrum? Volgensmij is het een combinatie van de zones West, Coentunnel en Westpoort.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Suus »

Dan zit er dus ook een fout in de GVB-kaart, aangezien de zonegrens tussen Coentunnel en Centrum dus niet volledig wordt weergeven. Hmm, ze hebben er weer een klacht bij bij de supertrage klantenservice van ze. Iig weet ik genoeg :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door tsov »

't Is niet helemaal duidelijk, maar als je goed kijkt zie je dat die grens door de Oostzaanstraat loopt, over het traject van lijn 22.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Suus »

Niet helemaal duidelijk, zeg maar gewoon niet zichtbaar :neg: Het is met het blote oog amper te onderscheiden, maar een pincettool van Fireworks geeft inderdaad ook aan dat er een geel randje zou moeten zijn. Lekker duidelijk weer :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Caspar »

Knappe HC die dat dan nog weet of je genoeg strippen hebt afgestempeld :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Geert »

Meld het gelijk even als je morgen toch op het hoofdkantoor van het GVB bent :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Ruben »

Niet dat je dit op tijd leest, maar als ze dan toch bezig zijn willen we een Utrechtboog op de metrokaart erbij hebben, zo na 3 jaar wel eens tijd. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Ennes »

Ass ligt idd in meerdere zones: 5712, 5713 en 5722
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Suus »

Blijkbaar zijn er gelukkig toch NS-medewerkers beter op de hoogte van de strippenkaartregeling dan verwacht/gemiddeld, de meeste conducteurs kijken je even wazig aan en zeggen vervolgens dat het goed is :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door midnet »

vanaf Diemen is het 3 zones=4 strippen. dat gaat je heel wat meer kosten als de strip-krt voor dit gaat worden afgeschaft.
het maakt zolang er zones zijn niet uit welke reisweg je neemt-je kan ook, als je dat zou willen ter variatie-vanaf Diemen Zuid (kijk je uit dat je niet beroofd wordt?)-tot Zuid/WTC en dan de ringlijn=ook 3 zones.
HEEL, heel lang geleden-toen tram 9 nog bij Ajax/Betondorp eindigde-kon het net voor 2 zones-omdat Sloterdijk toen destijds aan knoopunt net zoals Amstel nog is was-ook nog net in zone 5700=centrum.
Overigens gebruiken de meeste reizigers Diemen-Ams C de stripkaart-omdat het nog goedkoper uitkomt als enkeltje met korting-en zeker als je nog een stukje met GVB verder moet
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Suus »

Ik weet niet meer welk Diemen Zuid jij kent, maar ik kon daar al een jaar zeer regelmatig omdat een vriendin daar een container heeft, maar iets van criminaliteit is mij nooit opgevallen. En vanaf Diemen Zuid maakt het kwa zones niet uit naar Sloterdijk. Diemen en Diemen Zuid liggen in de zone 5715 (Oost), en je moet of door Centrum of door Zuid om naar zone West te kunnen. Dat is dus altijd 4 strippen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Strippenkaart in de trein

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik maak regelmatig gebruik van tram 12 Sloterdijk - Centrum (of andersom, als ik wegga), en bij mij stempelen ze em altijd onder 5713 af :wink: (scheelt weer, als ik in bij de W. de Zwijgerlaan er uit ga, hoef ik één zone minder te betalen :twisted:)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten