Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

Komende zaterdag begint mijn Vierdaagse. Als dit allemaal lukt kunnen we langzaamaan eens gaan denken aan het afronden van België en daarmee de hele Benelux. Dat zou toch wel eens tijd worden :)

Zaterdag 25 juli
Vroeg weg van huis, voor een rit van 634 km waarbij 29 nieuwe stations aangedaan worden. De rit voert hoofdzakelijk door West-Vlaanderen, o.a. langs de fraaie kustplaats De Panne. Overnacht wordt in Kortrijk.

Zondag 26 juli
Ontbijt zit niet inbegrepen bij de overnachting in de Jeugdherberg, en dat is maar goed ook, iets na 8 uur zit ik alweer op de baan voor een intensieve rit door Wallonië. Langs 465 km spoor zullen niet minder dan 56 nieuwe stations aangedaan worden, waaronder ook Pécrot, ongeveer op de taalgrens. Pécrot is bekend van een ernstig treinongeluk in 2001 waarbij 8 doden vielen.

Maandag 27 juli
Maandag moet er natuurlijk gewoon gewerkt worden, tot 17 uur. Daarna ligt er nog één lijntje binnen bereik waar alleen doordeweeks treinen komen. Het is lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Met een half uur kering op Ruisbroek-Sauvegarde zal ook deze rit weer goed zijn voor een locatiefilmpje. 446 km, 6 nieuwe stations.

Woensdag 29 juli
Na de rustdag (of ja, de eens-zien-wat-er-nu-weer-allemaal-mis-gaat-op-kantoor-dag) is het tijd voor de afsluitende Koninginnerit. De laatste twee lijntjes in het oosten van België worden afgewerkt, waarbij zelfs een bezoek aan het Groothertogdom Luxemburg niet geschuwd wordt. Weliswaar worden er niet meer dan 11 nieuwe stations aangedaan, maar met 902 km is dit toch veruit de langste rit van de Vierdaagse.

Afbeelding

Iemand nog suggesties eventueel? Over een week zal vanzelf wel een keer een verslag verschijnen :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Daantje »

Je plaatje is zo klein dat ik het allemaal niet kan lezen :(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Je plaatje is zo klein dat ik het allemaal niet kan lezen :(

Dat hoeft ook niet, gaat ook meer om het overzicht :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Caspar »

Nouja niet echt een suggestie, maar ik zie dat je het lijntje vanaf Charleroi naar Erquelinnes nog moet. Dat is landschappelijk gezien een van de fraaiste lijnen in België die ik ken. (maar is misschien ook wel leuk te combineren met een stuk Noord-Frankrijk als je daar aan gaat beginnen).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Nouja niet echt een suggestie, maar ik zie dat je het lijntje vanaf Charleroi naar Erquelinnes nog moet. Dat is landschappelijk gezien een van de fraaiste lijnen in België die ik ken. (maar is misschien ook wel leuk te combineren met een stuk Noord-Frankrijk als je daar aan gaat beginnen).

Laat ik inderdaad bewust liggen in verband met de combinatie Charleroi - Jeumont - Maubeuge - Mons. Het is er ook wel een beetje op gericht m de boel zo veel mogelijk te groeperen. Daarom heb ik Luik - Waremme ook nog STEEDS niet gedaan > combineren met dat zuidoostgebeuren. Toch een soort efficientie :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door STF »

Ow je komt Fleslange Burange fotograveren zeker? :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

STF schreef:Ow je komt Fleslange Burange fotograveren zeker? :lol:
Neuh, Ik heb een stop van 4 minuten in Rodange, dat is alles :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

:| De derde dag loopt de mist in jonges.. Vlak voordat ik met de tweede dag klaar was, gaf de camera het op. Ik MOET morgenavond naar de Mediamarkt voor een nieuwe voor woensdag. Geweldige eerste 2 dagen trouwens :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

En ik heb het mooiste station van de Benelux gevonden. Het Waalse Binche is EEN grote tijdmachine, niet te geloven. Er zijn alleen al vijf verschillende bordjes uit 5 verschillende tijdvakken te vinden :pos: Het was maar goed dat ik ruim een half uur kering had daar, ik heb alleen maar foto's lopen maken :mrgreen:

De bordjes per tijdvak

2000:
Afbeelding

1970:
Afbeelding

1910:
Afbeelding

1880:
Afbeelding

1860:
Afbeelding

Echt, WAT is het daar mooi :!: :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Meltrain »

Mooie bordjes inderdaad. :D
Maar heeft Meneer Fles dan ook eindelijk het bordje van Antwerpen-Haven weten te platen? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Mooie bordjes inderdaad. :D
Maar heeft Meneer Fles dan ook eindelijk het bordje van Antwerpen-Haven weten te platen? :mrgreen:
Nope :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten