Mag ik even kwijt #24

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Justin »

Hoeveel AH'ers werken er wel hier niet? :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door JWM »

Ik krijg al tijden het idee dat albert heijn meer dan driekwart van de supermarkten in dit land exploiteert :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Mwah, in Castricum hadden we een behoorlijk aantal supermarkten en slechts een daarvan was Albert Heijn, ook zo'n beetje de enige supermarkt waar ik nooit kwam.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door webguy »

Ik heb vandaag eens kennis gemaakt met het spaanse OV terwijl ik op vakantie ben hier :) Vandaag reisje gemaakt met een regionale trein: stukje van 20 min voor 1,45 :P Bus werd 'm niet omdat die pas anderhalf uur later weer ging. Bus en treinfoto's volgen nog...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ruben »

In Amsterdam kan je er niet omheen. Ik fietste laatst ook vanaf de rai door de rivierenbuurt, tot aan de Amstelkade. Zag in 2 straten kort achter elkaar een AH zitten.
Hier in de buurt is de Lidl het meest dichtbij naar AH. Je bent nog eerder bij een andere Ap dan een andere supermarkt. Zal over een tijd wel volledig van het AH Huismerk moeten leven als dit zo doorgaat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

JWM schreef:Ik krijg al tijden het idee dat albert heijn meer dan driekwart van de supermarkten in dit land exploiteert :?
Er zijn 2313 supermarkten in Nederland, en daarvan zijn er 824 een Albert Heijn. Het is wel de meest dominante supermarkt in het land. Zulke bizarre stunten met koopmans waren ze niet aan het doen bij het filiaal waar ik regelmatig kom, maar daar waren ze aan het prutsen met de oliës en tafelzuren. Ze hebben het allemaal in een paar bakken in een gangpad waar het niet hoort gedumpt, en waar normaal de olie enzo staat, hebben ze een groot aantal pallets houtskool neergezet, ik schat dat er wel 1000 zakken van dat spul staan.

Had ik al gezegd dat meer dan 50% van de wijk uit flatwoningen/appartementen bestaat :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door JWM »

Oke iets meer dan 1/3 dus. Dat valt nog mee. Er hangt me ook iets bij dat ze een tijdje terug hun belangen in C1000 hebben hebben verkocht om de AH formule uberhaupt te mogen uitbreiden van de NMA.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Ze hebben hun aandelen in de Schuitema toko verkocht, maar ze hebben als afscheidscadeautje wel een fors aantal winkels overgenomen (stond in het contract), waardoor C1000 bijzonder veel goedlopende winkels in nog beter lopende AH's heeft zien veranderen. In het contract stond ook nog dat als Schuitema binnen zoveel jaar zou worden overgenomen of zou fuseren met een andere keten, dat AH dan nog eens 50 winkels van Schuitema zou krijgen. Zo kan je natuurlijk ook marktaandeel vergaren...

Overigens schat ik dat bijna 25-50% van de AH-winkels in Amsterdam franchise zijn, zo vertelde mijn vader aan de hand van winkellijsten die op het hoofdkantoor worden gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Fles;

Heb je eigenlijk al een foto van stationsnaambord Belval Université? Het station is recentelijk van naam veranderd, vroeger was het Belval Usines.

http://www.rail.lu/garebelvalusines.html

Maar misschien beter "even" wachten tot ze in Dudelange de bordjes hebben gemonteerd, hoef je niet twee keer erheen te reizen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Daan »

Daarnet ook een leuke bij de Appie, de vrachtwagen die de ondergrondse glasbakken kwam legen staat met een kapotte hydraulische leiding. Slang geknapt, net toen ie de eerste bak in de lucht had hangen. Dus die bak ligt nu wat raar op de container van die vrachtwagen, en de vrachtwagen zelf druipt aan alle kanten olie... :? Gelukkig kon onze verslevering er nog net bij langs, anders was het probleem groter geweest... (respect voor die chauffeur trouwens, die reed hem er zo achteruit bij langs :pos:)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Oud forumgebruiker »

Aan de foto's te zien gaan de betreffende producten in die winkel voorlopig uit het assortiment, het verklaart ook waarom alles met 35% geprijsd is... er komen andere producten voor in de plaats of bestaande producten krijgen meer ruimte in het vak. Dat is iets heel anders dan 'tijdelijk uit het assortiment', dan is er inderdaad een leveringsprobleem bij de leverancier.
STF schreef:Mwah, in Castricum hadden we een behoorlijk aantal supermarkten en slechts een daarvan was Albert Heijn, ook zo'n beetje de enige supermarkt waar ik nooit kwam.
Zeker die in Geesterduin? Dat is er overigens wel een die er ál-tijd goed uitziet... geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen daar, maar volgens mij is 80% daar niet ouder dan 16 :roll:, waardoor ze flink wat personeel kunnen inzetten zonder het loonbudget te overschrijden.

De winkel waar ik werk behoort, na flink wat opstartproblemen na de verbouwing (van AH => AH XL), tot een van de beste winkels van de regio (daaronder vallen o.a. Beverwijk, Haarlem, Zaandam, maar dan weer niet Purmerend en Alkmaar, het is heel bizar verdeeld). En in sommige gevallen verkopen we zelfs het best van heel Nederland (van de 800zoveel winkels dus!), zoals met de Jonagold-actie enkele weken geleden, de Galia's doen het ook altijd erg goed. Maar met Excellent en zulke acties hoef je in die winkel niet op de proppen te komen, je staat in een achterstandswijk of je staat het niet :wink:.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:Goh, AH zal weer met een leverancier ruzie hebben? Dat de Assepoester cake en weet ik het wat uit het assortiment gaan vanwege lage vraag en afzet kon ik begrijpen, maar toen de Koopmans pannekoekmeel ook aan de kant bleek geschoven leek me iets anders de oorzaak van dit blauwe vak. :neg:

Afbeelding

Afbeelding
De AH-huismerk pannenkoeken smaakten anders ook prima (y)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Jurjen »

Ziet er gewoon uit als een flinke worp wijziging... Zo te zien (hij is een beetje blurry, het plaatje) gaan er twee merk-pannenkoek-shakers uit, maar blijven de Koopmans mixen en de huismerk-shaker gewoon in het assortiment. Lijkt dan eerder een keuze dan een weloverwogen commerciële actie. ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Achter de VL-post in Amsterdam staat sinds enige dagen een busje met Bulgaars kenteken geparkeerd, met een jong stel van een jaar of 23 met een stuk of 6 kinderen erbij. Ze slapen in dat busje, eten er en brengen er eigenlijk de hele dag in door. Het poepen van de kinderen gebeurt gewoon op de stoep, ben er afgelopen dagen al 2x langs gelopen dat een van die kindjes gehurkt midden op de stoep zat. Na een weekje ligt overal plee papier, en een stuk of 20 uitwerpselen daar :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Karl »

Iemand nog suggesties voor Italië, 31e vertrek ik die kant uit (per auto), 14e vanuit Bolzano (per trein) terug. Daartussen heb ik nog niets gepland. Cinque Terre, Milaan, Bologna, Firenze heb ik tijdens een eerder bezoek al kunnen schrappen... Rome en dergelijke begin augustus lijkt me niet zo'n succes voor meerdere dagen, dus wellicht iets buiten de stad. Zelf dacht ik aan Elba en daarna nog een dagje Venetië...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Daantje »

Elba is best leuk en zeker wel de moeite waard om heen te gaan :) Weet alleen niet hoe prijzig die boten zijn. Ik ben er geweest maar herinner me er niet veel meer van. M'n broertje heeft er een half jaar stage gelopen en had het erg naar z'n zin. Ik weet niet hoe ver je er vandaan zit maar Sienna is ook echt een aanrader, soort Florence in het klein maar wel onwijs mooi. Venetie schijnt nu vreselijk druk te zijn. In Toscane is er ook zo'n plaatsje met allemaal huizen met torentjes, dat schijnt ook leuk te zijn maar ik weet nu zo gauw ff niet hoe dat heet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Wat ik me nu afvraag:
Ik heb hier voor me een zakje Chorizo Cular van AH Excellent liggen. Daar staat onder dik gedrukt: Uit Spanje.
Kijk ik achterop de verpakking bij de code en land van herkomst van het vlees en staat daar NL. Hoe zit dat?

Zijn dat bv in Nederland gemeste varkens die in Spanje geslacht zijn om zo het predicaat 'Uit Spanje' te krijgen?
Of komt alleen het recept uit Spanje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Elba is best leuk en zeker wel de moeite waard om heen te gaan :) Weet alleen niet hoe prijzig die boten zijn. Ik ben er geweest maar herinner me er niet veel meer van. M'n broertje heeft er een half jaar stage gelopen en had het erg naar z'n zin. Ik weet niet hoe ver je er vandaan zit maar Sienna is ook echt een aanrader, soort Florence in het klein maar wel onwijs mooi. Venetie schijnt nu vreselijk druk te zijn. In Toscane is er ook zo'n plaatsje met allemaal huizen met torentjes, dat schijnt ook leuk te zijn maar ik weet nu zo gauw ff niet hoe dat heet.
Sienne is inderdaad erg mooi (en de rest van Toscane eigenlijk ook wel) :D. Dat stadje met die torens heet San Gimignano.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door htm_tram »

Vandaag als brandwacht met de tankrit van de 113 meegegaan. De motor deed het prima :pos: We konden gemakkelijk 130 rijden. Dus we zijn klaar voor het roestrijden komende zondag nacht :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Geweldig, de klantenservice van Connexxion... :neg:

Twee weken terug via internet een klacht ingediend over lijn 52 (Amersfoort - Utrecht) die telkens met -5 (of meer) 's ochtends vroeg langs mijn halte reed (en ik dus telkens mijn bus miste). Gisteren kreeg ik een brief van Connexxion. Ik dacht nog: netjes! Tot ik de brief opende...
Geachte heer Geert,

(...) u attendeerde ons erop dat de bus van 07.14 uur naar Utrecht de halte soms te vroeg passeert. Dit gebeurde onder andere op 7 juli. (...) De collega's van de Regio Midden hebben voor u een onderzoek ingesteld. Hiervoor hebben zij het logboek van de Centrale Verkeersleiding nagekeken en de chauffeurs, die regelmatig ritten van lijn 52 verzorgen, gesproken. Hieruit bleek dat volgens de dienstregeling van lijn 52 de bus niet op de tijd die u ons doorgaf vertrekt, maar om 07.05 uur en 07.31 uur.

Natuurlijk vinden wij het vervelend dat u hiervan niet op de hoogte was en dat uw reizen hierdoor soms niet naar verwachting zijn vervlopen. Om dit voor uw volgende reizen te voorkomen, maken wij ugraag attent op de internetsite http://www.connexxion.nl. Via dit medium vindt u alle informatie over bijvoorbeeld de tijden en route van de bus.
Hallo, ik ben geen noob :shock:. De bus vertrekt sinds vorige week inderdaad om 07.05 uur en 07.31 uur, maar dat is de zomerdienstregeling en die gold helemaal nog niet toen ik die klacht stuurde. In de normale dienstregeling gaat er namelijk wel een bus om 7.14 uur. Wakker worden! :roll: :neg:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Karl »

Weer een brief sturen, CC aan de concessiebeheerder?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Jij krijgt tenminste antwoord, de wachttijd bij het GVB is inmiddels opgelopen tot 5 weken :neg:

@Caspar: Politie bellen over die Bulgaren, de politie Amsterdam-Amstelland is erg effectief in de aanpak van dat soort mensen, is mijn ervaring van een paar maanden geleden :pos:

En met die worst vrees ik inderdaad dat er gesleept is met de varkens, al weet ik niet of Chorizo een beschermd streekproduct is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Karl schreef:Weer een brief sturen, CC aan de concessiebeheerder?
Er gaat een brief terug, concessiebeheerder wordt voorlopig niet ge-CC'd (dat hangt af van klachtafhandeling poging 2 ;-))
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ruben »

Kan dat locomotion ook zonder lags in multiplayermode lopen? Begint er eindelijk een beetje schot in de zaak te komen, valt er niet meer te bouwen of scrollen zonder 3 jaar te wachten. :lol:
Daantje schreef:De AH-huismerk pannenkoeken smaakten anders ook prima (y)
Gelukkig wel ja :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Daniel »

Tja, vervoerders en vakantiediensten zijn geen goede combinatie... ik herinner me nog wel de situatie bij Arriva begin 2007: de kalender in het busboekje en het overzicht van vakanties spraken elkaar tegen over het wel of niet gelden van een vakantiedienstregeling in de eerste week van januari.
Ik dus bellen met de klantenservice waar ze melden "ja het is nog vakantie dus rijden we vakantiedienstregeling". Kennelijk was dat iemand die niet wist dat Dordrecht niet in de buurt van Heerenveen ligt en helemaal geen kerstvakantiedienst kende. Want de bussen reden dus gewoon de normale dienstregeling, gevalletje foutje in de kalender was het simpelweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten