Verschillende instanties binnen Ede hebben kritiek op de voorgenomen frequentieverhoging op de valleilijn.
Hier een filmpje
Een volledige kwartiersdienst kost inderdaad minder treinstellen dan de treinen verlengen.Daniel schreef:Op zich zit er ook wel wat in de stelling van omwonenden dat een kwartiersdienst helemaal niet nodig is als de treinen langer zouden worden, maarja, dat gaat door de beperkte hoeveelheid materieel niet. En volgens mij kost het ook meer stellen dan je voor een kwartierdienst nodig hebt, met als bijkomend effect dat een langere trein geen extra reizigers aantrekt maar een kwartiersdienst potentieel wel.
We hebben nou eenmaal met elkaar afgesproken dat bepaalde lijnen aanbesteed worden. Dus dat kan niet. Als NS zo goed was, hadden ze een betere aanbieding moeten doen dan de huidige vervoerder. Als NS zulk lang materiaal had als nodig is, waarom zetten ze dat dan niet op hun huidige lijnen in waar capaciteit tekort is?Mikos schreef:We kunnen ook de Valleilijn weer aan NS geven, die zetten er dan net zulk lang materieel op in als nodig is.
:o Echt?! Maar waarom blijft iedereen op dit forum dan altijd maar doorzeuren over het doortrekken van de Valleilijn naar Arnhem? Dat kan dat toch ook gewoon niet?Littlebusdriver schreef:We hebben nou eenmaal met elkaar afgesproken dat bepaalde lijnen aanbesteed worden. Dus dat kan niet.
Ik mag toch hopen dat je het verschil wel ziet tussen een langere treindienst openbaar aanbesteden en het onderhands gunnen van een monopolie aan vervoerder X?Mikos schreef::o Echt?! Maar waarom blijft iedereen op dit forum dan altijd maar doorzeuren over het doortrekken van de Valleilijn naar Arnhem? Dat kan dat toch ook gewoon niet?Littlebusdriver schreef:We hebben nou eenmaal met elkaar afgesproken dat bepaalde lijnen aanbesteed worden. Dus dat kan niet.
Ik ben niet iedereen en ik heb daar nooit voor gepleit.Mikos schreef:Maar waarom blijft iedereen op dit forum dan altijd maar doorzeuren over het doortrekken van de Valleilijn naar Arnhem? Dat kan dat toch ook gewoon niet?
GTW's hebben nooit gepland gereden tussen Amf en Ed, enkel tussen Amf en Bnz (en bij beperkingen eventueel wel inzet op de lange slag).Daniel schreef:Een Protos is inderdaad 20 ton zwaarder dan een Plan V, maar een SLT-IV is nog 20 ton zwaarder dan een Protos.
GTWs zijn echter weer aanzienlijk lichter, die wegen nog minder dan een Plan V.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten