RET zet taxibusjes in op buslijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

RET zet taxibusjes in op buslijnen

Bericht door Daniel »

RET zet taxibusjes in op buslijnen
Geplaatst op: donderdag 23 juli 2009 om 22:50
Laatst bijgewerkt: donderdag 23 juli 2009 om 22:51

De RET zet vanaf dinsdag 28 juli a.s. tien nieuwe extra comfortabele taxibusjes in. De busjes gaan op bepaalde dagen op een aantal buslijnen rijden. De taxibusjes worden ingezet op buslijnen waar relatief weinig reizigers gebruik van maken en/of op momenten dat er weinig passagiers zijn. De busjes zijn voorzien van apparatuur voor de OV-chipkaart en ze zijn rolstoeltoegankelijk.

Schema taxibusjes
In het dagnet rijden de taxibusjes met name op zaterdag en zondag.

Dagnet:
Maandag t/m vrijdag:
  • Lijn 45 van Sint Franciscus Gasthuis naar Kleiweg
Zaterdag:
  • Lijn 41 van Station Schiedam Centrum naar Station Noord
  • Lijn 45 van Sint Franciscus Gasthuis naar Kleiweg
  • Lijn 65 ringlijn Poortugaal / Rhoon (begin-/eindpunt Poortugaal metrostation)
Zondag:
  • Lijn 29 van Hermitage naar Capelsebrug
  • Lijn 31 van Station Alexander naar De Terp
  • Lijn 37 van Sation Alexander naar Krimpen busstation
  • Lijn 41 van Station Schiedam Centrum naar Station Noord
  • Lijn 45 van Sint Franciscus Gasthuis naar Kleiweg
  • Lijn 57 van Station Schiedam Centrum naar Deltaplein
  • Lijn 63 ringlijn Charlois - Zuidplein
  • Lijn 65 ringlijn Poortugaal / Rhoon (begin-/eindpunt Poortugaal metrostation)

Nachtnet:
In het nachtnet rijden de taxibusjes in de nachten van zondag op maandag t/m donderdag op vrijdag. De taxibusjes in het nachtnet worden flexibel ingezet op verschillende buslijnen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET zet taxibusjes in op buslijnen

Bericht door Suus »

Vreemde inzet op het nachtnet van donderdag op vrijdag :? Bij het GVB rijden er dan juist extra bussen (elk half uur ipv elk uur) om de grote vraag aan te kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET zet taxibusjes in op buslijnen

Bericht door mb90 »

Volgens mij komen er alleen maar nieuwe busjes i.p.v. de huidige busjes in RMC-kleuren, want op de genoemde lijnen rijden al sinds 14-12-08 taxibusjes. 's nachts niet op alle lijnen, maar alleen op de rustige lijntjes, zoals B6 en B11, en terecht, want deze lijnen rijden zowiezo al 2x per uur en zijn (net als meerdere lijnen) vrijwel leeg dan.

Wel goed dat er dan nieuwe busjes komen, want bij de huidige zie je niet altijd goed dat het een busje is die op de lijndienst rijdt. Ook is het nu beter dat er automatische deuren komen, dat komt ook meer als OV over, vind ik. Ik zal ze na mijn terugkomst in Nederland eens testen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 148 gasten