Station Amsterdam Science Park

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door asd »

Over Amstelstation, hoe zit dat als je uit de metro stapt en Amstel je eindbestemming is? Ik meen me te herinneren dat de opgangen naar de perrons worden afgesloten dmv poortjes. Het systeem weet dan dat je uit de metro bent gestapt en niet uit de trein? En bij het overstappen checkt het paaltje je meteen in en uit?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Wubbo »

Je bent ingecheckt in de metro en tussendoor niet uitgecheckt, dus dan weet het systeem al dat je met de metro bent geweest.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Caspar »

Kost de metro ook hetzelfde als de trein als je op Duivendrecht instapt en in Amstel weer eruit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Nee. Het instaptarief en het kilometertarief zal waarschijnlijk hoger zijn dat het kilometertarief van de Stadsregio Amsterdam/Provincie Noord-Holland. Bovendien werkt het GVB met echte kilometers, en de NS met tariefkilometers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door JWM »

Wubbo schreef:Je bent ingecheckt in de metro en tussendoor niet uitgecheckt, dus dan weet het systeem al dat je met de metro bent geweest.
Nee, het systeem weet zoiets niet... Er blijken 2 verschillende soorten poortjes te zijn op het Amstelstation die in dezelfde rij staan. :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Geert »

Nou, die heb ik dan zeker gemist toen ik een paar weken terug op Amstel was?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door JWM »

Ze zien er ook zo goed als hetzelfde uit. Maar omdat men er zelf ook niet helemaal tevreden over is moeten metroreizigers voorlopig maar op het perron in- en uitchecken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Geert schreef:Nou, die heb ik dan zeker gemist toen ik een paar weken terug op Amstel was?
Aan de ene kant van de pilaar staan GVB poortjes, en aan de andere helft NS poortjes. De NS poortjes zijn herkenbaar aan het feit dat er een LCD-schermpje inzit, in plaats van een "rekenmachine" schermpje. Hetzelfde bij Duivendrecht en Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door asd »

Nou, lekker duidelijk allemaal :roll:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door playertwo »

Wubbo schreef:Laten we maar weer teruggaan naar de dienstregeling van 1980 dan...
Goed idee, want veel treinen waar sneller dan dat ze nu zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Goed, even topic omhoog halen.

De tunnel onder het spoor in de Kruislaan is maar liefst 9 maanden afgesloten voor autoverkeer, alleen voetgangers, fietsers en GVB-bussen mogen erdoor. Een gedeelte van de tunnel moet afgebroken worden om er een trap en lift te kunnen plaatsen naar het perron richting CS. Het perron richting Diemen (ik vermoed dat dat spoor 1 wordt) staat er al voor een groot deel.

Toch ben ik nu wel bang dat zodra het station klaar is, het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer (vanwege de crisis) gaat zeggen: Zoek het maar uit met je woningen, we laten de sportparken gewoon liggen. Dat zijn toch 2300 woningen die daar volgens de plannen moeten komen om het station rendabel te maken. Het lijkt mij ook erg lastig zo'n grote hoeveelheid sportparken even te verplaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Vinny »

Het station is één grote zinloze verspilling van belastinggeld, terwijl het OV er helemaal niet beter op wordt. Bovendien moeten studenten gewoon eens leren fietsen. Dat is ook goed voor hun gezondheid... (voor mensen die slecht ter been zijn: tussen het Wetenschapscentrum en zowel Amsterdam Amstel als Muiderpoort is een busverbinding...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Geert »

Is het weer maandag vooroordelendag?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door JWM »

Het hoofdstedelijke OV is één grote zinloze verspilling van belastinggeld, terwijl het OV helemaal niks toevoegd aan Amsterdam. Bovendien moeten mensen gewoon eens leren fietsen. Dat is ook goed voor hun gezondheid... (voor mensen die slecht ter been zijn: Er zijn genoeg taxi's in de hoofdstad...)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Vinny »

:lol: :mrgreen:
(inderdaad rijdt het GVB allesbehalve kostendekkend. Volgens mij met 60% subsidie, en men heeft als doelstelling om ergens in 2020 50/50 te draaien)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Ruben »

JWM schreef:Het hoofdstedelijke OV is één grote zinloze verspilling van belastinggeld, terwijl het OV helemaal niks toevoegd aan Amsterdam.
Het laatste is dan altijd nog een oorzaak van het eerste, en het laatste is nou juist de eigen schuld van de regionale overheid. Met een vooroorlogs tramnetwerk kom je nou eenmaal niet zo ver. Toch hè, als het zo zinloos is, waarom zou afschaffing ervan dan tot een niet-leefbaar Amsterdam gaan leiden? ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Raymond »

Bee schreef: Toch ben ik nu wel bang dat zodra het station klaar is, het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer (vanwege de crisis) gaat zeggen: Zoek het maar uit met je woningen, we laten de sportparken gewoon liggen. Dat zijn toch 2300 woningen die daar volgens de plannen moeten komen om het station rendabel te maken. Het lijkt mij ook erg lastig zo'n grote hoeveelheid sportparken even te verplaatsen.
Mocht het zover komen dan verwacht ik dat NS ook net zo snel zegt dat ze dan ook niet gaan stoppen op het station. Immers: waarom zou men bij Maarheeze heel veel moeite doen om de paralel lopende buslijn op te heffen, omdat er anders niemand met de NS mee wil en dan wel stoppen op Science Park wat vervolgens ook niet meer aan de norm van NS voldoet.
Oud forumgebruiker

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ach ach, wat een commotie.Amsterdam heeft er weer een stationnetje blij, dat staat altijd leuk op het lijstje :).
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door playertwo »

Wellicht geeft Amsterdam (al dan niet samen met andere overheden), NS een zak geld om er 2x per uur te stoppen om de stop kostendekkend te krijgen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Toch ben ik nu wel bang dat zodra het station klaar is, het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer (vanwege de crisis) gaat zeggen: Zoek het maar uit met je woningen, we laten de sportparken gewoon liggen. Dat zijn toch 2300 woningen die daar volgens de plannen moeten komen om het station rendabel te maken. Het lijkt mij ook erg lastig zo'n grote hoeveelheid sportparken even te verplaatsen.
Want jij denkt dat we eerst nog in een dipere langere depressie komen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Nou, dat komt omdat ze in eerste instantie erg voortvarend begonnen waren met verhuisplannen maken voor die sportparken, maar het er ondertussen al weer vele maanden angstvallig stil rond is. De laatste informatie erover is van rond de jaarwisseling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door waldo79 »

Is er wel behoefte aan woonruimte op die plek dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Geen idee, maar het is onderdeel van het akkoord gesloten tussen NS/ProRail en Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

De haltering op Science Park kost twee minuten extra reistijd met de s4600.

Vertrektijden richting Muiderpoort:
:01 en :31
Vertrektijden richting Diemen
:26 en :56
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Amsterdam Science Park

Bericht door Suus »

Afbeelding

Het station is nu niet echt ruim bedeeld in stationsbordjes. Bovendien is de kaartautomaat bij spoor 2 nog niet aangesloten, ontbreken nog de OV-chippaaltjes op dat perron, en de fietsenrekken zijn nog nergens te vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten