Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Suus schreef:De laatste keer dat ik in Delft was reden er diesel-Lion City's op de bus naar IKEA. Die zag ik van de week nog op het NOS Journaal bij een interview.
Dat sluit niet uit dat ze uit de provincie Utrecht kwamen. Daar reden vanuit Uithoorn ook een paar Lion's City's in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

En ondertussen zijn er weer 2 dieselbussen rijvaardig, waardoor lijn 61 weer doorgaand wordt gereden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Excuses voor de dubbelpost, maar dat krijg je als ik hier zo ongeveer de enige actieve poster ben in dit topic :twisted:

Vanochtend reed er een dieselbus op een streekomloop, waarbij deze bus dus een aardgasbus verving. Hij mocht in ieder geval even buiten spelen op lijn 55 van/naar Zoetermeer. Of die ondertussen alweer is uitgewisseld weet ik niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

Ach dat heb ik ook wel is in het Veluwe topic gekko, zo'n dubbelpost. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Dank voor de tip Gekko123. :pos:
Die omloop rijdt in Zoetermeer direct weer terug naar Delft en zodoende kon ik hem in mijn eigen woonplaats onderscheppen.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lijn 45 »

Houdt deze serie de 'oude' cxx kleuren of is het de bedoeling om deze rood-wit te maken?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Zeker weten doe ik het niet, maar mijn inschatting is dat ze in de groene kleur rond blijven rijden. Er zitten nu ook regelmatig reclamestickers overheen.

Verder reed er ook vandaag weer een dieselbus op een omloop van een aardgasbus, ditmaal op lijn 64.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door koekje »

bartjemestrom schreef:Kan Connexxion niet tijdelijk een dieselbus laten komen vanuit een ander gebied tot het tekort is opgelost? Lijkt mij dat de omlopen ook in de Infoxx staan en niet alleen in het Veolia Prodata systeem?
Nee, in de InfoXX staat niks van haaglanden. Haaglanden is nog steeds een eilandbedrijf. In de 88xx bussen is InfoXX er ook uit gehaald en vervangen door Prodata.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Gekko123 schreef:Zeker weten doe ik het niet, maar mijn inschatting is dat ze in de groene kleur rond blijven rijden. Er zitten nu ook regelmatig reclamestickers overheen.

Verder reed er ook vandaag weer een dieselbus op een omloop van een aardgasbus, ditmaal op lijn 64.
Overeenkomstig een bericht op Facebook staat dat er 6 bussen bij de TD in Zoetermeer staan. Dientengevolge moet een dieselbus meedraaien om alle omlopen te kunnen rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
siempie53
Berichten: 7
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 12:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door siempie53 »

Gekko123 schreef:Excuses voor de dubbelpost, maar dat krijg je als ik hier zo ongeveer de enige actieve poster ben in dit topic :twisted:

Vanochtend reed er een dieselbus op een streekomloop, waarbij deze bus dus een aardgasbus verving. Hij mocht in ieder geval even buiten spelen op lijn 55 van/naar Zoetermeer. Of die ondertussen alweer is uitgewisseld weet ik niet.
Lol dan kunnen die bussen ook eens harder dan 20 km/u rijden XD
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Naast de nog steeds met regelmaat terugkerende inzet van dieselbussen op omlopen van aardgasbussen (wel beperkt tot de stadsdienst Delft overigens), gebeuren er nog wel eens andere dingen. Zo heb ik zowel gisteravond als vanochtend onderweg een buswissel gehad op lijn 60.
Verder zag ik zo rond 18 uur een dieselbus met een defecte achterdeur op het station staan. De deur was zodanig defect dat de halterem er niet meer vanaf kon, ook de deuren handmatig sluiten (nadat de lucht eraf was gehaald) scheen niet te helpen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Met ingang van aankomende zaterdag wordt er flink verbouwd op het voorplein van station HS in Den Haag. Dit heeft gevolgen voor alle tram- en buslijnen die langs HS komen.

Per lijn even kort de wijzigingen:
Tramlijn 1: Delft Tanthof - Scheveningen Noorderstrand
Rijdt tussen de haltes Broeksloot en Bierkade volgens de huidige route van lijn 15
Tramlijn 9: Vrederust - Scheveningen Noorderstrand
Rijdt vanaf de halte Jacob Catsstraat via het Leeghwaterplein en Goudriaankade naar de halte Bierkade. Vanaf daar weer eigen route
Tramljn 11: Scheveningen Haven/Strand - Station HS
Eigen route tot halte Jacob Catsstraat. Rijdt daarna naar zijn nieuwe eindpunt Leeghwaterplein. Aldaar gekoppeld aan lijn 15
Tramlijn 12: Duindorp - Station HS
Eigen route tot halte Jacob Catsstraat, rijdt daarna via het Leeghwaterplein, Goudriaankade, Rijswijkseplein, Weteringplein en CS/Schedeldoekshaven naar zijn tijdelijke eindpunt Kalvermarkt/Stadhuis.
Tramlijn 15: Nootdorp - CS
Rijdt tot halte broeksloot eigen route, vanaf daar via huidige route lijn 1 naar zijn tijdelijke eindpunt Leeghwaterplein. Aldaar gekoppeld aan lijn 11. Rechtstreekse verbinding tussen P+R Hoornwijck met het centrum wordt daarmee verbroken, terwijl ze de P+R-mogelijkheid promoten als City-express...
Tramlijn 16: Wateringen - Statenkwartier
Rijdt eigen route tot halte Oudemansstraat. Daarna via Goudriaankade naar de Bierkade, verder eigen route.
Tramlijn 17: Wateringen - Den Haag Centrum
Eigen route tot halte Oudemansstraat. Daarna via Goudriaankade naar het Rijswijkseplein. Verder normale route naar het centrum. Gaat bij het CS voortaan halteren op het middenperron.

Buslijn 18: Rijswijk De Schilp - Clingendael
Vanuit Rijswijk eigen route tot halte hoofdingang Megastores. Vervolgens via het Leeghwaterplein, Neherkade en Binckhorstlaan naar het Centraal Station. Vanaf daar weer eigen route naar Clingendael.
Buslijn 26: Kijkduin - Station HS (- Voorburg)
Vanuit Kijkduin eigen route tot halte hoofdingang Megastores. Vervolgens via het Leeghwaterplein, Neherkade en Binckhorstlaan naar halte Wegastraat. Verder normale route naar Voorburg.

Persoonlijk valt mij vooral de inkorting van lijn 15 op. Op de gehele huidige route zijn er geen werkzaamheden, maar toch wordt deze lijn ingekort. Dit is extra vreemd als je bedenkt dat er tussen de haltes Wouwermansstraat en Jacob Catsstraat een keerspoor is aangelegd waar een Avenio kan keren. Dit was een mooie gelegenheid om lijn 11 (die met Avenio's rijdt) daar te laten keren.
Verder blijft lijn 17 momenteel zijn rare lus door het centrum rijden (vanaf CS eerst naar het Korte Voorhout en Buitenhof naar het Centrum en de Kalvermarkt/Stadhuis.
In mijn ogen had lijn 11 prima ingekort kunnen worden tot de Wouwermanstraat. Lijn 15 had gewoon naar het Centraal Station kunnen rijden en daar gekoppeld kunnen worden aan lijn 17.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Keerspoor bij de wouwermanstraat is afgekeurd door IL&T dus een mooie gelegenheid om 15 en 11 te koppelen
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Tram en Metro station Leidschendam-Voorburg gaat op de schop in Augustus. De lokale bloemenwinkel is al gesloopt, en daar komen (denk ik) meer fietsenstallingen.
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door koekje »

De 8800'en in Delft tonen bestemmingen nu met normale letters.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door koekje op za 01 jul 2017, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lijn 45 »

Alleen staat het wel op zijn kop. :wink:
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door ov'tje »

Dat is heel normaal voor Delft, want alles is daar al jarenlang over de kop :mrgreen:
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door koekje »

Smartphones en metainfo.... op m'n telefoon staat die wel recht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hainje »

Ben er helemaal van ondersteboven! :shock:
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daantje »

Een kiss en ride of wat kort parkeerplaatsen om iemand te halen/brengen zouden best wenselijk zijn op Leidschendam-Voorburg maar die zie ik niet in het plan.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door koekje »

Afbeelding gefixt. ˆˆ
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door verfmeer »

In september zou de dienstregeling in het Westland op de schop gaan vanwege de opening van de Hoekse lijn. Blijft tot de opening de oude dienstregeling gelden of gaan ze toch alvast door met de nieuwe?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hainje »

Lijkt mij dat ze de huidige dienstregeling nog aanhouden tot die tijd.
🍉
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Er staat bij mij nu in het wekelijkse dorpse krantje van 5 juli 2017 Het Krantje (Staat niet op de site, wel in de papieren editie) bij de publicaties dat ze een parkeerterrein gaan aanleggen, een nieuwe in en uitrit en het aanpassen van de bestaande lift en roltrapinstallatie bij station Voorburg. (dus niet tram en metro station Leidschendam-Voorburg). Wat ik dus niet snap is dat ze dit niet een paar jaar geleden hebben gedaan toen het hele stationsplein werd hetingericht.
Hier nog een foto:
Spoiler: show
Afbeelding
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door BusFreakRotterdam »

Nieuwe dienstregeling gaat gewoon op 21 augustus 2017 in en duurt tot december 2018. Schijnt dat dit niet meer aangepast kan worden... :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten