(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Etienne »

Bee schreef:In Monnickendam staat bij de halte (busstation :lol: ) Swaensborch nog een huisje van Connexxion. Het ziet eruit alsof het sinds Connexxion weg is nooit meer is betreden of onderhouden.
Dat is wel met meer huisjes daar, het eindpunthuisje op de M.L. Kingweg in Purmerend ook nog :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Na twee dagen met alleen maar Ambassadors kwam ik vanmorgen ineens weer een tweetal Citaro G's tegen op de BRU-streeklijnen in Utrecht. Lijkt er dus op dat men de inzet nu wat heeft aangepast op het werkelijke reizigersaanbod.
Het betrof, voor de liefhebbers, overigens de rit van lijn 63 die rond 7.50 uur op Utrecht Centraal aankomt (en buiten de zomer altijd al geleed reed) en een rit op lijn 74 ri. Driebergen St. Hubertuslaan (één van de zeldzame ritten zonder voetnoot die de hele rit rijdt dus) die rond 8.00 uur over de Europalaan komt.

Ben benieuwd wat ik vanmiddag ga treffen op lijn 65/66... wellicht een keer de lijn 66 die rond die tijd eigenlijk hoort te komen i.p.v. een 65 met +10 en een flink volle bus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zat laatst in bus 567 :lol: en een dag later in 123 :'). Ja sorry, maar ik vond het te opvallend om te laten liggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Gisteren was er ook nog een klein brandje in GVB-bus 335: http://gespot.at5.nl/2009/07/21/brand-in-gvb-bus/

Verder geen eigen topic waard lijkt me.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Hee, dat ding heb ik zien 'roken' toen ik gister naar mijn werk ging. Toen was ik blij dat ik weer eens op de fiets was :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

In de bus naar Zaandam viel mij gisteren een nieuwe variant InfoXX op:
Afbeelding

Opzich is het allemaal wel duidelijker, maar toch gaat er qua duidelijkheid niets boven de lichtkranten die geïnstalleerd zijn in de wat oudere Connexxionbussen en de GVBbussen en -trams :!:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Zo nieuw is 'ie ook niet hoor, 'tis gewoon de oude versie die in diverse regio's nog actief is met een nieuwe layout :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Eerst hadden ze een andere versie in die bussen... ééntje met stipjes die steeds meer vervagen in de verte (d everste stipjes waren dan de verst liggende haltes), of is dat een nóg oudere versie?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Die versie is de oude versie waar ik 't in mijn bericht over heb... en die's dus gewoon gerestyled. Vandaar ook dat deze versie geen verspringende schermen heeft zoals de nieuwe versie wel heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

Over de metrostellen voor de lijn U55 in Berlijn: http://www.morgenpost.de/berlin/article ... _Bahn.html
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Karl schreef:Over de metrostellen voor de lijn U55 in Berlijn: http://www.morgenpost.de/berlin/article ... _Bahn.html
Hm, 12 of 13 augustus maar eens een ritje maken. ;-) Worden dan ook buslijnen verlegd, of gaat de metro als 'extra' rijden?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

Geen idee. Gezien de S-bahnellende momenteel kan Berlijn wel wat extra OV gebruiken. ;)
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

Kwam vandaag nog een vreemde bus tegen in Groningen, een rode Optare nr. 1002.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Karl schreef:Geen idee. Gezien de S-bahnellende momenteel kan Berlijn wel wat extra OV gebruiken. ;)
Dat is waar, maar volgens mij is de verwachting dat die ellende ook voor het einde van de zomervakantie weer is opgelost... Is ook wel te hopen natuurlijk, want dit is echt extreem!
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Etienne »

Daan schreef:Kwam vandaag nog een vreemde bus tegen in Groningen, een rode Optare nr. 1002.
Die is er al een tijdje hoor :wink: Hij rijdt vooral op de extra Citybus
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Of je zet als tramconducteur je stempel alvast op 17:30 terwijl het pas 16:00 uur is :lol: Dat is goedkoop reizen dan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

Pijnackerbus schreef:
Daan schreef:Kwam vandaag nog een vreemde bus tegen in Groningen, een rode Optare nr. 1002.
Die is er al een tijdje hoor :wink: Hij rijdt vooral op de extra Citybus
Had hem nog niet eerder gezien, vandaar ;) Hij reed vandaag idd ook op 21.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Dat ding doet niks anders :wink:

Vanmiddag kwam er in Utrecht om 16.40 uur wederom een lijn 65 voorgereden bij halte Europalaan, terwijl er op dat tijdstip toch echt een lijn 66 zou moeten rijden (die samen met 65 een 10-minutendienst rijdt in de zomer). Lijkt me toch erg onwaarschijnlijk dat die bus nu al voor de derde keer deze week +10 had, ergens klopt er iets niet...

Ander busnieuws: Arriva Techniek heeft een tweedehands motor gevonden voor de 724 waarvan de motor was opgeblazen, die gaat dus nu zeker weten hersteld worden.
Om z'n tijdelijke vervanger, de 557 uit Groningen, schijnt door de chauffeurs "gevochten" te worden. Om er maar eentje te citeren: "een heerlijk busje waarvan zowaar alles het doet" :P Tja, da's met de rest van het Dordtse wagenpark wel anders... we hebben hier nu zelfs 'n bus die door een defecte halterem met de deuren open kan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik ken wel een GVB-bus waarvan chauffeurs graag met open deur zouden willen rijden. De derde deur daarvan heeft 10 pogingen nodig om dicht te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Had vanmiddag precies dezelfde bussen als gistermiddag van werk naar huis, en ook precies dezelfde chauffeurs. Dat gebeurt niet vaak :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Etienne »

Rond Rotterdam CS was het een grote puinhoop voor de trams, ook mede door de stremming van de Coolsingel.

Er stond een defecte tram op Perron C bij het CS en voor het kruisplein was een wissel kapot. :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag kwam er in Utrecht om 16.40 uur wederom een lijn 65 voorgereden bij halte Europalaan, terwijl er op dat tijdstip toch echt een lijn 66 zou moeten rijden (die samen met 65 een 10-minutendienst rijdt in de zomer). Lijkt me toch erg onwaarschijnlijk dat die bus nu al voor de derde keer deze week +10 had, ergens klopt er iets niet...
Hmm, toch wel blijkbaar... vandaag voor de vierde keer. Nu was de 65 er om 16.37 uur, betreft dus toch wel overduidelijk een vertraagde rit.
Niet vertraagd door de drukte in ieder geval: d'r zat in tegenstelling tot de afgelopen dagen vrijwel niemand in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Uit een ander topic...
NS-Reiziger schreef:Niet dat je dit op tijd leest, maar als ze dan toch bezig zijn willen we een Utrechtboog op de metrokaart erbij hebben, zo na 3 jaar wel eens tijd. :P
De Utrechtboog staat er al op, uit een document van het OV-Chipkaart project:
Afbeelding
De Hemboog ontbreekt wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Hmm tja, kwaliteitje dat materieel in Dordt... nu lees ik net dat ze vandaag bij een Wright (6212) de uitstapdeuren met tape dicht hebben moeten plakken om het ding naar de garage te krijgen voor reparatie van z'n dus defecte deuren.
In een Citaro (727) is dan weer een van de lampjes boven de instap spontaan uit het dak naar beneden gekomen, die bleef (gelukkig) aan een kabeltje hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door MdJ »

Ameland:

Volgens mij hebben ze op Ameland geen Albatros... de 1258-5823/24/25/30-160-TCR412 hebben wel bestemmingen voor Ameland, de 163 werk(te) met bordjes om bestemmingen aan te geven. Als er albatros in zat, herkende de 163 de bestemmingen wel. (toch? :oops: )

Ondanks dat de 1258 voor groepsvervoer bestemd is, reed hij wel degelijk op de lijndienst: op lijn 131 (Nes Strand/Camping Duinoord - Veerhaven Nes) afgelopen dinsdag.

Verder: De TCR412 had soms een storing aan zijn display aan de voorzijde: " 130 BOOT HOLWERD ' werd dan "13 T HOLWERD". En dat ging zo heen en weer...

Apeldoorn.
-Iets snap ik niet. Zomerdienstregeling (Dus: 2+4+8 Anklaar rijden niet) + eind van de zaterdagmiddag + langs de drukke kant van de Maten + een rondje Gelre Ziekenhuis Lukas_die iets te lang is om in 28minuten te rijden en NOG is lijn 1 niet te laat. Terwijl bij een normale dgrl (dus: 4xuur Maten-station-Lukas) + middaguur (dus rustig) wel vertraging oplevert... Heel apart.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten