Keringen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Keringen

Bericht door Etienne »

Is het nuttig om bij buslijnen de keringen toe te voegen. Mij lijkt van niet, omdat in sommige concessies de diensten (BRU bijvoorbeeld) aan elkaar gekoppeld zijn, zodat hij eigenlijk altijd wel op een andere lijn kan overgaan.

Jullie mening?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Keringen

Bericht door Daniel »

Ligt aan de situatie ter plekke. Als 'n bus op vanalles wat kan overgaan is het niet zinvol, maar als ergens lijn X standaard als lijn Y verder gaat kan het op zich nut hebben. Dan heb je immers eenzelfde situatie als bij de treinseries waar we ze wel vermelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Keringen

Bericht door Geert »

Dat lijkt me net name relevant voor buslijnen die (bijna-) gegarandeerd overgaan op een andere lijn, dus waar dat in de dienstregeling vermeld is. Alle andere soorten keringen/overgangen kunnen immers spontaan wijzigen wanneer de vervoer het belieft.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Keringen

Bericht door Bart »

Geert schreef:Dat lijkt me net name relevant voor buslijnen die (bijna-) gegarandeerd overgaan op een andere lijn, dus waar dat in de dienstregeling vermeld is.
Maar soms wordt het juist niet in de dienstregeling vermeld en dan is het extra handig om zoiets in de wiki op te nemen. Voordat Qbuzz in Rotterdam kwam reed bus 204 Rotterdam - Zoetermeer in Zoetermeer altijd door als bus 206 Zoetermeer - Leiden. Dat werd niet vermeld in de dienstregelingen maar is een historisch gegroeide doorkoppeling, uit de tijd dat er nog een volledige bus 204 Rotterdam - Leiden reed.

Ik herinner me ook nog een stadsbus in Hoorn (lijn 41) die van het station naar 'Sporthal Risdam' reed, vanwaar bus 37 door zou gaan naar Abbekerk. Het bleek dat die lijnen gekoppeld waren en nadat ik uitgestapt was reed de bus gewoon door naar Abbekerk. Logisch, zou je zeggen, als een streeklijn ergens in een buitenwijk begint, maar in de dienstregeling van lijn 37 stond vermeld dat die rit zou worden gereden met een taxibus en de stadsbus was een 2000NL.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten