Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Suus »

Zeker, het afstoten van concessiegebieden is gelukkig niet mogelijk, maar als er echt marktaandeel afgestoten moet worden dan zullen het onzekere tijden worden voor dochterbedrijven en voor aanbestedende overheden :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Karl »

Kan de Rabobank alsnog CXX kopen. Of NS gaat er mee aan de haal, om een multimodale speler op de markt te worden. De NS weet ook niet wat er met hun melkkoe gaat gebeuren na 2015. Hoe is Transdev in het buitenland vertegenwoordigd eigenlijk? Levert dat nog problemen op in Frankrijk of Duitsland?
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door tsov »

Ik heb al gelezen dat een fusie Veolia-Transdev in Frankrijk problemen gaat opleveren. Transdev en Veolia zijn in Frankrijk volgens mij aardig aan elkaar gewaagd ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Geert »

Karl schreef:Kan de Rabobank alsnog CXX kopen. Of NS gaat er mee aan de haal, om een multimodale speler op de markt te worden. De NS weet ook niet wat er met hun melkkoe gaat gebeuren na 2015. Hoe is Transdev in het buitenland vertegenwoordigd eigenlijk? Levert dat nog problemen op in Frankrijk of Duitsland?
In een eerder bericht hierover las ik dat NS niet zo'n belangstelling had in Connexxion, ze hebben immers al aandelen in QBuzz. Maar wellicht wordt dat nog wel anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Suus »

Ook in Australië kan het het er der voor problemen zorgen, vooral in de grote steden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Zeker, het afstoten van concessiegebieden is gelukkig niet mogelijk
Direct afstoten niet nee, maar er is een simpele manier om van concessies af te komen: niet inschrijven als ze aanbesteed worden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Wubbo »

Vanwege de problemen met marktaandeel wordt de combinatie Arriva - Transdev ook wel genoemd... We zullen zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Suus »

Lijkt mij in Nederland hetzelfde probleem te geven, alhoewel Arriva natuurlijk Groningen kwijtraakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door Suus »

'Provincie moet weer eigen openbaar vervoerbedrijf starten'
EDE - De statenfractie Groep van Bergen/DPS vindt dat de provincie Gelderland zelf weer een openbaar vervoerbedrijf moet oprichten. Dat schrijft ze in schriftelijke vragen die zijn gesteld aan het provinciebestuur. Aanleiding is het bericht dat de vervoersbedrijven ConneXXion en Veolia gaan fuseren. Samen hebben deze twee firma's zeventig procent van de Nederlandse markt van het streekvervoer in handen. ,,Onze fractie is bezorgd over deze ontwikkelingen", zegt statenlid Toine van Bergen.
Bron: EdeStad.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door AppleMoose »

En mocht het plan van een eigen vervoersmaatschappij doorgaan, wat zijn we dan in al die jaren opgeschoten met al die aanbestedingen en overnames van bedrijven etc. ? juist, niks :roll:

Hoop geld uitgegeven en we zijn dan weer helemaal terug bij af! *fijn, zo'n land* :neg:

Maar Provincie Gelderland kennende zullen ze absoluut geen eigen vervoersbedrijf meer opstarten.
Alles wat ze hebben, verkopen ze liever...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mogelijke fusie Veolia en Transdev

Bericht door JWM »

Ach ik denk dat de keuze tussen een staatsvervoerder of het uitbesteden aan commerciele partij vooral een kwestie van politieke ideologie is. Aan beide opties zitten genoeg voor- en nadelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten