(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Is het overigens niet mogelijk dat die Citaro's tijdelijk in Uithoorn toeven? In de vakantie-drgl worden namelijk aanzienlijk minder Citaro's ingezet in Zaandam (eigenlijk zoveel mogelijk Amba's, en de Alliance op instructieritten). Vandaar dat de 9101 misschien op leenbasis naar Uithoorn is gegaan (immers in de vakantie zijn er erg veel toeristen in Amsterdam) en na de vakantieperiode weer terug gaat?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Nou, sowieso blijven er Citaro's in Uithoorn, want die hadden eigenlijk al afgelopen maart daar moeten binnenkomen en het was hard nodig (net zo hard als in Zaandam). Het kan natuurlijk best dat die specifieke 9101 weer terugkeert in Zaandam, maar Uithoorn zal zeker geledes houden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Als de Citaro geledes tijdelijk in Uithoorn zouden zijn, zouden er niet al meerdere Amstelland Lion's City-bussen naar Noord-Holland-Noord gestuurd zijn
In Amsterdam zijn de poortjes van de metro nu voorzien van stickers voor de chipkaart. De kastjes, vloeren en muren eromheen trouwens ook. Je moet welhaast blind zijn om ze niet te zien. In bussen hangen nu naast folders voor de tijdelijke metrowijzigingen ook folders van Vinkenoog achter gesloten poortjes.
Natuurlijk hadden we de reclamemetro, reclametram en reclamebus al (waarom de reclamebus vanuit Noord rijdt is mij overigens niet helemaal duidelijk ).
En diverse GVB-bussen zijn nu voorzien van biodiesel stickers.
In Amsterdam zijn de poortjes van de metro nu voorzien van stickers voor de chipkaart. De kastjes, vloeren en muren eromheen trouwens ook. Je moet welhaast blind zijn om ze niet te zien. In bussen hangen nu naast folders voor de tijdelijke metrowijzigingen ook folders van Vinkenoog achter gesloten poortjes.
Natuurlijk hadden we de reclamemetro, reclametram en reclamebus al (waarom de reclamebus vanuit Noord rijdt is mij overigens niet helemaal duidelijk ).
En diverse GVB-bussen zijn nu voorzien van biodiesel stickers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
En vanaf donderdag komen rond die poortjes ook nog een grote hoeveelheid uitzendkrachten te staan die reizigers de ov-chipkaart door de strot moeten gaan duwen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Dat weet ik, maar omdat ziggy zo'n heibel maakte over die 9101 probeerde ik 'm gerust te stellen dat die best nog naar Zaandam kan terugkeren ;)Bee schreef:Als de Citaro geledes tijdelijk in Uithoorn zouden zijn, zouden er niet al meerdere Amstelland Lion's City-bussen naar Noord-Holland-Noord gestuurd zijn
Mag Noord niet weten dat de poortjes dichtgaan?Bee schreef:(waarom de reclamebus vanuit Noord rijdt is mij overigens niet helemaal duidelijk ).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Filmbediening bij Arriva werkt niet via Albatros, maar nog gewoon door de codes in te toetsen. En volgens mij hebben gewoon alle Groningse bussen Albatros hoorMdJ schreef:Als er albatros in zat, herkende de 163 de bestemmingen wel. (toch? )
In Dordrecht was het vanmiddag nadat het lang goed ging weereens raak: de voorste abri bij de middelste halteplaats op perron C bij het centraal station is door een bus geramd en mist nu twee van de drie ruiten die het dak vormen. Die ruit vult nu in heel veel kleine stukjes de abri en wijde omgeving.
En dan reden er nog nieteens Citaro's op 3 en 4 die bovengemiddeld goed zijn in het rammen van die ruit door hun vierkantheid. Want tja, opvallend genoeg is het altijd een van de twee middelste abri's die bij krap uitdraaien geraakt wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Tuurlijk, maar ik denk dat ik geen rare uitspraak doe als mensen uit Noord over het algemeen minder met de metro gaan, ik had hem eerder in stalling Zuid verwachttsov schreef:Mag Noord niet weten dat de poortjes dichtgaan?Bee schreef:(waarom de reclamebus vanuit Noord rijdt is mij overigens niet helemaal duidelijk ).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Gisteren waren de trams in Rotterdam wat doorgeknipt. Moest van Centraal naar Schieweg en halsoverkop eruit, omdat mn zus vergat dat ze boodschappen moest doen op het Eudokiaplein. Dus ik met mn neefje vlug eruit.... staan we daar te babbelen en te lachen
*OH SHIT*. Moest nog uitchecken met mn ov-chipkaart. De deur stond nog open gelukkig en al springend/halfleunend uitgecheckt :').
*OH SHIT*. Moest nog uitchecken met mn ov-chipkaart. De deur stond nog open gelukkig en al springend/halfleunend uitgecheckt :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Dat had ik ook een keertje mee gemaakt, het levert je nog net geen hartverlamming op zo'n situatie. Bij mij ging het ook net goed .Justin schreef:*OH SHIT*. Moest nog uitchecken met mn ov-chipkaart. De deur stond nog open gelukkig en al springend/halfleunend uitgecheckt :').
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
In Dordrecht wordt momenteel het aantal haltes met dynamische reizigersinformatie fors uitgebreid: bij een aanzienlijk deel van de haltes waar een bus richting station stopt zijn inmiddels van deze borden geplaatst en op 'n paar belangrijker haltes staan ze ook voor de tegenrichting.
Wat men echter nog altijd niet opgelost heeft is het rare fenomeen dat optreedt bij lijnen met een bestemming die uit twee delen bestaat. Die komen niet achter elkaar te staan op de DRIP, nee, het eerste deel staat bij een bepaalde halte op het bord en het tweede deel staat dan bij de volgende halte en zo verder. En tja, dan krijg je bizarre vermeldingen als "16 via Ziekenhuis" i.p.v. "16 Dordrecht CS" bij ziekenhuis Dordwijk (bestemming is "Dordrecht CS via Ziekenhuis"). Of straatnamen in andere plaatsen zoals ik bij halte Leerpark kon vastleggen, waar het display overigens ook een uur voorloopt ...
Wat men echter nog altijd niet opgelost heeft is het rare fenomeen dat optreedt bij lijnen met een bestemming die uit twee delen bestaat. Die komen niet achter elkaar te staan op de DRIP, nee, het eerste deel staat bij een bepaalde halte op het bord en het tweede deel staat dan bij de volgende halte en zo verder. En tja, dan krijg je bizarre vermeldingen als "16 via Ziekenhuis" i.p.v. "16 Dordrecht CS" bij ziekenhuis Dordwijk (bestemming is "Dordrecht CS via Ziekenhuis"). Of straatnamen in andere plaatsen zoals ik bij halte Leerpark kon vastleggen, waar het display overigens ook een uur voorloopt ...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
En is dit systeem in beheer bij de Drechtsteden en de provincie Zuid-Holland? Of willen deze partijen zo graag dat de reizigers weten dat hun de euro's hiervoor beschikbaar hebben gesteld?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
'tis in beheer bij de Drechtsteden (als onderdeel van het HOV-D project), de provincie Zuid-Holland is verantwoordelijk voor de twee concessies die in de Drechtsteden rijden: grotendeels DAV, daarnaast een paar lijnen uit HWGO.
Hun logo's staan trouwens alleen op de recent opgehangen schermen. Op de grote knooppunten hingen ze er al eerder maar zonder die logo's.
Hun logo's staan trouwens alleen op de recent opgehangen schermen. Op de grote knooppunten hingen ze er al eerder maar zonder die logo's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Aanbestedende provincies willen meestal wel graag laten weten dat zij er geld aan besteden, kijk maar naar dingen als de bussen in Brabant (gestyled in provincie-huisstijl en prominent het provinciewapen er op) of in de provincie Utrecht ("Deze bus wordt u aangeboden door Provincie Utrecht").JWM schreef:En is dit systeem in beheer bij de Drechtsteden en de provincie Zuid-Holland? Of willen deze partijen zo graag dat de reizigers weten dat hun de euro's hiervoor beschikbaar hebben gesteld?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
I know.. Al vraag ik me af hoeveel reizigers in Brabant nu bijvoorbeeld weten door welke maatschappij hun bus gereden wordt. En dat is toch wel handig als je de klantenservice wil bellen of online de dienstregeling wil bekijken.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Tsja, dat vind ik ook het probleem met die regionale huisstijlen. Best als je wilt tonen wie het allemaal betaalt, maar dan moet je zorgen dat op die betreffende website ook info e.d. te vinden moet zijn.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Hoe anders is dat in Amstelland-Meerlanden of Duin- en Bollenstreek/Leiden en Rijnstreek/Hollands Midden, waar Connexxion verantwoordelijk is voor die borden, en er ook alleen Connexxion opstaat (gelukkig gaan beide concessies nog flink wat jaren mee, zodat er niet nodeloos met geld gesmeten wordt).
De bussen in Gooi- en Vechtstreek zijn onlangs zelfs herbestickerd aan de achterzijde voor promotiegedoe trouwens, het Connexxionlogo en wagennummer zijn lager geplakt zodat er een grote donkerblauwe Noord-Holland sticker op de achterkant geplakt kon worden.
De BRU gaat trouwens het verst erin, die heeft naast eisen aan de kleuren van de bussen ook eisen aan de informatievoorzieingen, en heeft een speciale website in het leven geroepen die door Connexxion en dochterbedrijf GVU onderhouden wordt. Het GVU heeft ook alle dienstregelingen van de BRU-bussen op hun site, wat wel een pluspunt is trouwens (Bij het GVB komen ze niet verder dan omleidingen van streekbussen binnen het stadsgebied, terwijl het GVB wel alle dienstregelingen binnen Amsterdam verzorgd (m.u.v. de tijdelijke lijn 202 dan). Wat ik overigens ook vrij opmerkelijk vind :?
De bussen in Gooi- en Vechtstreek zijn onlangs zelfs herbestickerd aan de achterzijde voor promotiegedoe trouwens, het Connexxionlogo en wagennummer zijn lager geplakt zodat er een grote donkerblauwe Noord-Holland sticker op de achterkant geplakt kon worden.
De BRU gaat trouwens het verst erin, die heeft naast eisen aan de kleuren van de bussen ook eisen aan de informatievoorzieingen, en heeft een speciale website in het leven geroepen die door Connexxion en dochterbedrijf GVU onderhouden wordt. Het GVU heeft ook alle dienstregelingen van de BRU-bussen op hun site, wat wel een pluspunt is trouwens (Bij het GVB komen ze niet verder dan omleidingen van streekbussen binnen het stadsgebied, terwijl het GVB wel alle dienstregelingen binnen Amsterdam verzorgd (m.u.v. de tijdelijke lijn 202 dan). Wat ik overigens ook vrij opmerkelijk vind :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
je vraagt je af wat het nut nog is van aanbesteden bij een partij als het BRU als ze voor de vervoerder nauwelijks meer vrijheden overlaten. Wat blijft dan over van de martkwerking met het hele idee dat de kennis en innovatie juist in de markt zit?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Volgens mij merk je dat verschil niet in wie de website onderhoudt maar in de lijnvoering en de frequenties. En die schrijven de meeste overheden voor. Van de kleur van de bussen kan ik het me voorstellen dat je dat als overheid vastlegt, zodat je niet om de zoveel jaar een verandering krijgt maar kan marketen op de kleur. Dan moet je, zoals BRU dat inderdaad wel doet, wel een vast punt voor klachten etc hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Waar zie jij die staan dan? Ik zie op de GVU-site op de pagina met dienstregelingen toch echt alleen links naar de dienstregeling van de streeklijnen die ze zelf rijden, niet naar alle BRU-lijnen.Bee schreef:Het GVU heeft ook alle dienstregelingen van de BRU-bussen op hun site, wat wel een pluspunt is trouwens
Wel staat er een link op naar de vertrektijden van connexxion maar die levert een melding "Pagina niet gevonden" op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
http://www.vooru.nl/Vertrektijden.html
Alle links op die pagina verwijzen naar de GVU site, waardoor ik er vanuit ging dat alle BRU-lijnen ook wel via de normale site te vinden zouden zijn.
Alle links op die pagina verwijzen naar de GVU site, waardoor ik er vanuit ging dat alle BRU-lijnen ook wel via de normale site te vinden zouden zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Nee dus, althans, hier staan ze niet: http://www.gvu.nl/pages/reisinformatie/ ... _juli.aspx
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Even de parameter 'systeemlijnnummer' veranderen en je kunt lijnen uit het hele land opvragen
Enfin, je kunt in ieder geval op de Voor U-site alle lijnen van BRU stad en BRU regio opvragen. Dat ze dan niet op de GVU-site staan is minder handig, maar overkomelijk (de streekbussen zijn nog wel duidelijk van Connexxion). Andersom kun je trouwens wel de GVU-lijnen opvragen bij Connexxion.
Enfin, je kunt in ieder geval op de Voor U-site alle lijnen van BRU stad en BRU regio opvragen. Dat ze dan niet op de GVU-site staan is minder handig, maar overkomelijk (de streekbussen zijn nog wel duidelijk van Connexxion). Andersom kun je trouwens wel de GVU-lijnen opvragen bij Connexxion.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Waarbij je dan de leuke combi krijgt van lijn 53 met bestemming Zeist en daaronder als halte "Leeuwarden station" Of elke willekeurige andere halte, maar ik probeerde toevallig N350 uit.Geert schreef:Even de parameter 'systeemlijnnummer' veranderen en je kunt lijnen uit het hele land opvragen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Vanmorgen viel me in een BRU-Ambassador op dat er voorin direct achter de chauffeurscabine frames voor posters waren opgehangen op 't schuine stuk tussen de ramen en het dak, die hingen daar volgens mij eerder nog niet.
Of het moet zijn dat ik ze vandaag aandachtig in de gaten hield omdat er eentje gevaarlijk los hing aan het deels losgelaten dubbelzijdig tape en die op m'n hoofd zou vallen als 'ie naar beneden was gekomen.
Of het moet zijn dat ik ze vandaag aandachtig in de gaten hield omdat er eentje gevaarlijk los hing aan het deels losgelaten dubbelzijdig tape en die op m'n hoofd zou vallen als 'ie naar beneden was gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009
Een tip voor een buschauffeur die ik verder niet zal noemen. Als je drie dakluiken in je bus volledig open zet omdat het zo warm is, vind ik dat geen probleem.
Weigeren het dakluik dicht te doen omdat je geen zin hebt om op een tijdhalte die vier minuten uit je stoel te komen terwijl het buiten stortregent is echter geen succes :neg:
Weigeren het dakluik dicht te doen omdat je geen zin hebt om op een tijdhalte die vier minuten uit je stoel te komen terwijl het buiten stortregent is echter geen succes :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten