Mag ik even kwijt #24

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

STF schreef: Heb je eigenlijk al een foto van stationsnaambord Belval Université? Het station is recentelijk van naam veranderd, vroeger was het Belval Usines.
Hee, dat wist ik niet :) Bedankt voor de tip! :pos:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Karl »

Ns Hispeed website:
Datum heenreis 1 January 1970
Datum terugreis 1 January 1970
Mja...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Probleempje met de code voor de datum zo te zien, Unix systemen tellen die vanaf 1 januari 1970 en als er geen datum beschikbaar is krijg je die datum te zien. Slordig :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Ik denk dat we na het weekend een nieuw record hebben op de camping qua aantal plaatsen wat bezet is, zoals het er nu naar uitziet hebben we maandag nog maximaal 10 plaatsen vrij. (Het oude record uit 2008 was 18 plaatsen vrij.)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Daniel »

Over die datums... daar kunnen ze bij Connexxion ook wat van. Als je een dienstregeling geopend hebt en je klikt de link aan om de datum te veranderen krijg je uiteindelijk de dienstregeling voor "1 Januari 0000" te zien. De datum veranderen voordat je een dienstregeling gaat bekijken werkt wel weer goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Die hele optie voor het kiezen van datum en tijd doet over het algemeen meer kwaad dan goed... Al regelmatig meegemaakt dat het leek alsof er geen bussen reden op een bepaalde dag, maar dan keek ik dus net nadat de laatste bus weg was (en de tijd staat uiteraard op het huidige moment). Stom usabilityfoutje :?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:@Caspar: Politie bellen over die Bulgaren, de politie Amsterdam-Amstelland is erg effectief in de aanpak van dat soort mensen, is mijn ervaring van een paar maanden geleden :pos:
Ik kwam donderdag nacht nog een Bulgaars meisje tegen, en vroeg of ze wilde rummikubben, ze wilde wel, maar moest een taxi halen :neg:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Geert schreef:Die hele optie voor het kiezen van datum en tijd doet over het algemeen meer kwaad dan goed... Al regelmatig meegemaakt dat het leek alsof er geen bussen reden op een bepaalde dag, maar dan keek ik dus net nadat de laatste bus weg was (en de tijd staat uiteraard op het huidige moment). Stom usabilityfoutje :?
Daarom gebruik ik tegenwoordig http://drempelvrij.connexxion.nl :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Wubbo »

Da's echt een verademing! Als ze de hele site nou eens zo maakten...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Nog ZES plaatsen op de camping vrij! 8-)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door htm_tram »

Roestrijden met de 113 is geslaagd, Er was een grote kans dat ivw kwam kijken, gelukkig niet... Hoewel we verder niks te verbergen hebben. Alles was goed geregeld :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Waarom dan "gelukkig niet" :?:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Karl »

Als er niets fout is, dan zouden ze juist wel moeten komen kijken, dan weten zij tenminste ook dat alles in orde is.

Iets anders, binnenkort van zuid naar noord Italië (Regio di Calabria - Bolzano), ik dacht aan een interrail ticket (3dgn/maand), maar mogelijke reserveringen schijnen nogal prijzig te zijn in Italië. :| De ene website spreekt van €20, de ander van €10 en de website van Trenitalia heeft er nog nooit van gehoord. Iemand hier ervaring mee? Tips zijn altijd welkom. Expresso treinen schijnen niet echt super te zijn...
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Chauf21 »

Bussen met airco zijn erg wenselijk bij temperaturen hoger dan 40°C :)
Afbeelding
(Estación Central de Autobuses de Valencia)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Mijn Italiaanse vriendin weet het ook niet, ze komt zelf ook niet helemaal uit de tariefsystemen daar (je hebt 12 verschillende treinsoorten in Italië die elk een eigen tariefsysteem hebben), maar ze weet wel dat de snelle treinen heel duur zijn, en langzame treinen heel erg goedkoop (maar het comfort van een rijdende vuilnisbelt hebben).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door htm_tram »

Geert schreef:Waarom dan "gelukkig niet" :?:
Omdat je dan waarschijnlijk 30 minuten stil staat zodat ze de trein kunnen keuren, brandblussers, brandwacht, overig personeel op de trein. Was nu pas om 06.00 thuis zodat ik kon gaan slapen, anders werdt het mischien 06.30 ofzo :wink:
Karl schreef:Als er niets fout is, dan zouden ze juist wel moeten komen kijken, dan weten zij tenminste ook dat alles in orde is.
Dat is ook een goede reden... Laat ze dan maar de volgende roestrijrit komen, Kunnen ze zien dat we ons nog steeds aan de regels houden. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door JeePee »

Karl schreef:Als er niets fout is, dan zouden ze juist wel moeten komen kijken, dan weten zij tenminste ook dat alles in orde is.

Iets anders, binnenkort van zuid naar noord Italië (Regio di Calabria - Bolzano), ik dacht aan een interrail ticket (3dgn/maand), maar mogelijke reserveringen schijnen nogal prijzig te zijn in Italië. :| De ene website spreekt van €20, de ander van €10 en de website van Trenitalia heeft er nog nooit van gehoord. Iemand hier ervaring mee? Tips zijn altijd welkom. Expresso treinen schijnen niet echt super te zijn...
Zit inderdaad nogal verschil in. Wat ik de afgelopen weken heb gehad met IR global:
- IC Bari - Rome: €3,- pp (standaard CIS reservering tarief)
- ES Italia Alta Velocitad (of iets dergelijks) Rome - Milaan: €10,- pp (al stond eerder ergens aangegeven dat het €15,- pp was voor interrailers :roll: )
- CISalpino Milaan - Brig: €5,- pp
- CISalpino Lugano - Milaan: CHF 9,- pp.

Erg onduidelijk in ieder geval. ES Italia ETR 500 treinen zijn echter wel comfortabel en snel :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Karl »

Dank. Zal er dan nog verschil zitten tussen global en country?

Ik dacht nu aan nachttrein Calabria - Rome, dag in Rome; nachttrein Rome - Rimini, dag in San Marino; overnachten in San Marino/ergens in de buurt, dagtrein Rimini - Venezia, paar uur Venezia, Venezia - Bolzano; overnachten in Bolzano. Bespaart twee overnachtingen en ICN is €5,- voor de reservering.
Overnachten in San Marino is alleen nogal lastig en Rimini lijkt me verschrikkelijk.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Dubbele P »

htm_tram schreef:werdt
Volgens mij had dat half uurtje korter slapen ook niets meer uitgemaakt... :shock: :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Ik kan bijna niet meer wakker blijven, na een paar vroege diensten (5u10 eruit) :cry: Beetje zonde van mijn vrije avond.
Verder weer lekker zitten ergeren afgelopen dagen aan het volk wat in het weekend de eerste treinen bevolkt. Hele tijd heen en weer rennende groepen jongens om de HC te ontlopen. Zonder kaartje, kaartje met korting zonder kortingskaart, zonder gestempeld kaartje etc etc etc. Ze kwamen er allemaal af met een waarschuwing van het legioen NS'ers aan boord. Waarvan de helft lekker bleef doorslapen in de eerste klas, letterlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Mja, ik zal ook wel moeten wennen, vanaf deze week 4x per week om 6:15 aan een dienst beginnen. Nu is het niet heel erg ver van huis (2 km), dus 5:30 eruit moet haalbaar zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door JWM »

Vergeet het roze petje niet :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Mark »

Ben vanmoregen om 6:00 begonnen. Gelukkig is dat de enige vroege shift die ik werk :) Morgen vrij, en dan alleen nog avondshifts. Die liggen me toch wat prettiger :)

Ochtendshift = ± 6:30 - ± 13:00 uur, avondshift = ± 13:00 - ± 21:00 uur
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Ben ik even blij dat ik alleen om 6.00 uur op hoef te staan elke dag :D
Karl schreef:Dank. Zal er dan nog verschil zitten tussen global en country?
Volgens mij is het enige verschil de landen waarin een Interrail geldig is, en maakt het verder niet uit voor (binnenlandse) reserveringen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Maik »

Mag ik even klagen dat ik vakantie heb? 8-)
Pommes.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten