Mooie toevoeging! :D Waar heb je dit nieuws vandaan eigenlijk?dnmw2705 schreef:Keolis Nederland gaat met ingang van de concessie een pilot starten met 'deze bus vertrekt over xx-minuten' op de bestemmingsfilm. Als dit bevalt, gaan ze het uitrollen over meerdere concessies.
Concessie Busvervoer Almere (2018-2027)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik verwacht weinig tot geen verschuivingen in de dienstregeling van lijn 160, dus ik verwacht Smit Reizen niet snel op deze lijn omdat de dienst momenteel in Almere start en eindigt. Een koppeling met lijn 159 zou op zich kunnen, alleen de dienst van lijn 160 eindigt om 23:52 bij Almere Centrum, dus dat betekent dan nog een lange MAT-rit naar Harderwijk en ik zie dat niet snel gebeuren. Dan is Connexxion Tours meer voor de hand liggend, dan hebben ze lijn 160 feitelijk in ruil voor de lijnen 216 en 622 (middag).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Het nadeel bij Arriva vind ik dat je op dat moment de bestemming van de bus niet meer kunt zien. Ik zou dan toch de bovenste regel gebruiken voor de bestemming en op de onderste 'over 8 min' of zo.dnmw2705 schreef:Keolis Nederland gaat met ingang van de concessie een pilot starten met 'deze bus vertrekt over xx-minuten' op de bestemmingsfilm. Als dit bevalt, gaan ze het uitrollen over meerdere concessies.
Ik reis weinig in Almere, dus ga het niet ervaren, maar denk dat het best een handig iets is. Arriva gebruikt het overigens al langer.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 23 jun 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gigantische screenshot in spoiler gezet.
Reden: Gigantische screenshot in spoiler gezet.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Gaat dat over "Deze bus vertrekt over X min" op de de bestemmingsfilm zoals Arriva tegenwoordig heeft?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Misschien wel grappig, vertrekmoment dat gefilmd wordt op het display van de bus, maar daar is toch de DRIS voor? Als je aan komt lopen, kun je op de DRIS zien, wanneer je bus vertrekt? Moet dat dan ook nog op de bus zelf? Denk dat dat alleen zinvol is op haltes waar geen DRIS is, maar dat zullen er niet zoveel zijn......
Re: Concessie Stad en Streek Almere
De RET heeft dit systeem ook en daar was het idee dat bij beginpunten vaak meerdere trams (of bussen) staan en dat reizigers aan de hand van de displays konden zien welk voertuig als eerste zou vertrekken. Hierdoor zouden reizigers niet per ongeluk in het verkeerde voertuig stappen en daardoor pas veel later vertrekken dan nodig was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Op veel busstations heb je toch één centrale dris. Daar ben je vaak aan voorbij als je naar de bussen loopt. Of, zoals in Wageningen, als je zicht hebt op de neuzen van de bussen.. moet je je eigen 180 graden omdraaien om op de dris te kijken over hoeveel minuten de bus vertrekt..
Re: Concessie Stad en Streek Almere
@Meltrain, @Durashift: In deze gevallen is het inderdaad wel zinvol. Ik zat te denken aan een DRIS op elk vertrekperron, misschien teveel verwend in Amsterdam, maar inderdaad, dat is niet overal zo.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Bij grotere busstations met een gescheiden bufferplaats heeft het geen zin omdat de passagiers daar toch niet kunnen komen,
Maar op kleinere busstations als busstation Wageningen, Keizerswaard of Driebergen komt dit wel van pas.Daar staan de bussen aan de haltes te bufferen.
Maar op kleinere busstations als busstation Wageningen, Keizerswaard of Driebergen komt dit wel van pas.Daar staan de bussen aan de haltes te bufferen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
En bijkomend voordeel is dat je ziet of de bus bi nen een paar miniren vertrekt. Zo kan je tijdig instappen waardoor de bus niet met vertaging vertrekt. En het voordeel voor de passagiers is dat je bij mooi weer nog even van de buitenlucht kan genieten.
Dit kan dus overal zn voordelen hebben.
Dit kan dus overal zn voordelen hebben.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Het scheelt je op jaarbasis toch wel een marathon aan sprintjes die je voor niets maakt. Zinloze meters zijn zonde van je energie, kan je beter gebruiken als je echt alles op alles moet geven als de bus zijn deur sluit
Ik zou het graag in Utrecht zien, dus maar afwachten of het een succes wordt!
Ik zou het graag in Utrecht zien, dus maar afwachten of het een succes wordt!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Volgens mij gebruikt Arriva het ook in ZHN. Zou raar zijn als ze het daar niet deden, het is immers makkelijker om zoiets overal te implementeren dan alleen in bepaalde gebieden. Zeker als het ene concessiegebied het wel doet en het andere niet terwijl ze wel een gezamelijk punt delen... Mocht ik binnenkort weer een keertje een bus van Arriva ZHN zien bufferen zal ik erop letten.Thom69 schreef:Behalve in ZHN. Opzich vind ik het een mooie toevoeging op een busstation als Almere, waarbij de bus vaak al voor vertrektijd op de halte staat. In bijvoorbeeld Leiden is de waarde beperkt aangezien de bussen tot vertrektijd wachten op de buffer, en de display dan niet goed leesbaar is..
Nu weer terug on-topic: ik vind het een mooie toevoeging. Ik hoop dat het ze lukt in Almere en dat ze het daarna uit kunnen en willen rollen naar de overige concessie-gebieden van Syntus/Keolis.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik heb dat systeem nooit in ZHN in gebruik gezien.
Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Volgens mij heeft bijna elke halte in Almere een DRIS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RE: Re: Concessie Stad en Streek Almere
Iets hiervoor postte ik dat ik al, Arriva heeft het een week of drie gedaan in ZHN maar nu niet meer. Waarom is mij onbekend.Lijn 45 schreef:Ik heb dat systeem nooit in ZHN in gebruik gezien.
Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Syntus/Keolis NL wil het publiek nu echt laten weten dat ze eraan komen. Dit hing al in een paar stadsbussen maar is inmiddels in bijna elke stads- en streekbus te vinden;
- Spoiler: show
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Netjes! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Het systeem is in ZHN wel degelijk in gebruik geweest.Lijn 45 schreef:Ik heb dat systeem nooit in ZHN in gebruik gezien.
Zijn er veel haltes in Almere waarbij dit ook duidelijk zichtbaar is voor de reiziger?
Echter zijn wij nu de enige concessie van Arriva waar het niet meer werkt.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik zie steeds overal AllGo staan zonder dat er iets als dat het door Keolis wordt uitgevoerd..
AllGo is zelfde concept idee als U-OV en R-NET?
AllGo powered by Keolis NL oid. Op de bussen gaat ook geen Keolis staan toch?
AllGo is zelfde concept idee als U-OV en R-NET?
AllGo powered by Keolis NL oid. Op de bussen gaat ook geen Keolis staan toch?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Het verschil is volgens mij dat het merk U-OV door de aanbestedende overheid is bedacht en daar ook eigendom van is, en dat allGo door Keolis zelf verzonnen is tijdens de aanbesteding.
Volgens dit artikel "staat Keolis als afzender op de voertuigen". Maar niet heel prominent dus.
Volgens dit artikel "staat Keolis als afzender op de voertuigen". Maar niet heel prominent dus.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Toevallig staat er ook net een bericht daarover op de website https://www.allgobus.nl/over-syntus/nie ... introducee
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Toch grappig dat ze op alle communicatie uitingen verwijzen naar de site voor de nieuwe lijnen kaart en meer info maar dat op de site zelf alle knoppen verwijzen naar de FAQ die al tijdje niet is bijgewerkt. Hoop dat ze dat snel veranderen.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ja... communicatie is iets waar Keolis onwijs veel moeite mee heeft. De pagina van Utrecht is ook nog steeds niet bijgewerkt. Als je naar die klantenservice mailt, dan passen ze het wel snel aan.
Alleen ze zijn gewoon niet 'open' over wat ze aan het doen zijn of wat er 'speelt'.
In Utrecht doet U-OV ook pas sinds vorig jaar juli aan melden van storingen via Twitter en Facebook.
Syntus doet dat totaal niet, ook is de webcare van Syntus Utrecht gekoppeld aan de landelijke webcare, dus krijg je het standaard antwoord: vul formulier in ^XX. Communiceren op DRIS doet Syntus in Utrecht ook amper.
Keolis/Syntus kan op gebied van communiceren nog heel veel winst boeken. Ze zeggen dat ze een 24/7 klantenservice hebben. Tussen 8 en 18 zit er iemand bij de telefoon, daarna kan je de voicemail in spreken.. 24/7 ja.
Ze hebben zat voorbereidingstijd voor Almere, dus ik verwacht weinig problemen!
Alleen ze zijn gewoon niet 'open' over wat ze aan het doen zijn of wat er 'speelt'.
In Utrecht doet U-OV ook pas sinds vorig jaar juli aan melden van storingen via Twitter en Facebook.
Syntus doet dat totaal niet, ook is de webcare van Syntus Utrecht gekoppeld aan de landelijke webcare, dus krijg je het standaard antwoord: vul formulier in ^XX. Communiceren op DRIS doet Syntus in Utrecht ook amper.
Keolis/Syntus kan op gebied van communiceren nog heel veel winst boeken. Ze zeggen dat ze een 24/7 klantenservice hebben. Tussen 8 en 18 zit er iemand bij de telefoon, daarna kan je de voicemail in spreken.. 24/7 ja.
Ze hebben zat voorbereidingstijd voor Almere, dus ik verwacht weinig problemen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Op https://www.allgobus.nl/over-syntus/nie ... ember-2017 zijn alle reisproducten van Syntus Almere per 10 december 2017 te vinden.
Re: Concessie Stad en Streek Almere
Ik mag toch hopen dat het Randstad Noord Zoneabonnement geldig blijft in Almere. Het zou wel echt een aderlating voor de reizigers zijn als dat niet meer het geval is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 112 gasten