Ombouw Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Gekko123 »

Dit is echt een flinke uitloop, gaan we de ellende van ombouw RandstadRail opnieuw meemaken?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door dylanwild94 »

Zonnig schreef:RET > Realistisch En Toekomstgericht
:') :') :') :lol: :lol: :lol: _O- _O- _O- _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Stadsbus »

Ook OvPro en OvMagazine hebben er wat over geschreven.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door JWM »

Tja, is dit echt onvoorzien of zijn er van te voren wat mogelijke risico's buiten beschouwing gelaten?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Het beveiligingssysteem is een redelijk essentieel onderdeel. Zonder werkende beveiliging kun je de benodigde testritten niet uitvoeren, en zonder die testritten krijg je het papierwerk niet om met het proefbedrijf te mogen beginnen en daardoor schuift ook de exploitatie op.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door arjano1978 »

En lijkt mij ook logisch dat het helaas uitloopt. De lijn is ook heel erg oud en erg vervuilt de grond en al jaren denk ik slecht onderhoud gehad aan de kabels. En hoe oud zijn de oude kabels? Misschien liggen die ook al ongeveer 50 jaar onder de grond. Veiligheid voor alles.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Het is nooit logisch dat iets uitloopt. Dat de Hoekse Lijn er al een flink aantal jaren ligt is volgens mij geen nieuws, dat had ik ze een jaar of 3 geleden ook wel kunnen vertellen. Op een ombouw van 5 maanden bouw je ook wat buffer in voor tegenslagen, want die krijg je altijd bij zo'n groot project. Een verdubbeling van de ombouwtijd is lijkt me eerder een forse onderschatting van het project.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

De kabels stonden blijkbaar niet in het leidingen- en kabelregister dat juist daarvoor in het leven was geroepen. Dat zelfs de stroomtoevoer voor de Maeslantkering daar niet in stond is wel echt een flinke faal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Of het project onderschat is durf ik niet zo te zeggen, grootste vertraging is zover ik begrijp dankzij een externe leverancier (Bombardier) die te laat is met werkende software voor de spoorbeveiliging. Precies dezelfde reden als waarom de Benelux nog via Dordrecht en Roosendaal rijdt dus. Of je dat nou echt kan incalculeren....
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door huibf »

Ja dan zorg maar dat je harder werkt, of meer capaciteit regelt.
Die bedrijven zouden eens 'volwassen' moeten worden. Maar sommige sectoren werken nog steeds alsof zijn van de overheid zijn. Complex, Traag en bovenal niet meewerkend. Totaal niet commercieel ingesteld. Als een overheidsorgaan vanaf morgen een echt bedrijf was, waren ze gisteren al falliet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 05 jul 2017, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Niet alles is op te vangen met meer of harder werken, sommige zaken kosten gewoon simpelweg tijd. De suggestie dat deze uitloop met harder werken te voorkomen was geweest zou ik dus niet willen doen. Toch blijft het beeld van onderschatting bij mij hangen, gezien de forse uitloop van het project.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Geert »

Ik vraag me wel af waarom die software zo vertraagd is, aangezien dat blijkbaar vooraf niet als risico ingecalculeerd is. Aan de software had men toch al ruim voor het project begon kunnen beginnen? Ik vind het vreemd dat pas 2 maanden voor oplevering van de gehele lijn deze vertraging naar buiten komt. Voor het proefrijden had de software nu al opgeleverd moeten zijn. Een uitloop van 5 maanden ontdek je volgens mij niet vlak voor de oplevering...
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Hendrik »

Ik ga bijna betwijfelen of Bombardier überhaupt nog wel goede software kan schrijven... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

Hun Software Engineers schrijven op internet alleen maar negatieve recensies over het bedrijf, heb het idee dat ze hun processen duidelijk niet onder controle hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door MarkNL »

Ik had al een foto elders gespamd, maar de eerste twee metro's zijn vandaag overgebracht naar Maassluis Steendijkpolder (gesleept door een RET dieseltje). Vanuit daar gaan op donderdag de eerste testritten beginnen op eigen kracht (richting Hoek van Holland hoorde ik maar of dat 100% klopt weet ik niet).
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Durashift »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

Een of andere malloot heeft recent de bovenleiding kapot geknipt bij Hoek van Holland: http://www.ad.nl/rotterdam/bovenleiding ... ~a4fe240f/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door trolly »

Suus schreef:Een of andere malloot heeft recent de bovenleiding kapot geknipt bij Hoek van Holland: http://www.ad.nl/rotterdam/bovenleiding ... ~a4fe240f/
Het AD in hetzelfde artikel schreef:,,De locomotief is eigenlijk iets te breed voor dit spoor, het ging maar net’’
Huh? Dat machien is toch gewoon van de RET? Hoezowaarom zou dat niet binnen metroprofiel willen passen? Of journalistenflauwekul?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Bemined »

Dat is inderdaad een eigen locomotief van de RET, welke al tientallen jaren ingezet wordt op het metronet. En ik begin ook een beetje te twijfelen over het bericht van de bovenleiding als ik die foto zie, dat ziet er namelijk eerder uit als het stuk tussen Hoek van Holland Haven en Strand, en laat dat nou precies het deel zijn wat niet omgebouwd wordt momenteel, de ombouw is slechts tot Haven, de rest volgt pas later.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door htm_tram »

Klopt. Tussen Hoek van Holland haven en strand is het geknipt.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Stadsbus »

Het is al een paar dagen geleden, maar er zijn al vandalen geweest... (op de geknipte bovenleiding na dan :))
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door huibf »

Tuig.

Oplossing: Vingers afknippen.
Maar ja het zal wel weer theedrinken en een aai overr de bol worden, als ze uberhaubt gevonden worden....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Alle 167 metro's wassen, lijkt me een iets humanere oplossing. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Tuig.

Oplossing: Vingers afknippen.
Maar ja het zal wel weer theedrinken en een aai overr de bol worden, als ze uberhaubt gevonden worden....
Jij bent voor Sharia-wetgeving ja? :shock:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten