Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja oké, maar hoe komt zo'n autootje zo snel bij de aangegeven instaphalte van de klant? Staan die auto's overal en nergens gestald, inclusief een chauffeur die op z'n ritten wacht?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Korte vragen
Er staan op strategische punten vaak een voertuig. Zie regelmatig een flex busje staan op Nijmegen Dukenburg en op Nijmegen CS.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ze staan ook soms bij Arnhem CS sonsbeekzijde en bij Zkh. Rijnstate heb ik er eentje gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Op die manier! En dan wacht een chauffeur daar op een volgende Flex-rit als ik het goed begrijp?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dat lijkt mij wel ja.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Er lopen twee bogen vanaf bijlmer arena door duivendrecht naar diemen zuid, waarvoor worden deze gebruikt? Ze lijken niet in de dienstregeling te zitten!
Re: Korte vragen
In de normale dienstregeling worden deze inderdaad niet gebruikt, wel voor goederentreinen volgens mij. Tijdens werkzaamheden op de Zuidtak willen ze ze nog wel eens gebruiken om de IC's vanuit de Hanzelijn naar Bijlmer te sturen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Deze bogen dienen voornamelijk voor goederenvervoer, om precies te zijn treinen die bij Bad Bentheim de grens over komen en richting rangeerterrein Kijfhoek (bij Zwijndrecht) en vervolgens de Rotterdamse haven onderweg zijn. Door gebruik te maken van deze bogen kan er in één keer doorgereden worden vanaf de grens via Bijlmer en vervolgens over Breukelen - Woerden richting Rotterdam zonder van rijrichting te hoeven veranderen, wat met een goederentrein uiteraard wat minder makkelijk gaat.
Daarnaast worden ze ook wel gebruikt voor omgeleide reizigerstreinen bij werkzaamheden op de zuidtak (dan kan je de IC uit Almere / Amersfoort afbuigen naar Bijlmer en daar door laten rijden als IC naar Eindhoven / Nijmegen).
Aan één van de bogen ligt tot slot station Amsterdam ArenA wat zeer incidenteel gebruikt wordt om supporterstreinen vandaan te laten vertrekken.
Daarnaast worden ze ook wel gebruikt voor omgeleide reizigerstreinen bij werkzaamheden op de zuidtak (dan kan je de IC uit Almere / Amersfoort afbuigen naar Bijlmer en daar door laten rijden als IC naar Eindhoven / Nijmegen).
Aan één van de bogen ligt tot slot station Amsterdam ArenA wat zeer incidenteel gebruikt wordt om supporterstreinen vandaan te laten vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Die laatste bestaan toch niet meer?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Geen idee, maar erg talrijk waren ze toch al niet. De meest frequent voorkomende supporterstrein is nog wel de pendel Rotterdam Centraal - Rotterdam Stadion bij thuiswedstrijden van Feyenoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen
Ik geloof dat er met de wedstrijd PSV-Ajax nog wel eens supporterstreinen vanaf Amsterdam ArenA naar Eindhoven Stadion willen rijden, om zo de supportersgroepen gescheiden te houden.
Re: Korte vragen
Het combivervoer (bezoeken van een uitwedstrijd) voor PSV - Ajax gaat per trein. Dat zijn dus twee dagen op het jaar, mits er geen weekendwerkzaamheden zijn. Het vervoer tussen de stadia van Ajax en Feyenoord ging ook per spoor, maar de beide clubs mogen geen uitfans meer naar elkaar sturen.
Re: Korte vragen
Ik was paar maanden terug in Maastricht, en vroeg me af. Gaan ze de GTW's nog in de nieuwe limburg kleuren spuiten, of blijven ze in Velios/Veolia kleuren?
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen
Volgens mij zijn er al een paar gedaan, maar echt snel lijkt het niet te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Gaan de E-GTW's ook nog veranderen of blijft het bij de diesseltjes?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De E-GTWs moeten langer mee dan de dieseltjes (die zijn maar tijdelijk) dus die zullen ongetwijfeld nog van kleur gaan verschieten. Bij die stellen zal het echter wel samen met de verbouwing van het interieur gebeuren, geloof dat dat met de dieseltjes door hun tijdelijke inzet niet zou gebeuren.
Met het omspuiten van de dieselstellen is men al best een eind als ik zo het topic over die stellen op Somda lees.
Met het omspuiten van de dieselstellen is men al best een eind als ik zo het topic over die stellen op Somda lees.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Volgens mij zijn de diesel-GTW's juist voorzien van stickers ipv een compleet nieuwe verflaag. En sneller en goedkoper!
Re: Korte vragen
Ze zijn sterker nog al bijna klaar met alle dieseltjes wrappen/verven, de 2tjes zijn al allemaal gedaan.
*foto*
*foto*
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen
Vandaag problemen op Utrecht-Ede, waardoor er een tijd geen treinen daar reden. Dit leidde tot grote problemen op de Valleilijn waar de treinen uitpuilden en in Amersfoort de helft van de reizigers achter moest blijven.
De machinist van de trein (ik noem bewust maar even geen vertrektijd) deed 2 minuten voor vertrektijd de deuren al dicht, omdat de trein al compleet vol was en anders de deuren wellicht niet op tijd dicht waren voor vertrek (i.v.m. de sensoren in die deuren).
In tussentijd klaagde de machinist tegen een collega van hem die op het perron stond (en daarvoor had geholpen om de deuren dicht te krijgen) dat dit de schuld van NS was en dat NS afgesproken had om op dit soort momenten de treindienst over te nemen met omgeleide treinen (Arnhem-)Ede-Amersfoort, aangezien die veel meer capaciteit hadden (een VIRM-IV kan immers iets meer meenemen dan een Protosje).
Weet iemand hoe dat zit, heeft NS inderdaad (nog) die afspraak met Connexxion?
Overigens liep de dienstregeling op de Valleilijn ook binnen de kortste keren uit de hand, waarbij alles +8 tot +14 had (waarschijnlijk vanwege die deuren)
De machinist van de trein (ik noem bewust maar even geen vertrektijd) deed 2 minuten voor vertrektijd de deuren al dicht, omdat de trein al compleet vol was en anders de deuren wellicht niet op tijd dicht waren voor vertrek (i.v.m. de sensoren in die deuren).
In tussentijd klaagde de machinist tegen een collega van hem die op het perron stond (en daarvoor had geholpen om de deuren dicht te krijgen) dat dit de schuld van NS was en dat NS afgesproken had om op dit soort momenten de treindienst over te nemen met omgeleide treinen (Arnhem-)Ede-Amersfoort, aangezien die veel meer capaciteit hadden (een VIRM-IV kan immers iets meer meenemen dan een Protosje).
Weet iemand hoe dat zit, heeft NS inderdaad (nog) die afspraak met Connexxion?
Overigens liep de dienstregeling op de Valleilijn ook binnen de kortste keren uit de hand, waarbij alles +8 tot +14 had (waarschijnlijk vanwege die deuren)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als er zo'n afspraak zou zijn, dan was regelmatig VIRM te zien op de Valleilijn.
Het is weleens voorgekomen bij geplande werkzaamheden, maar verder gebeurt het toch nooit\?
Reizigers tussen Utrecht en Ede worden bij dit soort verstoringen geacht van de NS-bussen gebruik te maken. Dat is altijd het officiële advies.
Het is weleens voorgekomen bij geplande werkzaamheden, maar verder gebeurt het toch nooit\?
Reizigers tussen Utrecht en Ede worden bij dit soort verstoringen geacht van de NS-bussen gebruik te maken. Dat is altijd het officiële advies.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Korte vragen
Ware het niet dat die bussen pas een uur of 2~3 na begin van de storing op gang komen. Toen ik nog Utrect-Ede pendelde gebeurde het vaak zat, dat ik maar ben omgereisd via Amersfoort omdat dat sneller was dan op bussen wachten. "Gelukkig" meestal aan 't begin van de storing waardoor die lijn dan nog redelijk rustig is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Je ziet inderdaad acuut de treinen tussen Utrecht en Amersfoort en vervolgens naar Ede-Wageningen volstromen bij dergelijke storingen, de meeste reizigers zie je het omreisadvies niet opvolgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Het is eenmaal voorgekomen bij werkzaamheden.reisthijs schreef:Als er zo'n afspraak zou zijn, dan was regelmatig VIRM te zien op de Valleilijn.
Het is weleens voorgekomen bij geplande werkzaamheden, maar verder gebeurt het toch nooit\?
Reizigers tussen Utrecht en Ede worden bij dit soort verstoringen geacht van de NS-bussen gebruik te maken. Dat is altijd het officiële advies.
Probleem is dat NSR geen wegbekendheid heeft op Bnva-Ed. CXX heeft geen materieelbekendheid op VIRM, dus dubbele personeelsbezetting.
Even snel Protossen door VIRM inwisselen is qua diensten zeer complex. Zowel tussen vervoerders als materieel als machinisten. Daarnaast vraag ik me af of VIRM de rijtijden wel haalt daar.
Wat je vroeger wel snel zag bij CXX, was dat de Bnz-pendel werd opgeheven om vervolgens de Ed-pendel te verlengen. Met het inzetverbod(of niet-inzetwens) van de GTW's tussen Bnz-Ed zorgt dat wel voor beperkte bijsturing. Dan is het wachten op de FLIRT's die dat makkelijker maken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen
Waarom worden de GTW's eigenlijk niet in de [serie=Stoptrein|2017|Ede-Wageningen - Amersfoort31300[/serie] ingezet?
Omdat die stellen altijd gekoppeld moeten zijn, is die trein maar liefst 6 bakken lang. Die capaciteit kan dan toch het beste worden ingezet op het zuidelijk deel van de Valleilijn? :?
Omdat die stellen altijd gekoppeld moeten zijn, is die trein maar liefst 6 bakken lang. Die capaciteit kan dan toch het beste worden ingezet op het zuidelijk deel van de Valleilijn? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Iets met detectie. Het fijne weet ik er niet van, maar nadat ze er gereden hadden, kwamen er storingen in de infra.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten