De eredivisie

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

De eredivisie

Bericht door JWM »

Gisteren won AZ de JC-schaal van Heerenveen en vanaf volgende week barst de eredivisie weer in alle hevigheid los. Speciaal voor de voetbalvolgers hier het eredivisie topic.

Al is de transfermarkt nog een aantal weken open, tijd voor de lijstjes met voorspellingen voor het nieuwe seizoen:

Mijn prognose:
1. Ajax: Met de nieuwe geslepen coach en een ervaren middenvelder erbij gaat in het voorjaar ergens in Amsterdam de kampioensschaal omhoog.
2. AZ: Mede door de drukte in Europa komt AZ dit jaar net tekort om de titel te prolongeren.
3. Feyenoord: Mits het fysiek en mentaal op de been blijft heeft Feyenoord nog altijd een sterke selectie.
4. Twente: Wat kwaliteit verloren op de transfermarkt maar ook het een en ander teruggekocht. Afwachten hoe het uitpakt.
5. PSV: Weinig spectaculair seizoen. Een echte afmaker in de spits breekt PSV ook dit jaar op.
6. Heerenveen: Pranjic kwijt, maar zoals altijd weet Heerenveen zich netjes in de subtop te spelen.
7. Utrecht: Voorzitter van Seumeren pompt er aardig wat geld in en dat betaalt zicht terug in een verdienstelijke 7e plaats.
8. FC Groningen: Net als Heerenveen > Berg kwijt, maar speelt zich de laatste jaren in het linker rijtje en dat zal dit jaar niet anders zijn.
9. NAC Breda: Grote prestaties tegen de big boys en dan de week erna onderuit tegen een club als VVV.
10. NEC: Echte middenmotor, leuk spitsje cadeau gehad van een sponsor.
11. Vitesse: De geknapte luchtbel van weleer blijft ook dit jaar kleurloos in het rechterrijtje hangen.
12. Willem II: Speelt zich rustig veilig, verder niks aan de hand in Tilburg.
13. Roda JC: Indien van Velthoven vroeg in het seizoen z'n ontslag krijgt. Anders zie ik het wat somberder in voor Roda.
14. Heracles: Verbeek zet de club in de stijgers met het oog op de toekomst. Dit jaar weinig degradatiezorgen in Almelo.
15. ADO: Kan de stap omhoog nog niet maken, al zet ADO zichzelf in Den Haag op een positieve manier op de kaart door spectaculaire thuiswedstrijden.
16. Sparta: Al een aantal jaar een vaste deelnemer aan deze strijd, dit jaar zijn Heracles en ADO net iets sterker.
17. VVV: De stap van eerste divisie naar eredivisie blijkt ook dit jaar weer erg groot.
18. RKC: weinig perspectief in de eredivisie, klein stadion, klein achterland.

edit: Prognose compleet gemaakt
Laatst gewijzigd door JWM op ma 27 jul 2009, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door JeePee »

*zingt* Eenmaal zullen we kampioen zijn...

Laat dat dit jaar maar eens zijn dan :) Twente op 1 :P
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Mijn voorspelling:

1. FC Twente - Durf te dromen 8-)
2. AZ - Weinig kwaliteit ingeleverd
3. Ajax - Draait weer een redelijk seizoen onder Jol
4. PSV - Beniwued wat Fredje Rutten er van bakt in Eindhoven. Denk dat het net als dit jaar wat tegenvalt
5. sc Heerenveen - Draait weer gewoon een stabiel seizoen.
6. Feyenoord - Selectie versterkt, goede oefenperiode. Komt er wel weer.
7. FC Groningen - Altijd leuk voetbal, maar moet het in de strijd om Europees voetbal uiteindelijk toch afleggen vrees ik.
8. NAC Breda - Weinig veranderd t.o.v. vorig seizoen, zal denk ik ook lange tijd meespelen om plaats 5-8.
9. FC Utrecht - Leuke versterkingen, maar een gigantische sprong zullen ze nog niet maken.
10. NEC - Weet altijd wel aardig te voetballen, maar niet bijster goed
11. Vitesse - Van Wolfswinkel kwijt, denk dat het weer een vrij kleurloos seizoen wordt in Arnhem...
12. Willem II - Saaiste club van de Eredivisie en dus ook op één van de saaiste plaatsen.
13. Sparta Rotterdam - Weet zich tegen het einde toch altijd weer veilig te spelen
14. VVV-Venlo - Denk dat VVV verrassend goed gaat presteren en zich dit jaar wel handhaaft.
15. ADO Den Haag - Gaat het op het eind wel redden, ook al zal het niet makkelijk worden.
16. Roda JC - Zal het iets beter doen dan vorig seizoen, maar uiteindelijk toch weer in de PO's belanden.
17. Heracles Almelo - Vrees dat Verbeek ondanks alles niet de man is die Heracles echt aan het voetballen gaat krijgen.
18. RKC Waalwijk - Toch te klein voor de Eredivisie
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: De Eredivisie

Bericht door Stephan »

Altijd leuk dit soort voorspellingen :P Het verwachte lijstje:

1. PSV: Heeft vorig jaar bagger gespeeld. Maar Hiddink heeft Rutten ooit al als goede trainer geprezen en dat zal dit seizoen ook blijken.
2. Ajax: Sinds jaren verwacht ik weer wat van Ajax. Een ervaren trainer en, zoals al eerder gezegd, een sterk middenveld. Met onder andere Vurnon Anita. Niet dat die nou geweldig speelt, maar voor een oud klasgenoot moet je altijd zijn.
3. AZ: Een zwaar programma voor de regerend landskampioen kost ze de kop. Vele wedstrijden worden wel gewonnen, maar in de echte toppers laat AZ wat steken vallen.
4. SC Heerenveen: Misschien wel de absolute verassing dit seizoen. Menig club wordt verslagen door de Friese ploeg. Maar, aan het eind van de rit vallen er blessures en daardoor vergooit Heerenveen de kansen op het landskampioenschap.
5. Feyenoord: Onder Been gaat het weer wat beter. Absoluut top speelt Feyenoord niet, maar volgend jaar speelt de ploeg uit Rotterdam-zuid weer om een ticket voor Europees voetbal.
6. FC Utrecht: geen idee of ze het ook daadwerkelijk halen, maar zou gewoon geweldig zijn als Utreg zo hoog komt te staan.
7. FC Twente: Sorry, Mark. De Tukkers liggen volgend jaar volledig op hun gat. Het gaat een halfjaar niet goed. In de winterstop vertrekt McClaren als een dief in de nacht en komt er een nieuwe coach. Deze 'redt' FC Twente en zorgt ervoor dat de ploeg nog in het linker rijtje terechtkomt.
8. FC Groningen: Er gaat niets boven Groningen? Wel degelijk! Zeven ploegen komen boven de Groningers, alleen de kleinere ploegen worden van het veld geveegd.
9. NAC: Deze ploeg speelt altijd wel goed. Zeker in de thuiswedstrijden is NAC heer en meester. Uit gaat het slecht. Met soms grote cijfers verlaten de speler van NAC met gebogen hoofd de verre velden in Nederland.

10. NEC: Nekt Nec Nac of nekt Nac Nec. Het wordt het laatste. In de twee reguliere competitiewedstrijden verslaat de ploeg uit Breda , Nec. Uiteindelijk vormt dat aantal punten ook de doorslag voor de eindstand.
11. Heracles Almelo: Van alle degredatiekanidaten is deze de meest verassende. Nog geen Europees voetbal, maar onder Verbeek speelt Heracles zeer goede wedstrijden houdt eenvoudig de kop boven water.
12. Vitesse: Met de ploeg uit Arnhem gaat het altijd redelijk. Geen linker rijtje, geen degradatie, maar gewoon achttien wedstrijden en weer op vakantie.
13. ADO Den Haag: Met de steun van het geweldige eigen publiek redt ADO ook dit seizoen het om in de eredivisie te blijven. Net als NAC gaan er vele thuiswedstrijden gewonnen. Ajax, PSV en AZ. Ploeg voor ploeg gaan ze op pijnbank. Maar in de uitwedstrijden mist de Haagse ploeg het frisse zeewindje in de rug en bakken ze er maar weinig van.
14. Sparta: Iedere wedstrijd wordt gespeeld als een finale en daardoor weet de ploeg van het kasteel zich twee wedstrijden voor het einde te behouden in de eredivisie.
15. Willem II: Totaal geen lijn in deze ploeg. Iedere wedstrijd is een regelrechte chaos. Rode kaarten, eigen doelpunten en gemiste penalty's zorgen voor een mislukt seizoen. Dankzij de media wint Willem II nog wel eens een wedstrijd: de ploeg wordt zo slecht afgeschreven, dat er ploegen met iets te veel gemakzucht naar Tilburg komen.
16. RKC: Een jaartje eredivisie is zwaar, te zwaar. Aan het eind van de rit speelt RKC dan ook nacompetitie. De ploeg is simpelweg te zwak om echt resultaat neer te zetten.
17. VVV: De ploeg uit Venlo kent het zelfde probleem als RKC. Geen trefzekere spitsen en uiteindelijk belandt ook VVV ver onderaan en speelt ook deze ploeg nacompetitie.
18. Roda JC: Misschien dat ze wel ongelooflijk goed spelen. Maar daar ze enkele maanden geleden Cambuur Leeuwarden hebben uitgeschakeld, gun ik ze gewoon degradatie.

Ik wens u een spannend seizoen.
Stephan
Laatst gewijzigd door Stephan op di 28 jul 2009, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Stephan schreef:7. FC Twente: Sorry, Mark. De Tukkers liggen volgend jaar volledig op hun gat. Het gaat een halfjaar niet goed. In de winterstop vertrekt MClaren als een dief in de nacht en komt er een nieuwe coach.
Ten eerste, het is McClaren.
Ten tweede, hij zal nooit zomaar opstappen bij Twente. Daar is hij de man niet maar.

:wink:

Afbeelding
In Steve we trust 8-)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: De Eredivisie

Bericht door Dubbele P »

Het wordt inderdaad hoog tijd dat de Eredivisie weer begint! Ik kijk er alweer enige tijd naar uit. :)
Ik heb even geen zin om per club te gaan reageren, maar ik geef FC Twente een goede kans om komend seizoen kampioen te worden. Ze hebben afgelopen jaar geweldig gepresteerd en nu coach McClaren aan zijn tweede jaar begint en helemaal thuis is in Twente, zou het zomaar kunnen dat ze nu daadwerkelijk kampioen worden. Alle andere voormalige kampioenen hebben namelijk een nieuwe trainer. Het is altijd maar weer afwachten wat dat wordt.
Voor Roda JC zie ik het donker in. Ik heb meteen gezegd dat die club beter af was met een jaartje Eerste Divisie. Ze hebben één goede speler verkocht en nog geen behoorlijke plaatsvervanger. Daarnaast betwijfel ik of Harm van Veldhoven wel de juiste man is. Van VVV verwacht ik juist wel verrassend voetbal, net zoals dat twee jaar geleden het geval was. Ik hoop dat ze zich daarmee snel veilig kunnen stellen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De Eredivisie

Bericht door mb90 »

Mijn voorspelling voor komend jaar. Meestal klopt er achteraf weinig van, maargoed. :wink:

1 = Feyenoord; verwacht er nu met Mario Been meer van dan het slechte vorige jaar. Slechter kan niet meer. Ook is de al niet slechte selectie er wat sterker op geworden en uiteraard is het na 10 jaar weer eens tijd. :)
2 = AZ; verwacht dat ze het kunstje van vorig jaar niet weer kunnen evenaren, maar dat ze wel weer ver zullen komen.
3 = Ajax; hebben nog bar weinig kunnen kopen en zowiezo hoop ik dat het tegenvalt. :P
4 = PSV; hebben wel aardig ingekocht, maar verwacht er nog steeds niet veel van.
5 = FC Twente; verwacht dat ze het verlies van Elia en Arnoutovic ondanks de nieuwe aankopen toch wel gaan merken.
6 = Heerenveen; hebben nu weer Pranjic verloren, maar zoals elk jaar verwacht ik dat ze toch weer dat ze goed meedraaien.
7 = FC Utrecht; hebben aardig ingekocht en ik verwacht dat ze het met een rustig seizoen beter zullen doen dan vorig jaar.
8 = FC Groningen; ik denk dat ze het verlies van Berg toch wel zullen gaan merken en dat de nieuwe spits Koc hem nog niet kan doen vergeten, zolang er nog geen nieuwe spits is.
9 = NAC Breda; zijn ten opzichte van vorig jaar niet veel gewijzigd en verwacht ze daarom wel weer rond deze positie.
10 = NEC; ik weet niet wat ik er nu met een nieuwe trainer van moet verwachten. Zet ze daarom maar in de middenmoot.
11 = Vitesse; nu Van Wolfswinkel naar Utrecht is hebbben verwacht ik er niet al te veel van.
12 = ADO Den Haag; verwacht dat ze zich nu langzaam richting de middenmoot kunnen gaan nestelen.
13 = Sparta; verwacht er een beetje hetzelfde als vorig jaar van.
14 = Heracles Almelo; verwacht ook hier een beetje hetzelfde als vorig jaar van.
15 = Willem II; verwacht erg weinig van deze ploeg. Ze kunnen niet weer net als vorig jaar alleen op Demouge leunen.
16 = Roda JC; verwacht er ondanks het verlies van Cisse toch nog net wat meer van dan vorig jaar, maar niet genoeg om zich te handhaven.
17 = VVV-Venlo; verwacht dat ze het thuis veel ploegen lastig gaan maken, maar dat ze bij de uitwedstrijden weinig te zoeken hebben.
18 = RKC Waalwijk; zijn al met de nodige moeite in de Eredivisie gekomen en hebben weinig Eredivisie-waardige spelers nu en ook nog niet gehaald.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De Eredivisie

Bericht door htm_tram »

Zolang fc twente en ado den haag gaan degraderen is het goed :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Ik mag toch hopen dat we deze topic enigszins op niveau kunnen houden en dat dit soort kinderachtige posts voortaan achterwege blijven. :roll: Vind het namelijk wel tof dat we hier nu ook over voetbal kunnen kleppen... ben benieuwd hoeveel supporters er eigenlijk zitten hier :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door Geert »

Niets voor mij :mrgreen:
*Topic vanaf nu negeert ;)
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: De Eredivisie

Bericht door Maik »

Twente zal gaan strijden voor de 1e plaats, AZ en PSV gaan vechten om de 2e plaats. Onderin zal RKC er direct uitvliegen, VVV en ADO mogen zich in de play-offs proberen veilig te spelen.

tot zover mijn uitgebreide voorspelling :wink: Volgend jaar word dit topic weer wat interessanter :lol:
Pommes.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De Eredivisie

Bericht door htm_tram »

Mark schreef:Vind het namelijk wel tof dat we hier nu ook over voetbal kunnen kleppen...
Volgens mij gaat het toch echt over OV ;) OV Staat voor Openbaar Vervoer...

Trein, tram, bus, metro en hooguit supporterstreinen :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door Geert »

In dit deel van het forum mag ook over andere dingen gepraat worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De Eredivisie

Bericht door Vinny »

Goed ik doe mijn voorspelling:
1. Ajax. Ze hebben een aantal mindere jaren gehad, maar dit jaar verwacht ik toch dat ze dit jaar relatief makkelijk overeind blijven. De grootste concurrentie is:
2. PSV. Met de nodige verversingen wordt het een geduchte speler dit jaar, die vecht voor het kampioenschap. Maar ik verwacht/hoop dat het zover niet komt.
3. Feyenoord. Na een aantal magere jaren, waarbij vorig jaar een dieptepunt werd bereikt, waarbij de club per geinvesteerde euro het zwakst presteerde van de hele eredivisie zullen ze de weg naar boven weten te vinden.
4. AZ. De strijd om de derde/vierde plaats wordt spannend. AZ kan als kampioen de verwachtingen mede door een zwaar Europees programma niet waarmaken.
5. FC Twente. Is nog steeds een niet te onderschatten subtopper, maar ze kunnen hun magistrale prestatie van vorig jaar geen gevolg geven.
6. Heerenveen. Is een traditionele sterke subtopper, en ik verwacht ook dit jaar dat ze verrassend uit de hoek komen, maar niet dat ze potten zullen breken
7. NAC. Een avondje NAC blijft altijd garant staan voor het nodige spectakel, maar kwalitatief komen ze tekort om een rol van betekenis te spelen.
8. FC Utrecht. Ook deze club weet altijd sfeer te creëren in haar thuiswedstrijden, maar het is onvoldoende om door te stomen naar de subtop.
9. NEC. Een ploeg waar ik weinig nieuws van verwacht. De hoogtijdagen van Johan Neeskens als trainer, toen de club 5e werd, zijn al een tijdje voorbij...

10. FC Groningen. Groningen speelt altijd veelbelovend voetbal, maar het blijft altijd hangen op een bepaald niveau. Ook dit jaar verwacht ik dat ze geen potten kunnen breken.
11. Vitesse. De club ligt aan een eeuwigdurend infuus. Ook dit jaar treedt geen verbetering op.
12. Sparta. Van alle degradatiekandidaten verwacht ik dat zij het minst moeilijk zullen gaan krijgen.
13. Heracles Almelo. Ze gaan een moeilijk seizoen tegemoet, maar ik denk dat ze het wel gaan redden.
14. Willem II. De club draait al een aantal jaar slecht, en daar zal dit seizoen geen verandering in komen.
15. ADO-Den Haag. Klassieke degradatiekandidaat. De supporters zullen zich wel weer gaan roeren. En net als de laatste jaren: aan het einde springen ze net over de sloot
16. RKC Waalwijk: Toegevoegde waarde voor de eredivisie gering.
17. Roda JC: Roda is een aflopende zaak. Nu er geen FC Limburg komt is het voetbal in Limburg min of meer ten dode opgeschreven.
18. VVV-Venlo: Ook VVV zal niet het gezicht van Limburg kunnen redden. Ik denk dat ze het zwakste team van de eredivisie zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De Eredivisie

Bericht door htm_tram »

Geert schreef:In dit deel van het forum mag ook over andere dingen gepraat worden.
Dus warom zeikt mark dan? als dit de iets mindere serieuse kant van het forum is. We mogen hier over voetbal praten dus zeg ik dat ado en fc twente mogen degraderen? Wat is zijn probleem dan... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door Suus »

Voetbalclubs liggen bij sommige mensen erg gevoelig, dus je zou kunnen onderbouwen waarom ze volgens jou mogen degraderen.

Verder bemoei ik mij er niet mee, want ik vind er weinig aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: De Eredivisie

Bericht door Daan »

htm_tram schreef:Wat is zijn probleem dan... :roll:
Dat het een totaal niet onderbouwde mening is. En daar houden sommige mensen niet van (en terecht).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door Geert »

Goed, back on topic graag.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: De Eredivisie

Bericht door Stephan »

Mark schreef:
Stephan schreef:7. FC Twente: Sorry, Mark. De Tukkers liggen volgend jaar volledig op hun gat. Het gaat een halfjaar niet goed. In de winterstop vertrekt MClaren als een dief in de nacht en komt er een nieuwe coach.
Ten eerste, het is McClaren.
Ten tweede, hij zal nooit zomaar opstappen bij Twente. Daar is hij de man niet maar.
Ten eerste, het is aangepast :wink:
Ten tweede, je moet toch wat risico nemen in je voorspellingen, om nog met een beetje geluk alles al enige goed te voorspellen. Al zie ik hem inderdaad niet zomaar vertrekken. Wellicht ontslag dan, om nog een beetje in lijn te blijven. We zullen zien.

Denk je dat Twente de Champions League gaat halen?
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Eredivisie

Bericht door JWM »

Een keurige 0-0 van Twente gisteren in Portugal na een uiterst ongelukkige actie van Boschker, een duitse overwinning van PSV en een knappe winst van NAC in Polen. Best aardig weekje Europees kwalificatievoetbal van de Nederlanse clubs :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Stephan schreef:
Mark schreef:
Stephan schreef:7. FC Twente: Sorry, Mark. De Tukkers liggen volgend jaar volledig op hun gat. Het gaat een halfjaar niet goed. In de winterstop vertrekt MClaren als een dief in de nacht en komt er een nieuwe coach.
Ten eerste, het is McClaren.
Ten tweede, hij zal nooit zomaar opstappen bij Twente. Daar is hij de man niet maar.
Ten eerste, het is aangepast :wink:
Ten tweede, je moet toch wat risico nemen in je voorspellingen, om nog met een beetje geluk alles al enige goed te voorspellen. Al zie ik hem inderdaad niet zomaar vertrekken. Wellicht ontslag dan, om nog een beetje in lijn te blijven. We zullen zien.

Denk je dat Twente de Champions League gaat halen?
Nee. Uit het rijtje Arsenal/Fiorentina/Olympique Lyon etc. zie ik geen overwinning helaas... :wink:

Wat een zaadpot speelde PSV vandaag trouwens. :|
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Sander14
Berichten: 27
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 09:44

Re: De Eredivisie

Bericht door Sander14 »

JWM schreef:Een keurige 0-0 van Twente gisteren in Portugal na een uiterst ongelukkige actie van Boschker, een duitse overwinning van PSV en een knappe winst van NAC in Polen. Best aardig weekje Europees kwalificatievoetbal van de Nederlanse clubs :pos:
PSV heeft wel vaker van dat soort overwinningen. Het zal daarom ook geen gemakkelijke wedstrijd worden...

Zal ik ook nog even mijn voorspelling plaatsen:

1. Ajax - Jol heeft al vaker dingen geflikt, dus met Ajax moet dat ook wel lukken
2. Feyenoord - Heeft een teleurstellend seizoen achter de rug, maar zal dit seizoen goed gaan presteren
3. PSV - De PSV'ers kunnen zich volledig op het nationale voetbal gaan richten, aangezien ik verwacht dat ze de terugwedstrijd niet gaan winnen
4. Heerenveen - De top 3 verslikt zich al jaren in Heerenveen en dat zal dit seizoen niet anders zijn
5. FC Twente - De Tukkers spelen leuk voetbal en met Steve McClaren aan het roer blijft dat zeker zo
6. AZ - Na de prestatie van vorig seizoen denk ik dat ze dat dit seizoen niet nog eens doen
7. NAC - De equipe uit Breda zal zich weer in de middenmoot handhaven
8. FC Groningen - Speelt ook al een aantal jaar goed voetbal en is een goede middenmoter
9. NEC - Al jaren een middenmoter
10. FC Utrecht - Horen op deze plek thuis
11. Vitesse - Nog steeds geen verbetering bij de ploeg uit Arnhem
12. Roda JC - Geen FC Limburg is beter voor de ploeg
13. Willem II - De ploeg uit Tilburg zal zich met moeite kunnen handhaven
14. Sparta - De Rotterdammers zulllen het, net als Willen II, niet gemakkelijk krijgen
15. VVV-Venlo - Zal zich op het nippertje kunnen handhaven in de Eredivisie
16. RKC Waalwijk - Leuk dat de Brabanders terug zijn, maar keren via de nacompetitie terug naar de 1e divisie
17.Heracles Almelo - Blijven na de nacompetitie op het nippertje in de eredivisie
18. ADO Den Haag - Hoort gewoon niet in de eredivisie thuis
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: De Eredivisie

Bericht door Stephan »

Alle fans van FC Twente maar gefeliciteerd :wink: Men zal daar ook wel blij zijn met Heracles Almelo. Overigens bij Twente een erg leuke actie daar bij de cornervlag. En dat waarderende lachje van Steve McClaren mocht er ook wezen :P Afijn, een leuke start van de competitie.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Lang geleden dat Twente zo makkelijk won bij Sparta :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De Eredivisie

Bericht door mb90 »

De eerste verrassing is dus al een feit met Heracles - AZ. Ik ga zometeen maar vanuit Frankrijk luisteren hoe Feyenoord het doet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten