Fles' Bordjesvierdaagse, deel 1 van 2

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Fles' Bordjesvierdaagse, deel 1 van 2

Bericht door Fles »

Dus ik begon zaterdagochtend vol goede moed aan een intensief weekend door België. Op Rotterdam Centraal was het reeds een drukte van belang:

Afbeelding

Na veel omzwervingen langs onder andere het toch wel behoorlijk duffe De Panne bereikte ik in de loop van de avond het station van Ronse, wat vanaf een voetgangersbrug verderop keurig op de foto kan:

Afbeelding

Terug via Gent (weer een lijntje opgerold) waar deze grapjas een beetje met zijn ruitensproeiers aan het klungelen was :D

Afbeelding

Anyway, toch best een geslaagde dag. Terug naar de Jeugdherberg in Kortrijk, biertjes drinken tot de bar sluit (om 22:30)

Zondagochtend begon vroeg, met een beker koffie in de trein van Kortrijk naar Moeskroen rond een uur of 8.

Afbeelding

Kleine impressie van Moeskroen:

Afbeelding

Afbeelding

In Moeskroen had ik een overstap van bijna 40 minuten. In Kortrijk had ik nog even voor elkaar gekregen dat mijn ontbijt (het moest toch betaald worden) in de vorm van een lunchpakket klaargemaakt werd, zodat ik bij het uitchecken een keurig zakje voeder in de tas kon stoppen. Een lekker ontbijtje in de zon, zondagochtend half negen, steenworp van de Franse grens :!:

Afbeelding

Hoe dan ook, na wat omzwervingen werd het station van Saint-Ghislain bereikt. Hartelijk welkom :mrgreen:

Afbeelding

Daarvandaan vertrok een trein naar het al even mondaine Quiévrain :D

Afbeelding

Uiteindelijk was ik tegen lunchtijd in La Louvière-Sud, waar de spoorwegen zetelen in een eigentijdse bunker:

Afbeelding

Daar konden gelukkig ook nog wat treintjes op de foto, waaronder de Varkensneus naar Binche:

Afbeelding

En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters :D En ik kan het weten 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bordjescollage volgt na de etappe van woensdag. Ik heb inmiddels een nieuw knalijzer, dus dat komt goed :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 1 van 2

Bericht door tsov »

Wauw, wat een geweldig station :D
Maar waarom staat daar Fahrkartenausgabe? Je zit daar midden in Franstalig gebied :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 1 van 2

Bericht door Caspar »

Mooie foto's gemaakt daar. Die vergane glorie van Wallonië blijft iets hebben. Is Ronse een eindpunt van die lijn tegenwoordig? Voor reizigers wel, maar ligt de lijn naar Leuze (aan de lijn Tournai- Brussel) er nog, of is vanaf Ronse alles opgeruimd?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 1 van 2

Bericht door Fles »

tsov schreef:Maar waarom staat daar Fahrkartenausgabe? Je zit daar midden in Franstalig gebied :roll:
Dat is mij dus ook een raadsel :mrgreen: Zoeken we op. Misschien dat de buren van HGBTF daar wat op weten.
Caspar schreef:Mooie foto's gemaakt daar. Die vergane glorie van Wallonië blijft iets hebben. Is Ronse een eindpunt van die lijn tegenwoordig? Voor reizigers wel, maar ligt de lijn naar Leuze (aan de lijn Tournai- Brussel) er nog, of is vanaf Ronse alles opgeruimd?
De lijn ligt er nog, maar het is zwaar overwoekerd allemaal. Het lijkt niet aannemelijk dat daar binnen afzienbare termijn iets aan gedaan gaat worden (volgens de stationschef die ik daar ook even over gesproken heb).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten