Concessie Noordelijke Nevenlijnen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Denk nieuwe, want las iets over nieuw interieur, maar dat kan natuurlijk ook de oude trein zijn die geheel wordt opgeknapt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat wordt moeilijk: meer beenruimte en 30% meer zitplaatsen. Hoe doe je dat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik hoop in ieder geval niet dat er nieuwe treinen komen. Dat is puur kapitaalvernietiging. De huidige treinen zijn in 2020 slechts 15 jaar oud en kunnen nog prima 15 jaar mee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Die 18 nieuwe hybride treinen zijn een mooie aanvulling op de bestaande, die een midlife-revisie krijgen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Die komen er wel. 21 treinen waarvan 18 hybride. De andere worden gerenoveerdErno-BE schreef:Ik hoop in ieder geval niet dat er nieuwe treinen komen. Dat is puur kapitaalvernietiging. De huidige treinen zijn in 2020 slechts 15 jaar oud en kunnen nog prima 15 jaar mee.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Geboden hebben ze niet, maar er was ook een OVNL Rail geïnteresseerd :Yreisthijs schreef:Waren er überhaupt andere bieders op deze concessie?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Op https://www.ovmagazine.nl/2017/07/noord ... riva-1640/ lees ik dat er uiterlijk 2035 alleen maar zero-emission rijden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Als er nieuwe treinen komen, wat gaat er dan gebeuren met de diesels op de Maaslijn? Ik dacht juist dat deze doorgeschoven zouden worden naar de Noordelijke Nevenlijnen om daar de gevraagde groei mee te kunnen leveren.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
2035 is een volgende concessie. Mooi de tijd om alles te elektrificeren.sirvinniei schreef:Op https://www.ovmagazine.nl/2017/07/noord ... riva-1640/ lees ik dat er uiterlijk 2035 alleen maar zero-emission rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Verkoop aan een land in Centraal-Europa of de Balkan is een mogelijkheid. Ze beschikken over reizigersinformatie, gelijkvloerse instap en wifi, dus aan de eisen van vandaag. Kunnen er een aantal inefficiënte getrokken treinen eruit.olof schreef:Als er nieuwe treinen komen, wat gaat er dan gebeuren met de diesels op de Maaslijn? Ik dacht juist dat deze doorgeschoven zouden worden naar de Noordelijke Nevenlijnen om daar de gevraagde groei mee te kunnen leveren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
18 nieuwe treinen
3 niet nieuw, wie weet ex-maaslijn
En misschien worden de 2/6 ook nog wel verlengd tot een 2/8 door de middenbakken van de maaslijn te gebruiken.
3 niet nieuw, wie weet ex-maaslijn
En misschien worden de 2/6 ook nog wel verlengd tot een 2/8 door de middenbakken van de maaslijn te gebruiken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Meer informatie direct van Arriva zelf:
Arriva wint treinconcessie provincies Groningen en Fryslân
18 speciaal voor deze concessie ontwikkelde gloednieuwe Flirtino's:
Compleet gerefurbished huidige vloot, met geavanceerde batterij pakketten, zodat alle treinen straks hybride zijn:
Arriva wint treinconcessie provincies Groningen en Fryslân
18 speciaal voor deze concessie ontwikkelde gloednieuwe Flirtino's:
Compleet gerefurbished huidige vloot, met geavanceerde batterij pakketten, zodat alle treinen straks hybride zijn:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ah, kijk het nieuwe Arriva logo! Dacht al wanneer zou die komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: RE: Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Klopt, dat is altijd een mogelijkheid. Je hebt dan wel kosten om de trein aan te passen naar het land van bestemming, terwijl ze ook kosteloos in Nederland hadden kunnen worden ingezet. Misschien wil Arriva nog wel een deel achter de hand houden om hun andere dieselconcessies te kunnen versterken, al zie ik niet welke lijnen daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen. Of worden ze achter de hand gehouden voor de verlenging naar Stadskanaal, die er misschien wel of niet gaat komen?Erno-BE schreef:Verkoop aan een land in Centraal-Europa of de Balkan is een mogelijkheid. Ze beschikken over reizigersinformatie, gelijkvloerse instap en wifi, dus aan de eisen van vandaag. Kunnen er een aantal inefficiënte getrokken treinen eruit.olof schreef:Als er nieuwe treinen komen, wat gaat er dan gebeuren met de diesels op de Maaslijn? Ik dacht juist dat deze doorgeschoven zouden worden naar de Noordelijke Nevenlijnen om daar de gevraagde groei mee te kunnen leveren.
Die nieuwe FLIRTS zien er wel ongelofelijk goed uit! Een echte aanwinst voor het noorden.
En de Eemshaven krijgt dus ook een volwaardige bediening i.p.v. de geplande 3/4 treinen per dag. Ook dat is positief.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dan had ik dus toch deels gelijk dat de motorbak van de huidige GTW's wordt aangepast. :)
Bovenleidingloze FLIRTs zijn overigens wel vrij zeldzaam: zo ver ik weet, rijden ze tot nu toe alleen maar in Estland en binnenkort in de VS (Texas).
Bovenleidingloze FLIRTs zijn overigens wel vrij zeldzaam: zo ver ik weet, rijden ze tot nu toe alleen maar in Estland en binnenkort in de VS (Texas).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik lees dat ze in 2035 CO2 vrij willen gaan rijden in deze concessie en dat gedurende de gegunde concessie willen de provincies gaan experimenteren met batterijtreinen en waterstoftreinen. Weet iemand waarom er niet gewoon een bovenleiding komt in dit gebied?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat zal een verhaal zijn van kosten en baten.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik zie het nog wel gebeuren dat bovenleiding na 2040 oid gefaseerd verwijderd zal gaan worden als de batterijtreinen een succes blijken. Scheelt een hoop gedoe bij onweer en storm.
🍉
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Alle plannen zien er indrukwekkend uit. Het zegt al een hoop dat Arriva de enige inschrijver was. Wel is het inderdaad duidelijk dat elektrificatie er voorlopig niet in zit, maar ik denk persoonlijk dat het op andere plekken in Nederland veel meer zin heeft.
En verder vind ik het ook een beetje vreemd dat ze nog eens 18 nieuwe treinen bestellen terwijl er uit Limburg een hele hoop vrij zullen komen. Aan de andere kan: op de Maaslijn rijden maar 16 GTW's, dus dat waren er sowieso te weinig. De LINTjes mochten sowieso al niet, want volgens de concessievoorwaarden moeten de treinen 140 km/h kunnen. En verder komen er ook nog 3 extra bestaande treinen, dus ik vermoed dat die wel van de Maaslijn komen.
En verder vind ik het ook een beetje vreemd dat ze nog eens 18 nieuwe treinen bestellen terwijl er uit Limburg een hele hoop vrij zullen komen. Aan de andere kan: op de Maaslijn rijden maar 16 GTW's, dus dat waren er sowieso te weinig. De LINTjes mochten sowieso al niet, want volgens de concessievoorwaarden moeten de treinen 140 km/h kunnen. En verder komen er ook nog 3 extra bestaande treinen, dus ik vermoed dat die wel van de Maaslijn komen.
Dat van de storm kan kloppen, hoewel dan meestal omvallende bomen een groter probleem zijn. Maar qua blikseminslag lopen dieseltreinen juist een groter risico, want de bovenleiding werkt juist goed als bliksemafleider.Hainje schreef:Ik zie het nog wel gebeuren dat bovenleiding na 2040 oid gefaseerd verwijderd zal gaan worden als de batterijtreinen een succes blijken. Scheelt een hoop gedoe bij onweer en storm.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Is er trouwens nog iets bekend gemaakt inzake eventuele nieuwe stations? Ik zit te denken aan bijv.:
* Stadskanaal
* Muntendam
* Hoogkerk
waar volgens mij een station niet kansloos zou zijn?
* Stadskanaal
* Muntendam
* Hoogkerk
waar volgens mij een station niet kansloos zou zijn?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Arriva heeft het zelf over in totaal 69 treinen, 18 nieuwe plus de huidige vloot van 51 stellen.starx schreef:En verder komen er ook nog 3 extra bestaande treinen, dus ik vermoed dat die wel van de Maaslijn komen.
Waarom zouden er dan nog 3 andere, afwijkende stellen bij moeten komen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Enige dat ik kan bedenken is dat de aanrijdingstrein van Winsum dan naar de sloop kan en dat er twee GTW's 2/6 naar Almelo - Hardenberg kunnen gaan.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
https://www.ovpro.nl/trein/2017/07/11/a ... ortzetten/
Hier staat dat er 21 extra treinen komen, waarvan 18 nieuwe. Dat betekent dus 3 bestaande. Van het bestaande materieel voldoen de Buffels en de LINT's niet aan de concessie-eisen, dus moeten het volgens mij wel Maaslijn-GTW's worden.
Hier staat dat er 21 extra treinen komen, waarvan 18 nieuwe. Dat betekent dus 3 bestaande. Van het bestaande materieel voldoen de Buffels en de LINT's niet aan de concessie-eisen, dus moeten het volgens mij wel Maaslijn-GTW's worden.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zullen ze dan met het gtw 2/8 materieel wat aan de kant komt te staan dan nog andere gtw 2/6 gaan verlengen van bijvoorbeeld de E-gtw's van devechtdallijnen of de e-gtw's van Limburg?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Al dat soort dingen lijken me speculaties, voorlopig is er voor de electrificatie van de Maaslijn volgens mij nog geen schop de grond in gegaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten