Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik heb deze draad niet echt gevolgd, maar Eemshaven krijgt dus een volwaardige bediening. Hoeveel vervoerswaarde heeft dat station buiten de tijden dat er aansluiting is op de boot naar Borkum?
Laatst gewijzigd door JWM op wo 12 jul 2017, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik denk zeer weinig. Maar aangezien hij al in de huidige dienstregeling past waarmee geen extra personeel of materieel nodig is hoeft alleen de infraheffing en de diesel betaald te worden. Dan heb je niet zoveel vervoerswaarde nodig om het uit te laten kunnen komen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Als die trein toch anders lang staat de keren is het wel logisch inderdaad.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
En het voordeel is dat als de boot vertraging heeft je:
- geen trein hoeft laten wachten
- geen extra trein hoeft te sturen
- geen trein hoeft laten wachten
- geen extra trein hoeft te sturen
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Op zich zit er nog redelijk wat potentie in de verbinding. Er zitten behoorlijk wat grote bedrijven bij Eemshaven en het is momenteel volledig verstoken van enig OV.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op do 13 jul 2017, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Vooral rond het station :') https://www.google.nl/maps/@53.4567384, ... 312!8i6656sirvinniei schreef:Op zich zit er nog redelijk wat potentie in de verbinding. Er zitten behoorlijk wat grote bedrijven bij Eemshaven en het is momenteel volledig verstookt van enig OV.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Waarom komen daar treinen vrij, die zijn toch niet zo oud en concessie loopt toch net?starx schreef:
En verder vind ik het ook een beetje vreemd dat ze nog eens 18 nieuwe treinen bestellen terwijl er uit Limburg een hele hoop vrij zullen komen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ze willen de Maaslijn gaan elektrificeren dus dan kunnen de diesels daar weg.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Wie weet gebruiken ze die wel als extra / reserve voor de treinconcessies die ze hebben.
Maar de Maaslijn diesels zijn toch lease?
Maar de Maaslijn diesels zijn toch lease?
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Er kwamen toch op elk station deelfietsen?JWM schreef:Vooral rond het station :') https://www.google.nl/maps/@53.4567384, ... 312!8i6656sirvinniei schreef:Op zich zit er nog redelijk wat potentie in de verbinding. Er zitten behoorlijk wat grote bedrijven bij Eemshaven en het is momenteel volledig verstookt van enig OV.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De spoorlijn Leeuwarden-Groningen wordt dus deels geëlektrificeerd:
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 3540
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Heel jammer die electrificatie van Groningen-Leeuwarden. Geen bovenleiding, deels enkelspoor in combinatie met sneltreinen geeft juist zijn charme aan het traject. Straks mag je steeds verder Duitsland in om diesel-sneltreinen op enkelspoor te bewonderen.
En tevens ben ik bang dat al die prestige-projecten ten koste gaat van het busvervoer. Beter alternatief was dat de Maaslijn-stellen en enkele Lint-stellen dienst gingen doen in het Noorden in plaats van hypermoderne, maar ook dure Flirtino's.
En tevens ben ik bang dat al die prestige-projecten ten koste gaat van het busvervoer. Beter alternatief was dat de Maaslijn-stellen en enkele Lint-stellen dienst gingen doen in het Noorden in plaats van hypermoderne, maar ook dure Flirtino's.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Lintjes kunnen niet hard genoeg en trillen van ellende bijna uit elkaar.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Waarom koopt Arriva eigenlijk nieuw materieel terwijl er zoveel Buffels buiten dienst staan?
*duikt weg*
*duikt weg*
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Arriva heeft elektrisch aangedreven treinen nodig om te kunnen rijdenop batterijen of stroom van de bovenleiding
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Gok ook dat de buffels misschien niet snel genoeg op kunnen trekken
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Naast dat de Buffels te traag zijn met optrekken, zijn ze ook niet voorzien van airco, iets wat de provincies wel eisen. En in de Buffels ga je geen airco kunnen bouwen, omdat de huidige motoren dat niet trekken. Het is dan ook goedkoper om een nieuw treinstel te laten bouwen, dan airco in te bouwen in DM'90.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Waar komt dat station eigenlijk te liggen?JWM schreef:Vooral rond het station :') https://www.google.nl/maps/@53.4567384, ... 312!8i6656sirvinniei schreef:Op zich zit er nog redelijk wat potentie in de verbinding. Er zitten behoorlijk wat grote bedrijven bij Eemshaven en het is momenteel volledig verstookt van enig OV.
Bij de aanlegsteiger van de boot naar Borkum ligt ook geen spoor, dus moet ofwel daar spoor worden gelegd, ofwel moet de steiger verplaatst worden.
Zoals Suus al eens schreef: "Snelle treinen horen gewoon elektrisch te rijden."Erno-BE schreef:Heel jammer die electrificatie van Groningen-Leeuwarden. Geen bovenleiding, deels enkelspoor in combinatie met sneltreinen geeft juist zijn charme aan het traject. Straks mag je steeds verder Duitsland in om diesel-sneltreinen op enkelspoor te bewonderen.
Overigens kun je ook naar het VK gaan om dieselsneltreinen te spotten: viewtopic.php?f=56&t=13298 :Y
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 13 jul 2017, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Naast de hier al genoemde eis van airco voldoen de Buffels ook niet aan de eis van toegankelijkheid. Buffels hebben immers een hoge vloer en kunnen niet aangepast worden voor een gelijkvloerse instap.JWM schreef:Waarom koopt Arriva eigenlijk nieuw materieel terwijl er zoveel Buffels buiten dienst staan?
*duikt weg*
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Hoe gaat de kwartiersdienst Sneek-Leeuwarden werken? Worden er treinen versneld? Komt er meer dubbelspoor?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het eerste asfalt voor het spoor (huh?) ligt er al volgens ProRail: https://www.prorail.nl/projecten/spoorl ... -eemshavenMeltrain schreef:Waar dat station eigenlijk te liggen?
Bij de aanlegsteiger van de boot naar Borkum ligt ook geen spoor, dus moet ofwel daar spoor worden gelegd, ofwel moet de steiger verplaatst worden.
Het lijkt er op dat de trein doorrijdt naar de aanlegsteiger.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat hier nog een heleboel mensen serieus op in gaan :')JWM schreef:Waarom koopt Arriva eigenlijk nieuw materieel terwijl er zoveel Buffels buiten dienst staan?
*duikt weg*
Als de treinen iets sneller gaan rijden zou het net moeten passen met kruisingen in Mantgum en Sneek Noord.sirvinniei schreef:Hoe gaat de kwartiersdienst Sneek-Leeuwarden werken? Worden er treinen versneld? Komt er meer dubbelspoor?
Er wordt nog onderzoek naar gedaan volgens http://www.lc.nl/friesland/Test-stevigh ... 09841.html
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Daar valt nog wel wat te halen geloof ik. De baanvaksnelheid is 100 km/h en het inrijden van Sneek Noord is slechts 40 km/h.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Wat ik me afvraag: kan die spitstrein Mantgum niet overslaan? Zo hard lijkt een kwartierdienst me niet nodig voor dit station en het zou de dienstregeling iets meer marge geven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten