OVer je reiservaringen in juli 2017
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Vanmiddag wilde ik in Den Haag Centraal in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:18 stappen, toen Tuffepuf een verstoring in de treindienst omriep tussen Amsterdam en Haarlem wegens een defecte trein. Eenmaal aangekomen in Leiden was het volgens de app alweer opgelost. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Al die defecte treinen lossen zich wel snel op vandaag. Ik had net zoiets, met een omroep "zodra we meer weten informeren we u verder" toen ik in Utrecht in de IC richting Nijmegen stapte, maar uiteindelijk geheel geen last van de gemelde defecte trein tussen Ede-Wageningen en Arnhem gehad.
Op de terugweg kwam het wel mooi uit dat ik toch nog even in de planner keek hoe laat ik nou precies thuis zou zijn: bespaarde me uiteindelijk een kwartier door in Arnhem even over te stappen op de ICE die wel aansluiting op de IC naar Amersfoort Schothorst geeft in Utrecht (met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] mis je die net).
En moest toch al uitstappen, want bleek in Nijmegen in een stel gestapt te zijn dat er in Arnhem alweer af ging... als ze dat nou eens op het perron zouden vermelden (in de trein staat het wel op de schermen weliswaar, maarja, dan zit je er al in).
Verder merk je toch wel dat zo'n ICE een totaal ander reizigerspubliek trekt: was 'n heerlijk rustig ritje zo :)
Op de terugweg kwam het wel mooi uit dat ik toch nog even in de planner keek hoe laat ik nou precies thuis zou zijn: bespaarde me uiteindelijk een kwartier door in Arnhem even over te stappen op de ICE die wel aansluiting op de IC naar Amersfoort Schothorst geeft in Utrecht (met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] mis je die net).
En moest toch al uitstappen, want bleek in Nijmegen in een stel gestapt te zijn dat er in Arnhem alweer af ging... als ze dat nou eens op het perron zouden vermelden (in de trein staat het wel op de schermen weliswaar, maarja, dan zit je er al in).
Verder merk je toch wel dat zo'n ICE een totaal ander reizigerspubliek trekt: was 'n heerlijk rustig ritje zo :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Het probleem is wel dat zodra ze weten dat het alweer opgelost is er gewoon niet meer geïnformeerd wordt maar de storing stilletjes verdwijnt....Daniel schreef:Ik had net zoiets, met een omroep "zodra we meer weten informeren we u verder"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ik zit net in de trein om zo de IC vanuit Hengelo naar Duitsland te gaan nemen... Maar ik had wel een half uur later kunnen vertrekken zie ik net -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
De 905 werd vanochtend in Rotterdam opgeheven. De volgende optie is dan de 1007, maar de trein die daarvoor het materieel levert, de 1012, stond op Schiphol met circa +40, dus dat werd hem ook niet.
Ben direct maar naar de 2225 gevlucht. Pas toen die trein gecombineerd was werd omgeroepen dat het volgende alternatief voor de 905 de 907 zou zijn en dan is de hele afstand met de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] reizen sneller...
Ben direct maar naar de 2225 gevlucht. Pas toen die trein gecombineerd was werd omgeroepen dat het volgende alternatief voor de 905 de 907 zou zijn en dan is de hele afstand met de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] reizen sneller...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Hatseflats, de 5016 is kapot gegaan vlakbij Delft Zuid. Dit wordt een goede dag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ja het wordt nog beter vandaag: een storing door een kapotte trein nabij Gz, reisplanner vermeldt dat een andere trein ons om 7:35 in Tbr komt opvangen, de 306620. Even verder kijkende blijkt het volgende: niet alleen in Tbr blijkt de trein nooit te zijn aangekomen, de hele trein stond acht minuten later nog doodleuk vermeld als op tijd in Tb. De hele trein heeft nooit gereden :') . Of toch?
Om 7:53 in Tbr. Heeft nooit als zodanig in de reisplanner gestaan. Is op tijd geweest (+19), en verdween dus daarna van alle planners. Maar we mogen zitten.
Nu in Tb: de IC (1100 van 7:51) was uit de reisplanner verdwenen en *poef* hij staat er weer in met +15! Het is nog magischer dan de bussen in Den Bosch! Maar goed de sprinter is eerder. Vandaag dus lekker een wandeling door Strijp-S :Y
Om 7:53 in Tbr. Heeft nooit als zodanig in de reisplanner gestaan. Is op tijd geweest (+19), en verdween dus daarna van alle planners. Maar we mogen zitten.
Nu in Tb: de IC (1100 van 7:51) was uit de reisplanner verdwenen en *poef* hij staat er weer in met +15! Het is nog magischer dan de bussen in Den Bosch! Maar goed de sprinter is eerder. Vandaag dus lekker een wandeling door Strijp-S :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Eerder vanavond, op weg naar huis, zag ik op de AV van Schiphol een trein naar Paris-Nord, vertrek 20:04 van NS International. Iemand enig idee wat dat was? Thalys gaat toch altijd om :34?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
De 9388 vertrekt niet om 19:17 maar om 19:48 uit Amsterdam Centraal. De trein een half uur eerder laten rijden vond men te vroeg voor de laatste trein van Brussel naar Parijs, de trein een half uur later rijden zorgt voor problemen met de nachtsluiting van de LGV Nord in Frankrijk, die gaat rond 23:30 dicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Zo... We hebben de 12 uur van Bar naar Belgrado weer overleefd! *O*
Ondanks het magnifieke uitzicht onderweg (aanrader) en het passeren van het Mala Rijeka viaduct is het toch wel een hele lange zit (A)
Nu nog 1,5 uur naar Novi Sad en dan heeeeeurlijk slapen :Y
Ondanks het magnifieke uitzicht onderweg (aanrader) en het passeren van het Mala Rijeka viaduct is het toch wel een hele lange zit (A)
Nu nog 1,5 uur naar Novi Sad en dan heeeeeurlijk slapen :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ik heb toch af en toe een briljant gevoel voor timing... vandaag 'n rondje per OV-fiets door Zuidoost Fryslân gemaakt (en vooruit, ook deels door Overijssel en een minuscuul stukje Drenthe ) en kreeg het weer eens voor elkaar om steeds precies op tijd op mooie plekjes voor een plaatje :)
Zou eigenlijk die kilometers eens bij moeten houden, zijn er toch aardig wat vermoed ik zo (Edit: 81,1 km vandaag :) ).
En maar een klein quizvraagje erbij... wat was het aandeel van de busjes in ZOF-huisstijl in alle plaatjes uit Zuidoost-Fryslân? Toch wat minder een open deur dan je zou denken
Zou eigenlijk die kilometers eens bij moeten houden, zijn er toch aardig wat vermoed ik zo (Edit: 81,1 km vandaag :) ).
En maar een klein quizvraagje erbij... wat was het aandeel van de busjes in ZOF-huisstijl in alle plaatjes uit Zuidoost-Fryslân? Toch wat minder een open deur dan je zou denken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Geen flauw idee. Verras me!
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Het zal je geen twee keer gebeuren dat er een defecte trein is :')
Toch wel tussen Tb en Bd! Zou het dezelfde trein zijn? Het is de tweede keer, tweemaal in de ochtendspits, ongeveer dezelfde tijden. Misschien een goed idee om die trein weg te rangeren en daarna, in plaats van doodleuk klaar te zetten voor de volgende morgen, hem naar de werkplaats te brengen?
Maar nog het ergste: de 6600-reiziger is weer het langst gedupeerd van allemaal, zo zijn aan de zuidkant al twee treinen gepasseerd op het moment dat de 6600 was geannuleerd. Vroegâh was de 3600 nog wat coulant maar ze zijn bij de NS wat bang geworden van maatwerk. Niets nieuws maar in 2012 deden we dat gewoon.
Maar dit is nog niks. Niks zo erg als een storing ergens in juni/juli 2014: toen reden alle IC's en was de 13600 urenlang (tussen 7 en 12) uitgevallen. En de 3600 stopte niet meer eventjes. Dan wordt je pas echt pissig!
Toch wel tussen Tb en Bd! Zou het dezelfde trein zijn? Het is de tweede keer, tweemaal in de ochtendspits, ongeveer dezelfde tijden. Misschien een goed idee om die trein weg te rangeren en daarna, in plaats van doodleuk klaar te zetten voor de volgende morgen, hem naar de werkplaats te brengen?
Maar nog het ergste: de 6600-reiziger is weer het langst gedupeerd van allemaal, zo zijn aan de zuidkant al twee treinen gepasseerd op het moment dat de 6600 was geannuleerd. Vroegâh was de 3600 nog wat coulant maar ze zijn bij de NS wat bang geworden van maatwerk. Niets nieuws maar in 2012 deden we dat gewoon.
Maar dit is nog niks. Niks zo erg als een storing ergens in juni/juli 2014: toen reden alle IC's en was de 13600 urenlang (tussen 7 en 12) uitgevallen. En de 3600 stopte niet meer eventjes. Dan wordt je pas echt pissig!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Het begint een beetje vervelend te worden met alle onterechte aannames die je doet.
Als je wilt dat anderen je berichten leuk vinden om te lezen of er enige meerwaarde in zien, houd het dan wat oppervlakkig en minder doorspekt van aannames die niet kloppen. Je kunt vragen stellen om erachter te komen wat de achterliggende gedachte is. En wanneer je vindt dat je enorm wordt achtergesteld, kun je die vraag stellen in het Doorgeefluik, dan kan ik voor je navragen wat de juiste afhandelingswijze is.
:') Serieus?SLToilet schreef:Zou het dezelfde trein zijn? Het is de tweede keer, tweemaal in de ochtendspits, ongeveer dezelfde tijden. Misschien een goed idee om die trein weg te rangeren en daarna, in plaats van doodleuk klaar te zetten voor de volgende morgen, hem naar de werkplaats te brengen?
Nog geen 2 weken geleden ben ik nog extra gestopt met de 3600 op de tussengelegen stations. Dus ook dat is flauwekul.SLToilet schreef:Vroegâh was de 3600 nog wat coulant maar ze zijn bij de NS wat bang geworden van maatwerk. Niets nieuws maar in 2012 deden we dat gewoon.
Als je wilt dat anderen je berichten leuk vinden om te lezen of er enige meerwaarde in zien, houd het dan wat oppervlakkig en minder doorspekt van aannames die niet kloppen. Je kunt vragen stellen om erachter te komen wat de achterliggende gedachte is. En wanneer je vindt dat je enorm wordt achtergesteld, kun je die vraag stellen in het Doorgeefluik, dan kan ik voor je navragen wat de juiste afhandelingswijze is.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Mijn buschauffeur van lijn 87 Gargellen - Schruns zat in St. Gallenkirch kortstondig handheld te bellen... :o Gelukkig niet op het bochtige weggetje naar Gargellen zal ik maar zeggen...
De overstap van Montafonerbahn naar de REX naar Feldkirch en Lindau was door vertraging (+2) wel erg krap geworden, maar gehaald.
De overstap van Montafonerbahn naar de REX naar Feldkirch en Lindau was door vertraging (+2) wel erg krap geworden, maar gehaald.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Extra stoppen bij uitval meerdere sprinters lijkt tegenwoordig inderdaad vrij zeldzaam te zijn. Afgelopen maandag ook vijf kwartier lang geen treinen op Rotterdam Noord richting Gouda vanwege twee sprinters op rij die uitvielen. In de tussentijd wel vijf intercity's en een SLT die als ledig mat reed, maar stoppen ho maar. Ben blij dat ik de intercity kan pakken op dit traject, want dit is echt niet de eerste keer dat er meer dan een uur niets stopt op de sprinterstationnetjes tussen Rotterdam en Gouda vanwege een 'verstoring elders' terwijl er 4x per uur een intercity voorbij raast.SLToilet schreef:Maar nog het ergste: de 6600-reiziger is weer het langst gedupeerd van allemaal, zo zijn aan de zuidkant al twee treinen gepasseerd op het moment dat de 6600 was geannuleerd. Vroegâh was de 3600 nog wat coulant maar ze zijn bij de NS wat bang geworden van maatwerk. Niets nieuws maar in 2012 deden we dat gewoon.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Dat jij er nog gestopt bent wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook nog steeds standaard gebeurt. Hoewel de toon van SLToilet inderdaad wel wat vriendelijker kan, ben ik door jouw argument op het punt van stoppen tussen Tilburg en Breda echt alles behalve overtuigd.Mikos schreef:Nog geen 2 weken geleden ben ik nog extra gestopt met de 3600 op de tussengelegen stations. Dus ook dat is flauwekul.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Daar hoeft ook niemand van overtuigd te zijn, maar wanneer er geroepen wordt "Dat deden we in 2012 gewoon!", dan is mijn reactie dat we dat in 2017 ook gewoon doen.
Het is de toon...
Het is de toon...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Die toon heet frustratie, iets wat onbedoeld naar boven komt bij de zoveelste wanprestatie van de spoorwegen ;)
Ik ben ook wel benieuwd naar een feitelijke onderbouwing van het overnemen van stops in 2017 in vergelijking met bijvoorbeeld 2012, want mijn ervaring is ook dat het een stuk minder normaal is tegenwoordig. Natuurlijk zul je altijd wel een positieve uitzondering hebben, maar een paar jaar geleden was het nog redelijk normaal dat de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] extra stopte tussen Gouda en Rotterdam bij uitval van de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie], iets wat ik tegenwoordig bijna nooit meer zie gebeuren. Dus ik wil best geloven dat op Breda - Tilburg hetzelfde probleem speelt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een feitelijke onderbouwing van het overnemen van stops in 2017 in vergelijking met bijvoorbeeld 2012, want mijn ervaring is ook dat het een stuk minder normaal is tegenwoordig. Natuurlijk zul je altijd wel een positieve uitzondering hebben, maar een paar jaar geleden was het nog redelijk normaal dat de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] extra stopte tussen Gouda en Rotterdam bij uitval van de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie], iets wat ik tegenwoordig bijna nooit meer zie gebeuren. Dus ik wil best geloven dat op Breda - Tilburg hetzelfde probleem speelt.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Heeft het er misschien ook mee te maken dat er steeds minder 'mens' bij betrokken is en dat soort dingen gewoon over het hoofd wordt gezien?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
De toon van beide heren kan wel wat vriendelijker. Natuurlijk gaat de NS niet expres reizigers van de 6600 dwarszitten of defect materieel opnieuw inzetten, anderzijds hoeft er ook niet elke keer bij enige kritiek op NS zo fel gereageerd te worden.
Ik ben ook benieuwd naar cijfers over extra stoppen bij uitvallen van een andere serie, want deel het gevoel dat het minder gebeurt dan vroegah wel. Ben alleen bang dat die cijfers er niet zijn.
Ik ben ook benieuwd naar cijfers over extra stoppen bij uitvallen van een andere serie, want deel het gevoel dat het minder gebeurt dan vroegah wel. Ben alleen bang dat die cijfers er niet zijn.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Misschien dat Geert daar meer over kan vertellen?Zugführer schreef:Ben alleen bang dat die cijfers er niet zijn.
Geert schreef:
🍉
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Volgens mij zijn er tussen Zwolle - Amersfoort zo af en toe ook of extra stops van een IC als er een sprinter uitvalt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Als die er al zijn is dat meestal uitsluitend in Harderwijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Kan dat helaas nu niet makkelijk uit de data halen. Wel interessante vraag om eens uit te zoeken (op welke stations stopten geen treinen terwijl de IC wel reed).Hainje schreef:Misschien dat Geert daar meer over kan vertellen?Zugführer schreef:Ben alleen bang dat die cijfers er niet zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten