Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Voor wat betreft de DDZ kan ik vermelden dat men momenteel aan het beslissen is om de bekleding volledig te laten vervangen door hetzelfde spul als dat ze in de VIRMm gebruiken, maar dat is wel duurder.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Wageningen1998 »

100% voor :Y
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Stadsbus »

Je bent niet de enige die 100% voor is :Y
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Altijd makkelijk als je zelf de factuur niet hoeft te betalen. Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

NS beslist wat voor materiaal en stoelen er gebruikt worden, Nedtrain voert het alleen uit.
Tja, en wat zal duurder zijn? Continu stoelen vervangen door hetzelfde prutspul waarbij je weet dat je na één a twee jaar weer opnieuw kan beginnen, of een keer iets meer geld uitgeven aan materiaal wat langer meegaat? NS is geen NMBS dat diep in de schulden zit, geld voor betere stoelen is er genoeg.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

JWM schreef:Altijd makkelijk als je zelf de factuur niet hoeft te betalen. Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
ICR kwam in dienst met een interieur vergelijkbaar met ICM, is halverwege de jaren nul verbouwd en kreeg toen direct de huidige stoelen met gele of blauwe bekleding. Dat is zo gebleven tot de revisie in 2015 begon, dus de bekleding heeft het toch zo'n 10 jaar volgehouden wat mij voor stoffen bekleding een heel redelijke termijn lijkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
De bekleding bij ICM is vervangen omdat die volgens de theorie makkelijker schoon te houden zou zijn, echter zien de stoelen in ICM er sindsdien over het algemeen juist smeriger uit. Met de bekleding was daarom wat mij betreft niet heel veel mis, daar is NedTrain niks te verwijten, maar met de schoonmaak ervan des te meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door SLToilet »

Dat is ook een typisch probleem in de SLT. Heb het zelf ook vaak uitgeprobeerd toen hier nog de 13600 langskwam. Het leek hier wel Dubai aan de Noordzee!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Reiziger Delft »

Suus schreef:
JWM schreef:Altijd makkelijk als je zelf de factuur niet hoeft te betalen. Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
ICR kwam in dienst met een interieur vergelijkbaar met ICM, is halverwege de jaren nul verbouwd en kreeg toen direct de huidige stoelen met gele of blauwe bekleding. Dat is zo gebleven tot de revisie in 2015 begon, dus de bekleding heeft het toch zo'n 10 jaar volgehouden wat mij voor stoffen bekleding een heel redelijke termijn lijkt.
Klopt niet helemaal. Bij de verbouwing in de jaren 0 kregen alle ICR-rijtuigen de gele stoelen. Vervolgens is een deel weer aangepast voor de HSL, deze kregen de blauwe stoffen bekleding, de rijtuigen die niet op de HSL reden hielden de gele bekleding. Recent is alles aangepast naar de blauwe leren bekleding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Volgens Wikipedia is de blauwe bekleding direct in de Benelux-rijtuigen gebouwd tijdens de revisie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Reiziger Delft heeft gelijk: ook de Benelux-rijtuigen hebben de gele bekleding gekregen. Destijds is er ook nog een hele uitwisseling geweest van A en AB-rijtuigen, waardoor van binnenlandse treinen sommige rijtuigen met een rode band hadden en van Benelux-treinen sommige rijtuigen een blauwe band hadden.
Pas toen de rijtuigen de zuurstok-kleuren van NS HiSpeed kregen, kregen de stoelen een blauwe bekleding (vergelijkbaar met ICMm voordat die harde laag erop kwam).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Met uitzondering van de Bs'en, want die hebben nog heel lang de originele oranje ICM-bankjes gehad in de Benelux :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

De Bs'en hebben nooit de revisie gekregen toch? Daarom is er ook een bewaard dacht ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door dennistd »

Niet alleen daarom: met het stuurrijtuig en een loc reeks 11.8 kun je dan vrij makkelijk een Benelux-trekduw-stam maken als museummaterieel.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Wageningen1998 »

Misschien een domme vraag, maar wat is precies het verschik tussen de bekleding van DDZ en VIRMm eigenlijk?
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Stadsbus »

Hier nog wat informatie over de verbouwing bij Nedtrain Leidschendam:
http://www.hetkrantje-online.nl/nieuws/ ... dschendam-
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Klaasje »

Om ruimte te maken schijnt DDZ te verhuizen naar Onnen. Drie keer raden wat dat gaat betekenen voor de inzet van dit materieel.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door JWM »

Gaat in de treinen naar Vlissingen rijden?
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lange_Dre »

Klaasje schreef:Om ruimte te maken schijnt DDZ te verhuizen naar Onnen. Drie keer raden wat dat gaat betekenen voor de inzet van dit materieel.

Van mij mag de DDZ ingezet worden tussen Groningen en de randstad, maar dan wel in de plaats van de vrim. :mrgreen:
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Wageningen1998 »

Misschien dat ze sprinter Zwolle-Groningen overnemen van ICMm.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Ja, dat gaan ze.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door jelmerrr »

Weet iemand hier of het klopt dat het SGMm-2 spuk er al uit gaat dgrl 2018? Dus dat alleen de 3tjes nog over zijn in januari 2018
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

Ik verwacht dat de SGMm's er pas uit gaan als SNG goed en wel in dienst is.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

De driedelige krijgen nu juist nog een extra revisie om dat mogelijk te maken.
De tweetjes gaan aan de kant na de instroom van SNG, volgens http://www.railwiki.nl/index.php/SGM_-_ ... GM#Revisie
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Wageningen1998 »

Wat houdt die revisie precies in? Nieuw interieur/reisinformatieschermen etc?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten