Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor wat betreft de DDZ kan ik vermelden dat men momenteel aan het beslissen is om de bekleding volledig te laten vervangen door hetzelfde spul als dat ze in de VIRMm gebruiken, maar dat is wel duurder.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
100% voor :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je bent niet de enige die 100% voor is :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Altijd makkelijk als je zelf de factuur niet hoeft te betalen. Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
- AppleMoose
- Berichten: 6031
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS beslist wat voor materiaal en stoelen er gebruikt worden, Nedtrain voert het alleen uit.
Tja, en wat zal duurder zijn? Continu stoelen vervangen door hetzelfde prutspul waarbij je weet dat je na één a twee jaar weer opnieuw kan beginnen, of een keer iets meer geld uitgeven aan materiaal wat langer meegaat? NS is geen NMBS dat diep in de schulden zit, geld voor betere stoelen is er genoeg.
Tja, en wat zal duurder zijn? Continu stoelen vervangen door hetzelfde prutspul waarbij je weet dat je na één a twee jaar weer opnieuw kan beginnen, of een keer iets meer geld uitgeven aan materiaal wat langer meegaat? NS is geen NMBS dat diep in de schulden zit, geld voor betere stoelen is er genoeg.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICR kwam in dienst met een interieur vergelijkbaar met ICM, is halverwege de jaren nul verbouwd en kreeg toen direct de huidige stoelen met gele of blauwe bekleding. Dat is zo gebleven tot de revisie in 2015 begon, dus de bekleding heeft het toch zo'n 10 jaar volgehouden wat mij voor stoffen bekleding een heel redelijke termijn lijkt.JWM schreef:Altijd makkelijk als je zelf de factuur niet hoeft te betalen. Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De bekleding bij ICM is vervangen omdat die volgens de theorie makkelijker schoon te houden zou zijn, echter zien de stoelen in ICM er sindsdien over het algemeen juist smeriger uit. Met de bekleding was daarom wat mij betreft niet heel veel mis, daar is NedTrain niks te verwijten, maar met de schoonmaak ervan des te meer.JWM schreef:Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is ook een typisch probleem in de SLT. Heb het zelf ook vaak uitgeprobeerd toen hier nog de 13600 langskwam. Het leek hier wel Dubai aan de Noordzee!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt niet helemaal. Bij de verbouwing in de jaren 0 kregen alle ICR-rijtuigen de gele stoelen. Vervolgens is een deel weer aangepast voor de HSL, deze kregen de blauwe stoffen bekleding, de rijtuigen die niet op de HSL reden hielden de gele bekleding. Recent is alles aangepast naar de blauwe leren bekleding.Suus schreef:ICR kwam in dienst met een interieur vergelijkbaar met ICM, is halverwege de jaren nul verbouwd en kreeg toen direct de huidige stoelen met gele of blauwe bekleding. Dat is zo gebleven tot de revisie in 2015 begon, dus de bekleding heeft het toch zo'n 10 jaar volgehouden wat mij voor stoffen bekleding een heel redelijke termijn lijkt.JWM schreef:Altijd makkelijk als je zelf de factuur niet hoeft te betalen. Gaat hier trouwens structureel mis bij Nedtrain? De bekledng bij ICM is na de renovatie toch ook vervangen en bij ICR ben ik inmiddels de tel kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens Wikipedia is de blauwe bekleding direct in de Benelux-rijtuigen gebouwd tijdens de revisie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Reiziger Delft heeft gelijk: ook de Benelux-rijtuigen hebben de gele bekleding gekregen. Destijds is er ook nog een hele uitwisseling geweest van A en AB-rijtuigen, waardoor van binnenlandse treinen sommige rijtuigen met een rode band hadden en van Benelux-treinen sommige rijtuigen een blauwe band hadden.
Pas toen de rijtuigen de zuurstok-kleuren van NS HiSpeed kregen, kregen de stoelen een blauwe bekleding (vergelijkbaar met ICMm voordat die harde laag erop kwam).
Pas toen de rijtuigen de zuurstok-kleuren van NS HiSpeed kregen, kregen de stoelen een blauwe bekleding (vergelijkbaar met ICMm voordat die harde laag erop kwam).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Met uitzondering van de Bs'en, want die hebben nog heel lang de originele oranje ICM-bankjes gehad in de Benelux
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Bs'en hebben nooit de revisie gekregen toch? Daarom is er ook een bewaard dacht ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niet alleen daarom: met het stuurrijtuig en een loc reeks 11.8 kun je dan vrij makkelijk een Benelux-trekduw-stam maken als museummaterieel.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien een domme vraag, maar wat is precies het verschik tussen de bekleding van DDZ en VIRMm eigenlijk?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hier nog wat informatie over de verbouwing bij Nedtrain Leidschendam:
http://www.hetkrantje-online.nl/nieuws/ ... dschendam-
http://www.hetkrantje-online.nl/nieuws/ ... dschendam-
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Om ruimte te maken schijnt DDZ te verhuizen naar Onnen. Drie keer raden wat dat gaat betekenen voor de inzet van dit materieel.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gaat in de treinen naar Vlissingen rijden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klaasje schreef:Om ruimte te maken schijnt DDZ te verhuizen naar Onnen. Drie keer raden wat dat gaat betekenen voor de inzet van dit materieel.
Van mij mag de DDZ ingezet worden tussen Groningen en de randstad, maar dan wel in de plaats van de vrim.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien dat ze sprinter Zwolle-Groningen overnemen van ICMm.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Weet iemand hier of het klopt dat het SGMm-2 spuk er al uit gaat dgrl 2018? Dus dat alleen de 3tjes nog over zijn in januari 2018
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik verwacht dat de SGMm's er pas uit gaan als SNG goed en wel in dienst is.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De driedelige krijgen nu juist nog een extra revisie om dat mogelijk te maken.
De tweetjes gaan aan de kant na de instroom van SNG, volgens http://www.railwiki.nl/index.php/SGM_-_ ... GM#Revisie
De tweetjes gaan aan de kant na de instroom van SNG, volgens http://www.railwiki.nl/index.php/SGM_-_ ... GM#Revisie
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat houdt die revisie precies in? Nieuw interieur/reisinformatieschermen etc?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten